Muzeum Narodowe (Wrocław)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(12)
Forma i typ
Artykuły
(8)
Książki
(4)
Publikacje promocyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Salamon-Radecka Agnieszka
(2)
Bednarz Urszula
(1)
Berdyszak Marcin (1964-)
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Gruew Georgi (1986- )
(1)
Kościelak Elżbieta
(1)
Możdżyńska-Nawotka Małgorzata
(1)
Sawa-Borysławski Tadeusz (1952- )
(1)
Sobota Adam (1947- )
(1)
Szafkowska Magdalena
(1)
Szłapka Maciej
(1)
Słodkowski Piotr (1985- )
(1)
Słupski Jacek
(1)
Xagoraris Zafos (1963-)
(1)
Łubowski Andrzej Maciej (1946- )
(1)
Żarczyńska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(8)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Muzeum Narodowe (Wrocław)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(4)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(6)
Hiszpania
(1)
Gatunek
Malarstwo polskie
(3)
Sztuka polska
(3)
Katalog wystawy
(2)
Książka artystyczna
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Broszura
(1)
Fotografia polska
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Malarstwo niemieckie
(1)
Poezja konkretna
(1)
Rzeźba polska
(1)
Sztuka hiszpańska
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.42 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Między Moskwą a Nowym Jorkiem / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8 (2015), s. 6-10 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Prawie 100 obrazów jednego z najważniejszych współczesnych polskich malarzy można będzie oglądać na retrospektywnej wystawie w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Wśród wystawionych prac znajdą się m.in. najsłynniejsze dzieła opartowskie i najnowsze płótna powstałe w XXI w. Kuratorzy wystawy zrezygnowali z chronologicznej prezentacji. Wystawa rozpocznie się od obrazów najbardziej znanych, magicznych kół, rozwibrowanych fal i kształtów ameboidalnych powstałych w latach 1958-1974. W następnych salach pokazane zostaną te późniejsze i te wcześniejsze dzieła artysty. Kameralny charakter sal sprzyja studiowaniu, przeżywaniu obrazów, ale także pozwala na uwypuklenie różnych etapów w twórczości artysty.
Artykuł
W koszyku
Świetni Hiszpanie we Wrocławiu / Georgi Gruew. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4(2013), s. 16-18 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Prace najważniejszych malarzy hiszpańskich i artystów współpracujących z dworem hiszpańskim można będzie zobaczyć na tej wystawie. Wśród prezentowanych obrazów znajdą się prace m.in. Cranacha Starszego, El Greco, Zurbarána, Van Dycka, Rubensa, Tintoretta, Picassa i Miró.
Artykuł
W koszyku
Nie - bo / Andrzej Maciej Łubowski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2003), s. 10-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
W najnowszym dziele NIE-BO, prezentowanym we wrocławskim Muzeum Narodowym, nazwanym przez artystę instalacją retrospektywną, Jerzy Kalina wykorzystuje elementy używane wcześniej w pracach APEL, NIEDYSKRECJE oraz w autorskich przedstawieniach teatralnych. Tutaj, w nowym zestawieniu, w nowym miejscu nabierają one nowego znaczenia. Stają się chwilą refleksji nad dotychczasowymi dokonaniami jednego z najważniejszych polskich artystów współczesnych.
Książka
W koszyku
Księgi artystyczne Zbigniewa Makowskiego to pierwsza tak duża prezentacja niezwykłych, oryginalnych książek artystycznych Zbigniewa Makowskiego. Wystawa została zorganizowana z okazji 85-tych urodzin tego wybitnego artysty – malarza, rysownika, poety.
Książki artystyczne zajmują w twórczości Zbigniewa Makowskiego wyjątkowe miejsce. Od początku do końca wykonuje je samodzielnie: własnoręcznie rysuje, maluje, kaligrafuje, zszywa. Pierwsze prace przypominające książki zaczął tworzyć już w czasie nauki w gimnazjum. Ozdabiał wtedy swoje zeszyty do języka polskiego i biologii, wklejając do nich pocztówki i ilustrując rysunkami nawiązującymi do tematu lekcji. Jedną z pierwszych jego książek jest wykonana dla syna składana w harmonijkę książeczka o ukochanym kocie Patryku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mak.7 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Sztukmistrz z Wrocławia / Agnieszka Salamon-Radecka. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 5(2019), s. 18-20 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Ideą ekspozycji jest prezentacja potrójnej roli Ottona Muellera: malarza, mentora i artysty-maga, ukazana z wielu perspektyw. O postaci Muellera krążyły legendy już za jego życia. Z powodu charyzmatycznej osobowości i niekonwencjonalnego sposobu życia artysta stał się ikoną ówczesnej bohemy artystycznej. Na wystawie zaprezentowane są przykłady wczesnej twórczości Muellera z okresu przynależności do grupy Brücke i prace z zakresu malarstwa i grafiki ilustrujące dwa wiodące motywy w jego sztuce: akty na tle pejzażu oraz „obrazy cygańskie”.
Mueller fascynował swą oryginalną twórczością, inspirowaną sztuką egipską i folklorem cygańskim, bliskich mu artystów i studentów wrocławskiej uczelni. Akademia Sztuki i Rzemiosła Artystycznego we Wrocławiu skupiała w latach 20. XX w. grono wybitnych pedagogów, m.in. wywodzących się z Bauhausu. Cechujący ją pluralizm stylistyczny i wola eksperymentu artystycznego uczyniły uczelnię w owym czasie jedną z najbardziej postępowych w Europie. Pracom Ottona Muellera towarzyszą także dzieła pedagogów wrocławskiej Państwowej Akademii Sztuki i Rzemiosła, takich jak Oskar Moll, Alexander Kanoldt, Oskar Schlemmer, Georg Muche czy Johannes Molzahn, oraz uczniów i uczennic Muellera, m.in. Alexandra Camaro, Johnny’ego Friedlaendera, Heinricha Tischlera, Willy’ego Schmidta, Isidora Aschheima, Grety Jahr-Queißer, MargaretySchultz-Dreier, a także polskiego studenta Jana Cybisa. Zespół eksponowanych dzieł uzupełniają płótna współczesnego wrocławskiego malarza Zdzisława Nitki, „późnego ucznia” Muellera, dla którego od lat 80. XX w. sztuka niemieckiego ekspresjonisty jest trwałym źródłem inspiracji.
Artykuł
W koszyku
Tygiel Brzozowskiego / Agnieszka Salamon-Radecka. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2018), s. 16-19 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Ekspozycja pozwala prześledzić, na podstawie wybranych przykładów, ewolucję procesu twórczego artysty od lat dziecięcych (lata 20. XX w.) do jego ostatnich dzieł, które powstały tuż przed śmiercią w 1987 r. Przede wszystkim jest próbą pokazania sztuki Brzozowskiego przez pryzmat rysunku, który wciąż znajduje się w cieniu malarstwa, a odgrywa bardzo ważną rolę w jego twórczości.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Kształty pojęć / Piotr Słodkowski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2010), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Jest to pierwszy tak obszerny pokaz twórczości Stanisława Dróżdża – światowej sławy artysty działającego na pograniczu poezji i plastyki, reprezentanta Polski na weneckim Biennale w 2003 roku. Pokazanych zostanie ponad 40 dzieł od pierwszych utworów poezji konkretnej powstałych w 1967 roku do najnowszej pracy z roku 2007.
Tytuł wystawy, „początekoniec”, jest tytułem i zarazem fragmentem jednej z prac artysty, powstałej w swojej pierwszej wersji w 1971 roku. Mówi o najważniejszym źródle jego pracy artystycznej, jakim były rozważania nad językiem i o wyrażanej poprzez własne utwory fascynacji problemem czasu i przestrzeni; nieuchwytnym dla nas ich początkiem i końcem. Ten tytuł dotyczy także samej wystawy, która w obliczu śmierci jej autora jest prezentacją zarówno pierwszych, jak i ostatnich jego prac: kolejne, niestety, już nie powstaną.
Podtytuł „Pojęciokształty. Poezja konkretna” to określenia, jakimi Stanisław Dróżdż tytułował niemal wszystkie swoje wystawy, podkreślając w ten sposób wierność autorskiemu terminowi, wymyślonemu w drugiej połowie lat 60. dla nazwania własnej oryginalnej twórczości oraz wierność poezji konkretnej – awangardowemu zjawisku w światowej literaturze, operującemu na pograniczu z plastyką, które rozwijało się intensywnie od połowy lat 50. do początku lat 70. XX wieku. Wystawie towarzyszy obszerny katalog – pierwsza monografia twórczości Stanisława Dróżdża – zawierający wszystkie prace pokazane na wystawie. Trzy zamieszczone w nim eseje – Grzegorza Dziamskiego, Tadeusza Sławka oraz kuratorki wystawy, Elżbiety Łubowicz – są próbą całościowego spojrzenia na tę twórczość, podejmując ten problem z różnych punktów widzenia, zarówno od strony teorii sztuki, jak i literaturoznawstwa. Ich autorzy ukazują, jak problematyka dzieł artysty wyrażała się w szczególnej dla niego estetyce, budowanej przez długie lata, samotnie i konsekwentnie, w obszarze między dwiema dziedzinami: poezją i plastyką.
Książka
W koszyku
Na wystawie pokazano kilkadziesiąt prac znanego wrocławskiego fotografika, który przez ponad 40 lat związany był zawodowo z Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Edmund Witecki w ciągu kilkudziesięciu lat swojej pracy osiągnął renomowaną pozycję jako fotograf - artysta oraz specjalista w dziedzinie fotograficznej dokumentacji dzieł sztuki. W latach 50. XX w. związał się z wrocławskim środowiskiem twórczym i pokazywał swoje prace na wystawach fotografii artystycznej. Od 1969 roku jest też członkiem Okręgu Dolnośląskiego Związku Polskich Artystów Fotografików. Równolegle, już w 1956 r. swoją zawodową działalność w fotografii związał z Muzeum Narodowym we Wrocławiu (wówczas Muzeum Śląskim), gdzie z czasem aż do 2002 r. sprawował funkcję kierownika Pracowni Fotograficznej. Na wystawie można zobaczyć najwybitniejsze dzieła Edmunda Witeckiego – artysty fotografika a także jego zdjęcia dokumentujące zabytki znajdujące się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu.
Dokumentacja muzealna stwarza ambitnemu fotografowi pewien dylemat, ponieważ z zasady oczekuje się obiektywnego odwzorowania uwzględniającego walory obiektu określane przez historyków sztuki, natomiast fotograf wie, że każdy obiekt można też przedstawić bardziej kreatywnie, aby w większym stopniu pobudzał emocje, a nie tylko racjonalny respekt – wyjaśnia Adam Sobota, kurator wystawy. Edmund Witecki pokazał wielokrotnie, że możliwy jest satysfakcjonujący kompromis pomiędzy tymi rozwiązaniami, fotografując dzieła sztuki, które już same w sobie są kompleksowym zespołem wielorakich bodźców.
Wędrówka zawodowa Edmunda Witeckiego jest dla Muzeum Narodowego we Wrocławiu w dwójnasób ważna – mówi dr hab. Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu. Dzięki niej docieramy do prawie samych początków wrocławskiej, powojennej, awangardowej fotografii artystycznej, ale stajemy się także świadkami historii naszej instytucji. Mało kto zdaje sobie bowiem sprawę, że wiedza na temat naszych zasobów artystycznych to nie tylko efekt tych już milionów widzów, którzy osobiście je podziwiali, ale mozolna, konsekwentna i przede wszystkim profesjonalna praca ich znakomitego dokumentatora. To Edmund Witecki wykonał setki tysięcy zdjęć muzealnych zabytków, które to upubliczniły potencjał i rangę naszej kolekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Wit.14 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Listy Makowskiego / Justyna Żarczyńska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2015), s. 26-27 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Książki artystyczne zajmują w twórczości Zbigniewa Makowskiego wyjątkowe miejsce. Od początku do końca wykonuje je samodzielnie: własnoręcznie rysuje, maluje, kaligrafuje, zszywa. Pierwsze prace przypominające książki zaczął tworzyć już w czasie nauki w gimnazjum. Ozdabiał wtedy swoje zeszyty do języka polskiego i biologii, wklejając do nich pocztówki i ilustrując rysunkami nawiązującymi do tematu lekcji. Jedną z pierwszych jego książek jest wykonana dla syna składana w harmonijkę książeczka o ukochanym kocie Patryku.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej