Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(9)
Forma i typ
Książki
(8)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(1)
Autor
Ruksza Stanisław (1979- )
(3)
Anessi Thomas (1963- )
(1)
Białkowski Łukasz (1981- )
(1)
Burska Bogna (1974- )
(1)
Cegielski Max (1975- )
(1)
Ciabach Anna
(1)
Fodczuk Dariusz (1966- )
(1)
Głowala Dominika
(1)
Jasińska Karolina
(1)
Kozioł Wiktoria
(1)
Krakowska-Narożniak Joanna (1964- )
(1)
Mościcki Paweł (1981- )
(1)
Musielak Łukasz (1979- )
(1)
Papis Marcin (Kraz)
(1)
Pauk Piotr (Lump)
(1)
Roeb Yvonne
(1)
Rottenberg Anda (1944- )
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Simon Jan (1977- )
(1)
Stasiowski Piotr (1980- )
(1)
Trzciński Łukasz
(1)
Urbanowicz Andrzej (1938-2011)
(1)
Waras Mariusz (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Temat
Wystawy sztuki
(6)
Akademia Sztuki (Szczecin)
(1)
Burska, Bogna (1974- )
(1)
Jankowski, Michał
(1)
Kasprzak, Paweł (1996- )
(1)
Meese, Jonathan
(1)
Mural
(1)
Nkrumah, Kwame (1909-1972)
(1)
Pracownia Działań Audiowizualnych i Performatywnych (Akademia Sztuki w Szczecinie)
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Trafostacja Sztuki (Szczecin)
(1)
Urbanowicz, Andrzej (1938-2011)
(1)
Ślesińska, Alina (1922-1994)
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Album
(1)
Graffiti
(1)
Katalog
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne O.52 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Murale Szczecina = Murals of Szczecin / red. Anna Ciabach, Stanisław Ruksza. - Szczecin : TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie, 2021. - 157 stron : fotografie, mapa szczecińskich murali ; 21 cm.
Murale Szczecina to popularyzatorski album najciekawszych realizacji z tej dziedziny w naszym mieście i zarazem opowieść artystów o szczecińskiej sztuce miejskiej kilku ostatnich dekad. W możliwie przystępny, acz nielinearny sposób, publikacja pokazuje historię, aktualną sytuację i potencjał środowiska oraz kilka fascynujących miejskich legend. Redaktorzy – Anna Ciaach i Stanisław Ruksza, rozmawiają m.in. z Lumpem, Krazem i Mariuszem Warasem – twórcami, którzy od lat zajmują się street artem i muralami. Wywiady ilustruje fotograficzny przegląd najważniejszych realizacji. Publikacji towarzyszy mapa, z którą można zwiedzać szczecińskie murale. „Malowidła na ścianach ko­mentowały i nadal komentują aktualne sytuacje społeczno-kulturowe, albo wydobywają ukryte, bądź zapomniane historie miejsc, w których po­wstają. Manifestują też niezależność różnych śro­dowisk i pobudzają do krytycznego myślenia”. (Anna Ciabach, Stanisław Ruksza) „Wtedy malowało kilka osób. Aktywny był United Clan i wszędzie można było zobaczyć ich tagi. Stwierdziłem, że też będę robił coś takiego. Kupiłem farby i zamiast roweru pomalowałem całą szkołę i wszystkie bloki dookoła” (KRAZ) „A jak odbierałem stypendium marszałkowskie, to miałem na sobie bluzę Intruza z napisem „ALL MY FRIENDS ARE CRIMINALS” i powiedziałem, że dziękuję subkulturze, z której wyrosłem” (LUMP)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 27 [Wypożyczalnia], Szczecin 36 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W swojej praktyce artystycznej Paweł unika słowa artysta – pole sztuki traktuje jako przestrzeń, w której swoim głosem opowiada niewypowiedzianą historię wielu. Doświadczenia robotnicze zamyka w surowych obiektach, w których elementy bezpośrednio pozyskane z hal pracowniczych łączy ze słowem czy ruchem, gra zapachem maszyn czy minimalistyczną formą rzeźb. Projekt mówi o figurze robotnika, zwraca mu tożsamość, pozbawia bezosobowości, daje przestrzeń w miejscach skrajnie klasowych. Autor nazywa się robotnikiem sztuki. Kumulując umiejętności absolwenta Akademii Sztuk Pięknych i doświadczenia robotnika hali produkcyjnej przełamuje schemat bezimienności, unaocznia anonimowość zbiorowości. Stworzony system pozbawia możliwości przeżywania. Dni zlewają się w tygodnie, tygodnie w miesiące. Oby do następnego, jeszcze jeden, jeszcze dwa. Karuzela kapitalizmu kręci się, tak samo jak w głowie po całym dniu roboczym. W wystawie rytm i narrację wyznacza powtarzalność. Pomimo pozornej czystości formy prace Kasprzaka nie są white-cubowym monumentem. Przenoszenie przedmiotów z hal do galerii nie jest atakiem, jest gestem. Nie jest krzykiem, jest głosem cichym, czasem zmęczonym. Zastanawiającym się ile jeszcze razy trzeba powtórzyć aby coś uległo zmianie. Pozbawiając przedmiotów ich pierwotnych funkcji Paweł nie nadaje im nowego kontekstu, wręcz przeciwnie. Zmieniając umiejscowienie eksponuje ich pierwotne znaczenie. Konstrukcja projektu jest prosta, minimalistyczna. Jej oszczędność podkreśla wyalienowanie i bezsilność jednostki wobec zastanych mechanizmów współczesności. Kasprzak ukazując marginalizację tematu opowiada ją już jako osoba z zewnątrz. Korzystając ze swojej obecnej pozycji kieruje wzrok na doświadczenia tych, którzy nie mają siły o nich opowiadać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. Artyści Kas.3 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Artiziarium / Yvonne Roeb. - Szczecin : TRAFO Trafostacja Sztuki w Szczecinie, 2022. - [14] stron : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.143 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowiąca podsumowanie wystawy Jonathana Meese i Michała Jankowskiego Freedom to Freedom prezentowanej w TRAFO na przełomie lat 2023/24. Książka, ilustrowana bogatym materiałem wizualnym dokumentującym ekspozycję, zawiera teksty autorstwa Dagmar Schmengler, Michała Markiewicza i Stanisława Rukszy (zespół kuratorski) oraz wypowiedzi Daniela Richtera na temat artystów z panelu dyskusyjnego towarzyszącego pokazowi. W kontrkulturowym duchu, dwoje artystów symbolicznie wchodzi na ring bokserski w TRAFO w Szczecinie, by wspólnie zainscenizować bitwę obrazów. W upozowanej na konfrontację instalacji oraz wokół niej, odbywa się wyraźnie odczuwalna energetyczna wymiana pomiędzy zastosowanymi narzędziami sztuki, spłaszczająca polityczne i kulturowe patetyczne hierarchie do granic absurdu, przecinając społeczne gry w klasy, wartości i tożsamości. Przenikające się prace mieszkającego w Berlinie Jonathana Meese i urodzonego w Zielonej Górze Michała Jankowskiego uzupełniają pozaartystyczne artefakty i wizualne komentarze do ich wielowarstwowych konceptualizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne F.59 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Made [in] Redy, stanowi podsumowanie niemal dwunastoletniej aktywności Pracowni Działań Audiowizualnych i Performatywnych stworzonej przez prof. dra hab. Kamila Kuskowskiego w Akademii Sztuki w Szczecinie. Publikacja koncentruje się na problematyce związanej z konkretną pracownią, ale w istocie dotyczy podstaw współczesnej dydaktyki traktowanej w kategoriach unikatowych, autorskich programów kształcenia. Jest zbiorem tekstów zarówno tworzących pracownię pedagogów jak i zaproszonych artystów i teoretyków sztuki. Odnosi się do współczesnej dydaktyki opartej na doświadczeniach konceptualizmu i sztuki pojęciowej opierając perspektywę rozwoju na odtworzeniu współczesnych metod i sposobów ich odczytania. (fragment recenzji prof. dra Janusza Bałdygi)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Instytucje/ Kolekcje S.16 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 86 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Urb.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na publikację składają się: dokumentacja wystawy o tym samym tytule (2017/2018, Trafostacja Sztuki), zbiór tekstów pokonferencyjnych, autorstwa krytyków i badaczy świata sztuki oraz zapis dyskusji panelowej, poświęconej roli sporu i konfrontacji we współczesnej sztuce. Jak piszą kuratorzy wystawy i redaktorzy książki, wystawa i konferencja były „próbą oswojenia konfliktu i przyjrzenia mu się jako istotnemu elementowi wpływającemu na kształt życia artystycznego”. Inicjatorzy projektu uznali konflikt za „ważny element funkcjonowania każdej grupy społecznej, jej podskórne życie, które (…) wytwarza hierarchie, zmusza do ciągłej oceny dorobku artystów, kuratorów i instytucji, jednych wpuszczając w obieg, innym to utrudniając”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 666 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa Krew i cukier Bogny Burskiej to największy dotychczasowy pokaz prac artystki. Pokaz zestawia najnowsze prace artystki z wczesnymi, częściowo niepokazywanymi dotąd publicznie pracami, a także najbardziej charakterystycznymi dziełami z różnych okresów twórczości. Artystka posługuje się wieloma formami wypowiedzi, tworzy instalacje, realizacje przestrzenne, fotografie, malarstwo, wideo. Jej twórczość bywa czasem określana jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Dominującym wątkiem we wczesnych pracach Burskiej jest cielesność i jej percepcja. Od 2004 r. Burska analizuje język filmowego przekazu, jego relacje do obrazu i wpływ na wyobraźnię widza. Burska zadebiutowała czerwonymi jak krew obrazami malowanymi dłońmi. Wykonywała też obrazy na szkle i odlewy z żywicy (np. dłonie) barwione na czerwono, czasami przepuszczała przez nie czerwoną wodę. Czerwień w jej pracach oznaczać może krew, ale jej symbolika jest wieloznaczna, kojarzy się z życiem, siłami witalnymi, a także ze śmiercią, przemocą, bólem i kobiecą fizjologią. Burska zestawia z sobą to, co piękne, z tym, co powszechnie uważane za brzydkie, odrażające, odrzucane. Jej pierwsze, malarskie realizacje to kompozycje przypominające zakrzepłe smugi krwi. Burska aranżowała również wnętrza poprzez drobne, niepokojące interwencje i komponowała mozaikowe układy kolorowych, często krwawych i estetycznych, fotografii. Tworzyła filmy found footage, które ukazują mechanizmy powstawania i obrazowania współczesnych narracji kulturowych. Bogna Burska nową wystawą powraca do malarstwa. W abstrakcyjnych, poetyckich obrazach, artystka pozostaje w kręgu organicznej problematyki, pokazując prace, w których dominantą estetyczną jest czerwień krwi i róż ciała. Artystka w TRAFO sięga też po inne media: tkaninę, grafikę według wymyślonej przez siebie techniki cukrografii, a całość prac z różnych okresów i wielu mediów składa się w wielopoziomową opowieść wizualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bur.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej