Sztuka europejska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(19)
Forma i typ
Artykuły
(9)
Książki
(9)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Balewska Agnieszka (1967- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Białkowski Łukasz (1981- )
(1)
Boberska Marta
(1)
Brand William (1953- )
(1)
Bukowska Aneta
(1)
Burckhardt Jacob (1818-1897)
(1)
Bzduch Ewa
(1)
Chwast Katarzyna
(1)
Chwastek Joanna
(1)
Delikta Wojciech
(1)
Dziadosz Karolina
(1)
Dąbkowska-Zydroń Jolanta (1954-2017)
(1)
Dębosz Natalia
(1)
Giza Nicole
(1)
Gubernat Agnieszka
(1)
Guzek Łukasz (1962- )
(1)
Hołownia Alexandra (1964- )
(1)
Janiak Joanna (1955-)
(1)
Jałowik Delfina (1986- )
(1)
Jendryczko Małgorzata
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(1)
Kluczewska-Wójcik Agnieszka
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
Kopyto Renata
(1)
Kordziński Roman (1941-2016)
(1)
Kozioł Monika (historyk sztuki)
(1)
Krupka Marta
(1)
Kunińska Izabela
(1)
Kwestorowska Anita
(1)
Kępa Joanna
(1)
Luppa Adrianna
(1)
Opałka Ewa (1982- )
(1)
Osińska Barbara (?-2002)
(1)
Ossolińska Andżelika
(1)
Paszczyk Katarzyna (germanista)
(1)
Piotrowski Kazimierz (1964- )
(1)
Przybylski Ryszard Kazimierz (1949-)
(1)
Ruchel-Stockmans Katarzyna
(1)
Rylke Jan (1944-)
(1)
Salwa Mateusz (1979- )
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Stawiarska Hanna
(1)
Steinberg Leo (1920-2011)
(1)
Sztabińska Paulina (1979-)
(1)
Sztabiński Grzegorz (1946-2020)
(1)
Walczak Marek (1965- )
(1)
Walnik Kinga
(1)
Walska Sylwia
(1)
Wojnecki Stefan (1929-)
(1)
Wojtkielewicz Izabela
(1)
Zarzecka-Napierała Magdalena
(1)
Ziemba Antoni (1960- )
(1)
Łubowski Andrzej Maciej (1946-)
(1)
Łubowski Paweł (1955-)
(1)
Żołnik Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(12)
Temat
Wystawy sztuki
(10)
Sztuka
(4)
Historia sztuki
(2)
Renesans
(2)
Arte povera
(1)
Barok
(1)
Bezbożność
(1)
Bezreligijność
(1)
Biennale Młodej Sztuki Europejskiej
(1)
Bluźnierstwo
(1)
Ceramika artystyczna
(1)
Chrzest
(1)
Dechrystianizacja
(1)
Dom Norymberski (Kraków)
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Erotyzm
(1)
Fajans
(1)
Filozofia
(1)
Galeria DAP (Warszawa)
(1)
Galeria Klimy Bocheńskiej (Warszawa)
(1)
Galeria Program (Warszawa)
(1)
Galeria QQ
(1)
Galeria Sztuki Współczesnej BWA "Sokół" (Nowy Sącz)
(1)
Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki (Kraków)
(1)
Jezus Chrystus
(1)
Kamionka (ceramika)
(1)
Korporacyjna kolekcja dzieł sztuki
(1)
Kultura
(1)
Manifesta
(1)
Museum of Modern Art (Nowy Jork)
(1)
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (Kraków)
(1)
Nagość
(1)
Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design
(1)
Ogólnopolski Festiwal Supermarket Sztuki
(1)
Ogólnopolskie Sympozjum Sztuk Wizualnych
(1)
Pomnik historii
(1)
Porcelana
(1)
Postmodernizm
(1)
Provincial Museum voor Moderne Kunst (Ostenda)
(1)
Religia
(1)
Rozmowa
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Scuderie del Quirinale
(1)
Socjologia
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Zabytki archeologiczne
(1)
Zabytki architektury
(1)
Zabytki kultury
(1)
Zabytki sakralne
(1)
Zjazdy i konferencje
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Świętokradztwo
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1401-1500
(3)
1501-1600
(3)
1901-2000
(3)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1989-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Łagów (woj. lubuskie, pow. świebodziński, gm. Łagów)
(1)
Gatunek
Wiersze
(3954)
Muzyka polska
(1246)
Partytura
(1245)
Muzyka na fortepian
(1013)
Opowiadania i nowele
(610)
Sztuka europejska
(-)
Muzyka niemiecka
(593)
Bajki i baśnie
(512)
Etiudy i ćwiczenia
(508)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(481)
Muzyka fortepianowa
(476)
Recenzja muzyczna
(476)
Malarstwo polskie
(468)
Wywiad dziennikarski
(446)
Katalog wystawy
(443)
Aranżacja i transkrypcja
(400)
Dramat filmowy
(366)
Muzyka wokalna
(364)
Sztuka polska
(352)
Partytura i głosy
(338)
Pieśń i piosenka
(329)
Fraszki
(321)
Album
(320)
Recenzja filmowa
(318)
Muzyka
(298)
Katalogi wystaw
(282)
Muzyka austriacka
(282)
Muzyka dla dzieci
(281)
Sonata
(281)
Muzyka instrumentalna
(272)
Fotografia polska
(270)
Wyciągi fortepianowe
(268)
Muzyka na gitarę
(261)
Powieść
(260)
Albumy
(253)
Film polski
(245)
Muzyka włoska
(237)
Opera (utwór muzyczny)
(236)
Muzyka poważna
(234)
Album płytowy
(219)
Materiały konferencyjne
(205)
Muzyka chóralna
(204)
Esej
(202)
Biografia
(200)
Przypowieść
(200)
Muzyka religijna
(196)
Opracowanie
(193)
Muzyka francuska
(188)
Symfonia
(183)
Pieśń
(181)
Biografie
(180)
Recenzja teatralna
(167)
Muzyka czeska
(165)
Praca zbiorowa
(164)
Muzyka węgierska
(163)
Architektura
(161)
Teatr operowy
(157)
Muzyka na organy
(156)
Muzyka na orkiestrę
(156)
Wydawnictwa popularne
(156)
Koncert (utwór muzyczny)
(155)
Publikacja bogato ilustrowana
(155)
Relacja
(151)
Felieton
(145)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(131)
Podręcznik
(130)
Teatr polski
(128)
Film amerykański
(124)
Muzyka na akordeon
(121)
Muzyka rosyjska
(121)
Recenzja
(121)
Muzyka na głos i fortepian
(119)
Grafika polska
(114)
Muzyka na skrzypce
(110)
Jazz
(105)
Muzyka na orkiestrę symfoniczną
(104)
Monografia
(103)
Preludium (utwór muzyczny)
(101)
Muzyka na chór mieszany a cappella
(100)
Film francuski
(96)
Suita
(95)
Komedia
(94)
Druki muzyczne
(93)
Film dokumentalny
(93)
Muzyka na wiolonczelę i fortepian
(90)
Rysunek polski
(90)
Opera
(89)
Tragedia
(88)
Treny
(85)
Fotografie
(83)
Pamiętniki i wspomnienia
(81)
Muzyka rozrywkowa
(79)
Rzeźba polska
(79)
Antologia
(78)
Muzyka chóralna (chór mieszany a capp.)
(77)
Muzyka kameralna
(77)
Wariacje (utwór muzyczny)
(76)
Podręczniki
(75)
Podręczniki akademickie
(75)
Dokumenty audiowizualne
(74)
Film
(74)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
30. wystawa Rady Europy Potrzeba wolności. Sztuka europejska po 1945 roku jest częścią projektu, którego wcześniejsze odsłony można było oglądać w Berlinie, Mediolanie oraz Tallinnie. W MOCAK-u zostały pokazane prace, przede wszystkim wideo, 47 artystów pochodzących z 17 krajów. Pierwsza część katalogu zawiera teksty Marii Anny Potockiej, Moniki Flacke oraz Zygmunta Baumana. Wprowadzenie napisał Thorbjorn Jagland. Druga część, tak jak wystawa, dzieli się na 12 bloków tematycznych, w których prezentowane są poszczególne prace artystów, opatrzone krótkim komentarzem oraz materiałem ilustracyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.34 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszy wystawie "Intermarium", która miała miejsce w dniach 30 września - 4 grudnia 2016 roku w Galerii Sztuki Współczesnej BWA Sokół, w Nowym Sączu. Projekt poświęcony został fantazmatom oraz wyobrażeniom, do których sięgają poszczególne kraje Europy Środkowej aby definiować swoją pozycję wobec Europy Zachodniej. Cenzura, tożsamość narodowa, pogranicze sztuk w kontekście zmian totalitaryzmu - to niektóre z pojęć, z którymi czytelnik się tutaj spotka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 182 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po raz pierwszy termin „krzątactwo" pojawił się w książce Jolany Brach- Czainy Szczeliny istnienia. Było to w roku 1992, 22 lata temu. Wkrótce po jej wydaniu, publikacja zyskała miano „biblii polskiego feminizmu", pomimo, że nie opisywała historii kobiet, czy emancypacji. Esej w niczym nie przypominał dzieła Simone de Bauvoire Druga płeć, rozprawiał raczej o zwykłej, codziennej egzystencji. O rzeczach niezauważalnych i niedocenianych. Dowartościowywał zwykłe, codzienne prace kobiet, tzw. krzątanie się, podczas którego wykonuje się każdego dnia, na nowo tysiące czynności. Czynności pochłaniających dużo energii i czasu i niewidocznych w ogólnym rozrachunku zasług.
Codzienność jak pisze Brach-Czaina jest „rzeczywistością skazaną i skazującą nas na zapomnienie", sztuka może ją od zapomnienia ocalić. Artystki, które podejmują ten temat, nawiązują z jednej strony do swoich poprzedniczek, ograniczonych kiedyś mieszczańskim gorsetem malarek i rzeźbiarek, z drugiej poszerzają go o własne doświadczenia i korzystając ze zdobytej wolności, nadają mu nowe znaczenia. W swoich pracach nie tylko grają z przypisywanymi kobietom stereotypami, lecz także upominają się o ich żmudną pracę i buntują przeciw jej niesprawiedliwemu podziałowi.
Na wystawie „Krzątaczki" znalazły się prace prace: Bettiny Bereś, Sian Bonnell, Pameli Bożek-Żurawskiej, Grażyny Brylewskiej, Iwony Demko, Doroty Hadrian-Surowiec, Małgorzaty Markiewicz, Reginy Pemsl, Pauliny Poczęty, Ewy Potockiej, Pirko Julii Schröder, Katji Then, Teresy Wiechovej, Anji Schoeller oraz Blanki Dembosz i Pauliny Załubskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne K.42 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dzieje Myśli o Sztuce. Biblioteka Klasyków)
Jacob Burckhardt (1818-1897) - jeden z największych uczonych i humanistów XIX wieku, znany polskiemu czytelnikowi jako wybitny historyk kultury, autor klasycznej pracy "Kultura Odrodzenia we Włoszech" (1860), do dziś wyznaczającej perspektywy badań nad renesansem, był także niezwykle znaczącym historykiem sztuki. Niniejszy wybór wykładów o sztuce, które Burckhardt prowadził przez kilkadziesiąt lat w rodzinnej Bazylei, ukazuje głębię oraz oryginalność historyczno-artystycznej refleksji szwajcarskiego uczonego, traktującego sztukę jako najważniejsze świadectwo wyobraźni historycznej i źródło poznania. Wykłady te, dowód dojrzałego umiłowania sztuki klasycznej Grecji, Rafaela czy Rubensa, zarysowują słabo znany w Polsce wizerunek Burckhardta jako błyskotliwego myśliciela historycznego, wnikliwego krytyka kultury nowoczesnej, świetnego interpretatora walorów formy oraz ekspresji rzeźby i malarstwa europejskiego, historyka, który podziwiając arcydzieła Rubensa potrafił z ironicznym dystansem spoglądać w przeszłość i oceniać teraźniejszość. Czytelnik odnajdzie w tych tekstach treści, które również dziś brzmią zaskakująco aktualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 223 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Annus mirabilis 1968 / Wojciech Delikta. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2015), s. 12-13 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Ta tematyczna wystawa prac z kolekcji koncentruje się na ruchu arte povera, który jest centralnym elementem polityki kolekcjonerskiej muzeum. Oprócz wielu prac arte povera, na wystawie znajdują się przykłady pokrewnych współczesnych praktyk, takich jak sztuka konceptualna, land art i postminimalizm. Zawiera również najnowsze prace, które ilustrują, w jaki sposób debaty o sztuce z lat 60. wpłynęły na młodsze pokolenia artystów.
Podstawą Arte Povera były polityczne ruchy protestu końca lat 60. – bunty studenckie i dążenie do praw obywatelskich, a także ogólny sprzeciw wobec konsumpcjonizmu i postępującej komercjalizacji świata sztuki. Termin arte povera został wprowadzony przez włoskiego krytyka sztuki Germano Celanta, który wraz z niewielką grupą młodych włoskich artystów zorganizował w 1967 roku wystawę „Arte Povera – Im Spazio”. Podejście artystów Arte Povera było jednocześnie konceptualne i zmysłowe, poetyckie i przyziemne. Ich tematy i komentarze obejmowały przeszłość i teraźniejszość, naturę i kulturę oraz sztukę „wysoką” i „niską”. Wiele z tych prac szczególnie oddziaływało na zmysły: zapach, dotyk, światło i temperaturę. Artyści pracowali z różnymi materiałami, łącząc wytwarzane przemysłowo przedmioty, takie jak neony, szkło i ubrania, z naturalnymi materiałami organicznymi, takimi jak warzywa, żywe zwierzęta, ziemia, ogień i woda. Arte Povera nie jest ani sztuką ubogą, ani zubożałą, ale sztuką stworzoną w pełnej wolności i otwartości na materiały i procesy.
Książka
W koszyku
Publikacji dotyczących ceramiki nie ma zbyt wiele i na ogół ich tematyka zostaje zawężona do danego rodzaju ceramiki pozostającego w zbiorach konkretnego muzeum. Natomiast jeśli dotyczą one dużego zakresu czasu i rozległego obszaru, to najczęściej mają charakter encyklopedyczny. W porównaniu z nimi monografia autorstwa Agnieszki Gubernat i Magdaleny Zarzeckiej-Napierały jest zupełnie inna – z jednej strony stanowi rodzaj kompendium historycznego zbierającego w skrótowej formie najważniejsze fakty z niezwykle długiej i bogatej historii materiałów ceramicznych oraz sposobów ich wykorzystania w różnych dziedzinach aktywności ludzkiej, a z drugiej – jest barwną podróżą po epokach, kulturach, stylach i technikach dekoracji.  Historię ceramiki autorki przedstawiły na przestrzeni wielu epok oraz rozległego terytorium licznych ziem i krajów, wraz z ich przenikającymi się wpływami, inspiracjami, powiązaniami i kontekstami. Praca opisuje ceramikę od pierwszych nieporadnych wytworów do szczytowego osiągnięcia, jakim było wynalezienie porcelany twardej, a także jej dalszy wspaniały rozwój, w tym zarówno technik wytwarzania, jak i technik zdobniczych.  Opracowanie nie ogranicza się do podania nagich faktów, nie ma charakteru encyklopedycznego, to żywa opowieść archeologa, historyka sztuki, znawcy ceramiki tak dalekowschodniej, jak i europejskiej, a także specjalisty w dziedzinie materiałów budowlanych – który proponuje czytelnikowi spojrzenie na historię i wykorzystanie materiałów ceramicznych w szeroki sposób, ukazuje ich znaczenie w przeszłości (rozwój technologii, ewolucja idei) oraz we współczesnej nauce (datowanie warstw archeologicznych), a także w wielu dziedzinach życia i działalności człowieka – od religii, przez budownictwo, sztukę dekoracyjną i użytkową po nowoczesny przemysł. Swoją opowieść snuje ze swadą, nierzadko okraszając ją anegdotami, które towarzyszyły rozwojowi tej wspaniałej dziedziny nauki i sztuki. Przystępny język i ciągłość narracji sprawiają, że pracę czyta się naprawdę doskonale. Na szczególną uwagę zasługuje dokumentacja ilustracyjna. Znakomicie dobrane, liczne i piękne fotografie omawianych wyrobów ceramicznych świetnie pracę ubogacają, dobrze wpisują się w narrację i sprawiają, że jest ona dla czytelnika niezwykle interesująca zarówno od strony merytorycznej, opisowej, jak i wizualnej.  To wydawnictwo ze wszech miar potrzebne i ciekawe nie tylko dla studentów kierunków materiałowych, ale również dla osób, które zaczynają się interesować ceramiką lub chcą sobie przypomnieć najważniejsze fakty z jej historii, oraz wszystkich choć trochę interesujących się przeszłością. Zamiast poszukiwać informacji w wielu książkach, nierzadko w suchym encyklopedycznym wydaniu, otrzymają je skondensowane w jednej publikacji napisanej przystępnie i bardzo ciekawie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rzemiosło artystyczne 62 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Manifesta 4 / Aleksandra Hołownia. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2002), s. 4-5 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
We Frankfurcie nad Menem odbywa się przegląd sztuki młodych europejskich artystów. To przykre, ale Europa jest wciąż podzielona na świat lepszy i gorszy, co dobitnie widać w najnowszej sztuce "Manifesta" - europejskie biennale współczesnej sztuki - są imprezą ruchomą.
Artykuł
W koszyku
Szubienica na tle krokodyla / Anita Kwestorowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2005), s. 14-15 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Sztuka i czas. 2, Renesans i barok / Barbara Osińska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008. - 152 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 30 cm.
Książka zawiera bardzo szczegółowy, uporządkowany chronologicznie kurs historii sztuki, a klarowny podział na poszczególne epoki sprzyja usystematyzowniu wiedzy. Wiadomości z historii sztuki poprzedza rys historyczny, dający solidną podbudowę z innych dziedzin humanistyki: czynniki historyczne, geograficzne, ustrój, religia i filozofia, poglądy estetyczne, pozycja społeczna artysty itp.isk położono na sprawy warsztatu artystycznego, czyli materiały i techniki, kompozycję, konstrukcję, dekoracje itp., co sprzyja lepszemu zrozumieniu zagadnień formy artystycznej. ilustracyjny (reprodukcje i fotografie dzieł) stanowi podstawę rzetelnej analizy dzieła sztuki.m rozdziale umieszczono duży wybór ćwiczeń i spis lektur, co umożliwia samodzielną powtórkę materiału i pogłębianie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 574 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Zazwyczaj uważa się, że takie pojęcia jak „Chrystus” i „seksualność” nie dają się ze sobą pogodzić. I słusznie. Dzieli je bowiem grzech: nieobecny w pierwszym z tych pojęć, lecz zakładany w drugim. Z tej racji twierdzenie, jakoby łączyły się one w malarstwie renesansowym, wywołuje gwałtowne niedowierzanie. Ponadto, gdy ktoś słyszy, że dowód tej tezy tkwi w samych obrazach, wówczas uważa, iż w takim razie dzieła te muszą być wyjątkowe.
Początkowy opór przed uznaniem twierdzenia o zbieżności tych dwóch terminów znika – jak się o tym przekonałem w prywatnych rozmowach, jakie odbyłem ze sceptykami – dopiero pod wpływem wrażenia, jakie wywiera liczba tego rodzaju obrazów. Oto powód, dla którego w głównym eseju zamieszczono 124 reprodukcje dzieł i tyle samo znajduje się w dalszych częściach książki, a jeszcze więcej obrazów doczekało się wzmianek w samym tekście. To, w jaki sposób czytelnik odbierze tę nadmierną liczbę ilustracji, w mniejszym stopniu jednak zależy od niego samego, a bardziej od kolejnych etapów perswazji przedstawionej w tekście: w fazie sceptycznej czytelnicy będą bowiem myśleć, że pół setki przykładów wciąż nie wystarcza, zaś w chwili, gdy przekonają się do głoszonej w nim tezy, uznają, iż już sześć takich obrazów to za dużo. Jednakże nadmiar świadectw jest w tym wypadku niezwykle istotny. Pozwala bowiem ustalić, że chodzi tu o temat związany nie z jakimiś indywidualnymi upodobaniami, lecz z ważnym zjawiskiem w historii chrześcijaństwa. Archiwum renesansowych wizerunków, w których nacisk na genitalia jest wyraźny i kluczowy, obecnie liczy sobie ponad tysiąc przykładów i ciągle się rozrasta, ponieważ materiału jest pod dostatkiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 145 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne Z.23 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Forma i typ
Czas.142
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Czytelnia: 2008 nr 1, 2009 nr 2, nr 3
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej