Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(24)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Nuty
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Muzyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Autor
Draus Agnieszka
(3)
Szlezer Mieczysław (1955- )
(3)
Botor Henryk Jan (1960- )
(2)
Chrenkoff Magdalena
(2)
Michałek Krzysztof (dyrygent)
(2)
Mieszczak Stanisław (1953- )
(2)
Prajzner Daniel (1984- )
(2)
Strzelecki Marcin
(2)
Banaszek Marcin (1983- )
(1)
Bień Mateusz (1968- )
(1)
Borowiecka Renata (1972- )
(1)
Cyran Krzysztof (sztuki piękne)
(1)
Florek Lidia
(1)
Gebert Aleksander (1977- )
(1)
Górecki Henryk Mikołaj (1933-2010). Recitativa i ariosa. Op. 53
(1)
Kalarus Anna
(1)
Kamionka Wojciech (1981- )
(1)
Kominek Bartłomiej (1973- )
(1)
Krawczyński Stanisław (1955- )
(1)
Kurcab Mateusz
(1)
Lato Piotr (1977- )
(1)
Micał Dominika
(1)
Piech Teresa
(1)
Placuzzi Gioseffo Maria
(1)
Polańska Małgorzata (reżyser dźwięku)
(1)
Płoskoń Kazimierz (1971- )
(1)
Sowińska-Fruhtrunk Iwona
(1)
Stachowski Marek (1936-2004). Tria. Fortepian, klarnet, wiolonczela
(1)
Telemann Georg Philipp (1681-1767)
(1)
Toporowski Marek (1964- )
(1)
Wieczorek Anna (muzykolog)
(1)
Wilczek-Krupa Maria
(1)
Wójtowicz Ewa (muzykolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(19)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(4)
angielski
(3)
łaciński
(2)
niemiecki
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(3)
Muzyka europejska
(2)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka włoska
(1)
Temat
Muzyka polska
(3)
Skrzypkowie polscy
(3)
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego (Kraków)
(2)
Buczek, Barbara (1940-1993)
(2)
Liturgia katolicka
(2)
Muzyka na fortepian
(2)
Adamowski, Tymoteusz (1858-1943)
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Audycje muzyczne
(1)
Automatyzacja
(1)
Baczyński, Władysław Piotr (1866-1935)
(1)
Barcewicz, Stanisław (1858-1929)
(1)
Beethoven, Ludwig van (1770-1827)
(1)
Bielawski, Józef (1795-1837)
(1)
Biernacki, Nikodem (1826-1892)
(1)
Birnbaum, Zdzisław (1878-1921)
(1)
Bohdanowicz, Bazyli (1740-1817)
(1)
Bujarski, Zbigniew (1933-2018)
(1)
Chłopicka, Regina (1934-2021)
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Duranowski, Fryderyk August (1770-1834)
(1)
Fauré, Gabriel Urbain (1845-1924)
(1)
Frankenstein, Edward (1827-1888)
(1)
Frieman, Gustaw (1842-1902)
(1)
Gorski, Konstanty (1859-1924)
(1)
Gregorowicz, Karol (1819-1869)
(1)
Górski, Władysław (1846-1915)
(1)
Harmonia (muzyka)
(1)
Hornziel, Jan (1812-1871)
(1)
Häussler, Gustaw (1850-1940)
(1)
Intertekstualność
(1)
Jazz
(1)
Jelski, Michał (1831-1904)
(1)
Kaczkowski, Joachim (ok. 1789-1829)
(1)
Kanigowski, Fryderyk (1814-1858)
(1)
Kleczyński, Jan Baptysta (1756-1828)
(1)
Kobieta
(1)
Kompozycja (muzyka)
(1)
Kompozytorzy
(1)
Kompozytorzy francuscy
(1)
Kompozytorzy niemieccy
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Kwartet smyczkowy (utwór muzyczny)
(1)
Kątski, Karol (1815-1867)
(1)
Lotto, Izydor (1840-1927)
(1)
Lutnicy
(1)
Madrygał (utwór muzyczny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Meyer, Krzysztof (1943- )
(1)
Mimesis
(1)
Moszumańska-Nazar, Krystyna (1924-2008)
(1)
Mutter, Anne-Sophie (1963- )
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka francuska
(1)
Muzyka komputerowa
(1)
Muzyka niemiecka
(1)
Muzyka religijna
(1)
Muzyka wielogłosowa
(1)
Muzykolodzy
(1)
Młynarski, Emil (1870-1935)
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nokturn (utwór muzyczny)
(1)
Ogiński, Michał Kleofas (1765-1833)
(1)
Orłowski, Antoni (1811-1861)
(1)
Parys, Antoni (1825-1890)
(1)
Pedagodzy
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Postmodernizm
(1)
Programy kompozytorskie
(1)
Rosen, Maurycy (1868-po 1938)
(1)
Rudert, Henryk (1811-1862)
(1)
Róg (instrument)
(1)
Sawicki, Karol Mikołaj (1793-1850)
(1)
Schönberg, Arnold (1874-1951)
(1)
Serwaczyński, Stanisław (1790-1859)
(1)
Stachowski, Marek (1936-2004)
(1)
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Taborowski, Stanisław (1834-1890)
(1)
Targosz, Jacek (1936-2008)
(1)
Technika kompozytorska
(1)
Teoria muzyki
(1)
Violinists
(1)
Wański, Jan Nepomucen (1804-1888)
(1)
Wielki Czwartek
(1)
Wielki Piątek
(1)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(1)
Łada, Kazimierz (1824-1871)
(1)
Temat: dzieło
Erwartung
(1)
Survivor from Warsaw
(1)
Verklärte Nacht op. 4
(1)
Wariacje
(1)
Temat: czas
1901-2000
(14)
2001-
(8)
1801-1900
(7)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1701-1800
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(5)
Partytura
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Muzyka instrumentalna
(4)
Biografia
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Muzyka chóralna
(3)
Antologia
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Muzyka religijna
(2)
Muzyka wokalna
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Biogram
(1)
Dyskusja
(1)
Etiudy i ćwiczenia
(1)
Gamy i pasaże
(1)
Koncert (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na chór i organy
(1)
Muzyka na chór mieszany a cappella
(1)
Muzyka na chór mieszany i fortepian
(1)
Muzyka na chór mieszany i organy
(1)
Muzyka na chór mieszany i orkiestrę smyczkową
(1)
Muzyka na fortepian, klarnet i wiolonczelę
(1)
Muzyka na instrumenty smyczkowe
(1)
Muzyka na klawesyn (2)
(1)
Muzyka na klawesyn (3)
(1)
Muzyka na róg
(1)
Muzyka na zespół instrumentalny i basso continuo
(1)
Muzyka pedagogiczna
(1)
Muzyka poważna
(1)
Opracowanie
(1)
Sonata
(1)
Trio (utwór muzyczny)
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(16)
Historia
(15)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 531 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
(Harmonia Sacra : zeszyty liturgiczne dla muzyków kościelnych)
Harmonia Sacra. Muzyka na Wielki Czwartek. Zeszyty liturgiczne dla muzyków kościelnych to pierwsze wydawnictwo z nowej serii zeszytów liturgicznych dla muzyków kościelnych pod red. dr. hab. Krzysztofa Michałka, prof. AMKP. Celem, jaki przyświeca powołaniu tej serii, jest wypełnienie swoistej luki istniejącej na rodzimym gruncie opracowań liturgicznych. Choć w ciągu ostatnich trzydziestu lat ukazały się w Polsce liczne publikacje dedykowane początkującym i średniozaawansowanym wykonawcom, daje się odczuć brak opracowań odpowiednich dla osób zaawansowanych, o wyższych ambicjach artystycznych. Naprzeciw tej potrzebie wychodzą pracownicy Katedry Muzyki Kościelnej AMKP. Kolejne woluminy będą zawierać opracowania wybranych mszy sprawowanych w określone dni roku (wg kalendarza liturgicznego). Otwierający serię tom poświęcony jest Mszy Wieczerzy Pańskiej, która to rozpoczyna celebrację Triduum Paschalnego. Zbiór zawiera wybór opracowań (autorstwa K. Michałka, H.J. Botora, D. Prajznera, M. Bienia) oraz oryginalnych utworów (śpiew gregoriański, M. Duruflé, O. Gibbons, W. Byrd i in.) do wykonania podczas wielkoczwartkowej mszy – pamiątki Ostatniej Wieczerzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3292 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
(Harmonia Sacra : zeszyty liturgiczne dla muzyków kościelnych ; 2)
Harmonia Sacra 2. Muzyka na Wielki Piątek. Zeszyty liturgiczne dla muzyków kościelnych Publikacja jest kolejnym wydawnictwem z nowej serii zeszytów liturgicznych dla muzyków kościelnych pod red. dr. hab. Krzysztofa Michałka, prof. AMKP. Układ treści podobnie jak w pierwszym numerze serii jest podyktowany przebiegiem liturgii. Propozycja obejmuje muzykę o różnym stopniu trudności wykonawczej, a także wymagającą różnej obsady, począwszy od śpiewów monodycznych, aż po sześciogłosowe formy bliskie technice polichóralnej. Harmonia Sacra 2. Muzyka na Wielki Piątek zawiera kompozycje mistrzów minionych epok, ale także wiele opracowań nowych, napisanych specjalnie na potrzeby tej publikacji. Niektóre z aranżacji zostały opracowane w tonacjach umożliwiających równoczesny śpiew chóru i wiernych zgromadzonych w kościele. W ten sposób zespół wokalny „akompaniuje” ludowi, zachęcając go przez harmonijne brzmienie do jeszcze gorliwszego śpiewu. Uwzględniony został polski zwyczaj nieakompaniowania na instrumentach podczas liturgii wielkopiątkowej, pozostawiając głosowi ludzkiemu wyrażenie uczuć, treści i emocji, jakie niesie ze sobą ta wyjątkowa w roku kościelnym liturgia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wok.3293 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bee.16 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 607 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Buc.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tar.14 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Album ten jest nie tylko hołdem złożonym wybitnej postaci świata nauki i kultury, ale i prezentem dla nas wszystkich, którym Jej tak bardzo brakuje, którzy uczymy się funkcjonować w kręgu teoretycznym bez Jej życzliwego wsparcia, choć w poczuciu Jej stałej obecności i opieki. Mamy nadzieję, że książka odkryje przed czytelnikami Reginę tak znaną, jak i nieznaną – utrwali Jej portret na kolejne lata. (…) Autorów wspomnień, tekstów, refleksji nie trzeba było długo namawiać. Sięgali pamięcią do relacji z Reginą Chłopicką chętnie i szczerze – jakby wciąż pod niegasnącym Jej urokiem. Ot magia dobra, ciepła i mądrości Reginy Lwie Serce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Chł.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Płyta zawiera kompozycje Henryka Mikołaja Góreckiego i Marka Stachowskiego: Henryk Mikołaj Górecki (1933-2010) Recitativa i ariosa „Lerchenmusik” op. 53 (1986) Marek Stachowski (1936-2004) Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1999) wykonawcy: Piotr Lato – klarnet Alexander Gebert – wiolonczela Bartłomiej Kominek – fortepian. Obydwa utwory nie doczekały się do tej pory polskiego wydania fonograficznego. Szczególnie może to dziwić w odniesieniu do tria Góreckiego, które uznawane jest za wybitne dzieło kameralne, nie tylko w polskiej literaturze muzycznej. Trio Marka Stachowskiego (rektor Akademii Muzycznej w Krakowie w latach 1993-1999, 2002-2004, kompozytor o olbrzymim dorobku i autorytecie), na ten sam skład kameralny, jest utworem stosunkowo mało znanym, ale zdecydowanie wartym zaprezentowania szerokiej publiczności. Płyta ma za zadanie popularyzację polskiej muzyki kameralnej XX wieku. Projekt jest również okazją do zaprezentowania i promocji muzyki polskiej na ten nie najbardziej popularny skład kameralny: klarnet, wiolonczelę i fortepian. W literaturze światowej utworów na ten zestaw instrumentów jest wiele, w polskiej muzyce kameralnej nie są one jednak licznie reprezentowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 872 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 285 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rg.23 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
Zbiór utworów chóralnych Ars choralis. Romantyzm, część 2 został pomyślany jako materiał dla dyrygentów pracujących z zespołami chóralnymi o różnym stopniu zaawansowania. Podstawową jego część stanowią partytury wybranych utworów skomponowanych przez wybitnych twórców XIX wieku. W zakresie środków wykonawczych zostały one opracowane przez wykładowców Katedry Chóralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie. Uzupełnieniem materiałów nutowych jest część opisowa zawierająca informacje o kompozytorach, ogólną charakterystykę utworów oraz dane faktograficzne przygotowane na podstawie literatury przedmiotu. Dołączone zostały również krótkie komentarze analityczne i wykonawcze, będące próbą wskazania istotnych komponentów danego utworu, a także sugerujące niekiedy kierunek jego interpretacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Part.1418 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Fau. 1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktualność madrygału w twórczości kompozytorów II połowy XX i początku XXI wieku. Perspektywa genologiczna przedstawia wcielenia renesansowo-wczesnobarokowego gatunku w utworach z lat 1950–2019. Autorka pokazuje, co z madrygału dawnego przetrwało (lub odżyło) w 28 wybranych współczesnych kompozycjach autorów różnych generacji i różnych orientacji stylistycznych, m.in. Luciana Beria, Paula Hindemitha, Marka Stachowskiego, Igora Strawińskiego czy Agaty Zubel. Kompozycje przedstawione zostały w perspektywie genologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk literaturoznawców i muzykologów. Podstawę metodologiczną uzupełniają wybrane elementy teorii intertekstualności. W części pierwszej przedstawiony został rys historyczny madrygału oraz cechy należące do jego przestrzeni gatunkowej: wokalność, wielogłosowość, polifonia, charakterystyczny tekst słowny, swobodna forma, imitazione della natura oraz delle parole, charakter przyjemnościowy. W drugiej autorka ukazuje sposoby ich realizacji (lub modyfikacji) w madrygałowych kompozycjach współczesnych, a także charakteryzuje wybrane związki intertekstualne dawnych dzieł z utworami nowymi, niekoniecznie madrygałowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 635 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
(Wydawnictwa Nutowe ; 17)
Gioseffo Maria Placuzzi, Suonate à duoi, à trè, à quattro, à cinque & otto Instromenti op. 1. opracowanie Anna Wieczorek wstęp Teresa Piech Gioseffo Maria Placuzzi Suonate à duoi, à trè, à quattro, à cinque & otto Instromenti op. 1 oprac. Anna Wieczorek, wstęp Teresa Piech to wydanie źródłowe jednego z dwóch zachowanych zbiorów G.M. Placuzziego – siedemnastowiecznego kompozytora i organisty z Forli we Włoszech, postaci praktycznie dziś zapomnianej. Zbiór zawiera 10 kompozycji przeznaczonych na 3–9 instrumentów: skrzypce, viole altowe, viole tenorowe, wiolonczele i organy (jedynie ostatnie dwie sonaty dedykowane są na 2 chóry instrumentalne). Niniejsze wydanie oparto na materiałach pochodzących z zasobów Museo Internazionale e Biblioteca della Musica w Bolonii. Edycja poprzedzona jest obszernym wstępem autorstwa dr hab. Teresy Piech, osadzającym kompozycje w kontekście historycznym epoki i dostarczającym informacji na temat: autora i jego dwóch zbiorów, adresatów uczynionych przez Placuzziego dedykacji, a wreszcie – zmian wprowadzonych w niniejszym wydaniu. Zaprezentowane zostają również (wraz z tłumaczeniami na jęz. polski) transkrypcje oryginalnych tekstów zawartych w pierwszym wydaniu Sonat…, czyli: przedmowy, uwagi do czytelnika oraz dedykacji. Integralną częścią prezentowanej edycji jest też szczegółowy wykaz korektur wprowadzonych w poszczególnych sonatach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Part.1456 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sch.26 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Generatywność w sztuce to zjawisko, w którym twórcy przekazują część pracy określonej procedurze, a ta autonomicznie kształtuje wybrane aspekty dzieła. Jeśli tradycyjne tworzenie jest intencjonalnie kontrolowanym działaniem, to generowanie jest procesem obiektywnym i spontanicznym, przypominającym działanie natury. Generatywność jest nie tylko związana z technologią, ale także z określonym sposobem myślenia o tworzeniu. Współcześnie generatywność odgrywa ważną rolę w muzyce, szczególnie w kontekście intensywnego rozwoju sztucznej inteligencji. Mimo postępów tej technologii, generowanie utworów w dłuższej skali czasu, porównywalnych z dziełami wybitnych twórców wciąż pozostaje wyzwaniem. Czy to może zmienić się w przyszłości? To pytanie pozostaje otwarte. Z pewnością jesteśmy świadkami fascynującego momentu w historii ludzkości, a muzyka dostarcza fascynujących przykładów tych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 634 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"W czasach tuż przedrozbiorowych i w okresie zaborów polscy skrzypkowie stanowili absolutną czołówkę świata, byli powszechnie znani i poważani. Na przestrzeni około stu lat na estradach wielu krajów Europy byli podziwiani tacy wirtuozi jak Bielecki, Duranowski, Gregorowicz, Janiewicz, Jelski, Kaczkowski, Kątski, Kleczyński, Lipiński, Lotto, Serwaczyński, Wański i Wieniawski. O dziesiatkach innych, wtedy niewiele mniej popularnych, dzisiaj już kompletnie zapomnieliśmy. Celem, jaki sobie postawiłem, jest przypomnienie jednych i wydobycie z otchłani niepamięci drugich, co mam zamiar uczynić posiłkując się nie opublikowanymi do dnia dzisiejszego materiałami, do których udało mi się na przestrzeni ostatnich lat dotrzeć." (Autor)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 567 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trzecim już tomie "Zapamiętanych i zapomnianych…" prof. Mieczysław Szlezer zabiera nas w podróż śladami dwudziestu trzech znamienitych niegdyś osobistości. Bohaterami opowieści są tym razem nie tylko polscy wirtuozi skrzypiec, lecz również wybitni lutnicy – wśród nich postaci światowej sławy, których pracownie wybierał sam Paganini. ➡️Opowieść jest barwna, pełna anegdot, czasem wątków prawdziwie sensacyjnych, napisana z humorem, momentami w tonie gawędy, ujawnia na każdym kroku podwójną pasję Autora – wybitnego skrzypka oraz badacza-archiwisty. Biografie artystyczne osadzone są w szerszym kontekście (w tym życia prywatnego), z którego wyłania się porywający obraz epoki. Autor prezentuje liczne materiały źródłowe – listy, recenzje, a jego opowieść okraszona jest materiałem ilustracyjnym. Co więcej, umiejscawia on nieraz pracownie dawnych mistrzów na dzisiejszej mapie Krakowa. Publikacja dostarcza też nieznanych powszechnie ciekawostek z życia najwybitniejszych postaci świata kultury – w tym Fryderyka Chopina oraz Ignacego Jana Paderewskiego. Który z bohaterów książki bywał w dworku w Żelazowej Woli? Z czyjego poloneza Chopin miał zamiar uczynić piękny podarunek? A wydania czyich kompozycji wręcz sobie nie życzył? Odpowiedzi w tomie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 569 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej