Domanowska Eulalia (1960- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(21)
Forma i typ
Artykuły
(16)
Książki
(5)
Publikacje promocyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Domanowska Eulalia (1960- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(21)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Łotwa
(1)
Język
polski
(7)
łotewski
(1)
Temat
Wystawy sztuki
(12)
Sztuka
(5)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(4)
Tematy i motywy
(3)
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
(2)
Kultura
(2)
Performance
(2)
Wideo-art
(2)
Abakanowicz, Magdalena (1930-2017)
(1)
Akademia Sztuki (Szczecin)
(1)
Artyści szwedzcy
(1)
Berdyszak, Marcin (1964- )
(1)
Biennale Form Przestrzennych
(1)
Body art
(1)
Centrum Rzeźby Polskiej (Orońsko)
(1)
Cragg, Tony (1949- )
(1)
Design
(1)
Duchamp, Marcel (1887-1968)
(1)
Fangor, Wojciech (1922-2015)
(1)
Festiwal Dialogu Czterech Kultur
(1)
Galeria Biała (Lublin)
(1)
Galeria Miejska "Arsenał" (Poznań)
(1)
Galeria XX1 (Warszawa)
(1)
Grupa Droog Design
(1)
Jensen, Anja
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Kubizm
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia" (Radom)
(1)
Metro
(1)
Miejska Galeria Sztuki Leerer Beutel (Ratyzbona)
(1)
Moderna museet (Sztokholm)
(1)
Modernizm
(1)
Muzea
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Historii Ratyzbony
(1)
Nowak, Paweł (1965- )
(1)
Obiekt (sztuki plastyczne)
(1)
Odzież damska
(1)
Parki i ogrody
(1)
Performance norweski
(1)
Picasso, Pablo (1881-1973)
(1)
Podtatranská Galerie (Poprad)
(1)
Prawo autorskie
(1)
Przyroda
(1)
Rapinoja, Anni (1949- )
(1)
Religia
(1)
Rewolty 1968
(1)
Rysunek polski
(1)
Rzeźba amerykańska
(1)
Rzeźba europejska
(1)
Rzeźba polska
(1)
Rzeźbiarze fińscy
(1)
Röda Sten (Göteborg)
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka site-specific
(1)
Sztuka ziemi
(1)
Targi i wystawy
(1)
Trafostacja Sztuki (Szczecin)
(1)
Voyeryzm
(1)
Wosk pszczeli
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Zjazdy i konferencje
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(6)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2000-2024
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Elbląg (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Umeå (Szwecja)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(2)
Rzeźba
(2)
Sztuka niemiecka
(2)
Sztuka polska
(2)
Album
(1)
Fotografia polska
(1)
Grafika polska
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rzeźba fińska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Now.13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artystyczna bitwa / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2012), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"He Was Wrong" to tytuł ekspozycji prac Pabla Picassa i Marcela Duchampa w Sztokholmie. Po raz pierwszy twórczość dwóch gigantów sztuki XX wieku pojawia się w takim zestawieniu.
Z jednej strony Picasso ("The Painter") - genialny malarz, pionier sztuki modernistycznej, z drugiej Duchamp ("The Brain") - prowokator, rewolucjonista, który zakwestionował dotychczasową wizję sztuki. Obaj określani są mianem najbardziej wpływowych artystów swojego wieku. Wystawa Picasso/Duchamp "He Was Wrong" zorganizowana jest w taki sposób, by zwrócić uwagę widza na znaczące różnice w podejściu do sztuki oraz nowoczesności u obu twórców. Na ekspozycję składają się dzieła obu artystów, pochodzące z kolekcji sztokholmskiego Moderna Museet. Muzeum jest w posiadaniu jednego z najbardziej prestiżowych zbiorów twórczości Duchampa oraz licznych obrazów, rysunków, grafik i rzeźb Picassa. Na wystawie można oglądać także dzieła z prywatnych oraz publicznych kolekcji pochodzących ze Szwecji, Danii, Francji oraz Szwajcarii.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Druga skóra / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2010), s. 31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"Nie szata zdobi człowieka" - podobno. Jednak strój determinuje i określa to, kim jesteśmy i jak widzą nas inni. Jest kulturową etykietą, pozwalającą zakwalifikować nas do określonej płci, grupy społecznej, korporacji zawodowej. Czasami to, jak wyglądamy, staje się ważniejsze od tego, kim jesteśmy. Naznaczenie strojem w szczególny sposób dotyczy kobiet, i nie dlatego, że to one bardziej zainteresowane są ubiorem i modą. Przez wieki, jako płeć upośledzona społecznie, były bardziej pętane wymogami stroju, ale i przez strój wyróżniane lub - w zależności jak na to spojrzeć - odróżniane. Taki stygmat stroju dotyczył wielu grup społecznie upośledzonych: plebejuszy, mieszczan, którym nie wolno było nosić pewnych elementów stroju czy biżuterii, czy Żydów, którzy musieli w niektórych momentach dziejowych wyróżniać się w ubiorze żółtą, naszytą łatą. Strój kobiet wyróżniał je i nadal wyróżnia w rożnych kontekstach kulturowych, życiowych i rodzinnych. Często jest to deprecjonujące, ale też często nobilitujące. W niektórych kulturach strój pełni także rolę ochronną kobiety. Odmiennie też jest postrzegany w rożnych kulturach.
Przygotowana wystawa rozpoczyna się od wideo Zbigniewa Libery "Jak tresuje się dziewczynki". To symboliczny wstęp ukazujący pozycję kobiety w kontekście społecznym i wdrażanie jej w tradycyjne role od najmłodszych lat. Wystawa, mimo że dotyczy ubioru kobiecego ma być opowieścią o stroju i jego roli, a nie o kobiecie jako takiej. Ciekawszym punktem wyjścia interpretacji wydaje się być bowiem ubiór i jego postrzeganie w kontekście społecznym, kulturowym, na polu mitu i tradycji. Stąd konfrontacja wideo Marty Deskur "Welon to moje włosy" i „4 siostry” oraz malarstwa Beaty Ewy Białeckiej, uczennicy prof. Jerzego Nowosielskiego, która odnosi się do świętości kobiety-Marii, sakralizowanej "sukienką" świętego obrazu, i "kobiety modnej" sakralizowanej metką prestiżowej firmy odzieżowej.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Fangor w metrze? / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2012), s. 30-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Fotografia nasza ogromna / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2008), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa Efekt czerwonych oczu. Fotografia polska XXI wieku prezentując dorobek twórców młodego i średniego pokolenia opisuje kierunki rozwoju kultury wizualnej w Polsce. Kontrowersyjne, a nawet skandaliczne obrazy prasowe, zdjęcia amatorów i zdjęcia znalezione w Internecie uzupełniają redefinicję, jaka dokonała się w ostatnim czasie w fotografii zwanej niegdyś artystyczną, fotografii dokumentalnej i komercyjnej (moda i reklama). Liczne projekcje, książki artystyczne i fotograficzne, a nawet rzeźby (Anna Baumgart) czy instalacje (Anna Orlikowska) sprawiają, że wystawa odbiega od znanych z przeszłości, zafiksowanych na obrazie fotograficznym ekspozycji. Poprzez klarowny podział tematyczny zebranego materiału sekwencje obrazów układają się w znaczącą całość, pokazującą jak 'silnym' narzędziem potrafi być fotografia w rękach artysty współczesnego. Na wystawie będzie można oglądać zarówno najbardziej znane prace takich artystów jak Maurycy Gomulicki czy Aneta Grzeszykowska, jak i wyprodukowane w przeważającej większości realizacje nowe, często wykonane przez artystów tak cenionych przez krytykę jak Wilhelm Sasnal, Zbigniew Rogalski czy Agnieszka Brzeżańska.
Artykuł
W koszyku
Garderoba z natury / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2005), s. 12-13 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Konceptualny recykling / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2012), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Holenderską grupę Droog Design charakteryzuje konceptualne podejście do designu. Grupa koncentruje się na samym zagadnieniu istoty przedmiotu użytkowego, czyli na ciągłym napięciu między jego funkcją a stroną estetyczną. Idea „zrób-to-sam” w połączeniu z ekologiczną wrażliwością realizuje się w szeroko dyskutowanych akcjach grupy, takich jak „reinkarnacja odzyskanych przedmiotów” poprzez dekonstrukcję pierwotnego kształtu „niechcianego” obiektu i formowanie nowych przedmiotów z pozornie nie pasujących do siebie elementów. Droog Design nie są zainteresowani wyłącznie projektowaniem przedmiotów. Grupa proponuje myślenie o designie w kategoriach nowych modeli współpracy i komunikacji oraz nowych rozwiązań biznesowych. Ich działania, które zacierają granice między sztuką a designem, są zawsze rodzajem aktualnego komentarza polityczno - społecznego i prowokują do szerszej dyskusji na temat roli i miejsca „zaangażowanego” designu we współczesnym świecie.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Aba.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Nie tylko przyjemności / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 7(2005), s. 24-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa prezentuje prace 15 szwedzkich artystów współczesnych, wypowiadających się różnymi środkami od malarstwa do tzw. nowych mediów instalacje, video. Łączącą ich cechą jest zainteresowanie problematyką społeczną, którą wszyscy podejmują.
Artykuł
W koszyku
Płoną pieniądze / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2008), s. 10-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Po co nam przedmioty? / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2010), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
(…) Twórczość Marcina Berdyszaka jest odczuciem (czy może raczej przeczuciem) ewoluowania praktyk artystycznych, które łączą współczesny stan sztuki świata zachodniego z obszarem sztuki pojmowanej jako naturalny atrybut człowieczeństwa. Instalacje i obiekty M. Berdyszaka są aktywnym tekstem kultury. Struktura tekstu jest otwarta na interakcje. Granice pomiędzy artystą a odbiorcą nie zostają zredukowane, chociaż nie są wyznaczone arbitralnie. Nie istnieje dosłownie ani jeden element czy aspekt sztuki europejskiego kręgu kulturowo-cywilizacyjnego, który nie stanowiłby przyczynku jego twórczości. Marcin Berdyszak jest spadkobiercą awangardy. To ona stanowi kontrapunkt jego wypowiedzi artystycznej. Drugim biegunem jest natura. Artysta prowadzi dialog z teraźniejszością z pozycji przyszłości, mając w obszarze swojego artystycznego dyskursu zdobycze awangardy XX wieku, których nie komentuje, lecz obnaża ich nieadekwatność wobec świata współczesnego. Awangarda, jako szczytowe osiągnięcie przemian sztuki w kulturze europejskiej, a w pewnym sensie przyczyna jej degradacji, sztuczności i przegranej wobec relacji "kultura/natura", staje się mniej ważna od "genu przetrwania" w kulturze, czy raczej mimo niej.(…) Fragment tekstu "Stan świata przyszłego" Elżbiety Kościelak
Artykuł
W koszyku
Podglądanie / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2001), s. 22-23 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Poprawność, czy autocenzura? / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2005), s. 34-36 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Książka
W koszyku
Jedyna publikacja w języku polskim poświęcona znanemu brytyjskiemu rzeźbiarzowi, mieszkającemu od 1977 roku w Wuppertalu w Niemczech. Wydany przez Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku album zawiera teksty: Eulalii Domanowskiej, Doroty Monkiewicz i Jona Wooda. Uzupełnieniem jest biografia artysty oraz część katalogowa z pięknymi fotografiami Michaela Richtera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cra.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Widmowa wystawa w widmowym mieście / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2009), s. 30-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
To dzięki Festiwalowi Dialogu Czterech Kultur i kuratorowi w osobie Adama Budaka, na co dzień pracującego w Kunsthaus w Grazu, doszło do tej niezwykłej wystawy w zrujnowanych wnętrzach łódzkiej willi Grohmana. Przyznać trzeba, że to wnętrze w naturalny, niemalże, sposób konkurowuje z pokazywanymi w nim pracami. Jest bowiem tak malowniczą ruiną, z żelaznymi schodami, bogatymi sztukateriami, obłażącą farbą i swoistym labiryntem pomieszczeń, że trudno sobie już teraz wyobrazić pokazywane prace w innej przestrzeni. Scaliły się, przeniknęły, dopełniły, tworząc nową wystawienniczą całość.
Tematem tegorocznego Festiwalu Dialogu Czterech Kultur było terytorium. W niezwykle prosty sposób został on połączony z tytułem wystawy „Anabasis” w willi Grohmana. Greckie słowo anabasis, tłumaczone na wiele sposobów, jako powrót, rozpoczynanie, podejście, pozostaje zarazem tytułem kilku literackich dzieł. Pierwszym z nich jest „Anabaza” Ksenofonta i od niej zaczęła się literacka tradycja, literacki topos, tak intrygująco podjęty w XX wieku. Ksenofont, prosty najemny żołnierz grecki, brał udział w wyprawie przeciw Persom w IV w. p.n.e. Na skutek zmian politycznych, personalnych i militarnych, Grecy zostali odcięci od możliwości najprostszego powrotu do ojczyzny i w ten sposób zaczęła się ich anabaza. W jej trakcie Ksenofont został jednym z dowódców Greków, ale co najważniejsze autorem owego prozą spisanego diariusza powrotu.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Wystawiennicza anarchia / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2008), s. 15-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa Rewolucje 1968 nie jest wystawą sztuki tamtego okresu, prezentacją działających wtedy artystów, ani też wystawą historyczną. To raczej próba przedstawienia tego okresu poprzez sztukę, z różnych perspektyw: historycznej, dokumentalnej, poprzez interpretacje i reinterpretacje problemów społecznych oraz zjawisk kulturowych charakterystycznych dla tego burzliwego czasu. Narodziny kontrkultury, a jednocześnie szybki rozwój popkultury, ruchy emancypacyjne (prawa mniejszości, prawa kobiet), walka o swobody obywatelskie, kształtowanie się świadomości ekologicznej, fascynacja nurtami lewicowymi, utopijne wizje architektoniczne, zainteresowanie nowymi mediami (przenośną kamerą, komputerem czy przekazem telewizyjnym), kontestacje instytucji (i nie tylko) i przemiany uniwersytetów – to tylko niektóre z poruszanych tu wątków. Jaka sztuka towarzyszyła tym zmianom, czy i w jaki sposób była w nie zaangażowana? Jakie motywy, wątki czy dziedzictwo 1968 roku możemy odnaleźć w pracach z późniejszych lat? Dziełom sztuki – obrazom, filmom wideo i fotografiom towarzyszą wizualne materiały archiwalne oraz instalacje stworzone specjalnie na wystawę.
Książka
W koszyku
Publikacja „W obliczu Jubileuszu 50-lecia I Biennale form przestrzennych w Elblągu" jest efektem konferencji „Półwiecze inspiracji – formy przestrzenne w Elblągu a dzisiejsza sztuka w przestrzeni", która odbyła się w Elblągu 22 lipca 2015 w ramach obchodów jubileuszu I Biennale Form Przestrzennych. Zawiera ona teksty zaproszonych na konferencję gości: Waldemara Baraniewskiego, Mirosława Duchowskiego, Eulalii Domanowskiej, Jana Wojciechowskiego, Macieja Szańkowskiego, a także osób zawodowo zajmujących się tematyką form przestrzennych oraz ich pasjonatów. Jak we wstępie pisze Karina Dzieweczyńska jubileusz 50-lecia był okazją by „(...) zadać szereg nurtujących pytań, przede wszystkim o wartość (historyczną, kulturową, artystyczną, społeczną) i obecność tego wydarzenia we współczesnym dyskursie, odnoszącym się do sztuki w przestrzeni publicznej. By dokonać rewizji postawionych wówczas postulatów, jak również i nazwisk, które się w tamtym czasie przewinęły. By zweryfikować wiele mitów, które gdzieś wokół tego tematu siłą rzeczy narosły. Publikacja (...), niewątpliwie jest próbą odpowiedzi na powyższe zagadnienia, ale absolutnie nie wyczerpuje zajmującego nas obszaru badań. Bardziej otwiera na nowe kierunki i spojrzenia, które należałoby dopiero poddać głębszej analizie, jak również sygnalizuje pojawiające się wokół form przestrzennych problemy, które – w miarę upływu czasu – są nieuniknione, a które bezwzględnie czekają na rozwiązanie". Jest także podsumowaniem wydarzeń, które złożyły się na obchody jubileuszu 50-lecia I Biennale Form Przestrzennych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.27 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej