Gdańska Galeria Miejska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(11)
Forma i typ
Artykuły
(6)
Książki
(5)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(1)
Autor
Andrzejewska Agnieszka
(1)
Ben Dor Roni (1977- )
(1)
Berezowska Karolina
(1)
Bloch Igor (1993- )
(1)
Branas Przemysław (1987- )
(1)
Burdzyńska Magdalena (1977- )
(1)
Chlanda Marek (1954- )
(1)
Cieślak Natalia
(1)
Gauger Soren A. (1975- )
(1)
Gawkowski Jakub
(1)
Gliwa Kaja (1984- )
(1)
Grebner Tomasz
(1)
Kaźmierczak Małgorzata (1979- )
(1)
Klawans Stuart (1950- )
(1)
Knera Jakub
(1)
Kupferman Moshe (1926-2003)
(1)
Ludwin Marcin
(1)
Mańkowski Zbigniew (1969- )
(1)
Mojsak Łukasz
(1)
Morzuch Maria
(1)
Mrzygłodzka Anna (1986- )
(1)
Polkowski Krzysztof (1958-)
(1)
Ryłko Patrycja
(1)
Sawicka Jadwiga (1959- )
(1)
Skok Daria
(1)
Stasiowski Piotr
(1)
Szydłowska Katarzyna
(1)
Witkowska Ania (1978- )
(1)
Zagrobelny Andrzej
(1)
Łączyńska-Widz Ewa (1983- )
(1)
Świercz Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(8)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Gdańska Galeria Miejska
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(11)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tarnów (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Sztuka polska
(2)
Esej
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Sztuka meksykańska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Historia
(2)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wspólna wystawa prac Moshe Kupfermana i Marka Chlandy miała odbyć się w Izraelu kilka lat temu. My zapraszamy na nią do Tarnowa, a potem do Gdańska. Na wystawie prezentowany jest szeroki wybór prac Kupfermana, począwszy od obrazów z lat 60. po 2000, połączony z dziełami Marka Chlandy. Wystawa została przygotowana w 90. rocznicę urodzin Kupfermana, przypadającą w 2016 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.88 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Antti Laitinen, "W poszukiwaniu utopii" / Natalia Cieślak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 156-157 2300-3391.
Przez stulecia człowiek nieustająco marzył o lepszym życiu w lepszym świecie. Będąc jednak kroplą w morzu ludzkości i nie mając większego wpływu na kształtowanie globalnej rzeczywistości, alternatywnie kreuje rozmaite utopie. Niektóre z nich wzniecają rewolucje, inne antycypują na lepsze jutro.
Antti Laitinen w swych pracach tworzy właśnie takie utopie w obrębie swoich mikroświatów. Buduje bezludną wyspę i podróżuje na niej niczym Robinson Crusoe, tworzy i przechowuje własny lodowiec, aby w lecie roztopić go morzu, czy też konstruuje tratwę, na której wyrusza w poszukiwaniu swojej własnej utopii, niczym Thomas More Atlantydy, Guliwer, czy H. G. Wells podróżujący wehikułem czasu. Ucieczka Laitinena w naturę i pełna z nią integracja na poziomie elementarnym, kompensuje utracone w pędzie postępu cywilizacyjnego wartości jak integralność, tożsamość, harmonia z naturą, wolność, czy bezpieczeństwo.
Książka
W koszyku
Tłem zebranych esejów i wywiadów jest nie tylko gentryfikowana stocznia, lecz także przemiany dokonujące się w gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych ze wskazaniem na aktywność Pracowni PI prof. Witosława Czerwonki oraz prof. Wojtka Zamiary. Klamrę stanowi zeszłoroczna prezentacja Gdańska w ramach Koalicji Miast ESK Wrocław 2016 kuratorowana przez kolektyw kuratorski All Inclusive, organizowana przez Instytut Kultury Miejskiej, który jest partnerem wydawnictwa. W wydarzeniu wzięło wówczas udział 94 artystów z Trójmiasta i Wrocławia. Scena jest kłączem, którego anarchiczny rozrost rozsadza społeczne granice. Jest systemem podziemnych (czytaj: undergroundowych) bulw i korzeni. Jest siatką połączeń, bez żadnego wyraźnego centrum, z wieloma równoległymi ośrodkami czy też punktami grawitacyjnymi. Mogą to być pracownie, knajpy, galerie czy charyzmatyczne jednostki, które krystalizują wokół siebie mniejsze środowiska, sfory czy ekipy, składające się na scenę. Są one ze sobą połączone, zwracają się ku sobie, działają wobec siebie, reagują na to, co robią inni. Nie są jednak zinstytucjonalizowane. Nie tworzą wyraźnych struktur czy hierarchii. Na scenie nie wiadomo kto jest na górze, a kto nie. Z tekstu Kuby Szredera Kilka uwag o scenie artystycznej na marginesie Znajomych znad morza. Wydawcą książki jest Gdańska Galeria Miejska, która w 2015 zorganizowała dwie wystawy oraz plener Znajomym znad morza. Współwydawcami są Akademia Sztuki w Szczecinie oraz Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie aktualnie pracownikami są członkowie pierwotnego kolektywu. ! Uwagi: Oprawa lekko zarysowana. Brzegi stron nieco zakurzone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 59 [Czytelnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Julita Wójcik, "Bez widoków" / Jakub Knera. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 152-154 2300-3391.
Wystawą „Bez widoków” Julita Wójcik zadebiutowała w Gdańskiej Galerii Miejskiej. Gdańska performerka, sprawczyni wielu akcji artystycznych i autorka kilku spektakularnych tęczy prezentuje swoje prace z lat 2006-2013. Nawiązujące do tytułu bezwidokówki-przesyłki ekonomiczne to seria autorskich przestróg, które przed czterema laty zostały zaprezentowane w BWA Galerii Miejskiej w Tarnowie. Artystka umieszczała na pocztówkach różnego rodzaju ostrzeżenia- stwierdzenia będące swoistym komentarzem obecnej sytuacji społeczno-ekonomicznej i wysyłała je na adres galerii, choć treść przesyłek tak naprawdę adresowana była do każdego z nas. Edycja przygotowana specjalnie na potrzeby gdańskiej wystawy ma wydźwięk krytyczny - zwraca szczególną uwagę na panujący w społeczeństwie brak perspektyw, będący jednym z głównych wyznaczników obecnych czasów. Większość prezentowanych na wystawie prac funkcjonuje w formie dokumentacyjnej, rejestrującej efemeryczne akcje zaistniałe najczęściej jednorazowo i interwencyjnie. Za pomocą materiałów wideo i obiektów artystka przywołuje swoje bezpośrednie działania w przestrzeni publicznej, m.in. zamiatanie po włókniarkach w byłych halach produkcyjnych w Łodzi (Pozamiatać po włókniarkach; Łódź, 2003), demokratyczny wybór pogody, do którego namawiała mieszkańców Budapesztu (Prognoza Pogody; Budapeszt, 2006) czy wypłynięcie z portu w Gdyni na tratwie z walizek, co miało zwrócić uwagę na problem związany z emigracją (Transatlantyk; Gdynia, 2013). Niezaprzeczalny wydźwięk krytyczny miesza się w działaniach Julity Wójcik z wyraźnym szacunkiem dla banalnych czynności i małych hobby. W ironiczny sposób i z właściwym sobie humorem artystka odnosi się do sztuki abstrakcyjnej, kontrastując ją z życiem codziennym. - Współtworzy często swoje akcje artystyczne z zapraszanymi gośćmi bądź przypadkowymi przechodniami, których interakcje stanowią integralną część pracy.
Artykuł
W koszyku
"Znajomi znad morza" / Marcin Ludwin. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 179-181 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.29 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
All we are / Daria Skok. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 132-135 2300-3391.
"All We Are" koncentruje się wokół uwarunkowań, zachowań oraz struktur grup, zbiorowisk i mas. Pokazywane prace badają różnorakie systemy zdefiniowane w toku politycznych, ekonomicznych, kulturowych, bądź ideologicznych powiązań.
Punktem wyjścia są rzadko pokazywane prace pt. "Tłum", których autorką jest Abakanowicz. Ukazują one centralny wątek jej twórczości, którym jest "nieskończoność" i relacja pomiędzy jednostką a tłumem. Izraelska artystka, Yael Bartana, w GGM zaprezentuje instalację wideo "Inferno", która przewiduje zarówno inaugurację, jak i destrukcję trzeciej "Świątyni Salomona" w Sao Paulo, ukończonej w lecie 2014 roku.
Książka
W koszyku
Sygnatura jest charakterystycznym śladem, wręcz jedyną w swoim rodzaju linią papilarną zarezerwowaną dla konkretnego twórcy. Ten swoisty podpis, czy też znak staje się kluczem dla odbiorcy do odtworzenia autoportretu artysty w takim stopniu, w jakim sam artysta chce być rozpoznawalny i w konsekwencji, w jakim rozpoznawalna staje się jego twórczość. Na wystawie „Sygnatury” zaprezentowane więc zostały różnorodne sposoby obrazowania proponowane przez przedstawicieli kilku pokoleń – od klasyków awangardy po współczesne artystki i współczesnych artystów, których dzieła nie były tworzone w próżni. A zatem w artystycznych propozycjach można przyjrzeć się również pretekstom i okolicznościom ich powstawania. Najbardziej charakterystycznymi ikonicznymi sygnaturami artystek i artystów przedstawionymi na wystawie są konstelacje dotknięć – dłoni, ust, palców, a także autoportrety i postacie. Pozwoliliśmy sobie na zderzenie znaków prekursora eksperymentalnego filmu Józefa Robakowskiego z prekursorskim śladem sztuki feministycznej Ewy Partum (odciśnięte usta). Głos w sprawie szeroko rozumianej obecności i roli człowieka zabrały też artystki: Monika Sosnowska, Katarzyna Józefowicz i Magdalena Moskwa. W propozycjach autorek znajdują się subtelne rysy zarysowanego istnienia, ściśniętą, bo pozbawioną oddechu masowość ludzkich twarzy czy też uniformizację i podmiotowość kobiety. Zaskakuje też kolekcja autoportretów: somatyczna więź Elżbiety Jabłońskiej z synem Antonim (pochodząca z cyklu zatytułowanego Supermatka) i fotografia w sytuacji odwróconej – tym razem widzimy artystkę na kolanach dorosłego syna. Edward Krasiński, performując z linią (sygnaturą życia), walczy z awangardą i jednocześnie jej sprzyja, nadając jednak tej twórczości – według swojego uznania – akcenty dadaistyczne. Ten zwrot w stronę gestów dada sprzyja Joannie Malinowskiej poruszającej się w przestrzeni amerykańskich artystów i recyklingu idei à rebours poza męską perspektywą pomnikowego kanonu mistrzów. Natomiast wsparcia kontekstualnego wprost szukał gdański artysta Maciej Sieńkowski w alfabecie Władysława Strzemińskiego, podobnie jak wielu innych polskich artystów, wzmacniając tu artystyczną identyfikację swym wizerunkiem. O własnym alfabecie, autorskim podpisie wciąż nowatorskiego klasyka malarstwa polskiego, Tomasza Ciecierskiego przekonujemy się od dekad. Balansowanie pomiędzy sugestią multiplikowanej figury a abstrakcyjnym znakiem jest wydobywaniem cielesności wyobraźni w ujawnionych nam wizerunkach. Zaczęliśmy od pionierów sztuki, a więc konieczna jest obecność Krzysztofa Wodiczki, pioniera multimedialnych projekcji. Jednak historyczny już w biografii artysty – Autoportret podwójny jest unikatową autonarracją. Wystawa ukazuje również tożsamości artystek i artystów, dla których sztuka jest odbiciem życiowych doświadczeń, a także formą autorefleksji. „Sygnatury” to także spojrzenia kuratorów, które odzwierciedlają ich estetyczne upodobania, wieloletnie wcześniejsze współprace i wybory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.85 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej