Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Białkowski Łukasz (1981- )
(1)
Bończa-Szabłowski Jan
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Chwastowicz Agata
(1)
Figiel Ludmiła
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
MacBride Anda
(1)
Mierzwa Piotr (tłumacz)
(1)
Ruksza Stanisław (1979- )
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Smolak Anna (1976- )
(1)
Stanisławski Dominik (1979- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
angielski
(1)
Temat
Galeria Sztuki Współczesnej BWA "Sokół" (Nowy Sącz)
(4)
Wystawy sztuki
(4)
Artyści plastycy brazylijscy
(1)
Beleć-Kuskowska, Marianna 1939-2015
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Instalacja dźwiękowa
(1)
Katalog wystawy
(1)
Kuskowski, Stanisław 1941-1995
(1)
Malarze polscy
(1)
Muzeum Mazowieckie (Płock)
(1)
Muzeum Okręgowe (Toruń)
(1)
Romantyzm
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Sztuka brazylijska
(1)
Sztuka polska
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(4)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Nowy Targ (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Płock (woj. mazowieckie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(3)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszy wystawie "Intermarium", która miała miejsce w dniach 30 września - 4 grudnia 2016 roku w Galerii Sztuki Współczesnej BWA Sokół, w Nowym Sączu. Projekt poświęcony został fantazmatom oraz wyobrażeniom, do których sięgają poszczególne kraje Europy Środkowej aby definiować swoją pozycję wobec Europy Zachodniej. Cenzura, tożsamość narodowa, pogranicze sztuk w kontekście zmian totalitaryzmu - to niektóre z pojęć, z którymi czytelnik się tutaj spotka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszyła zbiorowej wystawie MANIFESTACJE ROMANTYCZNE, której kuratorem był Stanisław Ruksza. Można na niej było oglądać prace takich artystów jak: Paweł Althamer, Jerzy Bereś, Bogna Burska, Katarzyna Górna, Rafał Jakubowicz, Anna Maria Karczmarska, Tomasz Kozak, Honorata Martin, Bartek Materka, Dorota Nieznalska, Patrycja Orzechowska, Laura Pawela, Joanna Rajkowska, Łukasz Surowiec, Marek Wasilewski, Adam Witkowski, Piotr Wysocki, Zorka Wollny, Artur Żmijewski. Projekt graficzny opracował Damian Nowak.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.81 [Wypożyczalnia], Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.36 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bel.3 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawę „Zanosi się na deszcz” brazylijskiego artysty Cadu czyta się jak analogowy hipertekst, pełen zapętlonych narracji i topograficznych odniesień. Prace mają charakter samodzielny, ale też budują wzajemne relacje, niczym eksperymentalny utwór muzyczny, w którym dźwięk dopełnia tekst, ruch czy przedmiot. Na peryferiach tych nakładających się na siebie języków stworzono przestrzeń dla zakłóceń, hałasu i przerwania działań. Wszystko to jest niezbędne do dopełnienia procesów uruchamianych na wystawie, przywołujących realność życia w kontekście sztuki, opartej na destrukcji i odradzaniu się pojęcia stworzenia. Prezentowane prace są otwarte na innych uczestników, angażują stłumiony lokalny potencjał, który kierują na wątki, które sam artysta eksploruje.
Tytuł wystawy wywodzi się od utworu Steve'a Reicha, który w 1965 roku osiągnął efekt mechanicznej pętli, odtwarzając na dwóch magnetofonach szpulowych słowa „będzie padać”. Formalnie utwór był prekursorem muzyki elektronicznej. Jednak w kontekście apokaliptycznego przesłania (tekst nawiązywał do słów pastora, które – w obliczu kubańskiego kryzysu rakietowego – odnosiły się do końca świata) rytmiczne powtarzanie można interpretować jako element zamierzony zaprowadzić porządek, próbę poszukiwania harmonii w świecie wymykającym się spod kontroli.
Stosunek Cadu do muzyki modernistycznej jest całkowicie empiryczny. Artystę fascynują dźwięki z pogranicza i formy przestrzenne wykraczające poza sam instrument. Cadu czerpie rytm z powtarzania kontrastów; odnajduje ją w cyklach naturalnych i wyznaczaniu wskaźników topograficznych i odległościowych. Dziecięca ciekawość i instynkt eksperymentu powraca w pracach Cadu w postaci zmodyfikowanych do nowych znaczeń mechanizmów zabawek, a także w eksperymentach przyrodniczych i materiałach z recyklingu.
Przede wszystkim jednak sztuka Cadu jest bardzo osobistym, intymnym poszukiwaniem i próbą nawiązania relacji ze światem, który rozciąga się od tego, co naturalne i żywiołowe, po technologiczny. Pozostając pomiędzy tymi przeciwieństwami, artysta otwiera się na eksperymentalny proces z pełnym uznaniem błędów i niepowodzeń, co nadaje jego pracy siłę i autentyczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cad.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.40 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej