Projektowanie wnętrz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(31)
Forma i typ
Książki
(13)
Czasopisma
(11)
Artykuły
(7)
Publikacje promocyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(1)
Autor
Gałązka Tomasz
(3)
Kowalewska Barbara sztuki piękne
(3)
Noskiewicz-Gałązka Henryka (1943-)
(3)
Błaszczyńska Julia
(1)
Celadyn Magdalena (1961- )
(1)
Cieśla Emilia
(1)
Flaccacento Angelo (1972- )
(1)
Heath Ashley
(1)
Jasiołek Katarzyna
(1)
Jasiński Artur
(1)
Kane Sarah
(1)
Kemker Sandra
(1)
Kierzkowska Barbara
(1)
Lettow Emer
(1)
Majewski Jerzy S
(1)
Müller Ulrike (1953-)
(1)
Panero Julius
(1)
Panów Waldemar
(1)
Pełka Katarzyna
(1)
Piccioli Pierpaolo
(1)
Plinta Karolina (1988- )
(1)
Radewaldt Ingrid
(1)
Salamon-Radecka Agnieszka
(1)
Szydłowska Agata (1983- )
(1)
Travis Stephanie
(1)
Walendzik-Stefańska Joanna
(1)
Zawojska-Kuriata Dominika
(1)
Zelnik Martin (1939- )
(1)
Zięba Krzysztof
(1)
Świtała Maciej (1967-)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1940 - 1949
(1)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(30)
Kalifornia (USA)
(1)
Język
polski
(24)
angielski
(2)
Odbiorca
Architekci wnętrz
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Projektowanie wnętrz
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Francja
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Siros (Grecja ; wyspa)
(1)
Stany Zjednoczone (część południowa)
(1)
Gatunek
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Katalog wystawy
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Architektura
(1)
Architektura holenderska
(1)
Architektura polska
(1)
Czasopismo architektoniczne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Plan architektoniczny
(1)
Poradnik
(1)
Rysunek architektoniczny
(1)
Sztuka holenderska
(1)
Sztuka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Architektura i budownictwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
31 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
ZE WSTĘPU: “Stosowanie zasad kształtowania środowiska zbudowanego zgodnie z postulatem energooszczędności stało się w wielu państwach europejskich od blisko trzech dekad normą i obowiązkiem projektantów. Projektowanie zrównoważonych obiektów architektonicznych to w szerszym kontekście realizacja idei zrównoważonego rozwoju przestrzennego, a także gospodarczego oraz społecznego, w którym aspekt ekonomicznego zużycia energii i wykorzystania alternatywnych źródeł energii odnawialnej jest priorytetem. Akcentowanie aspektu energetycznego w odniesieniu do projektowania zrównoważonego pozornie zawęża jego pojęcie znaczeniowe i zasięg oddziaływania. W rzeczywistości problemy energooszczędności stymulują rozwiązania funkcjonalne, technologiczne, techniczne oraz estetyczne, składające się na holistyczne ujmowanie procesów projektowych, wykraczające poza do niedawna tradycyjny rozdział dyscyplin. Przez coraz większe zespoły projektowe akceptowane jest opracowywanie projektu jako złożonego procesu, w którym zintegrowane podejście oraz myślenie systemowe mają decydujące znaczenie, a prawdziwie zrownoważone podejście do zagadnień związanych z projektowaniem oznacza ich rozpatrywanie w kontekście całego technicznego cyklu życia obiektu. W przekonaniu wielu teoretyków oraz osób związanych z praktyką profesjonalną wartościowy projekt architektoniczny powinien spełniać wszystkie istotne wymagania, równocześnie absolutnie nie traktując kwestii zrównoważenia jako opcjonalnego lub drugorzędnego problemu do rozwiązania; aspekt zrównoważenia pozostaje rdzeniem projektu. Na miano dobrego projektu, w tym projektu architektonicznego wnętrza, zasługuje zatem ten, ktory spełniając wszystkie postulaty funkcjonalne, formalne i realizacyjne, opracowany zostaje z uwzględnieniem szerokiego kontekstu środowiskowego.”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wnętrza 80 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Hanna Lachert : wygoda ważniejsza niż piękno / Katarzyna Jasiołek. - Warszawa : Marginesy, 2022. - 318, [2] strony : ilustracje ; 23 cm.
Niezwykły portret jednej z najwybitniejszych polskich projektantek sztuki użytkowej Hanna Lachert słynie głównie jako autorka projektu tapicerowanego krzesła Muszla z charakterystycznym „guzikiem” i kwadratowego stolika z zaokrąglonymi narożami i z czarną szklaną płytą umieszczoną na drewnianym blacie, które należą dziś do klasyki wzornictwa lat 50. XX wieku. Chociaż należy do czołowych powojennych projektantek mebli dla Spółdzielni Artystów „Ład”, projektowała nie tylko sprzęty, lecz także setki wnętrz – mieszkań, sklepów, kawiarni, hoteli, przychodni. Pomiędzy zleceniami dla „Ładu” i Przedsiębiorstwa Państwowego Pracownie Sztuk Plastycznych tworzyła własne projekty, które sprzedawała w Desie: lampy, meble o metalowych konstrukcjach, a także biżuterię z… dość zaskakujących materiałów. Poza tym bawiła się, podróżowała po świecie, szusowała na nartach, wygłupiała się na balach, rozwiodła się, by wyjść za mąż za miłość swojego życia, i wędrowała po górach, czym zyskała sobie w rodzinie przydomek Powierucha. Na podstawie dokumentów archiwalnych, a także rozmów z samą Lachert Katarzyna Jasiołek stworzyła kompletną biografię jednej z najważniejszych polskich projektantek ubiegłego wieku na tle powojennej historii polskiego wzornictwa użytkowego i architektury wnętrz, a także zmian społecznych. Ta książka to hołd dla zmarłej w 2021 roku Lachert, której projekty mebli są dziś ikonami designu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Lac.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This monograph—published to coincide with the Bauhaus exhibition at the MoMA (November 8, 2009-January 25, 2010)—celebrates the work of twenty women artists who created feverishly in all the teaching, workshop, and production branches of the Bauhaus—women who should have been included in the major art histories of the twentieth century long ago, but whose names, masterpieces, and extraordinary lives have only gradually become known to us. Recognized figures such as Anni Albers—the first textile artist to be exhibited at the MoMA—and Marianne Brandt—whose elegant geometric tableware have become classic Alessi designs—are showcased alongside previously unknown artists such as Gertrud Grunow, who taught "Harmonizing Science"; Helene Börner, who led the textile workshop; and Ilse Fehling, a sculptor and the most sought-after set and costume designer of her generation. Founded in 1919, the Bauhaus and most of its students were poor and lacking in just about everything. What it did have, however, was an abundance of enthusiasm, talent, and innovative creativity. Furthermore, over half of those seeking to enroll at the school were women. This tornado of the "fairer sex" was initially seen as a threat, and the weaving mill was quickly turned into a separate "women’s facility." Nevertheless, over the years the mill became a hotbed of groundbreaking production, whose impact far surpassed national borders, as demonstrated by the international acclaim of photographers Lucia Moholy, Florence Henri, and Grete Stern.
Ta monografia – opublikowana zbiega się z wystawą Bauhaus w MoMA (8 listopada 2009 – 25 stycznia 2010) – celebruje twórczość dwudziestu artystek, które gorączkowo tworzyły we wszystkich działach dydaktycznych, warsztatowych i produkcyjnych Bauhausu – kobiety którzy dawno temu powinni byli znaleźć się w najważniejszych historiach sztuki dwudziestego wieku, ale których nazwiska, arcydzieła i niezwykłe życia stały się nam znane dopiero stopniowo. Uznane postacie, takie jak Anni Albers – pierwsza artystka tekstylna wystawiana w MoMA – i Marianne Brandt – której eleganckie geometryczne zastawy stołowe stały się klasycznymi projektami Alessi – są prezentowane obok nieznanych wcześniej artystów, takich jak Gertrud Grunow, która uczyła „Harmonizacji nauki”; Helene Börner, która prowadziła warsztat tekstylny; oraz Ilse Fehling, rzeźbiarka i najbardziej rozchwytywana projektantka scenografii i kostiumów swojego pokolenia. Założony w 1919 r. Bauhaus i większość jego studentów była biedna i pozbawiona prawie wszystkiego. Miał jednak mnóstwo entuzjazmu, talentu i innowacyjnej kreatywności. Co więcej, ponad połowa osób starających się zapisać do szkoły to kobiety. To tornado „piękniejszej płci” początkowo postrzegano jako zagrożenie, a tkalnię szybko zamieniono w osobny „zakład dla kobiet”. Niemniej jednak z biegiem lat młyn stał się wylęgarnią przełomowej produkcji, której wpływ znacznie przekroczył granice państw, o czym świadczy międzynarodowe uznanie fotografek Lucii Moholy, Florence Henri i Grete Stern.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 362 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2119 [Magazyn], Instytucje/ Kolekcje W.34 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2118 [Magazyn], Instytucje/ Kolekcje W.35 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
The study of human body measurements on a comparative basis is known as anthropometrics. Its applicability to the design process is seen in the physical fit, or interface, between the human body and the various components of interior space. Human Dimension and Interior Space is the first major anthropometrically based reference book of design standards for use by all those involved with the physical planning and detailing of interiors, including interior designers, architects, furniture designers, builders, industrial designers, and students of design. The use of anthropometric data, although no substitute for good design or sound professional judgment should be viewed as one of the many tools required in the design process. This comprehensive overview of anthropometrics consists of three parts. The first part deals with the theory and application of anthropometrics and includes a special section dealing with physically disabled and elderly people. It provides the designer with the fundamentals of anthropometrics and a basic understanding of how interior design standards are established. The second part contains easy-to-read, illustrated anthropometric tables, which provide the most current data available on human body size, organized by age and percentile groupings. Also included is data relative to the range of joint motion and body sizes of children. The third part contains hundreds of dimensioned drawings, illustrating in plan and section the proper anthropometrically based relationship between user and space. The types of spaces range from residential and commercial to recreational and institutional, and all dimensions include metric conversions. In the Epilogue, the authors challenge the interior design profession, the building industry, and the furniture manufacturer to seriously explore the problem of adjustability in design. They expose the fallacy of designing to accommodate the so-called average man, who, in fact, does not exist. Using government data, including studies prepared by Dr. Howard Stoudt, Dr. Albert Damon, and Dr. Ross McFarland, formerly of the Harvard School of Public Health, and Jean Roberts of the U.S. Public Health Service, Panero and Zelnik have devised a system of interior design reference standards, easily understood through a series of charts and situation drawings. With Human Dimension and Interior Space, these standards are now accessible to all designers of interior environments.
Badanie pomiarów ludzkiego ciała na zasadzie porównawczej jest znane jako antropometria. Jego przydatność w procesie projektowania jest widoczna w fizycznym dopasowaniu lub interfejsie między ludzkim ciałem a różnymi elementami przestrzeni wewnętrznej. Human Dimension and Interior Space to pierwszy duży, oparty na antropometrii podręcznik norm projektowych, przeznaczony dla wszystkich osób zaangażowanych w fizyczne planowanie i detalowanie wnętrz, w tym projektantów wnętrz, architektów, projektantów mebli, budowniczych, projektantów przemysłowych i studentów wzornictwa. Wykorzystanie danych antropometrycznych, chociaż nie może zastąpić dobrego projektu ani profesjonalnej oceny, powinno być postrzegane jako jedno z wielu narzędzi wymaganych w procesie projektowania. Ten kompleksowy przegląd antropometrii składa się z trzech części. Pierwsza część dotyczy teorii i zastosowań antropometrii i zawiera specjalną sekcję dotyczącą osób niepełnosprawnych fizycznie i starszych. Zapewnia projektantowi podstawy antropometrii i podstawowe zrozumienie, w jaki sposób ustalane są standardy projektowania wnętrz. Druga część zawiera czytelne, ilustrowane tabele antropometryczne, które dostarczają najbardziej aktualnych dostępnych danych na temat rozmiarów ciała człowieka, uporządkowanych według grup wiekowych i percentylowych. Uwzględniono również dane odnoszące się do zakresu ruchu stawów i rozmiarów ciała dzieci. Trzecia część zawiera setki zwymiarowanych rysunków, ilustrujących w planie i przekroju właściwą antropometryczną relację między użytkownikiem a przestrzenią. Rodzaje przestrzeni wahają się od mieszkalnych i komercyjnych po rekreacyjne i instytucjonalne, a wszystkie wymiary obejmują konwersje metryczne. W Epilogu autorzy rzucają wyzwanie projektantom wnętrz, branży budowlanej i producentom mebli, aby poważnie zbadali problem dostosowania w projektowaniu. Obnażają mit projektowania pod kątem tak zwanego przeciętnego człowieka, który w rzeczywistości nie istnieje. Korzystając z danych rządowych, w tym badań przygotowanych przez dr Howarda Stoudta, dr Alberta Damona i dr Rossa McFarlanda, dawniej z Harvard School of Public Health, oraz Jeana Robertsa z US Public Health Service, Panero i Zelnik opracowali system referencyjnych standardów projektowania wnętrz, łatwo zrozumiałych dzięki serii wykresów i rysunków sytuacyjnych. Dzięki Human Dimension i Interior Space standardy te są teraz dostępne dla wszystkich projektantów wnętrz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2415 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkopolski Dom : Wielkopolski design- wystawa / kurator wystawy: Katarzyna Pełka. - Poznań : [wydawca nieznany] , 2015. - [82] strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Tematem wystawy WIELKOPOLSKI DOM jest wzornictwo przemysłowe wielkopolskich projektantów. Prezentujemy Państwu ponad 30 wybranych projektów, które powstały w trakcie procesu dydaktycznego w pracowniach Uniwersytetu Artystycznego, School of Form oraz na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu. Katalog prezentuje prace studentów wielkopolskich uczelni, które zostały wdrożone do produkcji lub opracowane na specjalne życzenie firm. To przykłady udanej współpracy nauki i biznesu, które budują markę Wielkopolski.
Wystawa WIELKOPOLSKI DOM to prezentacja ponad trzydziestu projektów, które powstały w trakcie procesu dydaktycznego w pracowniach PE-P Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, w School of Form oraz na Uniwersytecie Przyrodniczym we współpracy z firmami z regionu. Dzięki wieloletniej współpracy uczelni projektowych z przemysłem, powstają innowacyjne produkty i usługi. Młodzi projektanci poznają technologie, natomiast przedsiębiorcy mają okazję do współpracy z najbardziej zdolnymi studentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.32 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Apetyt na więcej / Agnieszka Salamon-Radecka. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2018), s. 23-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa Organizatorzy życia. De Stijl, polska awangarda i design była ostatnią z serii ekspozycji organizowanych przez Muzeum Sztuki w 2017 w ramach obchodów stulecia awangardy w Polsce, których celem było spojrzenie na nowo na jej spuściznę. Wybór tematu, a więc pokazanie kontaktów i powiązań w sztuce holenderskiego De Stijl z polskimi grupami/artystami awangardowymi, jest istotny z dwóch przyczyn. Po pierwsze przybliża wątek, który do tej pory – wobec dominującej w największych opracowaniach historii polskiej awangardy wykładni o kluczowym wpływie konstruktywizmu rosyjskiego na polską awangardę – był usuwany na plan dalszy. Po drugie zaś, odwołuje się do zagadnień istotnych w projektach awangardy, której głównym celem było stworzenie zupełnie nowej kultury plastycznej, przekształcenie i ulepszenie otaczającego świata, między innymi przez projektowanie architektury, wnętrz i mebli.
Największa aktywność De Stijl jako ugrupowania przypadła na lata 1917 – 1920. Jest to zarazem okres, w którym powstały główne prace teoretyczne, stanowiące podwaliny ruchu i jego działalności projektowej. Lata 20. XX wieku to okres realizacji najważniejszych prac związanych z De Stijl. Czas istnienia ugrupowania to także okres wydawania magazynu o tej samej nazwie, którego ostatni numer ukazał się w 1932, rok po śmierci swojego głównego animatora – Theo van Doesburga. W grupie znaleźli się m.in.: Piet Mondrian, Theo van Doesburg, Georges Vantongerloo, Bart van der Leck, Vilmos Huszár, Gerrit Rietveld, Cornelis van Eesteren, Willem van Leusden, Jacobus Johannes Pieter Oud, Robert van 't Hoff czy Jan Wils. W 1924 roku, w wyniku konfliktu z Theo van Doesburgiem dotyczącego zasad neoplastycyzmu, od ruchu separuje się Piet Mondrian. W końcowych latach działalności ugrupowania pod jego wpływem znaleźli się także twórcy młodszego pokolenia, między innymi Frederick Kiesler, Jean Gorin, Friedrich Vordemberge-Gildewart czy César Domela Nieuwenhuis.
Książka
W koszyku
Futerał : o urządzaniu mieszkań w PRL-u / Agata Szydłowska. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2023. - 595, [5] stron : ilustracje ; 25 cm.
W powszechnym przekonaniu wystrój mieszkań w PRL-u był monolitem. Nic bardziej mylnego – polityczne zawirowania kolejnych dekad, przemiany gospodarcze, stosunki społeczne i polityka mieszkaniowa gruntownie wpływały na wygląd mieszkań. Zniszczenia II wojny światowej i przesunięcia granic spowodowały, że polskie powojenne wnętrza tworzone były niemal od zera. Kolejne lata niosły nadzieję na poprawę i wyraźnie pokazały, że zarządzanie gospodarstwem domowym wpisywało się w nowoczesny, szeroko zakrojony projekt inżynierii społecznej. Dziś „wnętrze z PRL-u” przemieniło się w kliszę utrwalaną przez kulturę popularną: to obraz tandety i bylejakości albo zbiór pięknych, nowoczesnych przedmiotów, „ikon designu”. W obu przypadkach wyjmujemy przedmioty z kontekstu, zapominając, że powstały tyleż z fascynacji nowoczesnością, ile z dojmującego braku, ciasnoty i prowizorki. Badaczka Agata Szydłowska wykonała tytaniczną pracę, poszukując odpowiedzi na pytanie: jak tak naprawdę urządzano się w PRL-u? Błyskotliwie łączy historię społeczną, opowieść o przemianach politycznych i kulturowych z bogactwem materiałów i świadectw. Futerał nie jest książką o straszno-śmiesznej krainie bareizmów i rozklekotanej meblościanki ani o szczytowym okresie dizajnu – to nowatorska opowieść o mieszkaniu jako jednym z centralnych obiektów zmartwień, troski, zabiegów, dumy, snobizmów i zaradności pokoleń Polek i Polaków. I tak jak dla Waltera Benjamina dom jest „futerałem dla człowieka prywatnego”, tak dla Szydłowskiej jest też jednym z kluczy do odczytywania polskiej historii XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 748 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie odpowiedzi, jak kształcić osoby, które w przyszłości mają wykonywać zawód architekta wnętrz, należałoby zacząć od próby definicji, czym jest ta profesja i czym będzie za chwil kilka. Pytanie podstawowe dotyczy również tego, jaką wartość ma tego rodzaju umiejętności kształcenie na uczelni artystycznej. Trudne jest przewidywanie zmian, które będą następować w dziedzinie warsztatu projektowego. Za naszego nauczycielskiego życia zaszły kolosalne przeobrażenia w dziedzinie metod pracy i konieczność ustawicznego kształcenia jest nam bliska. Należy się spodziewać, że postęp ten, zwłaszcza w dziedzinie prezentacji końcowej projektów, będzie osiągany coraz szybciej. Możemy założyć, że zmiany te dotyczą głównie finału procesu myślowego, jakim jest projektowanie. Wówczas możemy utrwalać swoje przekonanie o słuszności zachęcania studentów do wyrażania pomysłów w postaci odręcznych szkiców i modeli. Tylko czy ten sposób przedstawiania zjawisk światła, gry faktur lub innych obserwacji plastycznych stanowi ciągłość z tymi sposobami, jakie studenci praktykują w kolejnych semestrach studiów?[...] - Maciej Świtała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wnętrza 79 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Studenci projektowania i architektury projektują dziś za pomocą komputerów, ale często nie potrafią rysować odręcznie. Jednak szkicowanie i dokładna obserwacja będą również niezbędne w przyszłości. W 45 ćwiczeniach krok po kroku książka prowadzi od prostych kształtów i mebli do skomplikowanych fasad budynków i pejzaży miejskich. Kwestie techniczne obejmują narzędzia, perspektywę, proporcje, kompozycję itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Architektura 135 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kierunki formowania współczesnego wnętrza sakralnego a potrzeby duchowe współczesnego człowieka, doświadczenia historyczne i nowe formy charakterystyczne dla XX i XXI wieku, na podstawie polskich realizacji oraz własnych doświadczeń projektowych i realizacji. Monografia powstała w ramach zadania badawczego Studium naukowo-badawcze wnętrz sakralnych w Polsce. Określenie podstawowych parametrów przestrzeni, próba scharakteryzowania tendencji i stylu przełomu XX i XXI wieku. (ASP/WAW/S/13/2006) prowadzonego na Wydziale Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. autorzy prac: m.in. Krystyna Jeziorska-Świrkowicz, Spółka Trigranit, Lech Paperz, Zbigniew Pawelski, Barbara Pawłowska, Jerzy Nowosielski, Zbigniew Rzepecki, Andrzej Gołkowski, Joanna i Roman Kalarusowie, Marek Mierzejewski, Władysław Pieńkowski, Joanna Walendzik-Stefańska, Piotr Stefański, Tomasz Łączyński, Stanisław Niemczyk, Romuald Loegler, Marian Sordyl, Józef Kulon, Mateusz Środoń, Dariusz Hyc, Marek Martens, Jerzy Czerwiński, Barbara Bielecka, Mariusz GrądmannKonrad Kucza-Kuczyński, Andrzej Miklaszewski, Joanna Giecewicz, Adam Brincken, s. Alma Skrzydlewska, Witold Cęckiewicz, Maksymilian Biskupski, Grzegorz Ratajski, Henryk Buszko, Aleksander Franta, Krzysztof Chwalibóg, Ryszard Girtler, Jerzy Gurawski, Ludmiła Zbierska, Jacek Jemielity, M. Witasiak, P. Marciniak, R. Sobański, Anna Koźniewska, Ziemowit Domagała, Adam Pytel, Stanisław Oset, Piotr Szaroszyk, Jerzy Machaj, Wincenty Kuczma, Janusz Modlinger, Wojciech Obtułowicz, Giovanni Michelucci, Stanisław Stryjewski, Ryszard Jurkowski, Katarzyna Stepurko, Marta Brzezińska, Marcin Skorupski, Piotr Sieciński, Monika Kowalczyk-Kossakowska, Paweł Przychoda, Przemysław Twarowski, Kamila Roszkowska, Anna Paszkowska, Kamil Kowalski, Kamil Krasuski, Alicja Salska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2122 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszy wystawie The architectural future I Internal space/external space, która miała miejsce 2020 r., w Grecji. Zaprezentowano tam prace związane z szeroko pojętą architekturą, architekturą wnętrz, grafiką, fotografią i sztuką użytkową. Wśród uczestników znaleźli się między innym Pedagodzy Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuki w Szczecinie oraz Wydziału Architektury Wnętrz i Scenografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 60 [Czytelnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Główna siedziba firmy Geberit / Krzysztof Zięba. W : Architektura Murator. - Czas.53, nr 5 (2017), s.76-77 1232-6372.
Dokument nadrzędny: Architektura Murator.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej