Fotografie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(15)
Forma i typ
Książki
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje promocyjne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Artykuły
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Autor
Kanicki Witold
(2)
Adamowicz Agata
(1)
Batà Carlo (1975- )
(1)
Biseli Francesco
(1)
Bohdanowicz Maciej (1984- )
(1)
Buzzi Michele (1953- )
(1)
Cembrzyńska Patrycja
(1)
Dubiel Magdalena
(1)
Erenfeicht Leszek (1968- )
(1)
Galal Claudia (1981- )
(1)
Gatti Giulia
(1)
Gayford Martin (1952- )
(1)
Ghisletti Ilaria
(1)
Giacosa Margherita
(1)
Gunin Anna
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Hockney David (1937- )
(1)
Hornowska Ewa (1960- )
(1)
Jurgenson Nathan
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Leyko Małgorzata (teatrolog)
(1)
Macios Tomasz
(1)
Manferto De Fabianis Valeria
(1)
Marsili Lorenzo
(1)
Michałowska Marianna (1970-)
(1)
Moholy-Nagy László (1895-1946)
(1)
Mojsak Łukasz
(1)
Morelli Gianni
(1)
Mottadelli Roberto
(1)
Mroczek Andrzej Artur (1936-)
(1)
Olszewski Krzysztof
(1)
Paci Paolo (1959- )
(1)
Paudice Paola
(1)
Pawłowski Mirosław (1957-)
(1)
Poprawska Magdalena
(1)
Potocka Maria Anna (1950- )
(1)
Rossi Elena
(1)
Sachar Agnieszka
(1)
Sak Anna
(1)
Santini Marco
(1)
Schiavano Chiara
(1)
Soffientini Larissa
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Targońska Agnieszka
(1)
Willumeit Lars (1974 - )
(1)
Witkowska Agata
(1)
Wołyński Piotr (1959-)
(1)
Zadura Bohdan (1945-)
(1)
Zaremba Łukasz (1983- )
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Żukowski Dariusz (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(13)
angielski
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Fotografie
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2000-2024
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Esej
(1)
Faksymile
(1)
Fotomontaż
(1)
Katalog wystawy
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ten wyjątkowy album przedstawia wydarzenia ostatniego półtora wieku widziane okiem fotografów: zarówno gigantów tej dziedziny, jak i nieustraszonych reporterów wojennych, a także reżyserów filmowych, których kadry przeszły do historii kina. Do tego grona dołączają anonimowi i mało znani autorzy, którzy znaleźli się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Każdemu zdjęciu towarzyszy opis, przybliżający okoliczności jego powstania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 86 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment publikacji: „Pierwsze półtora wieku istnienia medium fotografii było okresem niepodważalnej dominacji funkcji dokumentalnej. Fotografia była więc utożsamiana z prawdą. Była, i w dużej mierze do dziś jest, uznawana za ekwiwalent rzeczywistości. Pozornie nieduży udział człowieka (bo przecież to nie człowiek wykonuje fotografię, lecz maszyna – przynajmniej tak się uważa) – w akcie wytwarzania obrazu oraz dużo mniejszy stopień deformacji, niż w dotąd dostępnych, tradycyjnych dyscyplinach sztuki takich jak rysunek czy malarstwo, oraz o bardzo wysokim podobieństwie do odwzorowywanej rzeczywistości – przez lata skutecznie blokowały uznanie fotografii jako autonomicznej dyscypliny sztuki. Fotografia miała być wówczas przede wszystkim narzędziem, instrumentem służącym do przedstawiania świata w sposób dopasowany do poziomu, jaki reprezentowało ówczesne społeczeństwo”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 73 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Zawsze lojalni i ich protezy / Patrycja Cembrzyńska. W: Didaskalia : gazeta teatralna. - Czas. 93, nr 136(2016), s. 85-92 1233-0477.
Dokument nadrzędny: Didaskalia : gazeta teatralna.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne U.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia obrazów rozpoczęła się w jaskini i tymczasem kończy się na ekranie komputera. Kto wie, w jakim kierunku to pójdzie? Jedno jest pewne: zadanie przedstawienia świata w dwóch wymiarach wciąż będzie aktualne. - David Hockney.
David Hockney twierdzi, że jedyny sposób, w jaki możemy zdać relację z tego, co widzimy, to stworzenie obrazu. Każdy, kto obrazy tworzy, musi się natomiast zmierzyć z tą samą kwestią: jak sprowadzić trójwymiarowych ludzi, przedmioty i przestrzeń do płaskiej powierzchni. Rezultaty tych wysiłków często się szufladkuje jako obrazy malowane, zdjęcia czy filmy. Ewentualnie można je porządkować według czasu powstania i stylu, określając jako średniowieczne, renesansowe czy barokowe. Hockney dowodzi, że w rzeczywistości są przede wszystkim obrazami - bez względu na to, czy powstały w wyniku użycia pędzla, kamery czy program komputerowego i czy znajdują się na ścianie jaskini, czy ekranie. I żebyśmy mogli zrozumieć, jak postrzegamy otaczający nas świat - a tym samym również siebie samych - potrzebna jest nam historia obrazów. Ową historię opowiada ta książka.
Czerpiąc całe życie energię z malowania, rysowania i tworzenia obrazów różnego rodzaju aparatami i opierając się na tym doświadczeniu, Hockney wspólnie z krytykiem sztuki Martinem Gayfordem stawia pytania o to, jak i dlaczego od tysiącleci tworzono obrazy. Co sprawia, że kreski i plamy na płaskiej powierzchni są ciekawe? Jak pokazać ruch w nieruchomym obrazie albo na odwrót – co zbliża film i telewizję do dawnych mistrzów? Jak można zagęścić czas i przestrzeń w statycznym obrazie na płótnie bądź ekranie? Co widać na obrazie – prawdę czy fałsz? Czy fotografia pokazuje świat w zgodzie z naszym doświadczeniem?
Czerpiąc całe życie energię z malowania, rysowania i tworzenia obrazów różnego rodzaju aparatami i opierając się na tym doświadczeniu, Hockney wspólnie z krytykiem sztuki Martinem Gayfordem stawia pytania o to, jak i dlaczego od tysiącleci tworzono obrazy. Co sprawia, że kreski i plamy na płaskiej powierzchni są ciekawe? Jak pokazać ruch w nieruchomym obrazie albo na odwrót – co zbliża film i telewizję do dawnych mistrzów? Jak można zagęścić czas i przestrzeń w statycznym obrazie na płótnie bądź ekranie? Co widać na obrazie – prawdę czy fałsz? Czy fotografia pokazuje świat w zgodzie z naszym doświadczeniem?
Dzięki zestawieniu ze sobą obrazów pochodzących z najrozmaitszych obszarów – klatki filmu rysunkowego Disneya z drzeworytem Hiroshigego, sceny nakręconej przez Eisensteina z obrazem Velázqueza – autorzy przekraczają konwencjonalne granice między kulturą wysoką a masową rozrywką i dostrzegają nieoczekiwane związki zarówno między różnymi epokami, jak i mediami. Odwołując się do przełomowej książki Hockneya Wiedza tajemna, twierdzą, że film, fotografia, malarstwo i rysunek są ze sobą ściśle połączone. Historia obrazów, książka wnikliwa i dająca do myślenia, stanowi poważny przyczynek do zrozumienia sposobu, w jaki przedstawiamy rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Malarstwo 108 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum)
Nathan Jurgenson, młody badacz społeczeństwa, stawia pytanie o to, jak rozumieć fotografię w epoce mediów społecznościowych i zalewających nas zewsząd nowych obrazów: niekończących się selfie, postarzanych widoków, zdjęć jedzenia i znikających w sieci fotek. I odpowiada na nie w nieoczywisty sposób: zamiast potępiać strumień fotek jako nieprawdziwą i nieartystyczną fotografię, proponuje ich pogłębione rozumienie – jako filtru, przez który widzimy otaczającą nas rzeczywistość, i jako sposobu porozumiewania się z innymi. Obiektyw aparatu fotograficznego, który nosimy w kieszeni, zmienił spojrzenie na nas samych i świat, w którym żyjemy – fotka to nieustanna komunikacja, a świat istnieje tylko o tyle, o ile jest komunikowany. Fotografię społecznościową rozumiem nie tyle jako stadium w rozwoju fotografii albo jako awans amatorskich zdjęć błyskawicznych w hierarchii fotograficznej, ile jako przemianę o większym zasięgu – dotyczącą wyrażania siebie, pamięci i tego, co społeczne. Przeciwstawiam się zatem tendencji panującej wśród krytyków do przyglądania się najpierw gadżetom – do rozpoczynania od rzeczy, w najbardziej dosłownym sensie. Dyskusje o zdjęciach społecznościowych rzadko wykraczają poza obszar urządzeń i platform, szczegółów technicznych – tego, której firmie się udaje, która ponosi porażkę, kto inwestuje i kto kogo kupuje. Tymczasem myślenie o fotografii społecznościowej po prostu jako fotografii wykonywanej urządzeniami przenośnymi, albo fotografii w mediach społecznościowych, jest myśleniem zbyt prostym, dosłownym i technocentrycznym. W zamian proponuję rozumienie fotografii społecznościowej jako praktyki kulturowej, zwłaszcza sposobu widzenia, mówienia i uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 246 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii. Tom opracowany przez trzech poznańskich historyków sztuki (Witolda Kanickiego, Dorotę Łuczak, Macieja Szymanowicza) tom obejmuje łącznie ponad 260 tekstów (lub ich fragmentów), napisanych przez kilkudziesięciu autorów i autorek. Całość została podzielona na trzy osobne części, z których pierwsza (Początki fotografii w dyskursie publicystycznym, artystycznym i naukowym 1839–-1903) skupia się na wypowiedziach z XIX wieku, druga (Podstawowe paradygmaty polskiej teorii fotografii w latach 1900–1955) śledzi rozwój refleksji o fotografii od piktorializmu do socrealizmu, natomiast trzecia (Fotografia w dyskursywnej sieci w latach 1955–1989) obejmuje czasy najnowszych dyskusji teoretycznych dotyczących tego medium. Osobną częścią liczącej 848 stron antologii jest Aneks, w którym znalazły się trzy rozdziały poświęcone problematyce awangardy (ze szczególnym uwzględnieniem fotomontażu), a także fotografii kolorowej i reklamowej. Pogrupowane w ten sposób wypowiedzi poprzedzone zostały obszernymi tekstami naukowymi, napisanymi przez zespół badaczy odpowiedzialnych za wybór i opracowanie źródeł. Antologia stanowi doskonałe uzupełnienie publikacji historycznych poświęconych historii fotografii w Polsce, ułatwiając badaczom pracę nad różnymi epokami, zjawiskami i nurtami. Lektura skierowana jest również do popularnych odbiorców spoza środowiska akademickiego, zainteresowanych różnymi aspektami fotografii. Zamieszczone w niej artykuły dotyczą zarówno istoty medium, jak i jego relacji ze sztuką, kulturą czy polityką. Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 127 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ujemny biegun fotografii : negatywowe obrazy w sztuce nowoczesnej / Witold Kanicki. - Gdańsk : Fundacja Terytoria Książki, 2016. - 287, [9] stron, LXIV stron tablic : ilustracje, fotografie ; 22 cm.
(Fotografia)
Książka dotyczy ważnego, ale niezbadanego dotąd zjawiska fotograficznego negatywu, będącego nie tylko pośrednikiem w procesie wywoływania zdjęć, ale również skończonym przedstawieniem, wykorzystywanym często w twórczości artystów i fotografów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 10 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja (Od)stawanie się fotografii nie jest zwykłym festiwalowym katalogiem. Łączy i rozszerza wiele podstawowych wątków festiwalu, poddając je wnikliwej refleksji. Jest to zbiór esejów i wkładek wizualnych, a także „antysłownik terminów” z zakresu fotografii i kultury wizualnej. Ich autorami są naukowcy, kuratorzy i praktycy fotografii z różnych krajów, a wszystkie teksty powstały na zamówienie lub są publikowane po raz pierwszy.
Wydawnictwo ma służyć udostępnieniu jak największej liczbie zainteresowanych możliwie najbogatszego wyboru najnowszych rewizji wielopłaszczyznowej natury złożonego zjawiska, jakim jest fotografia. Historyczne i teoretyczne spory dotyczące różnych instytucji fotograficznych zostały w tej publikacji połączone z trzema zestawami wkładek, które łącznie pokazują działania dziewięciu różnych twórców, prezentując szeroki zakres praktyk artystycznych i strategii badawczych obejmujących „stawanie się” i „odstawanie” fotografii oraz jej dyskursywny i wystawienniczy kompleks zarówno w obrazach, jak i słowach.
Instytucje uniwersytetu i muzeum – główne miejsca nauczania i praktyki, produkcji wiedzy i teorii, ale także jej utrwalania i tworzenia kanonów – są tematem tekstu Johna Tagga i Duncana Forbesa. Esej Annekathrin Kohout, będąc uzupełnieniem tych instytucjonalnych kontekstów, skupia się na domenie cyfrowej jako medium, w którym dokonuje się analizy porządku obrazów. Federica Chiocchetti i Lisa Stein w „antysłowniku” proponują 69 modnych terminów, którymi karmią się aktualne dyskursy o fotografii i zagadnieniach kultury wizualnej. Adam Mazur, przywołując polskie realia, przygląda się najnowszym zjawiskom w praktykach artystycznych i instytucjonalnych. Wreszcie Iris Sikking śledzi rozwój medialnych i wizualnych form narracyjnych, tworząc wstępną typologię tych rodzących się gatunków dziennikarstwa i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 102 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Malarstwo fotografia film / László Moholy-Nagy ; wstęp Andrzej Gwóźdź ; posłowie Irma Kozina ; przekład Małgorzata Leyko. - Wydanie I. - Katowice : Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, 2022. - [6], 21, 147 [właściwie 146], [1], 10, [3] strony : fotografie, ilustracje, portrety ; 23 cm.
Książka Lászla Moholya-Nagya (1895–1946), artysty i teoretyka związanego z wczesnym Bauhausem, zainaugurowała w 1925 roku serię Bauhausbücher. Publikacja stanowi kanon myśli estetycznej europejskiego modernizmu. Poświęcona różnorakim aspektom kształtowania optycznego: malarstwu, fotografii, filmowi, typografii. Sama w sobie jest interesującym dokumentem nowoczesnego layoutu wypracowanego w obrębie Bauhausu (w czym Moholy-Nagy miał swój znaczny udział). „Malarstwo, fotografia, film” to z jednej strony fascynujące źródło teoretycznego namysłu autora nad stanem kultury wizualnej pierwszych dekad XX wieku. Z drugiej - dokument pionierskiego wkładu artysty w rozwój strategii artystycznych, sprzyjających reorientacji sztuk plastycznych w stronę świetlnego designu. Lejtmotywem zespalającym ze sobą pozycje teoretyka i praktyka jest bowiem światło jako naczelne tworzywo optycznego designu. Bogato ilustrowana monografia bauhausowca jest dziś słusznie uważana za przykład pracy o fundamentalnym wkładzie w dwudziestowieczną kulturę widzialności. Dziś może jeszcze bardziej aktualna ze względu na intermedialny charakter współczesnej kultury. Polska edycja monografii w przekładzie Małgorzaty Leyko (oparta na drugim, lekko zmienionym wydaniu książki z 1927 roku) nawiązuje do tradycji bauhausowskiego layoutu, będąc pierwszą na naszym rynku pozycją z serii Bauhausbücher.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 582 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka o fotografowaniu dzieci / Andrzej A. Mroczek. - Kraków : Znak, 2008. - 261 s. : il. (gł. kolor.) ; 20 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 18 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Artyści Woj.2 (r.) [Wypożyczalnia]
Książka
W koszyku
Katalog zawiera reprodukcje prac obu pokazywanych na wystawie cykli Olgi Kisselevy Nie-rozmaite historie oraz Hiper-rzeczywistość. Towarzyszy im wywiad z artystką, który przeprowadziła Agnieszka Sachar oraz tekst Marii Anny Potockiej. Martwa natura, performance, czy antropologizm w sztuce wpółczesnej - to jedne z pojęć, z którymi czytelnik się tutaj spotka.Wystawa odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Krakowie, w dniach 24 VI - 25 IX 2016.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kis.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment katalogu: "Międzynarodowy Festiwal Sztuki Wizualnej inspiracje odbył się w Szczecinie już po raz 8. Podczas tegorocznej edycji, wystawy i wydarzenia zostały skierowane do jeszcze szerszego grona obiorców. Był to wyjątkowy festiwal, ponieważ zgromadził zupełnie nową grupę ludzi, tym wielu z Niemiec. Z roku na rok program Festiwalu jest ciekawszy i dzięki temu 13 Muz jest w stanie połączyć tak różne środowiska. Naszym celem jest pokazanie sztuki wyższej w taki sposób, by ludzie nie mający z nią styczności, mogli w sposób przystępny stać się jej adeptami. W tym celu wprowadziliśmy nowe wydarzenia, tj.: Berlin Blue Nights, czyli min. Koncert Chinawoan, czy też występ Danieli La Luz z kwartetem smyczkowym, do których spektakularną oprawę wizualną tworzyły kubiki świetlne Balestry Berlin. 8 edycja Festiwalu pozwoliła nam uwierzyć, że ludzie są spragnieni czegoś nowego i nie zamykają się na sztukę. To jest dla nas najbardziej budujące, ponieważ rokuje, że kolejna edycja będzie jeszcze lepsza".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.29 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej