Dudzik Sebastian
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Dudzik Sebastian
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Berdyszak, Jan (1934-2014)
(1)
Galeria Malarstwa i Rzeźby (Muzeum Narodowe ; Poznań)
(1)
Grafika polska
(1)
Kolekcjonerstwo
(1)
Muzeum Narodowe (Poznań)
(1)
Peters, Thomas
(1)
Second life (gra)
(1)
Starczewski, Antoni (1924-2000)
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka nowych mediów
(1)
Techniki graficzne
(1)
Teoria sztuki
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Zbiory muzealne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Sztuka polska
(2)
Katalog wystawy
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Monograficzna wystawa przygotowana przez Fundację 9/11 Art Space i towarzysząca jej publikacja autorstwa Sebastiana Dudzika mają za zadanie prezentację oraz popularyzację twórczości wybitnego polskiego artysty – Antoniego Starczewskiego. Bezpośrednim przyczynkiem do przypomnienia sylwetki twórcy jest 90-ta rocznica jego urodzin. Istotnym aspektem ekspozycji i publikacji jest ukazanie interdyscyplinarności działań i szerokiego spektrum gatunków oraz technik, jakimi posługiwał się artysta.
Antoni Starczewski tworzył przede wszystkim reliefy, rzeźby, grafiki i tkaniny; jedną z ulubionych technik twórcy to goffrage. Na ekspozycji przygotowanej przez Fundację 9/11 Art Space znajdą się wczesne prace ceramiczne – talerze i płaskorzeźby owalne i wrzecionowate, naznaczone doświadczeniem polskiego informelu i malarstwa materii, oraz wczesne prace ekspresyjne wykonane tuszem. Ponadto na wystawie pojawią się grafiki z charakterystycznymi elementami uszeregowanymi w ciągach, prace wykonane w technice goffrage’u, w których pojawiają się znaki alfabetyczne, przybierające różne kształty i stopnie nachylenia, oraz inne poddane muzycznemu rytmowi znaki wypukłe bądź wklęsłe, które pod wpływem padającego na nie światła poddają się dynamicznym efektom optycznym. Nie zabraknie również innych realizacji ceramicznych, w tym tych wykonanych z porcelany oraz instalacji z drewna czy tkaniny ozdobione znakami, które niczym hieroglify tworzą układy pionowe i poziome. Istotnym aspektem wystawy będzie ukazanie współzależności w twórczości Antoniego Starczewskiego między pewnymi elementami graficznymi a ich odpowiednikami w muzyce, zwrócenie uwagi na syntezę sztuk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sta.9 [Wypożyczalnia], Dublety 325 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Katalog Zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu ; vol. 13)
Wystawa ta koncentrować się będzie wokół grafiki, która w oeuvre Berdyszaka zajmuje miejsce szczególne. Odwrotnie niż miało to miejsce często w historii sztuki, nie stanowi ona uwieńczenia twórczego procesu, a jest punktem wyjścia do rozważań nad wybranym problemem artystycznym. Tytuł wystawy „Jan Berdyszak. Horyzonty grafiki” sugeruje, że w sztuce artysty mamy do czynienia z wielością horyzontów. Eksperymenty z horyzontem będzie można zauważyć na poziomie znaczeniowym poszczególnych prac (np. poruszony horyzont w instalacji: Passe-par-tout niepewności). Niemniej ważny jest fakt, że Berdyszak przekracza horyzonty i tradycje grafiki, eksperymentując z materiałami (wykorzystując papiery różnych kolorów i faktur a także przeźroczyste folie) oraz zadając pytania o granice grafiki jako samodzielnej dziedziny artystycznej (dokonując wycięć w odbitkach graficznych czy tworząc tzw. grafiki warstwowe).
Wystawa pomyślana jest jako pokaz wybranych problemów artystycznych (np. takie zagadnienia jak: gęstość, warstwowość, przezroczystość, odbicie, efemeryczność, reszta, fragmentaryczność), które ujawniając się w grafice „przechodzą” do malarstwa, rzeźby, instalacji. Ekspozycja, obejmująca około 60 prac graficznych reprezentujących najważniejsze cykle, ma za zadanie ukazać ewolucję grafiki Berdyszaka, od tradycyjnego jej pojmowania w gipsorytach i drzeworytach z lat 60., poprzez eksperymenty z autochemigrafią, autoofsetem oraz oryginalnie rozumianą litografią z lat 70.-90., aż po nowatorskie grafiki warstwowe powstałe na przełomie XX i XXI wieku. Problematyka intrygująca Berdyszaka zostanie uwypuklona poprzez sposób ekspozycji – oprócz tradycyjnych ram i passe-par-tout, grafika będzie prezentowana w atrakcyjny dla widza sposób, m. in. w specjalnie skonstruowanych lightboxach. Prace graficzne będą komentowane przez obrazy, rzeźby, instalacje. Szczególnie intrygująco zapowiada się instalacja malarska zaprojektowana specjalnie do starego holu MNP, gdzie na pochylonych ścianach, niczym na ścianach jaskini, zaprezentowane zostaną malowidła z cyklu "Reszty reszt" z lat 2008-2014. Wspomniane wyżej problemy artystyczne zostaną ukazane w realizacjach w różnych mediach, w różnych miejscach ekspozycji. Powstanie w ten sposób „siatka problemów”, pozwalająca na zaproponowanie kilku nakładających się na siebie tras poruszania się po ekspozycji. Grafika natomiast ukazująca się w różnych kontekstach, podkreśli dokonującą się w twórczości Berdyszaka redefinicję oraz poszerzenie granic tej dziedziny sztuki. (opracował P. Ignaczak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ber.20 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Język procesu we współczesnej grafice polskiej jest monograficznym ujęciem rodzimej twórczości widzianej przez pryzmat warsztatu graficznego. W spojrzeniu tym nie chodzi jednak o samą prezentację technicznych oraz technologicznych arkanów czy specyfiki procesu twórczego. Ma ono raczej na celu stworzenie nieco odmiennej, poszerzonej narracji o polskiej grafice ostatnich dekad. Tytułowy język procesu jest tu odniesieniem do fascynujących relacji, jakie zachodzą między poszczególnymi etapami tworzenia oraz przynależnymi im atrybutami (narzędziami, materiałami) a przekazem zawartym w dziełach graficznych. Uwolnienie potencjału narracyjnego i symbolicznego tych pierwszych wzbogaca ów język i znacząco wpływa na zwiększenie sugestywności przekazu. Widziany z tej perspektywy obraz współczesnej grafiki polskiej nie może być oczywiście kompletny, daje jednak możliwość głębokiego wejścia w specyfikę medium, rozpoznania jego potencjału i najbardziej prawdopodobnych linii rozwojowych w najbliższych latach. Jak pokazują przywołane w książce realizacje, świadome sprzężenie procesu z przekazem nie jest procederem marginalnym i w dużej mierze stanowi o sile i potencjale rozwojowym matrycowej sztuki. Publikacja jest podsumowaniem prowadzonych przez autora od blisko dwóch dekad badań nad medium graficznym i jego przemianami w kontekście zmian technologicznych oraz kulturowych współczesnego świata. Jest zarazem pokłosiem wieloletnich kontaktów z artystami najważniejszych ośrodków graficznych w naszym kraju, pracy kuratorskiej, a także działalności w różnych gremiach organizacyjnych oraz jurorskich konkursów i przeglądów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Rysunek 49 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej