Serigrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Bartołowicz Jarosław
(1)
Chojnacka Barbara (1959- )
(1)
Kuś Marek (1962-)
(1)
Słowicki Marian
(1)
Truszkowski Jerzy (1961-)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Serigrafia
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Album
(1)
Katalog wystawy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowany tom należy do serii wydawanej przez Muzeum, z okazji sesji naukowych towarzyszących wystawom graficznym. Obecnie wypowiedziało się 26 autorów, w przewadze artystów grafików, w czterech obszarach tematycznych: Technika offsetu i serigrafia, Eksperyment w grafice, grafika cyfrowa i działania intermedialne, Proces graficznego myślenia i obrazowania. Artykuły były recenzowane, co zapewnia wysoki poziom merytoryczny wydawnictwu, a przebogate ilustracje dobrane zostały adekwatnie i starannie. Tak więc otrzymaliśmy kolejną interesującą „pigułkę” wiedzy o najnowszej grafice polskiej z pierwszej ręki. W obszernym wprowadzeniu Barbara Chojnacka – redaktor naukowy tomu – omawia działania z lat poprzednich oraz niniejszą publikację: „przy okazji IV. edycji uderzała przewaga udziału artystów-grafików nad teoretykami i historykami sztuki. Niewątpliwie jest to wynikiem zakresu czasowego ekspozycji i sesji, poświęconych grafice najnowszej, aktualnej, a tym samym najtrudniejszej do zdefiniowania i umiejscowienia w ciągu historycznej ewolucji, a także najtrudniejszej do rzetelnej, merytorycznie racjonalnej oceny. Zjawiska zaskakujące, kontrowersyjne, w jakie obfituje współczesna sztuka – także grafika – wymykają się często jednoznacznym kryteriom wartościowania. Z drugiej strony, przywołując problematykę wystawy, z naszej obecnej perspektywy wiemy, że serigrafia i offset, a później i grafika cyfrowa – w chwili zaistnienia wzbudzały mieszane odczucia, spory i dyskusje wśród teoretyków oraz samych artystów, dotyczące istoty graficznego warsztatu. Sztuka w czasach nowych technologii – w epoce rewolucji cyfrowej nie mogła ominąć grafiki, a jej poszukiwania, eksperymenty na wielu płaszczyznach tylko poświadczają, że nadal jej dziedziną sztuki otwartą na wyzwania współczesnego świata. Może też dlatego o tych zmianach najczęściej wypowiadają się sami graficy, urzeczywistniający przekaz w formę. (…) Aleksandra Pawlikowska podjęła wątek możliwości technologicznych offsetu na przykładzie własnych prac. Natomiast Krzysztof Ciężki skupił się na szkolnictwie poligraficznym, drukarstwie offsetowym i fleksografii w Bydgoszczy. (…) Anna Manicka poddała analizie zespół mniej i bardziej znanych serigrafii Jonasza Sterna, tym samym rozszerzając istotne wątki podjęte na ekspozycji – kto był prekursorem serigrafii w Polsce i w jakim stopniu prace Sterna można włączyć w technikę serigrafii. W najnowszą historię polskiego plakatu i druku ulotnego wpisuje się referat Jerzego Brukwickiego poświęcony serigraficznym przekazom wizualnym z czasu stanu wojennego, autorstwa twórców związanych z ruchem kultury niezależnej. Monika Walenciejczyk przedstawiła Pracownię Serigrafii gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, akcentując dokonania pedagogów, absolwentów i studentów w tej dziedzinie grafiki. Wyniki wieloletnich badań, związanych z tematem niekonwencjonalnej metody druku – szablonu pośredniego w serigrafii, zaprezentował Sławomir Ćwiek, przy czym przedstawił kolejne eksperymenty we własnej twórczości. (…) Marcin Surzycki przedstawił swoją drogę odkrywania i eksperymenty z niekonwencjonalną matrycą i podłożem na przykładzie serigrafii, techniki szablonu i druku wklęsłego. Zagadnienie łączenia technik w oparciu o własną twórczość podjął Paweł Kwiatkowski, w obrębie cyklu Ludzie przedstawiając zastosowanie fotografii, przedruku anastatycznego i technik kolagraficznych. Natomiast Krzysztof Pisarek przybliżył swoje prace nad sitodrukiem wielowarstwowm i reliefowym, w zakresie techniki nierozerwalnie związane z poszukiwaniem możliwości zapisu czasu w grafice, jednocześnie akcentując sam proces tworzenia. Punktem wyjścia do rozważań Pauliny Buźniak stała się tkanina, którą artystka wykorzystuje do kreowania nowoczesnych, przestrzennych form, bliskich rzeźbie lub instalacji artystycznej. Dwie z autorek działu Eksperyment w grafice – Teresa B. Frodyma oraz Natalia Nowacka dokonały syntetycznych retrospekcji wybranych zagadnień. Frodyma skupiła się na alternatywnych urządzeniach drukujących, wątku rzadko podejmowanym w literaturze przedmiotu, przedstawiając wykorzystanie w grafice nietypowych urządzeń i „pras graficznych”. Nowacka przybliżyła wkład trzech uznanych grafików – Wojciecha Krzywobłockiego, Marcina Surzyckiego i Stefana Kaczmarka w rozwój Pracowni Serigrafii krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, akcentując nowatorstwo rozwiązań technologicznych wymienionych grafików i ich wpływ na młodsze pokolenia twórców. (…) Tekst Mirosława Pawłowskiego, zatytułowany Koegzystencja – przyszłość grafiki, a odpowiadający na pytanie nurtujące zapewne wielu grafików, jak i teoretyków i historyków sztuki – o kondycję i perspektywy współczesnej grafiki. Cezary Paszkowski przedstawił swoją drogę twórczą od tradycyjnej akwaforty do druku cyfrowego, aż po rozwiązania movie pictures z autorską muzyką. W krąg zagadnień stanowiących osobiste refleksje artystów, związanych z własnymi poszukiwaniami wykraczającymi poza tradycyjną grafikę, wpisały się rozważania Moniki Wanyura-Kurosad, Judyty Bernaś i Agnieszki Łakomej. Każda z artystek podejmuje odmienną technikę, szukając kształtu wizualnej formy oddającej różnorodne problemy – „fragmentaryzacji świata” w planszach i instalacjach graficznych (Wanyura-Kurosad), „wariantywności” w cyklach fotograficzno-graficznych (Bernaś), czy też mierząc się z zagadnieniem ruchu i przestrzeni w przedstawieniu graficznym (Łakoma). Wielość możliwości w działaniach interdyscyplinarnych stała się tematem rozważań trojga artystów z Pracowni Komunikacji Intermedialnej warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych – Krzysztofa Olszewskiego, Magdaleny Janus i Anity Kwiatkowskiej. W dziale tym pojawił się ponadto niezwykle ważny referat autorstwa Urszuli Dragońskiej, która podjęła temat narodzin grafiki komputerowej na przykładzie działalności warszawskiego Warsztatu Komputerowego w Pracowni Video Centrum Sztuki Studio, tym samym rozpoczynając badania nad genezą tego zjawiska w grafice polskiej. (…) Ostatni z działów materiałów posesyjnych, zatytułowany Proces graficznego myślenia i obrazowania, dotyka najbardziej aktualnych, a zarazem najbardziej kontrowersyjnych zjawisk współczesnej sztuki graficznej związanych ze złożoną drogą twórczego przekształcania zamysłu w zmaterializowaną formę. Autorzy poszukując odpowiedzi na nurtujące ich kwestie zadają pytania, jak Andrzej Bednarczyk o tożsamość dzieła graficznego lub Grzegorz Banaszkiewicz, skupiający się na określeniu współczesnej definicji grafiki, pytający wprost – czym jest grafika? Zaznaczyć tutaj należy, że obaj autorzy tekstów byli równocześnie autorami dzieł prezentowanych na wystawie Wielość w jedności. Przykładem nowatorskich poszukiwań, ukazujących przekraczanie kolejnych granic, wskazujących kolejne obszary graficznej penetracji, są autorskie badania prowadzone w oparciu o własne realizacje artystyczne, przedstawione w tekstach Krzysztofa Kuli i Marka Glinkowskiego. W przypadku Kuli są to intermedialne obiekty i instalacje, często związane z naturą i w niej osadzone, a w odniesieniu do Glinkowskiego – kwestia stereotypu w obszarze działań artystycznych opartych o narzędzia grafiki, problem pojęcia matrycy i „matrycowania”. W nurt dociekań teoretycznych nad istotą grafiki we współczesnym świecie wpisuje się referat Doroty Folgi-Januszewskiej o widzeniu graficznym, akcentujący konieczność szerokiego kontekstu, w jakim powinna być postrzegana grafika”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.44 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Film
DVD
W koszyku
Andy Warhol. - Poznań : Oxford Educational, 2007. - 1 dysk optyczny (DVD-ROM) ; 12 cm.
(Wielka Kolekcja Sławnych Malarzy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD 180 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej