Body art
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(15)
Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Baldaev Dancik Sergeevič (1925-2005)
(2)
Kargul Aleksandra
(2)
Vasilʹev Sergej (1936- )
(2)
Applebaum-Sikorska Anna (1964- )
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Borroni Alessandra
(1)
Bromfield Andrew
(1)
Bronnikov Arkady
(1)
Caplan Jane
(1)
Domanowska Eulalia (1960- )
(1)
Gannon Mary Catherine (1953- )
(1)
Hołownia Aleksandra (1964-)
(1)
Hübner Matthias (1954-)
(1)
Klanten Robert
(1)
Krutak Lars
(1)
Moore Ast A
(1)
Plucer-Sarno Aleksej (1962- )
(1)
Shahan Eric
(1)
Sidorov Aleksandr Anatolevič (1956- )
(1)
Staszak Karolina
(1)
Tański Paweł (1974- )
(1)
Wasserman Lisa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Wielka Brytania
(2)
New Jersey (USA)
(1)
Język
polski
(8)
angielski
(3)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Body art
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: dzieło
Matka Boska Częstochowska (obraz)
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Rosja
(3)
Ameryka Północna
(1)
Japonia
(1)
Jerozolima (Izrael ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Sztuka polska
(2)
Opracowanie
(1)
Rzeźba
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
An essential second installment of the bestselling Russian Criminal Tattoo Encyclopedia Danzig Baldaev's father was an academic, an ethnologist who found himself imprisoned under Soviet rule as an enemy of the people. In fact much of Baldaev's family moved through the Soviet prison system, while he became a guard. At his father's suggestion, Danzig used his access to document and study the tattoos that were pervasive among the truly criminal portion of the prison population, the vory v zakonye, or legitimate thieves, a semi-professional class who kept their own brutal laws. During his 30 years supervising inmates in St. Petersburg's notorious Kresty Prison, Baldaev recorded more than 3,000 of their tattoos and parsed their meanings, in the drawings and text that made the first volume of the Russian Criminal Tattoo Encyclopedia a bestseller. This essential second volume, which collects all-new, previously unseen photographs and drawings, goes to the extremes of his incredible collection. Sergei Vasiliev's photographs authenticate the images, Baldaev's drawings make sense of them and through them both we glimpse an extraordinary world where the criminal's position, history and even sexual preference are displayed indelibly on his body.
Druga część bestsellerowej rosyjskiej encyklopedii tatuaży kryminalnych. Ojciec Danziga Baldaeva był naukowcem, etnologiem, który został uwięziony pod rządami sowieckimi jako wróg ludu. W rzeczywistości większość rodziny Baldaeva przeszła przez sowiecki system więzienny, podczas gdy on został strażnikiem. Zgodnie z sugestią ojca, Danzig wykorzystał swój dostęp do dokumentowania i studiowania tatuaży, które były wszechobecne wśród prawdziwie kryminalnej części populacji więziennej, worów w zakonach, czyli legalnych złodziei, półprofesjonalnej klasy, która przestrzegała własnych brutalnych praw. W ciągu 30 lat nadzorowania więźniów w słynnym więzieniu Kresty w Sankt Petersburgu Baldaev zarejestrował ponad 3000 ich tatuaży i przeanalizował ich znaczenie w rysunkach i tekście, dzięki którym pierwszy tom Rosyjskiej Encyklopedii Tatuażu Karnego stał się bestsellerem. Drugi tom, który gromadzi zupełnie nowe, wcześniej niewidziane fotografie i rysunki, sięga do granic jego niesamowitej kolekcji. Fotografie Siergieja Wasiliewa uwiarygodniają obrazy, rysunki Baldajewa nadają im sens, a przez nie oboje dostrzegamy niezwykły świat, w którym pozycja, historia, a nawet preferencje seksualne przestępcy są nieusuwalnie widoczne na jego ciele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 322 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"A fantastic, mind-blowing photo and graphics book documenting the subculture of tattooing in Russian prisons." –David Cronenberg This volume of drawings and photographs completes the Russian Criminal Tattoo Encyclopaedia trilogy. Danzig Baldaev’s unparallelled ethnographic achievement, documenting more than 3,000 tattoo drawings, was made during a lifetime working as a prison guard. His recording of this esoteric world was reported to the KGB, who unexpectedly supported him, realizing the importance of being able to establish facts about convicts by reading the images on their bodies. The motifs depicted represent the uncensored lives of the criminal classes, ranging from violence and pornography to politics and alcohol. A medieval knight is surrounded by the severed heads of his enemies, a naked woman simultaneously services a man and two dwarfs, a crying President Gorbachev grips a human bone between sabre-like fangs, a group of angels drink vodka with God on a cloud--the meanings of these arresting images are explained to the uninitiated eye. Sergei Vasiliev’s graphic photographs show the grim reality of the Russian prison system and some of the alarming characters that inhabit it, while the illustrated criminals of Russia tell the tale of their closed society. This volume, the last in the trilogy, includes an introduction by historian Alexander Sidorov exploring the origins of the Russian criminal tattoo and their various meanings today.
„Fantastyczna, oszałamiająca książka fotograficzno-graficzna dokumentująca subkulturę tatuowania w rosyjskich więzieniach”. –Dawid Cronenberg Ten tom rysunków i fotografii uzupełnia trylogię Rosyjska encyklopedia tatuażu kryminalnego. Niezrównane osiągnięcie etnograficzne Danziga Baldaeva, dokumentujące ponad 3000 rysunków tatuaży, zostało wykonane podczas pracy jako strażnik więzienny. Jego nagranie tego ezoterycznego świata zostało zgłoszone do KGB, które niespodziewanie go poparło, zdając sobie sprawę z wagi możliwości ustalenia faktów na temat skazanych poprzez odczytanie obrazów na ich ciałach. Przedstawione motywy przedstawiają nieocenzurowane życie klas przestępczych, od przemocy i pornografii po politykę i alkohol. Średniowiecznego rycerza otaczają odcięte głowy swoich wrogów, naga kobieta obsługuje jednocześnie mężczyznę i dwa krasnoludy, płaczący prezydent Gorbaczow chwyta ludzką kość między szablopodobne kły, grupa aniołów pije wódkę z Bogiem na chmurze… - znaczenie tych zapierających dech w piersiach obrazów jest wyjaśniane niewtajemniczonemu oku. Graficzne fotografie Siergieja Wasiliewa ukazują ponurą rzeczywistość rosyjskiego systemu więziennictwa i niektórych zamieszkujących go niepokojących postaci, a ilustrowani przestępcy Rosji opowiadają o swoim zamkniętym społeczeństwie. Ten tom, ostatni w trylogii, zawiera wstęp historyka Aleksandra Sidorowa badającego genezę rosyjskiego tatuażu kryminalnego i jego różne współczesne znaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 323 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Przypadek Natalii LL / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2017), s. 24-27 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Natalia LL, właśc. Natalia Lach-Lachowicz – polska artystka intermedialna, konceptualistka. W swojej twórczości zajmuje się grafiką i malarstwem, a od lat 70. także performancem, filmem eksperymentalnym, wideo, instalacją, fotografią i rzeźbą. Jej prace mieszczą się w nurtach konceptualizmu, body-artu, foto-artu.
Książka
W koszyku
Around the 13th century, among the Crusaders and Christian pilgrims who went to Jerusalem, the custom of marking their skin with tattoos began to spread, as a symbol of their Christianity and their stay in the Holy Land.If we dig through the origins of this custom we discover that it was already practised by Egyptian Christians of the early centuries. Copts, Crusaders, Franciscans, Armenians, Dragomans and pilgrims have ensured that the tradition of sacred tattooing in this city has been continuous, without interruption; so much so that even today in Jerusalem a family exists that for many centuries has continued to tattoo ancient drawings on the skin of pilgrims.
Około XIII wieku wśród krzyżowców i pielgrzymów chrześcijańskich, którzy udali się do Jerozolimy, zaczął szerzyć się zwyczaj znakowania skóry tatuażami, jako symbol ich chrześcijaństwa i pobytu w Ziemi Świętej. Zwyczaj ten był już praktykowany przez egipskich chrześcijan we wczesnych wiekach. Koptowie, krzyżowcy, franciszkanie, Ormianie, dragoni i pielgrzymi zapewnili, że tradycja świętego tatuażu w tym mieście trwa nieprzerwanie, bez przerwy; do tego stopnia, że nawet dzisiaj w Jerozolimie istnieje rodzina, która od wieków tatuuje na skórze pielgrzymów starożytne rysunki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 319 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Russian Criminal Tattoo Police Files Volume I features more than 180 photographs of Russian criminal tattoos and official police papers from the collection of Arkady Bronnikov, regarded as Russia's foremost authority on criminal tattoo iconography. From the mid-1960s to the late 1980s, Bronnikov worked as a senior expert in criminalistics at the USSR Ministry of Internal Affairs, and part of his duties involved visiting the correctional institutions of the Ural and Siberia regions. It was there that he interviewed convicts, gathering information and taking photographs of their tattoos, amassing one of the most comprehensive archives of this phenomenon. Bronnikov regularly helped to solve criminal cases across Russia by using his collection of tattoos to identify culprits and corpses. Selections from Bronnikov's collection, which includes more than 900 photographs, will be published by Fuel in two volumes. The Bronnikov collection was made exclusively for police use, to further the understanding of the language of these tattoos and to act as an aid in the identification and apprehension of criminals in the field. Unimpeded by artistic aspirations, these amazing vernacular photographs present a seemingly straightforward representation of criminal society. Every image discloses evidence of an inmate's character: aggressive, vulnerable, melancholic, conceited. The prisoners' bodies display an unofficial history waiting to be deciphered, told not just through tattoos, but also in scars and missing digits. Yet close inspection seems only to make the language of the tattoos more baffling and incredible, pointing to the unimaginable lives of this previously unacknowledged caste.
Russian Criminal Tattoo Police Files Tom I zawiera ponad 180 fotografii rosyjskich tatuaży kryminalnych i oficjalnych dokumentów policyjnych z kolekcji Arkadego Bronnikova, uważanego za najważniejszy w Rosji autorytet w dziedzinie kryminalnej ikonografii tatuażu. Od połowy lat 60. do końca lat 80. Bronnikow pracował jako starszy ekspert ds. kryminalistyki w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych ZSRR, a część jego obowiązków obejmowała wizyty w zakładach karnych na Uralu i Syberii. To tam przeprowadził wywiady ze skazanymi, zbierając informacje i fotografując ich tatuaże, gromadząc jedno z najobszerniejszych archiwów tego zjawiska. Bronnikov regularnie pomagał w rozwiązywaniu spraw karnych w całej Rosji, wykorzystując swoją kolekcję tatuaży do identyfikowania sprawców i zwłok. Wybory z kolekcji Bronnikowa, która obejmuje ponad 900 fotografii, zostaną opublikowane przez wydawnictwo Fuel w dwóch tomach. Kolekcja Bronnikowa została stworzona wyłącznie na użytek policji, aby pogłębić zrozumienie języka tych tatuaży i działać jako pomoc w identyfikacji i zatrzymaniu przestępców w terenie. Nieskrępowane aspiracjami artystycznymi te niesamowite, wernakularne fotografie przedstawiają pozornie prostą reprezentację społeczeństwa przestępczego. Każdy obraz zdradza charakter więźnia: agresywny, wrażliwy, melancholijny, zarozumiały. Ciała więźniów ukazują nieoficjalną historię czekającą na odszyfrowanie, opowiedzianą nie tylko poprzez tatuaże, ale także blizny i brakujące cyfry. Jednak dokładna inspekcja wydaje się tylko sprawiać, że język tatuaży jest bardziej zaskakujący i niewiarygodny, wskazując na niewyobrażalne życie tej wcześniej nieznanej kasty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 321 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Despite the social sciences' growing fascination with tattooing--and the immense popularity of tattoos themselves--the practice has not left much of a historical record. And, until very recently, there was no good context for writing a serious history of tattooing in the West. This collection exposes, for the first time, the richness of the tattoo's European and American history from antiquity to the present day. In the process, it rescues tattoos from their stereotypical and sensationalized association with criminality. The tattoo has long hovered in a space between the cosmetic and the punitive. Throughout its history, the status of the tattoo has been complicated by its dual association with slavery and penal practices on the one hand and exotic or forbidden sexuality on the other. The tattoo appears often as an involuntary stigma, sometimes as a self-imposed marker of identity, and occasionally as a beautiful corporal decoration. This volume analyzes the tattoo's fluctuating, often uncomfortable position from multiple angles. Individual chapters explore fascinating segments of its history--from the metaphorical meanings of tattooing in Celtic society to the class-related commodification of the body in Victorian Britain, from tattooed entertainers in Germany to tattooing and piercing as self-expression in the contemporary United States. But they also accumulate to form an expansive, textured view of permanent bodily modification in the West. By combining empirical history, powerful cultural analysis, and a highly readable style, this volume both draws on and propels the ongoing effort to write a meaningful cultural history of the body. The contributors, representing several disciplines, have all conducted extensive original research into the Western tattoo. Together, they have produced an unrivalled account of its history. They are, in addition to the editor, Clare Anderson, Susan Benson, James Bradley, Ian Duffield, Juliet Fleming, Alan Govenar, Harriet Guest, Mark Gustafson, C. P. Jones, Charles MacQuarrie, Hamish Maxwell-Stewart, Stephan Oettermann, Jennipher A. Rosecrans, and Abby Schrader.
Pomimo rosnącej fascynacji nauk społecznych tatuowaniem – i ogromnej popularności samych tatuaży – praktyka ta nie pozostawiła wiele w historii. A do niedawna nie było dobrego kontekstu do napisania poważnej historii tatuażu na Zachodzie. Ta kolekcja po raz pierwszy ukazuje bogactwo europejskiej i amerykańskiej historii tatuażu od starożytności do współczesności. W ten sposób ratuje tatuaże przed ich stereotypowym i sensacyjnym skojarzeniem z przestępczością. Tatuaż od dawna unosi się w przestrzeni między kosmetykiem a karą. W całej swojej historii status tatuażu komplikował podwójny związek z niewolnictwem i praktykami karnymi z jednej strony oraz egzotyczną lub zakazaną seksualnością z drugiej. Tatuaż pojawia się często jako mimowolne piętno, czasem jako narzucony przez siebie znak tożsamości, a czasem jako piękna ozdoba cielesna. Ta objętość analizuje zmienną, często niewygodną pozycję tatuażu pod wieloma kątami. Poszczególne rozdziały badają fascynujące fragmenty jego historii – od metaforycznych znaczeń tatuowania w społeczeństwie celtyckim po klasowe utowarowienie ciała w wiktoriańskiej Wielkiej Brytanii, od tatuowanych artystów w Niemczech po tatuowanie i piercing jako wyrażanie siebie we współczesnych Stanach Zjednoczonych . Ale gromadzą się one również, tworząc ekspansywny, teksturowany obraz permanentnej modyfikacji ciała na Zachodzie. Łącząc historię empiryczną, potężną analizę kulturową i bardzo czytelny styl, ten tom zarówno czerpie, jak i napędza nieustający wysiłek napisania znaczącej historii kulturowej ciała. Współtwórcy, reprezentujący kilka dyscyplin, przeprowadzili szeroko zakrojone oryginalne badania nad tatuażem zachodnim. Razem stworzyli bezkonkurencyjny opis jego historii. Oprócz redaktora są to: Clare Anderson, Susan Benson, James Bradley, Ian Duffield, Juliet Fleming, Alan Govenar, Harriet Guest, Mark Gustafson, C.P. Jones, Charles MacQuarrie, Hamish Maxwell-Stewart, Stephan Oettermann, Jennipher A. Rosecrans i Abby Schrader.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 325 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Płoną pieniądze / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2008), s. 10-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Ewa i Adela : Wędrująca galeria W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2000), s. 20-23 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Naród świeżo wydziarany / Aleksandra Kargul. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2018), s. 28-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Więcej niż H / Aleksandra Kargul. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2016), s. 31-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Jen.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
For thousands of years the Indigenous peoples of North America have produced astonishingly rich and diverse forms of tattooing. Long neglected by anthropologists and art historians, tattooing was a time-honored practice that expressed the patterns of tribal social organization and religion, while also channelling worlds inhabited by deities, spirits, and the ancestors. Tattoo Traditions of Native North America explores the many facets of indelible Indigenous body marking across every cultural region of North America. As the first book on the subject, it breaks new ground on one of the least-known mediums of Native American expressive culture that nearly disappeared from view in the twentieth century, until it was reborn in recent decades.
Od tysięcy lat rdzenni mieszkańcy Ameryki Północnej wytwarzali zadziwiająco bogate i różnorodne formy tatuowania. Od dawna zaniedbywany przez antropologów i historyków sztuki tatuaż był uświęconą tradycją praktyką, która wyrażała wzorce plemiennej organizacji społecznej i religii, a jednocześnie kierowała światami zamieszkałymi przez bóstwa, duchy i przodków. Tattoo Traditions of Native North America bada wiele aspektów nieusuwalnego znakowania rdzennych ciał w każdym regionie kulturowym Ameryki Północnej. Jako pierwsza książka na ten temat, otwiera nowe możliwości na temat jednego z najmniej znanych mediów kultury ekspresyjnej rdzennych Amerykanów, które prawie zniknęło z pola widzenia w XX wieku, aż do odrodzenia w ostatnich dziesięcioleciach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Grafika/ Typografia 324 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
An illustrated history of tattooing in Japan. Covers from stone age tattooing up through the Edo Era. Rare illustrations of tattooing from the Edo Era are collected along with excerpts from texts mentioning tattooing. The final chapters detail the differing tattooing done by police all over Japan as well as specific police reports of crime and the subsequent tattooing.Includes chapters on: Pre-historic tattooing, Early Japanese Texts, Ainu Tattooing Traditions, Tattooing in the Ryukyu Islands, Severed Head Tattoos, Tattooing Implements and Punishment Tattoos. Translations of official police documents from the Edo Era give specific examples of when and why criminals where tattooed. Many of these sources are available in English for the first time. This book is part of an ongoing series examining the tattooing traditions in Japan.
Ilustrowana historia tatuażu w Japonii od epoki kamienia po erę Edo. Rzadkie ilustracje tatuowania z epoki Edo gromadzone są wraz z fragmentami tekstów wspominających o tatuowaniu. Ostatnie rozdziały szczegółowo opisują różne tatuaże wykonywane przez policję w całej Japonii, a także szczegółowe raporty policyjne o przestępstwach i późniejszych tatuażach. Zawiera rozdziały dotyczące: tatuowania prehistorycznego, wczesnych tekstów japońskich, tradycji tatuowania Ajnów, tatuowania na wyspach Ryukyu, Tatuaże głowy, przyrządy do tatuażu i tatuaże karne. Tłumaczenia oficjalnych dokumentów policyjnych z epoki Edo podają konkretne przykłady tego, kiedy i dlaczego wytatuowali się przestępcy. Wiele z tych źródeł jest po raz pierwszy dostępnych w języku angielskim. Ta książka jest częścią trwającej serii analizującej tradycje tatuowania w Japonii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 320 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Głosy i performanse tekstów. Literatura – piosenki – ciałoto publikacja z zakresu antropologii współczesności, w pierwszej części z obszaru literaturoznawstwa, w drugiej – song lyrics studies, w trzeciej zaś – cultural studies, zawierająca interpretacje rozmaitych tekstów kultury (wierszy, poematów, dziennika, tekstów piosenki, body artu – performansów) oraz animacji kultury, wykorzystująca narzędzia psychoanalizy, performatyki, geopoetyki, kulturowych studiów miejskich, somatoestetyki, gender studies, ekokrytyki, memory studies, monoseologii, narratologii transmedialnej oraz etnografii przedtekstowej. W czternastu studiach, o różnym profilu gatunkowym, bo czytelnik znajdzie tu rozprawy, artykuły i szkice, podjęto próbę lektury „pretekstowej”, „nomadycznej”, wędrującej od literatury do piosenki i body artu, od czytania do słuchania i patrzenia, od ciała do ciała, by zanotować swego rodzaju raporty z „badań terenowych w światach tekstów i realnych miejsc” w tym „zeszycie podróżnym pamiętającego interpretatora”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 736 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej