Metody nauczania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(16)
Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Miśkiewicz Ksenia
(2)
Aston Jeremy Hugh
(1)
Banasiak Jakub (1980- )
(1)
Ciesielski Rafał (muzykolog)
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Florek Lidia
(1)
Józefowski Eugeniusz (1956- )
(1)
Kalarus Anna
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Krzyżewska Jadwiga
(1)
Kınam Bilge (1978- )
(1)
Mazurek Patrycja
(1)
McClintock Melanie
(1)
Miaskowska Marta
(1)
Mądro Andrzej
(1)
Okraj Zofia
(1)
Oslislo-Piekarska Zofia
(1)
Parkita Ewa
(1)
Pohl Anna (sztuki piękne)
(1)
Popowski Ryszard
(1)
Stopa-Pielesz Ewa
(1)
Varzim Marta
(1)
Yoldi Mónica (1970- )
(1)
Zasucha Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(15)
Portugalia
(1)
Język
polski
(14)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Metody nauczania
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Księga pamiątkowa
(1)
Muzyka
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura i sztuka
(5)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Jakuba Banasiaka to pierwsze monograficzne opracowanie dotyczące metody pedagogicznej Leona Tarasewicza. Artysta ten nauczał na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP w latach 1996–2009, prowadząc najpierw Pracownię Gościnną, później pracownię dyplomującą. W 2009 roku odszedł na nowo powstały Wydział Sztuki Mediów, gdzie do dziś prowadzi Pracownię Przestrzeni Malarskiej.
Tarasewicz zrewolucjonizował nauczanie malarstwa, redefiniując wszystkie ćwiczenia uchodzące za fundament dydaktyki tego przedmiotu: studium postaci, martwą naturę i plener. Wychodząc z założenia, że ucząc sztuki w tradycyjnej formule, naucza się jedynie minionych konwencji artystycznych, wypracował metodę „oduczania sztuki”, czyli odzwyczajania studentów od przyjętych powszechnie formuł obrazowania. W konsekwencji umieścił dydaktykę w kontekście życia artystycznego rozgrywającego się poza Akademią, negując tym samym podstawową zasadę dydaktyki na Wydziale Malarstwa – autonomię (zarówno medium, jak i instytucji).
Książka zawiera drobiazgową rekonstrukcję poszczególnych elementów metody pedagogicznej Tarasewicz, a także jej genezę i skutki zarówno dla Wydziału Malarstwa, jak i jego własnej praktyki dydaktycznej. Oduczyć sztuki nie ucieka jednak do próby krytycznej analizy opisywanego fenomenu – pracując nad książką, autor rozmawiał zarówno ze zwolennikami, jak i krytykami realizowanej przez Tarasewicza metody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tar.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Muzyczna "mitologia". Cz. 12, Od muzyki do... muzyki / Rafał Ciesielski. W: Wychowanie Muzyczne. - Czas. 81, nr 3(2016), s. 15-17 2084-8935.
Dokument nadrzędny: Wychowanie Muzyczne.
Książka
W koszyku
"Przedstawiona Czytelnikowi kolejna monografia z cyklu Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego, tym razem o podtytule Tradycja i perspektywy, zrodziła się z potrzeby znalezienia wspólnego mianownika dla wiedzy naukowej i praktyki szkolnej. Zaprezentowane tu teksty są rezultatem corocznych spotkań naukowców i czynnych nauczycieli przedmiotów teoretycznych szkół muzycznych, które odbywają się w ramach Konferencji Naukowo-Metodycznej „Teoria muzyki w praktyce” organizowanej przez Akademię Sztuki i Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie. Wykłady, warsztaty i panele dyskusyjne sprzyjają głębokiemu namysłowi nad własnym doświadczeniem zarówno nauczycieli, jak i naukowców. Ten niezwykle skuteczny sposób budowania praktyki zawodowej, a zarazem doskonalenie refleksji nad nią to niezbędne drogi poznania własnego warsztatu pracy, z której świadomie korzysta coraz więcej nauczycieli, wspierając tym samym swój rozwój. Autorzy tekstów prezentowanych w tej monografii jako znawcy rzeczywistości szkolnej i specyfiki specjalistycznej edukacji muzycznej umiejętnie łączą teorię naukową z praktyką edukacyjną, opisując w nich aktualne problemy, zarówno te tradycyjne, jak i perspektywy zastosowania ich w przyszłości. W związku z tym monografia została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy treści z dziedziny nauk społecznych, dyscyplin psychologii i pedagogiki jako nauk służebnych edukacji muzycznej. Druga jest częścią metodyczną, dotykającą problematyki ich praktycznego wykorzystania dla poszczególnych obowiązkowych przedmiotów kształcenia w szkolnictwie muzycznym." dr Alicja Delecka-Bury (Akademia Sztuki w Szczecinie).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 144 [Wypożyczalnia], Dublet 499 [Wypożyczalnia], Dublet 498 [Wypożyczalnia] (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 15 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
W monografiach podjęto problematykę delikatnej materii sztuki, poddano analizie rolę jaką pełni we wspomaganiu rozwoju podmiotowego - badano strukturę doświadczenia podmiotowego inicjowanego w przestrzeni sztuki, ponadto odwołując się do autorskiej formy warsztatu twórczego opisano jego mechanizmy oraz wpływ na rozwój podmiotowy. Filmy dokumentujące przeprowadzone warsztaty oraz obszerne materiały źródłowe (wizualne i werbalne) dają czytelnikowi możliwość dokonywania własnych analiz. Jest to pierwsze tak obszerne i interdyscyplinarne opracowanie teoretyczno - empiryczne, podejmujące problematykę edukacyjnego wymiaru sztuk wizualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 389 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 285 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 468 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Gra w kształcenie słuchu / Andrzej Mądro. W: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957). - Czas. 62, nr 7/8 (2017), s. 111 0035-9610.
Dokument nadrzędny: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957).
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 105 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Design thinking : inspiracje dla dydaktyki / Zofia Okraj. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 249, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Design thinking jest podejściem inspirującym i przydatnym w wielu dziedzinach ludzkiego działania także w edukacji, gdzie możliwe jest jego wieloaspektowe zastosowanie zarówno w całości, jako procesu projektowania rozwiązań lub częściowo, przez wykorzystanie różnych technik i narzędzi, za pomocą których można rozwijać w uczniach/studentach empatię, kreatywność, a także zdolność do innowacyjnego współdziałania w zespole. W książce Czytelnik znajdzie inspiracje teoretyczne dotyczące design thinking, obejmujące opis: istoty i celów jego podejścia, jego fazy, zasady, a także efekty w kontekście wiedzy o twórczości. Ważną część publikacji stanowią przydatne dla nauczycieli inspiracje metodyczne zawierające opisy technik i narzędzi związanych z design thinking wraz z przykładami ich zastosowania w procesie kształcenia oraz analiza uwarunkowań tego procesu. Treści teoretyczne dopełniają inspirujące egzemplifikacje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem design thinking realizowane przez nauczycieli na wszystkich szczeblach kształcenia: w szkole podstawowej, średniej i wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 96 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Folia Academiae)
Monografia „Wybrane zagadnienia komunikacji wizualnej w kontekście pracy dydaktycznej Michała Klisia” to dokumentacja czterdziestoczteroletniego okresu pracy Profesora, na kierunku Wzornictwo katowickiej ASP, w latach 1974-2018. Autorki tekstów: Irma Kozina, Anna Pohl i Ewa Stopa-Pielesz przybliżają dydaktykę pierwszego Rektora ASP w Katowicach z trzech różnych perspektyw. Irma Kozina ukazuje jego pracę z punktu widzenia teoretyka sztuki i dizajnu. Przedstawia zagadnienia związane z metodyką kształcenia w zakresie komunikacji wizualnej oraz kontekst kulturowy prac studenckich, realizowanych w Pracowni Komunikacji Wizualnej. Anna Pohl prezentuje ujęcie historyczne. Wprowadza czytelnika w wielowątkowy obszar metodyki i założeń programowych prowadzonych przez Profesora pracowni. Ewa Stopa-Pielesz portretuje osobowość twórcy i pedagoga. Koncentruje się na problematyce projektowania społecznego wskazując na realizacje studenckie z tego zakresu. Całość jest bogato ilustrowana pracami studentów Profesora. Obecnie aktywnych twórczo projektantów czy pedagogów. W publikacji są również zdjęcia dokumentujące ważne wydarzenia z życia Uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje K.28 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Sztuka w edukacji / [redaktor Aneta Zasucha]. - Katowice : Galeria Sztuki Wspólczesnej BWA, 2015. - 61, [1] stron : ilustracje ; 23 cm.
Ta publikacja skierowana jest do wszystkich, którzy zajmują się edukacją poprzez sztukę. Nie tylko edukatorów, animatorów i pedagogów, ale także do rodziców, którzy chcą stymulować samodzielną aktywność twórczą swojego dziecka. Wymiana dobrych praktyk, dzielenie się nie tylko pomysłami, ale także problemami, pozwala nam ulepszyć własne metody. Możemy się zainspirować, wyjąć to co dla nas najlepsze i przekuć w nową, lepszą jakość. A także uniknąć błędów, które popełnili inni. Z taką nadzieją oddajemy w Wasze ręce pierwszą część publikacji Sztuka (w) edukacji, wydaną w ramach projektu DO SZTUKI GOTOWI START! Zebraliśmy teksty osób, z którymi mieliśmy przyjemność współpracować przy jego realizacji. Różnorodność podjętych tematów pozwala nam wierzyć, że każdy może znaleźć coś dla siebie. - fragment wstępu Aneta Zasucha
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 390 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej