Galeria Arsenał (Białystok)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(22)
Forma i typ
Książki
(14)
Artykuły
(8)
Publikacje promocyjne
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Borowska Ewa
(3)
Sawicka Katarzyna tłumacz
(3)
Kanigowska-Gedroyć Ewa
(2)
Plinta Karolina (1988- )
(2)
Szczypińska Beata
(2)
Albiński Wojciech (1935-2015)
(1)
Araszkiewicz Agata
(1)
Bosacki Piotr (1977-)
(1)
Bąk Jakub
(1)
Bąkowski Kuba (1971-)
(1)
Ceynowa Andrzej (1951-)
(1)
Choróbski Mateusz (1987- )
(1)
Csörgő Attila (1965-)
(1)
Czubak Bożena
(1)
Deskur Marta (1962-)
(1)
Gorczyca Łukasz (1972- .)
(1)
Grygielewicz Małgorzata (1978- .)
(1)
Gunin Anna
(1)
Guzowska Marzena Beata
(1)
Hudzik Alek (1989- )
(1)
Kozakiewicz Jarosław (1961-)
(1)
Kościuczuk Krzysztof
(1)
Krawczyk Anna (1990- )
(1)
Kępińska Alicja (1932-2019)
(1)
Lasota Michał sztuka
(1)
Matysiak-Rakoczy Karolina
(1)
Mojsak Łukasz
(1)
Narewska Sylwia
(1)
Owczarek Janek
(1)
Prajs Rose Marie
(1)
Przybylski Włodzimierz
(1)
Przybyła Joanna (1959- )
(1)
Przywara Adam (1994- )
(1)
Szabłowski Stach (1973- .)
(1)
Targońska Agnieszka
(1)
Tatar Ewa (1981- )
(1)
Wasilewski Marek (1968-)
(1)
Wawrzyńczak Marcin
(1)
Wolański Tadeusz Z
(1)
Zadura Bohdan (1945-)
(1)
Zapałowski Artur
(1)
Łazar Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(19)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Galeria Arsenał (Białystok)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-0
(5)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Białystok (woj. podlaskie)
(15)
Warszawa
(2)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Niemcy
(1)
Orońsko (woj. mazowieckie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Katalogi wystaw
(7)
Sztuka polska
(3)
Grafika polska
(1)
Katalog wystawy
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
22 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Nasze ciało narodowe / Wojciech Albiński. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 155-156 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
"Nowe ilustracje" / Jakub Bąk. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 188-189 2300-3391.
NOWE ILUSTRACJE to multimedialna wystawa, której tematem są relacje pomiędzy sztuką a różnymi dyscyplinami nauki i literatury, filozofią, teatrem, filmem czy modą. Osobnym wątkiem są fascynacje artystów innymi twórcami, inspiracje konkretną pracą lub teorią artystyczną; bardzo często będzie to także praca w innym medium. Tworzyć się będą relacje pomiędzy obrazem i tekstem literackim lub naukowym, tekstem i filmem, fotografią i muzyką etc. Te korespondencje mogą być zaskakujące, ale istotna jest wspólna idea, fascynacja, która prowokuje do działania, do tworzenia odpowiedzi we własnym języku.
Tytułowe „ilustracje” będą traktowane bardzo swobodnie- będzie to myślenie obrazami, dźwiękiem lub ruchem o ideach, które mogą być wspólne dla bardzo różnych osobowości artystycznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bąk.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bos.7 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pożytki z błądzenia / Mateusz Choróbski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 106-113 2300-3391.
„Opętało mnie słońce…” staje się w zamierzeniu artysty rodzajem backstage’u, odsłonięcia tego, co kryją w sobie efekty, finały i dzieła. Jest więc przyglądaniem się śladom, początkom i procesom, składającym się na realizacje. Jeśli wcześniej artysta wycofywał się z pierwszego planu w swoich działaniach, tak tu w kolejnym ruchu zabiera nas za scenę, gdzie zamiast ruin znajdują się zaledwie fragmenty i drobiny tego, co stanowi inspirację dla pierwszego planu.
Według definicji słownikowych niebieski ptak to osoba lekkomyślna, nieodpowiedzialna, niemająca określonego zajęcia, żyjąca cudzym kosztem, darmozjad lub po prostu ptak o niebieskich piórach. „Niebieski Ptak“ Mateusza Choróbskiego to projekt o kulturowym rozumieniu tego związku frazeologicznego i prywatnej mitologii budowanej przez artystę. Fascynacja obecnością samego koloru niebieskiego w kulturze stała się w pewnym momencie obsesją artysty. Projekt Mateusza Choróbskiego ma bardzo intymny charakter i stanowi niejako chronologiczne odzwierciedlenie wydarzeń, które miały miejsce w jego życiu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cso.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Des.3 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne U.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Oko powinno być szerokie / Aleksander Hudzik. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2011), s. 31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
W najnowszym projekcie „SNY/IKONY” Radek Szlaga próbuje zmierzyć się z niemożliwym, czyli oddzielić twory swojej wyobraźni od zapożyczeń z niezmierzonej ikonosfery świata. Czy to skutek nadmiernej przepustowości receptorów wzrokowych, czy nadproduktywna fantazja? Jedno nie istnieje bez drugiego. William J. Thomas Mitchell wysuwa nawet wniosek, że skoro obraz rzeczywisty (realny) jest tym, co mamy w głowie, to świat mógłby istnieć bez nas, ale nasza świadomość i zdolność obrazowania nie mogłaby istnieć bez świata. Myśl ludzka musi mieć zawsze pożywkę w postaci świata widzialnego, inaczej sam proces poznawczy nie miałby sensu. Niezależnie od istnienia obiektywnej rzeczywistości miejscem obrazów jest człowiek, jego ciało. W nim to obrazy są wytwarzane i poznawane lub rozpoznawane, zapamiętywane, magazynowane i przechowywane.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Was.5 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Koz.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Attila Csörgő, "Kwadratura koła" / Anna Miller. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 139-140 2300-3391.
Prace węgierskiego artysty Attili Csörgő są niezwykle finezyjnym, zabawnym i niepozbawiony ironii przejawem przenikania się sfer sztuki, nauki i technologii, dalekim zarówno od powagi „wielkiej sztuki”, jak i nieprzystępności „wielkiej nauki”. Pokazywane obiekty, fotografie, instalacje multimedialne, wykonane z najwyższą starannością konstrukcje mechaniczne i struktury optyczne powstają w długim procesie paranaukowych eksperymentów opierających się na starej metodzie prób i błędów. Wszystkie te prace są propozycjami rozwiązania fundamentalnych kwestii dotyczących mechanizmów percepcji, relacji między przestrzenią, światłem a czasem, a także potencjalnych rozróżnień między iluzją a rzeczywistością.
Squaring the Circle (Kwadratura koła) to wysublimowana rzeźba świetlna zgłębiająca odwieczny problem matematyczny, który stał się metaforą niemożliwej do wykonania rzeczy lub nierozwiązywalnego zadania. Podjęcie tego wyzwania można uznać za gest heroiczny lub ironiczny, jednak efekt wizualny jest uderzający i przekonujący. Odpowiednio oświetlone koło rzuca wyraźnie kwadratowy cień. Tak oto artysta niemożliwe czyni możliwym.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.15 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Rafał Dominik, "Black Mesa", Gizela Mickiewicz, "Następne teraz" / Jan Owczarek. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 182-184 2300-3391.
Intensywne i zróżnicowane pod względem formalnym prace Rafała Dominika sytuują się w zupełnie innym obszarze niż oszczędne rzeźby Gizeli Mickiewicz. Mimo wielu różnic i odmiennego stosunku do materii artystycznej obojga artystów ich wystawy w Galerii Arsenał nie są zestawione przypadkowo. Twórczość Rafała Dominika to eksplozja koloru, chwytanie wrażeń, szkicowanie odczuć realizowane przy użyciu szerokiej gamy technik, materiałów i zabiegów artystycznych. Dominika inspiruje kultura popularna, świetnie zaprojektowane ekspozycje sklepowe, przedmioty potoczne znalezione przypadkowo w rzeczywistości lub wyszukane za pośrednictwem Internetu. Artysta z łatwością korzysta z zasobów popkultury i wszelkich innowacji technologicznych. Mimo sporej dozy nonszalancji nie popada w przesadę. Z pewnością nieuzasadnione byłoby sprowadzanie jego sztuki do zwykłej eksploracji obszaru kiczu. Dominik dokonuje wielu drobnych przekroczeń, korzysta z całego spektrum możliwości, ale i bardzo prostych rozwiązań umożliwiających tworzenie przypominające zaawansowane technologicznie produkcje.
Gizela Mickiewicz pracuje nad cyklem rzeźb wykonanych z tworzyw, które wynajdywano i patentowano na przestrzeni ostatnich kilku dekad. Żadnego z wykorzystanych materiałów dotychczas nie zastosowano na szerszą skalę np. w przemyśle. Uzyskane w wyniku laboratoryjnych eksperymentów tworzywa mają unikalne właściwości, jednak ich praktyczny potencjał pozostaje niewykorzystany. Artystka używa ich do tworzenia swoistych rzeźb-autoportretów. Forma prac jest równocześnie sublimacją właściwości konkretnego materiału – dużej lekkości i zarazem odporności, plastyczności i równocześnie wytrzymałości. Obiekty sztuki, wysmakowane i dopracowane formalnie, zaskakują warstwą znaczeniową. Materiały opracowane w formę minimalistycznych obiektów sztuki nie przywołują konkretnych skojarzeń, ponieważ nie można do nich odnieść żadnego znanego z życia zastosowania. To, z czym styka się odbiorca, to semantyczna niewiadoma zawarta w rzeźbiarskiej formie.
Artykuł
W koszyku
Mateusz Choróbski, "Opętało mnie słońce i miałem ochotę się śmiać" : Mateusz Choróbski, "Niebieski ptak" / Karolina Plinta. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 8(2015), s. 147-149 2300-3391.
„Opętało mnie słońce…” staje się w zamierzeniu artysty rodzajem backstage’u, odsłonięcia tego, co kryją w sobie efekty, finały i dzieła. Jest więc przyglądaniem się śladom, początkom i procesom, składającym się na realizacje. Jeśli wcześniej artysta wycofywał się z pierwszego planu w swoich działaniach, tak tu w kolejnym ruchu zabiera nas za scenę, gdzie zamiast ruin znajdują się zaledwie fragmenty i drobiny tego, co stanowi inspirację dla pierwszego planu.
Według definicji słownikowych niebieski ptak to osoba lekkomyślna, nieodpowiedzialna, niemająca określonego zajęcia, żyjąca cudzym kosztem, darmozjad lub po prostu ptak o niebieskich piórach. „Niebieski Ptak“ Mateusza Choróbskiego to projekt o kulturowym rozumieniu tego związku frazeologicznego i prywatnej mitologii budowanej przez artystę. Fascynacja obecnością samego koloru niebieskiego w kulturze stała się w pewnym momencie obsesją artysty. Projekt Mateusza Choróbskiego ma bardzo intymny charakter i stanowi niejako chronologiczne odzwierciedlenie wydarzeń, które miały miejsce w jego życiu.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Druki artystyczne i archiwalia sztuki 26 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bauhaus to najważniejsza awangardowa uczelnia artystyczna XX wieku. Utworzony przez architekta Waltera Gropiusa w 1919 roku w Weimarze zrewolucjonizował sposoby edukacji artystycznej, tworząc „nowe przymierze między sztuką a technologią”. Pod naciskami konserwatywnych polityków Bauhaus przeniósł się z Weimaru do Dessau w 1925 roku. Tam rozwinął się i funkcjonował do 1931 roku, kiedy jego modernistyczny budynek przejęła dochodząca do władzy partia nazistowska, doprowadzając do zamknięcia szkoły w 1933 roku. Przez całą drugą połowę XX wieku kadra i studenci Bauhausu realizowali jego ideały, pracując zarówno w Niemczech, jaki i na emigracji – w Związku Radzieckim, USA, Tokio czy Chile. Wystawa jest propozycją rozbicia monolitycznej wizji Bauhausu, która zakłada, że wytworzył on jednorodny styl czy receptę na „estetykę modernistyczną”. Zbudowana jest w dialogu zaproszonych artystów, architektów, projektantów i kuratorów z historycznymi pracami i dokumentami oraz późniejszymi reminiscencjami szkoły (po raz pierwszy prezentowanymi w Polsce). Jest eksperymentem we wspólnotowym i krytycznym odczytaniu tradycji modernistycznej w kontekście współczesnych praktyk twórczych, edukacyjnych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.46 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej