Kuratorstwo (sztuka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(9)
Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(2)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Ashery Oreet (1966- )
(1)
Bal-Blanc Pierre
(1)
Bishop Claire (1971- )
(1)
Brugerolle Marie de
(1)
Chateigné Tytelman Yann (1977- )
(1)
Dzierzgowska Anna
(1)
Farrel Yvonne
(1)
Farrel Yvonne (1951-)
(1)
Fryszkowska Monika
(1)
Giaxoglou Korina
(1)
Groom Amelia
(1)
Grzegorzek Michał
(1)
Jabłońska Andżelika
(1)
Jackson Shannon (1967- )
(1)
Johns Eliel
(1)
Jóźwiak Natalia
(1)
Kraus Chris (1955- )
(1)
Lima Laura (1971- )
(1)
Lippard Lucy R. (1937- )
(1)
Malinowski Leon (tłumacz)
(1)
Maroto David
(1)
Marstine Janet
(1)
McNamara Shelley (1952-)
(1)
Mintcheva Svetlana
(1)
Nelund Sidsel
(1)
Niermann Ingo (1969- )
(1)
Noble Kathy
(1)
Pinto Teixeira Ana
(1)
Raether Johannes Paul (1977- )
(1)
Reilly Maura
(1)
Schlegell Mark von (1967- )
(1)
Sil'vanovič Mariâ
(1)
Smólczyńska-Wiechetek Agnieszka (1979- )
(1)
Sosnowska Agnieszka
(1)
Suprynowicz Adam
(1)
Wawrzyńczak Marcin (1968- )
(1)
Zielińska Joanna (1976- )
(1)
Zieliński Arkadiusz
(1)
Čystaserdava Ganna (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(7)
angielski
(2)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Kuratorstwo (sztuka)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Białoruś
(1)
Polska
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Architektura
(1)
Architektura krajobrazu
(1)
Film dokumentalny
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wyobraźcie sobie krowę pozostawioną na cały dzień na plaży Ipanema w Rio de Janeiro, gdzie od przynajmniej stu lat nie widziano żadnego zwierzęcia. Wyobraźcie sobie przyglądanie się z bliska bakteriom piszącym wiersz albo grupie przyjaciół zebranych w barze i popijających sfermentowane napoje. Wszystkie te działania można ująć jednym słowem, które wywołuje silne emocje i prowokuje krytyczne komentarze, a jednak nie poddaje się prostym klasyfikacjom: performans. Antologia Performans opiera się na założeniu, że żywą sztukę definiować można wyłącznie poprzez praktykę, co autorzy tekstów wcielili w życie, towarzysząc artystom podczas prób i na scenie, spędzając razem czas i dokonując wspólnej refleksji nad istotą performansu. Publikacja jest zbiorem esejów, zarówno nowych, jak i takich, które już wcześniej ukazały się drukiem, wywiadów oraz tekstów literackich oferujących nowe spojrzenie na performans. Składa się z czterech głównych części, w ramach których fenomenologie performansu badane są w kontekście i z perspektywy instytucji artystycznych, praktyk kuratorskich, formatu wystawy w kontekście zwrotu technologicznego oraz performatywnej fikcji. Definicja performansu uległa w ostatnich dziesięcioleciach zmianie. Celem publikacji Performans jest przyjrzenie się przemianom zachodzącym w tradycyjnym formacie wystawy, który traci na znaczeniu, w miarę jak na pierwszy plan wysuwają się formy hybrydyczne, łączące sztuki wizualne ze sztukami performatywnymi, literaturą i muzyką. Autorzy tekstów zamieszczonych w książce analizują zmieniającą się rolę widza, który coraz częściej staje się performerem i aktywnym uczestnikiem zdarzenia. Poddają również refleksji rolę ciała performera oraz pracy wykonywanej w ramach rozciągniętych w czasie wystaw performatywnych. Publikacja prezentuje wyniki badań związanych z zainicjowanym w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie w 2016 roku programem dotyczącym zwrotu performatywnego w sztukach wizualnych oraz konsekwencji tego zjawiska dla instytucji sztuki, praktyk artystycznych oraz kuratorskich.   Autorzy tekstów: Oreet Ashery, Pierre Bal-Blanc, Claire Bishop, Marie de Brugerolle, Yann Chateigné, Korina Giaxoglou, Michał Grzegorzek, Shannon Jackson, Eliel Jones, Chris Kraus, Laura Lima, David Maroto, Ingo Niermann, Kathy Noble, Johannes Paul Raether, Mark von Schlegell, Agnieszka Sosnowska, Ana Teixeira Pinto, Transformella, Joanna Zielińska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performence 54 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja zawiera zbiór artykułów, w których zaproszeni do projektu autorzy dokonują istotnych - z punktu widzenia indywidualnego doświadczenia kuratorskiego - prezentacji tematów związanych prowadzeniem instytucji kultury, sposobami finansowania sztuki, systematyzacją modeli przedstawiania sztuki oraz realizowania strategii kuratorskich. Pojawiają się w niej zestawienia organizowanych w przeszłości projktów polsko-białoruskich, jak również opisy funkcjonowania cenzury w działalności kuratorskiej, artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Time / edit by Amelia Groom. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, MA : The MIT Press, 2013. - 237, [1] strona ; 21 cm.
(Whitechapel: documents of contemporary art)
Antologia ta umieszcza w kontekście sztukę, która proponuje alternatywy dla modeli linearnego czasu, które leżą u podstaw zarówno kapitalizmu, jak i postępowej nowoczesności. Sztuka współczesna badała tak różnorodne rejestry doczesności, jak „marnowanie i czekanie; regresja i powtarzanie; deja vu i seryjność; niezrealizowana możliwość i bezczynność; niekonsumpcja i kontrproduktywność; spóźnieni i wcześniacy; niespójne i niezsynchronizowane – z których wszystkie są sprzeczne z sekwencjonistycznym czasem i indeksami poślizgów w chronologicznym doświadczeniu”. Podczas gdy teoretycy tacy jak Giorgio Agamben i Mieke Bal proponowali „polichroniczne”, „heterochroniczne” lub „anachroniczne” odczytanie historii, artyści otworzyli pole czasu do tego stopnia, że ​​samo pojęcie współczesności zostaje zakwestionowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 401 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog towarzyszy kolejnej edycji Szczecin European Film Festival. Wydarzenie to, już od kilku lat gości na mapie najważniejszych wydarzeń kulturalnych Pomorza Zachodniego i angażuje znanych artystów, kuratorów oraz świat filmowy. Publikacja prezentuje część konkursową, biogramy artystów jak i fotografie dotyczące samych produkcji filmowych oraz informacje o miejscach poszczególnych wydarzeń i nagrodach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.74 [Wypożyczalnia], Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.80 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Museum meanings)
"Curating Under Pressure breaks the silence surrounding curatorial self-censorship and shows that it is both endemic to the practice and ubiquitous. Contributors map the diverse forms such self-censorship takes and offer creative strategies for negotiating curatorial integrity. This is the first book to look at pressures to self-censor and the curatorial responses to these pressures from a wide range of international perspectives. The book offers examples of the many creative strategies that curators deploy to negotiate pressures to self-censor and gives evidence of curators' political acumen, ethical sagacity and resilience over the long term. It also challenges the assumption that self-censorship is something to be avoided at all costs and suggests that a decision to self-censor may sometimes be politically and ethically imperative. Curating Under Pressure serves as a corrective to the assumption that censorship pressures render practitioners impotent. It demonstrates that curatorial practice under pressure offers inspiring models of agency, ingenuity and empowerment. Curating under Pressure is a highly original and intellectually ambitious volume and, as such, will be of great interest to students and academics in the areas of museum studies, curatorial and gallery studies, art history, studio art, and arts administration. The book will also be an essential tool for museum practitioners"-- Provided by publisher.
„Curating Under Pressure” przerywa milczenie wokół autocenzury kuratorskiej i pokazuje, że jest ona zarówno powszechna, jak i powszechna w tej praktyce. Autorzy mapują różnorodne formy, jakie przybiera taka autocenzura, i oferują kreatywne strategie negocjowania uczciwości kuratorskiej. To pierwsza książka, która przyjrzymy się naciskom na autocenzurę i reakcjom kuratorów na te naciski z szerokiej gamy perspektyw międzynarodowych. Książka zawiera przykłady wielu kreatywnych strategii, które kuratorzy stosują, aby negocjować naciski na autocenzurę, i stanowi dowód przenikliwości politycznej kuratorów, etyczną roztropność i odporność w dłuższej perspektywie. Podważa także założenie, że autocenzury należy unikać za wszelką cenę, i sugeruje, że decyzja o autocenzurze może czasami być imperatywem politycznym i etycznym. Kuratorowanie pod presją służy jako środek naprawczy do założenia, że naciski cenzury czynią praktyków bezsilnymi i pokazuje, że praktyka kuratorska pod presją oferuje inspirujące modele sprawczości, pomysłowości i wzmocnienia. Curating under Pressure to książka niezwykle oryginalna i ambitna intelektualnie, dlatego będzie bardzo interesująca dla studentów i pracowników naukowych zajmujących się muzealnictwem, kuratorstwem i galerią, historią sztuki, sztuką studyjną i administracją sztuką. Książka będzie także niezbędnym narzędziem dla muzealników” – udostępniono przez wydawcę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Through close readings of key exhibitions, Things in Contemporary Curating: The Aesthetics of the Right to Assemble and the Need to Withdraw develops a new aesthetic, an ‘aesthetics of the thing’. Here the word ‘thing’ is understood in its original meaning, namely as an object, a form of political gathering, and a topic. It encompasses exhibitions that use democratic meetings as a curatorial approach, and asks, If the exhibition space were a space for democratic gatherings, how would it look? The roots of this contemporary tendency ‘aesthetics of the thing’ are traced back, through an international historical gaze, to the organisation of exhibitions as alliance and solidarity-shaping events in the postwar era. Nelund shows how this development found its way into European and North American exhibition practices from the 1990s on, and is now integrated in the exhibition practices of places such as Haus der Kulturen der Welt in Berlin and MoMA in New York. The book offers ethnographic journeys into exhibitions such as Home Works Forum in Beirut, The Anthropocene Project in Berlin, Parliament of Bodies during Documenta 14, and Tricia Hersey’s The Nap Ministry in Atlanta. Via these participatory experiences, it becomes clear that the exhibitions shine by making space for differences and disagreements, and Nelund therefore appeals to the reader to ask, In spite of differences, what can we do together that we can’t do alone? And how?
Poprzez uważną lekturę kluczowych wystaw, Things in Contemporary Curating: The Aesthetics of the Right to Assemble and the Need to Withdraw rozwija nową estetykę, „estetykę rzeczy”. Tutaj słowo „rzecz” rozumiane jest w jego pierwotnym znaczeniu, a mianowicie jako przedmiot, forma zgromadzenia politycznego i temat. Obejmuje wystawy wykorzystujące demokratyczne spotkania jako podejście kuratorskie i zadaje pytanie: Gdyby przestrzeń wystawiennicza była przestrzenią dla demokratycznych zgromadzeń, jak by wyglądała? Korzenie tej współczesnej tendencji do „estetyki rzeczy” sięgają, poprzez międzynarodowe spojrzenie historyczne, do organizacji wystaw jako wydarzeń kształtujących sojusz i solidarność w okresie powojennym. Nelund pokazuje, w jaki sposób rozwój ten znalazł się w europejskich i północnoamerykańskich praktykach wystawienniczych od lat 90. XX wieku, a obecnie jest zintegrowany z praktykami wystawienniczymi miejsc takich jak Haus der Kulturen der Welt w Berlinie i MoMA w Nowym Jorku. Książka oferuje etnograficzne podróże po wystawach, takich jak Home Works Forum w Bejrucie, The Anthropocene Project w Berlinie, Parliament of Bodies podczas Documenta 14 i The Nap Ministry Tricii Hersey w Atlancie. Dzięki tym partycypacyjnym doświadczeniom staje się jasne, że wystawy błyszczą, tworząc przestrzeń dla różnic i nieporozumień, dlatego Nelund apeluje do czytelnika, aby zapytał: Pomimo różnic, co możemy zrobić razem, czego nie możemy zrobić sami? I jak?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A handbook of new curatorial strategies based on pioneering examples of curators working to offset racial and gender disparities in the art world Current art world statistics demonstrate that the fight for gender and race equality in the art world is far from over: only sixteen percent of this year’s Venice Biennale artists were female; only fourteen percent of the work displayed at MoMA in 2016 was by nonwhite artists; only a third of artists represented by U.S. galleries are female, but over two-thirds of students enrolled in art and art-history programs are young women. Arranged in thematic sections focusing on feminism, race, and sexuality, Curatorial Activism examines and illustrates pioneering examples of exhibitions that have broken down boundaries and demonstrated that new approaches are possible, from Linda Nochlin’s “Women Artists” at LACMA in the mid-1970s to Jean-Hubert Martin’s “Carambolages” in 2016 at the Grand Palais in Paris. Profiles key exhibitions by pioneering curators including Okwui Enwezor, Linda Nochlin, Jean-Hubert Martin and Nan Goldin, with a foreword by Lucy Lippard, internationally known art critic, activist and curator, and early champion of feminist art, this volume is both an invaluable source of practical information for those who understand that institutions must be a driving force in this area and a vital source of inspiration for today’s expanding new generation of curators.
Podręcznik nowych strategii kuratorskich oparty na pionierskich przykładach kuratorów pracujących nad zniwelowaniem różnic rasowych i płciowych w świecie sztuki Aktualne statystyki świata sztuki pokazują, że walka o równość płci i ras w świecie sztuki jest daleka od zakończenia: tylko szesnaście procent artystów z tegorocznego Biennale w Wenecji to kobiety; tylko czternaście procent prac pokazywanych w MoMA w 2016 r. było dziełem artystów innych niż biały; tylko jedna trzecia artystów reprezentowanych przez galerie w USA to kobiety, ale ponad dwie trzecie studentów zapisanych na programy artystyczne i historyczne to młode kobiety. Ułożony w sekcje tematyczne skupiające się na feminizmie, rasie i seksualności, Curatorial Activism bada i ilustruje pionierskie przykłady wystaw, które przełamały granice i pokazały, że możliwe są nowe podejścia, od „Artystek” Lindy Nochlin w LACMA w połowie lat 70. „Karambolaże” Jeana-Huberta Martina w 2016 roku w Grand Palais w Paryżu. Opisuje kluczowe wystawy pionierskich kuratorów, w tym Okwui Enwezora, Lindy Nochlin, Jean-Huberta Martina i Nan Goldin, z przedmową Lucy Lippard, znanej na całym świecie krytyk sztuki, aktywistki i kuratorki oraz wczesnej mistrzyni sztuki feministycznej. źródłem praktycznych informacji dla tych, którzy rozumieją, że instytucje muszą być siłą napędową w tej dziedzinie i istotnym źródłem inspiracji dla rozwijającego się dziś nowego pokolenia kuratorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pod wulkanem / AdamSuprynowicz. W: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957). - Czas. 62, nr 6 (2019), s. 53-54 0035-9610.
Dokument nadrzędny: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej