Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(23)
Forma i typ
Książki
(11)
Artykuły
(10)
Publikacje informacyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Druki ulotne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Autor
Poniatowska Patrycja
(5)
Szkudłapska Aleksandra
(5)
Anessi Thomas (1963- )
(4)
Kluszczyński Ryszard Waldemar (1952- )
(4)
Olsza Małgorzata
(2)
Woszczenko Jolanta
(2)
Bardun Ûliâ
(1)
Bernatowicz Eliza
(1)
Brzezińska Anna (tłumacz)
(1)
Chodań Przemysław (1983- )
(1)
Ciesielska Jolanta
(1)
Cieślak Natalia
(1)
Cvetaeva Elena (1965- )
(1)
Domanowska Eulalia (1960-)
(1)
Efic Andrej
(1)
Fleischmann Monika (1950- )
(1)
Fomina Aleksandra (1980- )
(1)
Gauer-Bernatowicz Eliza
(1)
Grabarczyk Małgorzata
(1)
Jarosz Ewelina
(1)
Knera Jakub
(1)
Koriat Karolina
(1)
Kubaitis Algirdas
(1)
Kulazińska-Grobis Agnieszka (1977- )
(1)
Lebedeva Valerija
(1)
Lisiewicz Małgorzata
(1)
Litorowocz Anna
(1)
Milczarczyk Paula
(1)
Miękus Krzysztof
(1)
Owczarek Janek
(1)
Pijarski Krzysztof (1980- )
(1)
Policht Piotr (1992- )
(1)
Popov Trofim
(1)
Prokopowicz Olesia
(1)
Schmidt Hauke
(1)
Shamova Yekaterina
(1)
Strauss Wolfgang (1951- )
(1)
Tyszowiecki Jan (tłumacz)
(1)
Umanskij Evgenij (1961- )
(1)
Vaičiulytė-Romančuk Ona (1958- )
(1)
Wołodźko Agnieszka (1961- )
(1)
Česnokova Irina (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(19)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(19)
Kaliningrad (Rosja)
(1)
Kłajpeda (Litwa, okr. kłajpedzki)
(1)
Polska
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(10)
Wywiad dziennikarski
(4)
Informator
(3)
Sztuka polska
(3)
Sztuka australijska
(2)
Sztuka niemiecka
(2)
Etiuda filmowa
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rzeźba
(1)
Sztuka amerykańska
(1)
Sztuka angielska
(1)
Sztuka chińska
(1)
Sztuka kanadyjska
(1)
Sztuka litewska
(1)
Sztuka rosyjska
(1)
Sztuka słoweńska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(7)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka i kultura robotów. BILL VORN i jego Histeryczne Maszyny” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie kanadyjskiego artysty Billa Vorna „Histeryczne Maszyny”. Histeryczne maszyny stanowią doskonały przykład twórczości Vorna. Każda z nich jest aluminiową, ośmionożną formą zwisającą z sufitu, przypominającą kształtem ogromnego pająka. Jest zaopatrzona w kilka systemów: sensoryczny, motoryczny i kontrolny, które wspólnie odgrywają rolę autonomicznego układu nerwowego. Sensory pozwalają Maszynom odkryć obecność widzów w przestrzeni wystawienniczej a to, w dalszej kolejności, prowadzi je do podjęcia wobec nich różnych działań. Histeryczne maszyny, poza fizycznymi interakcjami z publicznością, inicjują również więzi emocjonalne. Ich hybrydyczny status, wiążący właściwości żywych organizmów i urządzeń technicznych prowadzi widzów do reakcji o podobnie niejasnej, ambiwalentnej strukturze, w których afekty łączą się z zainteresowaniem poznawczym a empatia miesza z pierwotnym lękiem i krzyżuje z technofobią. Ryszard W. Kluszczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Vor.1 [Wypożyczalnia], Dublety 286 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „KEN FEINGOLD: Figury mowy” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Gdańskiej Galerii Miejskiej 2 w 2014 roku w ramach projektu Art+Science Meeting wystawie prac amerykańskiego artysty Kena Feingolda. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, artysta konceptualny Ken Feingold, historyk i teoretyk mediów Errki Huhtamo, historyk sztuki Edward Shanken, Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Ewa Wójtowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 287 [Wypożyczalnia], Artyści Fei.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka bio-robotyczna i jej konteksty kulturowe” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2015 roku wystawie prac australijskiego artysty Guya Ben - Ary. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca bio artu Guy Ben- Ary, profesor nauk politycznych na Uniwersytecie w York Shannon Bell, krytyk sztuki i kurator Monica Bello, historyk sztuki i teoretyk kultury, profesor w ośrodku PAST Dmitry V.Galkin, artysta Andy Gracie, niezależna kuratorka, pisarka i artystka Gemma Ben – Ary, artystka, pisarka i naukowiec Kirsten Hudson, doktor Joanna Jeśman, kulturoznawczyni, artystka interdyscyplinarna Tanya Visosevic, artysta interdyscyplinarny Nathan Thompson, artystka i kuratorka Boryana Rossa oraz doktorankta na Uniwersytecie Łódzkim Martyna Michalska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 284 [Wypożyczalnia], Artyści Ben.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Mięso, metal i kod / rozchwiane chimery STELARC” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie prac australijskiego artysty Stelarca. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca performansów i instalacji Stelarc, muzyk, teoretyk i historyk sztuki Maciej Ożóg, wykładowca i ekspert do spraw mediów Piotr Zawojski, pisarka, artystka i kuratorka Joanna Żylińska, historyk sztuki i kurator Andreas Broeckmann, performer, muzyk i pisarz Marco Donnarumma, badaczka analizy przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji Anna Nacher, pisarz, tłumacz i artysta dźwiękowy Morten Søndergaard.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ste.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Kalejdoskop imperium / Eliza Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2012), s. 10-12 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"Jack Freak Pictures" to największy cykl obrazów, jaki Gilbert & George stworzyli w swojej dotychczasowej karierze. Według krytyka sztuki, Michaela Bracewella, to monumentalne dzieło, składające się z tematycznych epizodów i motywów, podszyte jest intensywnym ładunkiem emocjonalnym. Jednak jeden wizualny element - czerwono-biało-niebieska flaga brytyjska, nazywana "Union Jackiem", sama w sobie będąca abstrakcyjnym, geometrycznym wzorem - dominuje nad całym cyklem barwnych, a zarazem niepokojących obrazów. Krzykliwy, wręcz zabawny symbol, bezbłędnie rozpoznawalny w przestrzeni międzynarodowej, rezonuje tu wszystkimi swoimi znaczeniami, począwszy od narodowej dumy i ceremoniału po popkulturową obojętność i obywatelskie nieposłuszeństwo. Jego historyczna i symboliczna obecność jest jednocześnie sercem i kręgosłupem cyklu "Jack Freak Pictures", projektu dwuznacznego i absurdalnego.
Duet Gilbert & George tworzą Gilbert Prousch (ur. w 1943 we Włoszech) i George Passmore (ur. w 1942 w Wielkiej Brytanii). Poznali się na studiach w Central Saint Martins College of Art and Design. W 2008 roku wzięli ślub. Kojarzeni są z tzw. żywymi rzeźbami, które tworzą od 1970 roku. Podczas pierwszego wspólnego występu pomalowali swoje ciała złotą farbą, stanęli na stole i odegrali pantomimę do piosenki "Underneath the Arches". Innym ich znakiem rozpoznawczym stały się duże kolaże wykonane z fragmentów fotografii na tle czarnej kraty. Odznaczały się bardzo wyrazistą kolorystyką i w założeniu miały przypominać witraże. Najczęściej pojawiali się na tych pracach sami artyści, a także kwiaty i symbole chrześcijańskie. Początkowo stosowali bardziej żywą kolorystykę. Lubili szokować media i opinię publiczną, używając w swoich pracach między innymi ludzkich wydzielin.
Artykuł
W koszyku
Sesja psychoterapeutyczna / Przemysław Chodań. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2011), s. 10-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Zuzanna Janin wykorzystując nowoczesne środki wyrazu wnika głęboko w emocje ludzkie, wydobywa intymne zwierzenia. Wspomnienia i wrażenia z młodości, obecne w teraźniejszości jako kolekcja młodzieńczych buntów, wzlotów, uniesień, skontrastowane zostają ze światem emocjonalnym dorosłego człowieka, w którym coraz większą rolę odgrywają rozmyślania nad przemijaniem, upływem czasu. Artystka snuje refleksje na temat kultury, muzyki, która staje się formą ucieczki, przetrwania, przechowania młodzieńczej wrażliwości, potrzeby tworzenia traktowanej jako sposób odnalezienia się w życiu.
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: „ Ideą towarzyszącą przez wiele lat wystawie Witosławowi Czerwonce była idea działania autonomicznego, traktowana jako priorytet niemal przez wszystkich artystów kierunków awangardowych. Jej celem było zbudowanie takiego rodzaju gestu artystycznego, gdzie „własna rola kreacyjna sprowadzona byłaby do minimum”. Procesualny i automatyczny, powtarzalny i bezosobowy stosunek o rzeczywistości zewnętrznej miał na celu wyeliminowanie z dzieła sztuki wszelkiej dodatkowej, poza obrazowej treści. Artystom broniącym autonomii sztuki (co czynili w obronie „wyższych uniwersalnych wartości”) rozum nie dopuszczał do wyrażania emocji, umysł rządził instynktami, a wyobraźnię i intuicyjne działania wypierała przewidywalna i z góry założona przez twórcę teoria gry, koncept, piękno abstrakcyjnego, hipotetycznego modelu świata, przynależnego jedynie do świata sztuki”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cze.6 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
IRWIN, "Planting seeds" / Natalia Cieślak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 169-171 2300-3391.
Na wystawie pokazano najważniejsze prace słoweńskiego kolektywu stanowiące analizę projektów artystycznych grupy w przestrzeni publicznej. Zawłaszczenie reklamy i filmu, jak też atrybutów narodowych, które IRWIN nieustannie dekonstruuje, to niektóre ze strategii artystycznych grupy przedstawionych na wystawie. Znalazły się na niej również zdjęcia, instalacje i prace wideo, będące wynikiem ponad 30 lat współpracy IRWIN zarówno z najbardziej wpływowymi artystami i myślicielami naszych czasów, jak również ze zwykłymi obywatelami. W ramach wystawy otwarte zostało Biuro Paszportowe Państwa NSK State in Time, w którym można było złożyć wniosek o paszport utopijnego kraju, który powstał w 1992 roku. Podobnie jak miało to miejsce w przeszłości - m.in. w Moskwie w 1992 roku i w Nowym Jorku w 2012 roku - również w gdańskiej Łaźni osoby utożsamiające się z konstytucyjnymi zasadami NSK State in Time takimi jak równe szanse bez względu na pochodzenie etniczne czy narodowe, orientację seksualną czy zapatrywania religijne, mogły stać się jego obywatelami. W Łaźni przedstawiono ponadto dokumentację najważniejszych prac IRWIN, takich jak cykl "Transcentrala, Nowy Jork, Moskwa, Lublana".
Książka
W koszyku
„Bliski nieznajomy” („Close Stranger”), red. Aleksandra Formina, Valerija Lebiedieva, Yulia Bardun, Irina Tchesnokova, Agnieszka Wołodźko Katalog prac artystów polskich, litewskich i rosyjskich, którzy uczestniczyli w wystawie zorganizowanej w latach 2013-2014 w Gdańsku, Kaliningradzie i Kłajpedzie. Byli to: Jurga Barilaitė [LT], Blyablyas Oleg [RU], Alexey Chebykin [RU], Angelika Fojtuch [PL], Laura Garbštienė [LT], Artur Gogołkiewicz [PL], Nerijus Jankauskas [LT], Egor Luchshev [RU], Alexander Lyubin [RU], Jacek Niegoda [PL], Agata Nowosielska [PL], Grigory Selsky [RU], Remigijus Treigys [LT], Yury Vassiliev [RU], Marta Vosyliute [LT], Julita Wójcik [PL], Piotr Wyrzykowski [PL], Laura Zala (Zalagaityte) [LT]. Prace powstały w wyniku dwutygodniowych rezydencji, jakie artyści odbyli w partnerskich miastach. Stanowiły one ich komentarze do zebranych wrażeń. Dzięki temu zawartość ekspozycji pozwoliła na świeże spojrzenie na współczesne relacje pomiędzy Rosją, Litwą i Polską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Mlekiem i miodem płynące… / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2013), s. 16-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"54º 24 min" to nie tylko tytuł wystawy, ale i dokładne określenie miejsca, w którym na mapie znajdziemy galerię Łaźnia 2 . Jest to również nawiązanie do poprzednich wystaw Thorstena Goldberga, które łączą się w artystyczną podróż po 54. stopniu szerokości geograficznej. Sam artysta o swoich pracach mówi właśnie jako o "ciągłej podróży". Inspirowany literaturą (często również fantastyczną), wyobraźnią i własnymi przeżyciami, w miejskich instalacjach tworzy "nowe drogi" prowadzące do odkrywania tych samych miejsc. - Liczy się podróż, przeżycia i bujanie w obłokach - mówi Goldberg.
Książka
DVD
W koszyku
Katalog wystawy będącej efektem współpracy między Narodowym Centrum Kultury a Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w ramach projektu „Art&Science Meeting”. Wystawa prezentowana w Łaźni w dniach 15.04 – 26.06.2011 stanowiła przegląd twórczości Moniki Fleischmann i Wolfganga Straussa. Fleischmann i Strauss uchodzą za pionierów interaktywnej sztuki mediów. Od samego początku swojej artystyczno-naukowej działalności posługują się komputerem jako narzędziem i jako medium. Ich eksperymentalne badania koncentrują się na interaktywności w sztuce i szeroko rozumianej nauce oraz na poszerzonej i sieciowej przestrzeni rozumianej jako interfejs. Oprócz tekstów Moniki Fleischmann i Wolfganga Straussa katalog zawiera teksty następujących autorów: Ryszard Kluszczyński, Derrick de Kerckhove, Luca Farulli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 282 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Niestworzone historie / Ewelina Jarosz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4(2011), s. 36 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Projekt "Niestworzone historie" wpisuje się w konceptualną tradycję nie-wystawy, w której fakty artystyczne ulegają daleko idącej dematerializacji. Stanowi on dźwiękowe archiwum niezrealizowanych projektów artystycznych, o których opowiadają sami twórcy (a w przypadku artystów nieżyjących - ich przyjaciele i współpracownicy). Zapoznać się tu można z projektami śmiałymi, wizjonerskimi, utopijnymi; w radykalny sposób zacierającymi granicę między życiem a sferą artystyczną. Wspólną ich cechą jest również to, że poprzez swój rozmach bądź konceptualny charakter są z założenia nierealizowalne.
Artykuł
W koszyku
Jarosław Modzelewski, Marek Sobczyk, "Tabela. Co? Czym? [Polityka]" / Jakub Knera. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 175-176 2300-3391.
Wystawa Jarosława Modzelewskiego i Marka Sobczyka "Tabela Co? Czym? [Polityka]" nawiązuje do zrealizowanego w 2001 r. w CSW Łaźnia projektu "Co? Czym?". Na wystawie znajdą się prace indywidualne oraz namalowane wspólnie przez artystów w latach 2000-2014.
Jak mówią artyści - Tabela powstała poprzez umieszczenie na obu osiach układu współrzędnych tych samych kategorii, nazw, imion, sposobów realizacji, środków plastycznych itd. Co przedstawiamy, czym to uzyskujemy; co - czym nawzajem określamy; co za pomocą czego robimy, wykonujemy, realizujemy; co z czym jest w relacji w ramach zadania. Tabela jako rodzaj matrycy, pewnej nieskończonej struktury współrzędnych, rozciąga się w przestrzeni tworząc zaplecze dystrybucji zagadnień i środków plastycznych, wspomagając analizę, teorię i pracę praktyczną. Tabela pozwala na rozważania teoretyczne, pomaga w inicjowaniu zadań i ćwiczeń, dyskusji (Dyskusja Kuratorów), inicjowaniu obrazów. Losowanie pary kategorii (Co? - Czym?) następuje za pomocą rzutu strzałką, albo jako wybieranie pary pasujących kategorii, również możliwe jest dodawanie kategorii, niepozostawianie Tabeli w jej kształcie, robocze jej traktowanie – tłumaczą artyści. Stąd możliwe rozbudowanie tabeli, przeredagowanie jej na potrzeby wystawy, dodanie słowa „Polityka”, współpraca tego słowa z wieloma kategoriami umieszczonymi w tabeli, możliwe rozciągnięcie kategorii polityki na wiele zagadnień i środków używanych w pracy plastycznej: faktury, mechanizmy, narzędzia związane z polityką określają na nowo używane kategorie i tworzą nowe związki.
Książka
W koszyku
Katalog dokumentuje cztery wystawy, które odbyły się w ramach cyklu „Cities on the edge”: „Here and Now”, „Polityko: nie lubię cię, ale to ty mnie kochasz”, „Ściana, za którą coś/nic٭ się nie stało”, „Bogota. Miasto na krawędzi”. W ramach wystaw swoje prace zaprezentowali artyści z Autonomii Palestyńskiej, Kuby, Kolumbii, miejsc, które bardziej kojarzą nam się z konfliktami niż sztuką. Cykl był refleksją na temat środowiska życia współczesnego „homo politicus”, człowieka uwikłanego w politykę. Celem projektu było wyjście poza europocentryzm, perspektywę wyznaczaną przez granice kontynentu i spojrzenie na kraje, kultury nam bliskie - a jednocześnie odległe. Każda z wystaw była wynikiem spotkania i dialogu.
Publikacja poprzedzona wstępem Tomasza Marcina Wrony „Obrzeża sztuki” prezentuje sylwetki artystów biorących udział w projekcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.28 [Wypożyczalnia], Dublety 359 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Fragment tekstu z katalogu: „Otwarte w 1988 roku Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia zaliczane jest obecnie do najważniejszych instytucji artystycznych w Polsce. Oba programy: wystawienniczy oraz edukacyjny reagują na bieżące zjawiska kulturalno cywilizacyjne. W programach tych znajdują się wystawy, konferencje naukowe, wykłady, koncerty, performanse, warsztaty i pokazy filmowe. W 2013 roku w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na wydarzenia kulturalne, otwarty został nowy budynek Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia 2 w Gdańsku w Nowym Porcie. Działalność tego oddziału zaprojektowana została w dużej mierze z myślą o programie rezydencji artystycznych, który stanowi uzupełnienie dynamicznego programu działalności CSW Łaźnia. Za jeden z priorytetów stawia on wspieranie artystów, oferując im miejsce do twórczych poszukiwań. Nacisk kładziony jest na sztuki wizualne, jednak inne dziedziny, w tym muzyka, taniec współczesny czy performans są również brane pod uwagę (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje G.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
"Z tęsknoty do przynależności" / Janek Owczarek. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 8(2015), s. 150-153 2300-3391.
Z tęsknoty do przynależności jest długofalowym projektem zakładającym współpracę i wymianę pomiędzy Hongkongiem i Gdańskiem. Pierwsza część projektu odbyła się w Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIA w 2014 roku. Z powodu skomplikowanej politycznej historii, ludzie w Hongkongu i Gdańsku mają mieszane uczucia do swoich miast i ojczyzn. Mamy nadzieję poprzez różne prace artystów zbadać poczucie przynależności biorąc pod uwagę bogate historyczne i polityczne tło, które mu towarzyszy. Wystawa daje nam okazję zrozumieć złożoność stanu umysłu poprzez różne narracje artystów, dzięki czemu może będziemy bardziej świadomi tego co wydarza się wokół nas. W ciągu ostatnich dwóch dekad, Hong Kong musiał się zmierzyć ze społecznymi i politycznymi zmianami, które czasem stawały się wyzwaniami. Hongkong jako miasto nie jest już takie same, w szczególności po „parasolkowej rewolucji”. A jego mieszkańcy zastanawiają się gdzie ich kolonialna przeszłość i niepewna przyszłość zaprowadzi. Artyści biorący udział w tej wystawie są czołowymi twórcami z Hongkongu rozpoznawanymi również na arenie międzynarodowej. Dojrzali i ugruntowali swoją pozycję podczas tych trudnych czasów.
Artykuł
W koszyku
Art+Science Meeting 2015 / Piotr Policht. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 138-140 2300-3391.
Książka
W koszyku
Tematem wystawy jest ludzka wyobraźnia i jej pragnienie stworzenia równoległego świata maszyn, kukiełek, lalek, automatów i robotów, które są prawie zbliżone do ludzi.
Wystawa prezentuje prace 70 artystów, które zostały podzielone na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje grafiki przedstawiające historię idei tworzenia obiektów na wzór człowieka. Przybliżą one chęć robienia rzeczy, które wyglądają albo funkcjonują tak jak ludzie. Druga część obejmuje oryginalne prace pokazywane w formie projekcji wideo na ekranach. Prezentowani tu artyści to: Pierre Bastien, Daisuke Furuike, Theo Jansen i Chico MacMurtrie. W ostatniej sekcji zobaczymy sześć prac kinetycznych, których autorami są Richard Kriesche, Tim Lewis, Tony Oursler, Studio Azzurro, Jim Whiting i Christiaan Zwanikken. Kuratorka wystawy, Jasia Reichardt, chce zwrócić uwagę na początkowe przejawy tworzenia sztucznych ludzi, a także na ich ewolucję na przestrzeni wieków. - Dziś słowo "robot" oznacza każdy obiekt lub urządzenie wykonujące automatycznie określone zadania. Nie musi już mieć cech antropomorficznych, choć w wielu przypadkach nadal tak się dzieje. Choć sztuczna inteligencja wciąż pozostaje domeną fantastyki naukowej, to maszyny pod wieloma względami prześcigają człowieka - piszą organizatorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne N.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej