Galeria Sztuki Współczesnej (Opole)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(9)
Forma i typ
Książki
(6)
Artykuły
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Fejdych Jarosław
(2)
Kropiowski Łukasz (1981- )
(2)
Armstrong Jacob D
(1)
Banasiak Jakub (1980- )
(1)
Brzozowski Krzysztof (tłumacz)
(1)
Dela-Kropiowska Agnieszka
(1)
Grieco Steven
(1)
Hlawacz Magda (1976- )
(1)
Kolanko Edwin
(1)
Kropiowski Łukasz (1981-)
(1)
Kucik Patrycja
(1)
Oleszczuk Luiza
(1)
Plinta Karolina (1988- )
(1)
Ruszkowska Agata
(1)
Salwa Mateusz (1979- )
(1)
Wanke Michał
(1)
Werbanowska-Krawczyk Natalia (1983- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Galeria Sztuki Współczesnej (Opole)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Opole (woj. opolskie)
(9)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Sztuka polska
(3)
Malarstwo polskie
(2)
Broszura
(1)
Rzeźba polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Paw.11 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Nowy Duch / Jakub Banasiak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 160-162 2300-3391.
Wystawa jest próbą dookreślenia zjawisk w najnowszej sztuce polskiej, których cechą charakterystyczną jest zwrot w kierunku świeckiej duchowości oraz potrzeby konstruowania, komunikowania i badania indywidualnych światów wartości w kontakcie z Innymi, w sprywatyzowanej i niezależnej względem instytucjonalnych religii oraz ideologicznych sporów przestrzeni. Wybrani artyści koncertując się na pracy z codziennością, szukając kontaktu z człowiekiem oraz naturą ustalają swoje relacje ze światem i społeczeństwem. Poszukiwania te zdają się być odpowiedzią na dominujący paradygmat rozwoju jednostki jako zatomizowanej, dążącej do maksymalizacji wymiernych korzyści w oparciu o neoliberalny model funkcjonowania.
Duchowość wyraża się między innymi poprzez dekonstrukcje obiegowych założeń dotyczących sensu aktywności twórczej, w pytaniach, nie zawsze wyrażanych wprost, o rolę artysty i wartość systemu sztuki. Polityczny charakter nowej duchowości wyraża się m.in. zainteresowaniem peryferiami, feminizmem, ekologią czy fascynacją myślą posthumanistyczną. Duchowość rozumiana jest również jako badanie własnych ograniczeń fizycznych i psychicznych, charakterystyczne jest otwarcie na działania zbiorowe, kreowanie sytuacji współbycia, communitas.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne K.37 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: „ W twórczości Jerzego Nowosielskiego na plan pierwszy wysuwa się zagadnienie przestrzeni – zarówno fizycznej, jak i metafizycznej – odnajdywanie transcendencji w abstrakcji geometrycznych kształtów oraz w elementach codzienności. Budowanie kompozycji obrazu na zasadzie geometrycznych podziałów jest świadomym zabiegiem malarza, mającym na celu poszukiwanie duchowych wartości w procesie kształtu i przedmiotu. Jerzy Tchórzewski o kompozycjach Nowosielskiego pisze: „W całym malarstwie współczesnym nie ma równie natchnionej geometrii . Jest ona zresztą, podobnie jak jego sztuka figuratywna, terenem tej samej transcendencji (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Now.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: „Krzysztof M. Bednarski jest artystą, który odczuwa ogromną niechęć do wszelkiej dogmatyczności i zamykania myśli w ostateczną konstatację. Jego twórczość opiera się na „myśli kalejdoskopowej” – rozsypanej, znajdującej się w ciągłym ruchu, niedokonanej.. „Jej przedmiotem jest sens poruszony. Przechowujący gwałtowność wstrząsu, w którym się rodzi”. Rzeźbiarz od ponad trzydziestu lat powraca o samych wątków, jednak jest to powrót do spirali – powrót do samego punktu na innym poziomie, w odmiennym kontekście historycznym, artystycznym, osobistym. Motywy jego sztuki krążą, przenikają się i uciekają od definitywności znaczenia. Tytułowe egzorcyzmy to próba pozbycia się wrażenia niedostatecznego nasycenia sensem. Autor wciąż na nowo przywołuje te same tematy, rozwija je i zmienia perspektywę ich oglądu, czasem w zaskakujący sposób. Łączy również poszczególne motywy, odszukując symetrie i związki pokrewieństwa. Pozwala ewoluować wątkom i otwierać się na kolejne warstwy sensu (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bed.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"97 to fragment daty z poprzedniego stulecia. Tytuł spoza „teraz” i z miejsca eks-centrycznego – miasta położonego poza centrum, z wszelkimi konsekwencjami społeczno-kulturowymi tego usytuowania. Miasta o realiach artystycznych zdecydowanie „obok” aktualnego obiegu sztuk wizualnych. Opole’97 stojące w rozległej kałuży powodzi tysiąclecia jest nieco nierzeczywiste – niewyraźne, dziurawe i fragmentaryczne. Przefiltrowane przez specyficzne zdolności rejestracyjne pamięci i ograniczony sygnał koloru kaset VHS.
Wspólna prezentacja Zbigniewa Natkańca i jego byłych uczniów z opolskiego „plastyczniaka” – Gregora Gonsiora, Tomasza Mroza i Radka Szlagi bierze początek w tej właśnie rzeczywistości. Rzeczywistości oddalonej o dwie dekady, a więc siłą rzeczy nieaktualnej już a także w pewnej mierze niespójnej – podzielonej na cztery, nie zawsze przystające do siebie, pola pamięci autobiograficznej. Wystawa stanowi swoisty hommage a – hołd dla inspirującego nauczyciela – ale jednocześnie ucieka od tej konwencji, stając się artystyczną konfrontacją." (Łukasz Kropiowski)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.71 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kos.13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Tomasz Mróz, "Défaitisme" / Karolina Plinta. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 170-171 2300-3391.
Défaitisme jest wystawą o "tworzeniu" - starciu artysty z ramami instytucjonalnej prezentacji sztuki (skostniałym schematem organizacyjnym), zmaganiu z warsztatem i materiałem (a jednocześnie fascynacji nimi), z drażniącym "sensem" na końcu języka, który umyka i nie daje się wypowiedzieć (a przy tym z dotkliwie ograniczonymi możliwościami międzyludzkiej komunikacji), w końcu o walce - i braku wiary w jej sukces - w obronie bezkompromisowej realizacji artystycznych zamierzeń (a tym samym walce z wymaganiami "od siebie" i konfrontacją z oczekiwaniami "po tobie").
Artykuł
W koszyku
Artysta rozdarty / Agata Ruszkowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2013), s. 6-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Tytuł wystawy - "Byty subtelne" - nawiązuje do tego etapu w życiu Jerzego Nowosielskiego, kiedy to po zakończeniu drugiej wojny światowej, w świecie doświadczonym okrucieństwem, szukał swojego miejsca w wymiarze fizycznym i duchowym. Artysta - pomimo kilkuletniego okresu ateizmu w swoim życiu - głęboko odczuwał potrzebę metafizyki, duchowości, i poszukiwał jej w różnych sferach. Termin "byty subtelne" pojawił się u Nowosielskiego w latach 40. XX wieku na określenie duchowości związanej z poszukiwaniem sensu tworzenia. Artysta sformułował wówczas własną definicję obrazu - "jako posłannika treści z innych obszarów [...] będącego bytem subtelnym". W tym okresie powstały najcenniejsze płótna artysty: Bitwa o Addis Abebę, Zima w Rosji, Skrzydło Archanioła (prace te stanowić będą główną oś ideową wystawy w Opolu). Konstruowanie obrazów zgodnie z geometrią ikon, a zarazem w duchu awangardowej abstrakcji stało się wkrótce potem charakterystyczną cechą, wyróżnikiem twórczości Nowosielskiego. Jednym z zamierzeń projektu jest próba reinterpretacji malarstwa Jerzego Nowosielskiego, zaprezentowanie nowoczesnego, wolnego od schematów, spojrzenia na twórczość mistrza w kontekście współczesnego rozwoju sztuk wizualnych. Ważnym elementem idei wystawy jest odczytanie jego twórczości z perspektywy duchowości początków XXI wieku i ukazanie recepcji jego dzieł we współczesnej sztuce polskiej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej