Anessi Thomas (1963- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Anessi Thomas (1963- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
(4)
Artyści australijscy
(2)
Artyści amerykańscy
(1)
Artyści kanadyjscy
(1)
Ben-Ary, Guy (1967- )
(1)
Biotechnologia
(1)
Burska, Bogna (1974- )
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Feingold, Ken (1954- )
(1)
Performance
(1)
Stelarc (1946- )
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Tematy i motywy
(1)
Vorn, Bill
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(4)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Wywiad dziennikarski
(3)
Sztuka australijska
(2)
Sztuka amerykańska
(1)
Sztuka kanadyjska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Biologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka i kultura robotów. BILL VORN i jego Histeryczne Maszyny” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie kanadyjskiego artysty Billa Vorna „Histeryczne Maszyny”. Histeryczne maszyny stanowią doskonały przykład twórczości Vorna. Każda z nich jest aluminiową, ośmionożną formą zwisającą z sufitu, przypominającą kształtem ogromnego pająka. Jest zaopatrzona w kilka systemów: sensoryczny, motoryczny i kontrolny, które wspólnie odgrywają rolę autonomicznego układu nerwowego. Sensory pozwalają Maszynom odkryć obecność widzów w przestrzeni wystawienniczej a to, w dalszej kolejności, prowadzi je do podjęcia wobec nich różnych działań. Histeryczne maszyny, poza fizycznymi interakcjami z publicznością, inicjują również więzi emocjonalne. Ich hybrydyczny status, wiążący właściwości żywych organizmów i urządzeń technicznych prowadzi widzów do reakcji o podobnie niejasnej, ambiwalentnej strukturze, w których afekty łączą się z zainteresowaniem poznawczym a empatia miesza z pierwotnym lękiem i krzyżuje z technofobią. Ryszard W. Kluszczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Vor.1 [Wypożyczalnia], Dublety 286 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „KEN FEINGOLD: Figury mowy” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Gdańskiej Galerii Miejskiej 2 w 2014 roku w ramach projektu Art+Science Meeting wystawie prac amerykańskiego artysty Kena Feingolda. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, artysta konceptualny Ken Feingold, historyk i teoretyk mediów Errki Huhtamo, historyk sztuki Edward Shanken, Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Ewa Wójtowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 287 [Wypożyczalnia], Artyści Fei.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka bio-robotyczna i jej konteksty kulturowe” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2015 roku wystawie prac australijskiego artysty Guya Ben - Ary. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca bio artu Guy Ben- Ary, profesor nauk politycznych na Uniwersytecie w York Shannon Bell, krytyk sztuki i kurator Monica Bello, historyk sztuki i teoretyk kultury, profesor w ośrodku PAST Dmitry V.Galkin, artysta Andy Gracie, niezależna kuratorka, pisarka i artystka Gemma Ben – Ary, artystka, pisarka i naukowiec Kirsten Hudson, doktor Joanna Jeśman, kulturoznawczyni, artystka interdyscyplinarna Tanya Visosevic, artysta interdyscyplinarny Nathan Thompson, artystka i kuratorka Boryana Rossa oraz doktorankta na Uniwersytecie Łódzkim Martyna Michalska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 284 [Wypożyczalnia], Artyści Ben.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Mięso, metal i kod / rozchwiane chimery STELARC” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie prac australijskiego artysty Stelarca. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca performansów i instalacji Stelarc, muzyk, teoretyk i historyk sztuki Maciej Ożóg, wykładowca i ekspert do spraw mediów Piotr Zawojski, pisarka, artystka i kuratorka Joanna Żylińska, historyk sztuki i kurator Andreas Broeckmann, performer, muzyk i pisarz Marco Donnarumma, badaczka analizy przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji Anna Nacher, pisarz, tłumacz i artysta dźwiękowy Morten Søndergaard.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ste.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa Krew i cukier Bogny Burskiej to największy dotychczasowy pokaz prac artystki. Pokaz zestawia najnowsze prace artystki z wczesnymi, częściowo niepokazywanymi dotąd publicznie pracami, a także najbardziej charakterystycznymi dziełami z różnych okresów twórczości. Artystka posługuje się wieloma formami wypowiedzi, tworzy instalacje, realizacje przestrzenne, fotografie, malarstwo, wideo. Jej twórczość bywa czasem określana jako połączenie sztuki krytycznej z problematyką estetyczną. Dominującym wątkiem we wczesnych pracach Burskiej jest cielesność i jej percepcja. Od 2004 r. Burska analizuje język filmowego przekazu, jego relacje do obrazu i wpływ na wyobraźnię widza. Burska zadebiutowała czerwonymi jak krew obrazami malowanymi dłońmi. Wykonywała też obrazy na szkle i odlewy z żywicy (np. dłonie) barwione na czerwono, czasami przepuszczała przez nie czerwoną wodę. Czerwień w jej pracach oznaczać może krew, ale jej symbolika jest wieloznaczna, kojarzy się z życiem, siłami witalnymi, a także ze śmiercią, przemocą, bólem i kobiecą fizjologią. Burska zestawia z sobą to, co piękne, z tym, co powszechnie uważane za brzydkie, odrażające, odrzucane. Jej pierwsze, malarskie realizacje to kompozycje przypominające zakrzepłe smugi krwi. Burska aranżowała również wnętrza poprzez drobne, niepokojące interwencje i komponowała mozaikowe układy kolorowych, często krwawych i estetycznych, fotografii. Tworzyła filmy found footage, które ukazują mechanizmy powstawania i obrazowania współczesnych narracji kulturowych. Bogna Burska nową wystawą powraca do malarstwa. W abstrakcyjnych, poetyckich obrazach, artystka pozostaje w kręgu organicznej problematyki, pokazując prace, w których dominantą estetyczną jest czerwień krwi i róż ciała. Artystka w TRAFO sięga też po inne media: tkaninę, grafikę według wymyślonej przez siebie techniki cukrografii, a całość prac z różnych okresów i wielu mediów składa się w wielopoziomową opowieść wizualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bur.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej