Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Stróżyńska Beata
(2)
Arijon Daniel
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
D'Ancona Matthew (1968- )
(1)
Duda Maciej (1983- )
(1)
Forbert-Kaniewski Feliks
(1)
Gamrat Małgorzata
(1)
Jaworska Justyna (1975- )
(1)
Jurgenson Nathan
(1)
Parus Magdalena
(1)
Staszewska Ewa (prawnik)
(1)
Sutowski Michał (1985- )
(1)
Trudzik Artur (1973- )
(1)
Wójtowicz Ewa (1975- )
(1)
Zaremba Łukasz (1983- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Filmowcy
(1)
Temat
Muzyka
(3)
Muzycy
(2)
Dezinformacja
(1)
Dziennikarstwo muzyczne
(1)
Estetyka
(1)
Fotografie
(1)
Gender
(1)
Komercjalizacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura polityczna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mniejszości seksualne
(1)
Montaż filmowy
(1)
Oszustwo
(1)
Polityka
(1)
Postmodernizm
(1)
Postprawda
(1)
Propaganda
(1)
Radiofonia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Spór o gender
(1)
Sztuka
(1)
Sztuki wizualne
(1)
Technika filmowa
(1)
Technologia
(1)
Ujawnianie prawdy
(1)
Zdjęcia filmowe
(1)
Śmierć
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: dzieło
Przekrój (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Esej
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(932)
Historia
(540)
Socjologia i społeczeństwo
(116)
Nauka i badania
(68)
Filozofia i etyka
(62)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Architektura i budownictwo
(52)
Edukacja i pedagogika
(52)
Etnologia i antropologia kulturowa
(52)
Psychologia
(47)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(46)
Literaturoznawstwo
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Medycyna i zdrowie
(16)
Biologia
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Religia i duchowość
(12)
Inżynieria i technika
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Językoznawstwo
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Hobby i czas wolny
(4)
Dom i ogród
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Archeologia
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
1901-2000
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Matematyka
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Klasyka wśród światowej literatury filmowej. Wyjątkowy przewodnik po wizualnych technikach narracyjnych, które tworzą język filmowy. Książka zawiera wskazówki, które zaznajamiają nas z prawie każdym wyborem, którego dokona reżyser, operator, czy montażysta. Autor za pomocą przejrzystych opisów i ponad 1500 ilustracji przedstawia wizualne formy narracyjne, które pomogą wszystkim związanym z przemysłem filmowym - włącznie z producentami, scenarzystami i animatorami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 34 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest próbą zdefiniowania i ukazania charakterystycznego dla współczesności ponownego, multimedialnego oswajania śmierci. Nie jest to już jednak oswajanie śmierci samej (jako faktu biologicznego), ale raczej jej figury występującej w kulturze Zachodu. Podejmowane tu analizy dotyczą więc mechanizmów definiujących nacechowane tanatycznie teksty kultury, które rozumiane są jako zmieniające się wraz z rozwojem technologii medialne zapośredniczenia ludzkich myśli, emocji i postaw związanych ze śmiercią. Mają one charakter przede wszystkim teoretyczny – praca ta jest dedukcyjną próbą wskazania prawa ogólnego, które nazywamy „wtórnym oswojeniem” śmierci, wnioskowanego z wielu znanych koncepcji humanistycznych. Rozważania podejmowane w pracy nie skupiają się na samych tekstach kultury, ale na mechanizmach, które je definiują, i za pomocą których teksty te funkcjonują. Budowana na gruncie rozumu i logicznego wynikania propozycja teoretyczna ilustrowana jest natomiast przykładami tekstów i narracji znanych ze współczesnej kultury Zachodu. Takie podejście badawcze wymusza wnikliwość oraz wieloaspektowość prowadzonych wywodów, które w celu udowodnienia postawionej tezy wykorzystują często niespójne (lub nawet, jak może się czasem wydawać, sprzeczne) koncepcje filologiczne, filozoficzne i kulturoznawcze. Przydaje to jednak prowadzonym w pracy rozważaniom charakteru interdyscyplinarnego, niezbędnego – jak się wydaje – w dyskusjach nad zagadnieniami związanymi z kulturą, która sama w sobie jest fenomenem bardzo złożonym i wielopłaszczyznowym, przez co tak trudnym do definiowania i opisywania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 689 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postprawda / Matthew d'Ancona ; [przekład Michał Sutowski]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2018. - 156, [4] strony ; 21 cm.
Postprawda – słowo roku. Co się za tym kryje? Wietnam, afera Watergate, Iran-Contras, krętactwa Clintona... i w końcu kłamstwo zostało uznane za normę. Przyzwyczailiśmy się do tego, że wszyscy kłamią. Sukces Trumpa i Brexit to jednak nowe zjawiska. Witamy na pustyni postprawdy. Czy w czasach postprawdy istnieje tylko relatywizm i osobiste przekonania, nie ma dziennikarskiej rzetelności, a „fake news” nie da się odróżnić od newsów? Matthew d'Ancona w przystępnie napisanej książce wyjaśnia, co kryje się za najczęściej przywoływanym słowem roku. Dziennikarz piszący od kilku dekad dla najważniejszych brytyjskich tytułów prasowych przekonuje, że stawka w walce o prawdę jest zbyt wysoka, by można było przejść obok tego obojętnie. Bo tak naprawdę nikt z nas nie chce żyć w świecie postprawdy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 19 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Humanista powinien umieć krytycznie spojrzeć także na to, w czym sam bierze udział. Ta książka jest świadectwem umiejętności oddalania i przybliżania sporu o gender, który miał swoje symptomy na długo przed medialnymi wystąpieniami walecznych konserwatystek i konserwatystów oraz skoncentrowanych na celu aktywistek i aktywistów. Najłatwiej byłoby stanąć po jednej, swojej stronie, jednak zrozumienie procesów społecznych i medialnego produkowania światów wymaga idącej pod prąd analizy wszystkich faktów i zależności. Zwłaszcza podobieństw strategii i miejsc nieudanych kampanii. Dziś, gdy batalia przeciw gender zdaje się przygasać wobec zasadniczego sporu o demokrację, wnioski płynące z lektury tej kroniki niedawnej przeszłości mogą okazać się bardzo pożyteczne.
Maciej Duda wykonał pracę iście benedyktyńską. Zgromadził bodaj wszystkie medialne doniesienia z frontu groteskowej, ale i groźnej wojny z "genderem" z lat 2007-2015. Z "genderem", czyli z... równościowym wychowaniem, równościową edukacją i równościowym prawem. Chłodno, niekiedy z ironią, ale zawsze rzetelnie Duda przedstawia teksty i fakty, rzeczywistość i fantazmaty, źródła i zmyślenia. Udokumentowanie ofensywy anty-genderowej niemal dzień po dniu to najlepsze, co można było zrobić w obliczu zderzenia języków i w zalewie nieporozumień. Przeinaczenia, ignorancję, a nierzadko po prostu złą wolę antygenderowców autor przedstawia bez złości, cierpliwie, po nauczycielsku. Oto rozsądek zderza się z fantazjowaniem, rozum z zabobonem, a prawa człowieka ze światopoglądem religijnym. Pogoda ducha, temperament pedagoga i dobroć serca pozwalają autorowi przeprowadzić czytelnika przez to wszystko suchą nogą, bez uszczerbku na umyśle. Praca Dudy to lektura godna najwyższej rekomendacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 29 [Wypożyczalnia], Nauki humanistyczne 752 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Communicare : historia i kultura)
Książka tropi powojenne przemiany wybranych polskich norm, gustów i wyobrażeń, utrwalanych przez popularny tygodnik "Przekrój". Pismo Mariana Eilego z jednej strony dokumentowało obyczaje, z drugiej zaś proponowało własny ich model: styl życia i myślenia, mody i snobizmy. Autorka zastanawia się, czym była taka propozycja w socjalistycznej Polsce i jak należałoby ją odczytywać wobec liberalizmu, formacji mieszczańskiej, obowiązującej doktryny, wreszcie wobec umasowienia kultury, a szczególnie homogenizacji awangardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 756 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum)
Nathan Jurgenson, młody badacz społeczeństwa, stawia pytanie o to, jak rozumieć fotografię w epoce mediów społecznościowych i zalewających nas zewsząd nowych obrazów: niekończących się selfie, postarzanych widoków, zdjęć jedzenia i znikających w sieci fotek. I odpowiada na nie w nieoczywisty sposób: zamiast potępiać strumień fotek jako nieprawdziwą i nieartystyczną fotografię, proponuje ich pogłębione rozumienie – jako filtru, przez który widzimy otaczającą nas rzeczywistość, i jako sposobu porozumiewania się z innymi. Obiektyw aparatu fotograficznego, który nosimy w kieszeni, zmienił spojrzenie na nas samych i świat, w którym żyjemy – fotka to nieustanna komunikacja, a świat istnieje tylko o tyle, o ile jest komunikowany. Fotografię społecznościową rozumiem nie tyle jako stadium w rozwoju fotografii albo jako awans amatorskich zdjęć błyskawicznych w hierarchii fotograficznej, ile jako przemianę o większym zasięgu – dotyczącą wyrażania siebie, pamięci i tego, co społeczne. Przeciwstawiam się zatem tendencji panującej wśród krytyków do przyglądania się najpierw gadżetom – do rozpoczynania od rzeczy, w najbardziej dosłownym sensie. Dyskusje o zdjęciach społecznościowych rzadko wykraczają poza obszar urządzeń i platform, szczegółów technicznych – tego, której firmie się udaje, która ponosi porażkę, kto inwestuje i kto kogo kupuje. Tymczasem myślenie o fotografii społecznościowej po prostu jako fotografii wykonywanej urządzeniami przenośnymi, albo fotografii w mediach społecznościowych, jest myśleniem zbyt prostym, dosłownym i technocentrycznym. W zamian proponuję rozumienie fotografii społecznościowej jako praktyki kulturowej, zwłaszcza sposobu widzenia, mówienia i uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nauki społeczne 246 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książkę Media jako przestrzenie muzyki postrzegam jako ważną, potrzebną i wartościową. Wypełnia ona swoistą białą plamę w obszarze badań nad społeczno-kulturowymi aspektami funkcjonowania muzyki. Jej wartość stanowi sam jej przedmiot ? muzyka, rzadko eksplorowana w dyskursie naukowym. O bogactwie recenzowanej monografii świadczy wielość perspektyw i paradygmatów naukowych prezentowanych przez autorów zaproszonych do wspólnego namysłu nad kondycją muzyki we współczesnym krajobrazie kulturowym i medialnym. Owa wielość spojrzenia sprawia, że prezentowany obraz staje się możliwie pełny i barwny, choć nie rości sobie prawa do wyczerpywalności. W wielu wymiarach wydaje się jedynie podawać w wątpliwość, prowokować, inicjować dyskusję, przekonywać do tak właściwego chociażby dla muzyki rockowej bycia w kontrze, i ten właśnie wymiar uznaję za szczególnie cenny.
Jestem przekonana, że po lekturze tej książki nawet muzyczni malkontenci przekonają się, że o muzyce można pisać naukowo, a sprowadzanie muzyki per se do poziomu trywialnej i banalnej formy rozrywki jest nieuprawnionym uogólnieniem. Żywię przekonanie, że jakość namysłu nad muzyką stanowi doskonały probierz kondycji kultury w ogóle, zachęcam zatem czytelników do wspólnej refleksji i pochylenia się nad nią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 432 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
ZE WSTĘPU: Oddajemy do Państwa rąk książkę będącą owocem działalności Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Niniejsza publikacja jest oryginalnym – można wręcz pokusić się o twierdzenie, że pionierskim, wysoce interdyscyplinarnym dziełem, łączącym zagadnienia ze świata muzyki z zagadnieniami z obszaru nauk prawnych. Choć mogłoby wydawać się, że te dwie – jakże dalekie od siebie dziedziny nie mają ze sobą zbyt wielu punktów stycznych, to okazuje się, że właśnie w obszarze mediów i produkcji muzycznej zagadnienia prawne zajmują ważne miejsce. Publikacja składa się z dwóch części. W pierwszej, zatytułowanej Muzyka w perspektywie muzykologicznej, medialnej i marketingowej, znalazły się artykuły muzykologów, teoretyków muzyki, wykonawców, konferansjerów, dziennikarzy i producentów muzycznych. Omawiają oni bardzo szerokie spektrum zagadnień, dzięki czemu można dostrzec, jak rozległe są zainteresowania osób, które współtworzą Pracownię Muzyki w Mediach oraz Pracownię Produkcji Muzycznej AM w Łodzi. Druga część prezentowanej publikacji została poświęcona prawnym aspektom działalności kulturalnej i artystycznej. (...) Duża część niniejszej publikacji ma wymiar niezwykle praktyczny, choć nie brakuje też rozważań ściśle teoretycznych. Badania naukowe i ich wyniki, opublikowane w niniejszej książce, mogą w pewnej mierze stanowić przewodnik po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną - zarówno w wymiarze artystycznym, jak i prawnym. [Beata Stróżyńska, Ewa Staszewska].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 521 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja, podobnie jak poprzednia, otwierająca serię książek Muzyka – Media – Prawo – Marketing, obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i porady praktyczne; wszystkie one są zaprezentowane w formie opracowań naukowych. Szerokie spektrum zagadnień, jakimi się zajmujemy, nieograniczanie się do jednego zakresu tematycznego, stanowi odzwierciedlenie wyjątkowo interdyscyplinarnego charakteru Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej. W pierwszym tomie naszym głównym założeniem było stworzenie pewnego rodzaju przewodnika po niezwykle różnorodnych zagadnieniach, które wiążą się z życiem muzycznym, dziennikarstwem oraz produkcją muzyczną. Jednak od momentu, kiedy prowadziliśmy badania i pisaliśmy artykuły do poprzedniej książki z tej serii, świat bardzo się zmienił. Trudne doświadczenia ostatnich lat, wciąż trwająca pandemia, wojna za nasza wschodnią granicą, sprawiły, iż tym razem staramy się, aby niniejsza książka była nie tylko użyteczna dla środowiska muzycznego oraz melomanów, ale nade wszystko – by skłaniała do refleksji w sprawach związanych z najpoważniejszymi wyzwaniami współczesności. Uważny Czytelnik dostrzeże, iż obok problematyki związanej z migracjami, multikulturalizmem, powszechną dostępnością do dóbr kultury czy zmianą relacji między dyrygentem a muzykami orkiestry na bardziej partnerskie, oparte na wzajemnym poszanowaniu swoich wysokich kompetencji zawodowych, poruszyliśmy też inne wątki związane z uwarunkowaniami polityczno-społecznymi i ich wpływem na losy osób związanych z muzyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 522 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka w kulturze postmedialnej / Ewa Wójtowicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2016. - 532 strony : ilustracje, fotografie ; 20 cm.
(Kontinuum)
Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie i projektowaniu własnej tożsamości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 429 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej