Łączyńska-Widz Ewa (1983- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Łączyńska-Widz Ewa (1983- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
angielski
(1)
Temat
Biuro Wystaw Artystycznych (Tarnów)
(3)
Wystawy sztuki
(3)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(2)
Malarstwo polskie
(2)
Sztuki wizualne
(2)
Bujnowska, Aleksandra (1979- )
(1)
Chlanda, Marek (1954- )
(1)
Fliciński, Jarosław (1963- )
(1)
Galeria Miejska (Tarnów)
(1)
Gdańska Galeria Miejska
(1)
Janczy, Janusz (1974- )
(1)
Kupferman, Moshe (1926-2003)
(1)
Malarstwo żydowskie
(1)
Sokolnicka, Kama (1978- )
(1)
Sztuka publiczna
(1)
Urbanistyka
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Tarnów (woj. małopolskie)
(5)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(6)
Obiekt (sztuki plastyczne)
(2)
Sztuka polska
(2)
Architektura
(1)
Architektura polska
(1)
Broszura
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Rzeźba polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tłem wystawy i wydarzeń z nią związanych są marzenie senne i podróżowanie koleją. Kolej/pociągi/perony/stacja kolejowa – sny o podróżach koleją, koszmary o spóźnianiu się na pociąg, gubieniu bagażu i podróżowaniu w niewłaściwym kierunku. Ale także: radość podróżowania, wolność wynikająca z oderwania się od codzienności, romantyzm dalekich podróży, przygoda. Emocje: bezradność podróżnego: rygor i kaprysy rozkładu jazdy, mity bezwzględnej punktualności i wszechogarniającego chaosu; groza wykolejenia pociągu, katastrof kolejowych, kradzieży i napaści. Utrudnione poruszanie się podróżnego obciążonego bagażem i często we śnie powracający motyw utrudnionego lub niemożliwego ruchu. Sny śnione w pociągu; krótkie momenty przytulności w niewygodnym otoczeniu; niedoceniany heroizm śnienia w trudnych warunkach: sen z ryzykiem przespania celu podróży, podróżowanie pod prąd rzeczywistości w złudnie bezpiecznej otoczce marzenia sennego. Punktem wyjścia wystawy jest secesyjny dworzec kolejowy w Tarnowie, gdzie tarnowskie BWA ma swoją tymczasową siedzibę. W perspektywie przenosin do nowego miejsca (Pałacyk Strzelecki od 2013 r.), potrzeba symbolicznego pożegnania z dworcową codziennością, a raczej nie-codziennością była dla nas ważnym motorem działania. Koncepcja wystawy szybko zaczęła dialogować z opowiadaniami Stefana Grabińskiego, prekursora polskiej powieści grozy, twórczo uzależnionego od przestrzeni kolejowych. A miasta, w których mieszkał Grabiński – Przemyśl i Lwów, w prostej linii łączą się z Tarnowem – stanowiąc całkiem pokaźny fragment habsburskiej magistrali kolejowej Wiedeń-Lwów. Wystawa splata ze sobą różne poziomy odczytania tematu, różne sposoby prowadzenia narracji i różne dyscypliny: sztuki wizualne, literatura, teatr (działania parateatralne, performance), muzyka, dizajn – poprzez projekt mebli dla galerii-poczekalni. Elementy wystawy i działania zaplanowane w jej trakcie wchodzą bezpośrednio w przestrzeń dworca/peronów/przejścia podziemnego w sposób skłaniający do intensywniejszego przeżywania chwil spędzonych na dworcu.; albo odwrotnie: podstępnie zachęcające do zwolnienia tempa nawet kosztem utraty połączenia…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.86 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspólna wystawa prac Moshe Kupfermana i Marka Chlandy miała odbyć się w Izraelu kilka lat temu. My zapraszamy na nią do Tarnowa, a potem do Gdańska. Na wystawie prezentowany jest szeroki wybór prac Kupfermana, począwszy od obrazów z lat 60. po 2000, połączony z dziełami Marka Chlandy. Wystawa została przygotowana w 90. rocznicę urodzin Kupfermana, przypadającą w 2016 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.88 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The most recent history of Tarnów brings together all the flaws and merits of modernity in its specific, Central European variety. The outskirts of Tarnów provided the grounds for the construction of Mościce, one of the flagship projects of independent Poland undergoing modernisation during the inter-war period, currently one of the neighbourhoods of the city. Tarnów is a good example to observe how modernism transmogrified into its own caricature, giving way to the development of the socialist era. Today, Tarnów is not only a monument to the former might of the Polish state, but also a burial ground of ideas, including architectural ones, typical of the region. But Tarnów also boasts pearls of peripheral modernism – treasures of the latest Polish architecture, which still await proper recognition. As seen by the editors of the present volume, Tarnów stands as a metaphor of modernity, whose limits are indicated by the totalising establishment of Mościce and the totalitarian reality of centrally planned architecture. Contributors to the book include Sebastian Cichocki, Jacek Dukaj, Jan Głuszak, Nicolas Grospierre, Grzegorz Piątek, Wilhelm Sasnal, Otto Schier, Jan Smaga, Zbigniew Warpechowski, among others.
Najnowsza historia Tarnowa skupia wszystkie wady i zalety nowoczesności w jej specyficznej, środkowoeuropejskiej odmianie. Na obrzeżach Tarnowa powstały Mościce, jeden z flagowych projektów niepodległej Polski modernizowany w okresie międzywojennym, obecnie jedna z dzielnic miasta. Tarnów jest dobrym przykładem na to, jak modernizm przekształcił się we własną karykaturę, ustępując miejsca rozwojowi epoki socjalistycznej. Dziś Tarnów to nie tylko pomnik dawnej potęgi państwa polskiego, ale także cmentarzysko idei, w tym architektonicznych, charakterystycznych dla regionu. Ale Tarnów może pochwalić się także perłami peryferyjnego modernizmu – skarbami najnowszej polskiej architektury, które wciąż czekają na właściwe uznanie. W oczach redaktorów niniejszego tomu Tarnów jawi się jako metafora nowoczesności, której granice wyznacza totalizujące ustanowienie Mościc i totalitarna rzeczywistość architektury centralnie planowanej. Autorami książki są między innymi Sebastian Cichocki, Jacek Dukaj, Jan Głuszak, Nicolas Grospierre, Grzegorz Piątek, Wilhelm Sasnal, Otto Schier, Jan Smaga, Zbigniew Warpechowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Architektura 175 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne Z.21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
CASA COSMOS. HOMEMADE PAINTINGS to wystawa, która sumuje ostatnie lata twórczości Jarosława Flicińskiego. Prezentuje obrazy, prace na papierze, obiekty i fotografie. Obrazy powstały niemal na przeciwległym biegunie kontynentu, w portugalskim Esteval, gdzie artysta mieszka i pracuje. Jak mówi: Obrazy potrzebują czasu. Ten peryferyjny zakątek Europy idealnie nadaje się do koncentracji i długiej pracy w samotności. Malarstwo uzupełniają obiekty znalezione w okolicy portugalskiego domu. Przedmioty są ważne. U Portugalczyków powszechny jest animizm przypisujący obiektom cechy osobowe i ideę duszy. Poza galerią, wystawa ma swoją cześć w przestrzeni miasta – wokół Mauzoleum gen. Bema oraz w witrynie blisko Rynku, gdzie w Muzeum Okręgowym przechowywane są fragmenty Panoramy Siedmiogrodzkiej Jana Styki. Postać gen. Bema – biografia i legendy – stały się nieoczekiwanym tarnowskim kontekstem wystawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.34 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myślenie krajobrazem stanowi sposób widzenia świata Janczego. Przekracza skojarzenia z gatunkiem obejmującym wyobrażenia widoków natury. Stanowi wizualną narrację poświęconą pamięci przyrody i wielowymiarowości istnienia, budowaną na powierzchni i w przestrzeni, w oparciu o strategie recyklingowe. Recykling fascynuje Janczego na różnych poziomach: materiałowym i ideowym, stanowi też model jego dialogu z mistrzami sztuki ubiegłego stulecia.
Postawa twórcza reprezentowana przez Janczego, choć obecna w praktykach artystycznych od stulecia, wpisuje się zarazem we współczesne sposoby działania twórców tzw. everyday sculpture. Cechująca go zaś wrażliwość na wartości wyrazowe materii i przywiązanie do złożonego procesu kreowania prac, okazują się wciąż aktualne, co więcej, przekonująco zachęcają do namysłu nad krajobrazem naszej codziennej świadomości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 577 [Wypożyczalnia], Artyści Jan.8 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
"Krzewienie kultury" to zbiór prac artystki Kamy Sokolnickiej dedykowany relacjom oraz rolom tarnowskiego BWA i otaczającego je parku. Osadzony w tarnowskich kontekstach dotyczy również ogólniej tytułowej działalności, mającej już w nazwie coś wskazującego na trudność czy możliwość skaleczenia. Artystka - córka ogrodników, w życiu i pracy zwraca uwagę na koncepcję określającą dwie grupy postaw ludzkich - ogrodniczą i łowczą. Prace stanowiące wystawę ulokowała pośród drzew, krzewów i architektury parku. Właściwie są to rodzaje świeckich pomników: dla roślin, kruszców i parkowej historii. Bez wielkiej pamięci i bez celebry, ale za to z lekkością i z czułością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 576 [Wypożyczalnia], Artyści Sok.2 (r.) [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej