Sorting
Source
Katalog Mediateki
(5)
Form of Work
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Bodzianowski Cezary (1968-)
(1)
Bąk Jakub
(1)
Chojnicka Monika
(1)
Czemiel Grzegorz (1983- )
(1)
Denton Jill
(1)
Fejdych Jarosław
(1)
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Frąckowiak Bartosz (1982- )
(1)
Hadryś Zuzanna
(1)
Kirszenbaum Martha
(1)
Lasota Michał
(1)
Lubiak Jarosław (1971- )
(1)
Ludwisiak Małgorzata
(1)
Majewska Ewa (1978- )
(1)
Muzyczuk Daniel (1988- )
(1)
Pindera Agnieszka (1981- )
(1)
Rostkowska Aneta
(1)
Sharp Chris
(1)
Sokołowska Joanna (historyczka sztuki)
(1)
Suchan Jarosław (1966-)
(1)
Sugiera Małgorzata (1958- )
(1)
Ziółkowska Magdalena (1981- )
(1)
Łakomy Piotr (1983- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Italy
(2)
unknown (pol)
(1)
Language
English
(3)
Polish
(2)
Subject
Sztuka
(2)
Antropocen
(1)
Bodzianowski, Cezary
(1)
Ekologia
(1)
Globalne ocieplenie
(1)
Instytucje kultury
(1)
Kryzys
(1)
Smoleński, Konrad (1977- )
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Łakomy, Piotr
(1)
Łakomy, Piotr (1983- )
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Genre/Form
Antologia
(1)
Czasopismo o sztuce
(1)
Dokument programowy
(1)
Esej
(1)
Sztuka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Bod.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Can plastic planetarism replace neoliberal globalization? This publication is informed by Catherine Malabou’s conception of destructive plasticity – an irreversible destruction of form that makes it possible for new phenomena to emerge. It is embraced here for the purpose of reflection on an environmental crisis that before our very eyes is turning into an increasingly serious social crisis. This is a challenge that neither contemporary art nor its institutions can remain indifferent to. They must urgently find their responses to it. The theoretical essays contained here shed light on the nature and consequences of the destructive changes taking place in the natural/social environment. They have been juxtaposed with artists’, curators’, and art researchers’ comments on more specific practices, protocols, or formats of reaction, with the Ujazdowski Castle Centre for Contemporary Art serving as a particular, though not the only, case study here. In a conversation carried out specially for the book, Catherine Malabou speaks of the consequences of man’s destructive activities and introduces the notion of ecological plasticity. Contributors: Defne Ayas, Viviana Checchia, Grzegorz Czemiel, Daniel Falb, Cathy Fitzgerald, Mira Gakjina, Alexander Hope, Anne Szefer Karlsen, Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Ewa Majewska, Catharine Malabou, Nataša Petrešin-Bachelez, Małgorzata Sugiera, Magdalena Ziółkowska
Czy plastikowy planetaryzm może zastąpić neoliberalną globalizację? Niniejsza publikacja opiera się na koncepcji destrukcyjnej plastyczności Catherine Malabou – nieodwracalnego zniszczenia formy, które umożliwia pojawienie się nowych zjawisk. Została ona tutaj przyjęta w celu refleksji nad kryzysem środowiskowym, który na naszych oczach przeradza się w coraz poważniejszy kryzys społeczny. Jest to wyzwanie, wobec którego ani sztuka współczesna, ani jej instytucje nie mogą pozostać obojętne. Muszą pilnie znaleźć na nie odpowiedzi. Zawarte tutaj eseje teoretyczne rzucają światło na naturę i konsekwencje destrukcyjnych zmian zachodzących w środowisku naturalnym/społecznym. Zostały one zestawione z komentarzami artystów, kuratorów i badaczy sztuki na temat bardziej szczegółowych praktyk, protokołów lub formatów reakcji, przy czym Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski służy tutaj jako szczególne, choć nie jedyne, studium przypadku. W rozmowie przeprowadzonej specjalnie na potrzeby książki Catherine Malabou mówi o konsekwencjach destrukcyjnych działań człowieka i wprowadza pojęcie ekologicznej plastyczności. Współpracownicy: Defne Ayas, Viviana Checchia, Grzegorz Czemiel, Daniel Falb, Cathy Fitzgerald, Mira Gakjina, Alexander Hope, Anne Szefer Karlsen, Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Ewa Majewska, Catharine Malabou, Nataša Petrešin-Bachelez, Małgorzata Sugiera, Magdalena Ziółkowska
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Nauki humanistyczne 851 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
Form of Work
Subject
Genre/Form
Czas. 246
Book
In basket
1211210 is the first publication devoted entirely to the sculptural installations of Piotr Lakomy (born 1983), with reproductions of his works from 2012 to 2017. The photographs are reproduced on two scales: general views on a scale of 1:10, and details of works at 1:1.
1211210 to pierwsza publikacja poświęcona w całości instalacjom rzeźbiarskim Piotra Lakomego (ur. 1983), z reprodukcjami jego prac z lat 2012-2017. Fotografie są reprodukowane w dwóch skalach: widoki ogólne w skali 1:10 oraz szczegóły działa w skali 1:1.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Łak.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Rok po prezentacji w Pawilonie Polskim w Wenecji rzeźba Konrada Smoleńskiego ewoluowała w projekt prezentowany kolejno w CentrePasquArt w Biel (6.07–17.08.2014) i w Zachęcie — Narodowej Galerii Sztuki (11.10–16.11.2014). W obu z tych miejsc Everything Was Forever, Until It Was No More zmienia się, by oddać charakterystyczne walory danej przestrzeni. Stałymi elementami w tej strukturze są dwa tradycyjne spiżowe dzwony i towarzyszące im rzędy szerokopasmowych głośników. Natomiast nowy komponent w prezentowanej w tym roku wersji projektu stanowi wibrująca drewniana platforma służąca jednocześnie jako scena dla serii performansów muzycznych zamówionych u wybitnych kompozytorów i muzyków współczesnych. Tego rodzaju wykonania w duecie z instalacją realizowali już: Mats Gustafsson (saksofon), Andrea Belfi (perkusja) i Hilary Jeffrey (puzon). W Warszawie natomiast mierzyć się z rzeźbą dźwiękową będą Audrey Chen i Phil Minton (głos), Yaninis Kyriakides (elektronika) i Andy Moor (gitara) oraz Stine Janvind Motland (głos). Każdy wykonawca w inny sposób pracuje z opóźnieniem i przetworzeniem dźwięku, które są kluczowymi zabiegami dźwiękowymi w instalacji Konrada Smoleńskiego. W podstawowej wersji wystawy (pod nieobecność muzyków na żywo) opiera się ona na manipulacji tonem uderzeniowym dzwonu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Smo.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again