Muzeum Narodowe (Poznań)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(23)
Forma i typ
Książki
(12)
Artykuły
(11)
Albumy i książki artystyczne
(3)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Autor
Haake Michał
(3)
Turski Marcin
(3)
Suchocki Wojciech
(2)
Bieczyński Mateusz Maria (1983- )
(1)
Borowiec Anna (1980- )
(1)
Brach-Czaina Jolanta
(1)
Dolata Szymon
(1)
Dudzik Sebastian
(1)
Grabowska-Konwent Anna
(1)
Gustowska Izabella (1948-)
(1)
Hora Wojciech
(1)
Ignaczak Paweł
(1)
Ignaczak Paweł (1978- )
(1)
Jankowska-Andrzejewska Maria
(1)
Kalinowski Tadeusz (1909-1997)
(1)
Kamińska Ewa
(1)
Klobes Ulrike
(1)
Komorowska Barbara
(1)
Korduba Piotr (1976- )
(1)
Kostołowski Andrzej (1940- .)
(1)
Kurak Maciej (1972- )
(1)
Kępińska Alicja (1932-)
(1)
Laskowska-Smoczyńska Wioletta
(1)
Leśniewska Anna Maria (1962-)
(1)
Makowiecki Wojciech (1944-)
(1)
Mammel Dieter (1965-)
(1)
Marzona Daniel (1969-)
(1)
Mazur Adam (1977- )
(1)
Moderska Irena
(1)
Moskalewicz Magdalena
(1)
Niemyjska Maria
(1)
Przybyła Joanna (1959-)
(1)
Przymus Irena
(1)
Radecki Gerard (1971- )
(1)
Salamon-Radecka Agnieszka
(1)
Sikorska Aleksandra
(1)
Silvestrin Claudio (1954-)
(1)
Skowrońska Elżbieta
(1)
Smolińska-Byczuk Marta (1975- )
(1)
Suchocki Wojciech (1950- )
(1)
Watanabe Shinya (1980-)
(1)
Wendland Tomasz
(1)
Łobodzińska Patrycja
(1)
Śpik-Dziamska Maria
(1)
Świrkowski Andrzej
(1)
Żarczyńska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(18)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Muzeum Narodowe (Poznań)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(5)
1901-
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1975-1999
(1)
1989-
(1)
2000-2024
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(10)
Niemcy
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Malarstwo polskie
(3)
Sztuka polska
(3)
Album
(2)
Katalogi wystaw
(2)
Rysunek polski
(2)
Grafika francuska
(1)
Grafika niemiecka
(1)
Grafika polska
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Kolaż
(1)
Linoryt
(1)
Malarstwo włoskie
(1)
Rzeźba niemiecka
(1)
Sztuka średniowieczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
23 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
(Katalog Zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu ; vol. 13)
Wystawa ta koncentrować się będzie wokół grafiki, która w oeuvre Berdyszaka zajmuje miejsce szczególne. Odwrotnie niż miało to miejsce często w historii sztuki, nie stanowi ona uwieńczenia twórczego procesu, a jest punktem wyjścia do rozważań nad wybranym problemem artystycznym. Tytuł wystawy „Jan Berdyszak. Horyzonty grafiki” sugeruje, że w sztuce artysty mamy do czynienia z wielością horyzontów. Eksperymenty z horyzontem będzie można zauważyć na poziomie znaczeniowym poszczególnych prac (np. poruszony horyzont w instalacji: Passe-par-tout niepewności). Niemniej ważny jest fakt, że Berdyszak przekracza horyzonty i tradycje grafiki, eksperymentując z materiałami (wykorzystując papiery różnych kolorów i faktur a także przeźroczyste folie) oraz zadając pytania o granice grafiki jako samodzielnej dziedziny artystycznej (dokonując wycięć w odbitkach graficznych czy tworząc tzw. grafiki warstwowe).
Wystawa pomyślana jest jako pokaz wybranych problemów artystycznych (np. takie zagadnienia jak: gęstość, warstwowość, przezroczystość, odbicie, efemeryczność, reszta, fragmentaryczność), które ujawniając się w grafice „przechodzą” do malarstwa, rzeźby, instalacji. Ekspozycja, obejmująca około 60 prac graficznych reprezentujących najważniejsze cykle, ma za zadanie ukazać ewolucję grafiki Berdyszaka, od tradycyjnego jej pojmowania w gipsorytach i drzeworytach z lat 60., poprzez eksperymenty z autochemigrafią, autoofsetem oraz oryginalnie rozumianą litografią z lat 70.-90., aż po nowatorskie grafiki warstwowe powstałe na przełomie XX i XXI wieku. Problematyka intrygująca Berdyszaka zostanie uwypuklona poprzez sposób ekspozycji – oprócz tradycyjnych ram i passe-par-tout, grafika będzie prezentowana w atrakcyjny dla widza sposób, m. in. w specjalnie skonstruowanych lightboxach. Prace graficzne będą komentowane przez obrazy, rzeźby, instalacje. Szczególnie intrygująco zapowiada się instalacja malarska zaprojektowana specjalnie do starego holu MNP, gdzie na pochylonych ścianach, niczym na ścianach jaskini, zaprezentowane zostaną malowidła z cyklu "Reszty reszt" z lat 2008-2014. Wspomniane wyżej problemy artystyczne zostaną ukazane w realizacjach w różnych mediach, w różnych miejscach ekspozycji. Powstanie w ten sposób „siatka problemów”, pozwalająca na zaproponowanie kilku nakładających się na siebie tras poruszania się po ekspozycji. Grafika natomiast ukazująca się w różnych kontekstach, podkreśli dokonującą się w twórczości Berdyszaka redefinicję oraz poszerzenie granic tej dziedziny sztuki. (opracował P. Ignaczak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ber.20 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Budowanie pomnika / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2018), s. 18-21 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Anti-Static | wystawa poznańskich Intermediów W eksponowanych przestrzeniach wystaw czasowych starego i nowego hallu Muzeum pokazanych zostanie 17 prac artystów z Poznania, lub trwale związanych z miastem, tworzących środowisko poznańskich Intermediów.
Intermedia, na co zwraca uwagę tytuł wystawy, to przeciwieństwo bezruchu, zastoju, braku witalności; pełne wariantowych relacji i energetycznych spięć, wymagają stałego dążenia do nowych jakości wyrazu artystycznego, są więc w dużej mierze przeciwieństwem tradycyjnej sztuki akademickiej. Tytułowa ANTY-STATYCZNOŚĆ zwraca uwagę na wielowątkową i wielomedialną twórczość grupy artystów, teoretyków i animatorów kultury związanych z Katedrą Intermediów UAP w Poznaniu, do której należą m in. Piotr Kurka, Piotr Bosacki, Kris Łukomski, Sławomir Sobczak, Andrzej Syska, Marek Wasilewski – artyści znani i cenieni w międzynarodowym obiegu. Izabella Gustowska, autorka głośnych projektów artystycznych i uczestniczka wielu światowych wydarzeń obchodzi w tym roku jubileusz 70.lecia.
Artykuł
W koszyku
Wolność od historii / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2017), s. 11-15 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Już sam początek wystawy zaskakuje widza. To szeroka panorama ówczesnego malarstwa tzw. kolorystów: martwe natury, sielankowe pejzaże, akty. Widz staje zdezorientowany i pyta: chwileczkę, a gdzie wojna? Czy ci malarze w ogóle zauważyli, że właśnie skończyła się hekatomba? Wojna jest w kolejnej sali, przypomniana znacznie skromniej, za to kilkoma prawdziwymi arcydziełami, jak choćby pracą „Getto II” Alfreda Lenicy czy rzadko pokazywanym „Rozstrzelaniem z dziewięcioma postaciami” Andrzeja Wróblewskiego. Po czym znowu wracamy do malarstwa i rzeźby w czystej postaci, a konkretnie do poszukiwań w obszarze abstrakcji i surrealizmu. Eksperymentów, które wkrótce miały być gwałtownie przerwane politycznymi decyzjami. W czasach gdy modne jest ekspozycyjne osadzanie twórczości w różnych pozaartystycznych kontekstach, poznańska wystawa nie wszystkim musi się podobać. Nie sposób jednak odmówić jej kuratorskiej konsekwencji w przekonaniu, że ostatecznie najważniejsza i tak pozostaje sama sztuka.
Artykuł
W koszyku
Zakrzewskiego malarstwo po konceptualizmie / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4(2011), s. 33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"Głównym tematem malarstwa Zakrzewskiego jest samo malarstwo pojmowane jako autorealizacja. Analiza formalno-ideowa wybranego zakresu form staje się metodą poznawania samego siebie, własnej psychiki i zasięgu możliwości sterowania sobą w zdeterminowanych sytuacjach losowo sytuacjach. Obrazy Zakrzewskiego przekazują jego stany emocjonalne, są rozliczaniem się z samym sobą.(...) Każdy kadr można uznać za przedstawienie stanu myśli, równocześnie pojawiających się na ekranie świadomości w pewnym dowolnie wybranym momencie. Niektóre wątki myślowe mają swoją kontynuantę przeniesioną na kolejne płótna, inne urywają się, by powrócić w innym kontekście, jeszcze inne czas wykreśla z pamięci" - pisała w 1981 roku Monika Małkowska.
Artykuł
W koszyku
Impresjonista w Poznaniu / Paweł Ignaczak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6 (2015), s. 30-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Po prawie 60 latach pracownik Muzeum Narodowego w Poznaniu odkrył, że autorem znajdującego się w zbiorach placówki rysunku „Studium kobiety” jest francuski impresjonista Camille Pissarro. Dzieło było do tej pory przypisywane błędnie Jeanowi-François Milletowi. Muzeum zakupiło pracę na przełomie 1956/57 r. Błędnie zakwalifikowano ją jako dzieło Milleta ze względu na znajdującą się na rysunku sygnaturę „J. F. Millet”. Dopiero w ubiegłym roku pojawiła się wątpliwość co do prawdziwego autora dzieła. Po kilkumiesięcznych badaniach specjaliści stwierdzili, że to rysunek Pissarra (1830-1903 r.) – jednego z najbardziej cenionych francuskich dziewiętnastowiecznych impresjonistów. „Na wystawie w Waszyngtonie zobaczyłem obraz, do którego nasz rysunek jest szkicem przygotowawczym. Następnie w Paryżu, m.in. w Luwrze przeprowadziłem badania i kontaktowałem się ze specjalistami od twórczości Pissarra, którzy potwierdzili moje przypuszczenia” – powiedział PAP autor odkrycia, dr Paweł Ignaczak z Muzeum Narodowego w Poznaniu.
„Rysunek przedstawia kobietą wbijającą w ziemię tyczkę na groch. Wykonany jest kolorowymi kredkami w bardzo swobodny, impresjonistyczny sposób. Najpierw artysta naszkicował kontury czarną kredką, a następnie dorzucił trzy kolory: czerwoną kredką zaznaczył czepek, zieloną bluzę pracującej kobiety, a niebieską - w syntetyczny sposób - jej fartuch” – opisał Ignaczak.
Artykuł
W koszyku
W neoNOWYM blasku / Maria Jankowska-Andrzejewska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4 (2015), s. 30-32 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa w Muzeum Narodowym prezentuje historię poznańskich neonów, począwszy od pierwszych reklam świetlnych mocowanych na dachach budynków, jak np. stworzona przez Franciszka Biskupskiego reklama firmy Elektrotechnik Fund z 1880 roku, po neony z czasów PRL.
Pierwsze neony zaczęły się pojawiać w polskich miastach w latach 20. XX wieku. W latach 60., kiedy powstawało ich najwięcej, neony były nie tylko napisem, ale także ozdobą budynków. Schyłek mody na neony nastąpił na przełomie lat 70. i 80. Neony zostały opatentowane w 1915 r. Początkowo miały być źródłem światła i alternatywą dla zwykłej żarówki. Z czasem stały się formą reklamy, ozdobą przestrzeni miejskiej i sztuką.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 1647 [Magazyn] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
W kolorze laguny i pod znakiem maski / Piotr Korduba. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2012), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Na wystawę w Poznaniu wybrano specjalnie dzieła malarzy przede wszystkim szkoły weneckiej, a także lombardzkiej, ze szczególnym uwzględnieniem mistrzów lokalnej szkoły z Bergamo. Zaprezentowanych zostanie 36 obrazów, które powstały od końca XV do XVIII wieku, w okresie od renesansu do rokoka.
Artystów szkoły weneckiej reprezentować będą obrazy jej słynnych prekursorów: Tycjana (1488-1576), Jacopa Palmy il Vecchio (ok. 1480-1528), Lorenza Lotta (1480-1556/1557), Paola Veronesa (ok. 1528-1588). Drugą istotną grupę stanowić będą dzieła wielkich malarzy XVIII wieku: ilustratora życia weneckiej elity Pietra Longhiego (1702-1785), słynnego malarza wedut weneckich Francesca Guardiego (1712-1793), najwybitniejszego mistrza malarstwa dekoracyjnego w XVIII wieku Giambattisty Tiepola (1696-1770), czy znanego z działalności także w Polsce Bernarda Bellotta (1720-1780) zwanego Canalettem. Z malarzy lombardzkich i działających w Bergamo warto wymienić cztery dzieła słynnego portrecisty renesansowego Giovana Battisty Moroniego (ok. 1520/1524-1578) i płótno mistrza martwych natur Evaristo Baschenisa (1617-1677)
Artykuł
W koszyku
Rozświetlić mroki / Patrycja Łobodzińska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2016), s. 18-19 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Założeniem wystawy jest ukazanie niezwykłego bogactwa sztuki tego okresu, w oparciu o wybór znakomitych dzieł przechowywanych w zbiorach państwowych i kościelnych. Wystawa, na którą złoży się około 100 eksponatów - rzeźb, obrazów, obiektów rzemiosła, detali architektonicznych - wskazywać będzie na ważne dla historii i kultury polskiej wydarzenia, a zarazem na miejsca i postaci. Zamiarem twórców wystawy jest również wskazanie na aktualność wielu aspektów dziedzictwa wieków średnich dla współczesnego człowieka. Na średniowiecze przypadała przeszło połowa naszej państwowej historii - to czas, kiedy ostatecznie wykształciła i utrwaliła się polska państwowość; to czas, z którego wyrasta polska tożsamość.
Artykuł
W koszyku
"Urzekająca paralaksa. Fotografia i jej obrazy" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 182-184 2300-3391.
Ekspozycja obejmowała trzy obszary zatytułowane (Ob)rysowanie światłem, Odcisk i powidok oraz Widzialna nierzeczywistość, a jej aranżacja pełniła istotną funkcję wspomagającą narrację, przyjmując na siebie w pewnym stopniu ciężar komentarza środków wyrazu typowych dla sztuki fotografii, takich jak kadrowanie, deformacja, nieostrość … pokazane na konkretnych przykładach, w których jedynym lub najważniejszym medium jest fotografia. Wystawa uwypukliła wpływ fotografii na sposoby postrzegania świata i jego wymiarów oraz uzależnienie percepcji od wszechobecności obrazów fotograficznych.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Brz.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kolekcja plakatu Muzeum Narodowego w Poznaniu należy do najbardziej znanych jego zbiorów w kraju. Wyróżnianie przez Muzeum wybitnych osobowości sztuki plakatu nagrodą im. Jana Lenicy utrwala pamięć o tym znakomitym twórcy i podkreśla znaczenie rangi tej dziedziny sztuki, któremu Muzeum daje wyraz zarówno jakością zbiorów, jak i działalnością wystawienniczą, wydawniczą i dokumentacyjną. W jej ramach Muzeum jest miejscem monograficznych pokazów twórczości najwybitniejszych artystów plakatu.
Należy do nich bez wątpienia Uwe Loesh, laureat Nagrody im. Jana Lenicy 2013. Jego twórczość, będąc nade wszystko wyrazem indywidualności artysty, ukazuje zarazem szczególne jakości sztuki plakatu. Uderza w niej dążenie do znalezienia minimalnego, a to znaczy maksymalnie zagęszczonego sposobu ujęcia tematu, do osiągnięcia takiego zespolenia obrazu ze słowem, by wzmóc oddziaływanie i znaczenie wyrazić dobitnie, lecz zarazem w sposób otwarty na doświadczenie widza, wymagający jego udziału. Słowo działa tu nie tylko odczytanym sensem, ale i wizualnością zapisu; rozsypywanie, przesłanianie, różnicowanie, pionowy i ukośny zapis tekstu – wymaga dla jego odczytania wysiłku, który staje się składnikiem doznania. Podobnie jak nagle dostrzeżona zagadkowość bytu wyodrębnionej litery-głoski. Wreszcie – sugerowany, poszukiwany i znajdowany związek słowa i obrazu – przez dane im miejsce w polu, przez stosunek do jego pozornej pustki, także i jemu wyznacza istotny udział w budowie znaczenia. Dezautomatyzacja i hierarchizacja doznania – zarządzanie tym jak zapadnie w pamięć.
Uwe Loesch swoją sztuka potwierdza, że plakat, mimo zmasowanego ataku różnego rodzaju obrazowości, może ocalić dla siebie szczególne w niej miejsce, pod warunkiem jakości, zgodności ze swoja istotą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Loe.9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pejzaże Świętego Buntownika / Gerard Radecki. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4 (2015), s. 33-35 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Fantazje i kompleksy / Aleksandra Sikorska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2017), s. 15-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa prezentuje ponad 60 dzieł Hansa Arpa ze wszystkich okresów twórczości artysty. Są to rzeźby, reliefy, rysunki, kolaże, grafiki oraz obrazy. Prace Arpa zostały skonfrontowane z dziełami wybranych artystów polskich współczesnych artyście jak Henryk Stażewski, Władysław Strzemiński czy Wanda Chodasiewicz-Grabowska oraz twórców, których realizacje wykazują pokrewieństwo zarówno z językiem formalnym Arpa, jak i jego teorią sztuki tj. Alina Szapocznikow, Maria Jarema, Andrzej Pawłowski, Iwona Demko, Aleksandra Ska czy Tomasz Marek. Wystawa A-geometria. Hans Arp i Polska po raz pierwszy zestawia dzieła mistrza organicznej formy z realizacjami dwudziestu sześciu artystek i artystów polskich od lat 20. XX wieku do czasów obecnych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej