Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje promocyjne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Ziółkowska Magdalena (1981- )
(3)
Banai Noit
(2)
Gauger Soren A. (1975- )
(2)
Gillen Eckhart
(2)
Grzybała Wojciech
(2)
Kościuczuk Krzysztof
(2)
Krasucki Eryk (1977- )
(2)
Rottenberg Anda (1944-)
(2)
Wróblewski Andrzej (1927-1957)
(2)
Bieńczyk Marek (1956- )
(1)
Boniecki Adam (1934- )
(1)
Buden Boris (1958- )
(1)
Büttner Philippe
(1)
Ciechańska Marzenna
(1)
Cohen Mitch
(1)
Crain Amanda
(1)
Crawford Graham
(1)
Darmawan Ade
(1)
Denton Jill
(1)
Dimitrijević Branislav
(1)
Domazet Mladen
(1)
Drathen Doris van
(1)
Eiblmayr Silvia
(1)
Esche Charles (1962- )
(1)
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Flentge Gertrude
(1)
Fowkes Maja
(1)
Fowkes Reuben
(1)
Gołubiew Zofia (1942-2022)
(1)
Gudzowaty Tomasz (1971-)
(1)
Güleç Ayşe
(1)
Głowacka Zuzanna (1979- )
(1)
Hansen Frederikke
(1)
Hatherley Owen (1981- )
(1)
Herudzińska-Oświecimska Marta
(1)
Holert Tom (1962- )
(1)
Jackson Gerrit
(1)
Jarecka Dorota (1966- )
(1)
Jenkins Dominique
(1)
Kann Brigitte van
(1)
Kiliszek Joanna (1964- )
(1)
Kościów Aleksander (1974- )
(1)
Kremer Stefanie
(1)
Król Anna (1979- )
(1)
Lavrent'ev Aleksandr Nikolaevič (1954- )
(1)
Linnert Elżbieta
(1)
Majewska Barbara (historyk sztuki)
(1)
Marcinów Mira (1985- )
(1)
Marten Cordelia
(1)
Mikołejko Zbigniew (1951-2024)
(1)
Modzelewska Elżbieta
(1)
Mussari Mark
(1)
Muszyńska Ania
(1)
Noack Ruth (1964- )
(1)
Nurul Aini Ajeng
(1)
Olesen Christian Holmsted
(1)
Persons Timothy
(1)
Peter Katharina
(1)
Pirsig-Marshall Tanja (1973-)
(1)
Piłat Robert (1959- )
(1)
Pollack Martin (1944-2025)
(1)
Poprzęcka Maria (1942- )
(1)
Praptono Daniella Fitria
(1)
Roelstraete Dieter (1972- )
(1)
Rosenthal Stephanie
(1)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(1)
Rödiger-Diruf Erika (1944- )
(1)
Sauerländer Katrin
(1)
Scharrer Eva
(1)
Shoichet Aaron (1979- )
(1)
Skolimowska Ewa (historyk sztuki)
(1)
Smith Elizabeth A. T
(1)
Sobczyk Marek (1955- )
(1)
Stanisławska Olga (1967- )
(1)
Szabłowski Witold (1980-)
(1)
Szewczyk Agnieszka (historyczka sztuki)
(1)
Szewczyk Agnieszka (historyk sztuki)
(1)
Taraska-Pietrzak Anna
(1)
Thije Steven ten (1980- )
(1)
Trzeciak Huss Joanna
(1)
Ulrichs David
(1)
Unglaub Leonhard
(1)
Voigt Kirsten Claudia (1964-)
(1)
Waldmeier Martin (1984- )
(1)
Wolfson Michael (1955-)
(1)
Wróblewska Marta (historyczka sztuki)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Niemcy
(3)
Język
polski
(8)
angielski
(6)
niemiecki
(2)
Temat
Wystawy sztuki
(5)
Sztuka
(4)
Fotografia artystyczna
(2)
Wróblewski, Andrzej (1927-1957)
(2)
Adéagbo, Georges
(1)
Art, Polish
(1)
Artyści
(1)
Bownik, Paweł (1977- )
(1)
Centralne Muzeum Włókiennictwa (Łódź)
(1)
Documenta (15 ; 2022 ; Kassel)
(1)
Fotografia polska
(1)
Holzer, Jenny 1950
(1)
Instalacje (sztuka)
(1)
Konstruktywizm
(1)
Krzesła i fotele
(1)
Lejman, Dominik (1969- )
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Mayer, Maix 1960
(1)
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
(1)
Painting, Polish
(1)
Robotnicy
(1)
Rodczenko, Aleksandr (1891-1956)
(1)
Rysunek polski
(1)
Scully, Sean (1945- )
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Sztuka użytkowa
(1)
Uniwersytet Artystyczny (Poznań)
(1)
Wegner, Hans J. (1914-2007)
(1)
Wideo-art
(1)
Wróblewski, Andrzej, 1927-1957
(1)
Wyposażenie mieszkań
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
Złom
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(2)
Bangladesz
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Album
(2)
Katalog wystawy
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografia prasowa
(1)
Grafika polska
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo amerykańskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Sztuka europejska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści May.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Under the guiding principle of lumbung, the Indonesian collective ruangrupa is less concerned with individual works than with forms of collaborative working. As a reference work, companion, and innovative art guide, the Handbook offers orientation for these comprehensive processes; it is aimed at visitors to the Kassel exhibition as well as those interested in collective practice. All the protagonists at documenta fifteen and their work are presented by international authors who are familiar with the respective artistic practice and cultural context. Entitled 'lumbung', the book introduces the mindset and cultural background of documenta fifteen illustrating the artistic work processes with numerous drawings. A chapter on Kassel presents and explains all the locations of the show, including the artists and collectives represented here."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.52 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ade.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hommage an den Meisterfotografen und Designer der russischen Avantgarde. Alexander Rodtschenko (1891–1956) gehörte zu den treibenden Kräften der russischen Avantgarde. Er malte, konstruierte, gestaltete Reklameplakate, Verpackungen und Bücher. Seine Fotografien wurden zu einem Motor der visuellen Kunst des 20. Jahrhunderts: Aus radikal neuen Perspektiven fixierte Rodtschenko das Lebensgefühl in den Jahren nach der Oktoberrevolution – Aufbruch, Experimentierlust, Begeisterung für den technischen Fortschritt. Die in diesem Band vorgestellte Rodtschenko-Sammlung der Sepherot Foundation vereint berühmte, stilbildende, aber auch kaum bekannte Fotografien und Fotocollagen des sowjetischen Avantgardekünstlers sowie eine einzigartige Kollektion von Anstecknadeln und Manschettenknöpfen, die er in den 1920er Jahren im Auftrag einer sowjetischen Fluggesellschaft gestaltete.
Hołd dla mistrza fotografa i projektanta rosyjskiej awangardy. Aleksander Rodczenko (1891–1956) był jedną z sił napędowych rosyjskiej awangardy. Malował, konstruował i projektował plakaty reklamowe, opakowania i książki. Jego fotografie stały się motorem sztuki wizualnej XX wieku: Rodczenko z radykalnie nowych perspektyw uchwycił podejście do życia w latach po rewolucji październikowej - nowe początki, chęć eksperymentowania, entuzjazm dla postępu technicznego. Prezentowana w tym tomie kolekcja Rodczenko Fundacji Sepherot obejmuje słynne, wyznaczające styl, ale także mało znane fotografie i kolaże fotograficzne autorstwa radzieckiego artysty awangardowego, a także unikalną kolekcję przypinek i spinek do mankietów, którą zaprojektował na zlecenie Radzieckie linie lotnicze z lat 20.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Rod.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The name of Hans J. Wegner (1914-2007) is inseparable from his unrivalled chairs, which have helped Danish design achieve international recognition. Any fan of design has his or her favorite among Wegner's approximately 500 creations, and there is hardly an interior design magazine that has not included an illustration of his elegant China Chair (1943) or Y Chair (1950). Even John F. Kennedy sat on the Round Chair, now known simply as The Chair (1949). Trained as a furniture maker, Wegner typically made his prototypes by hand, using traditional joinery techniques such as tongue-and-groove or finger joints. In the process, he often pushed the limitations of wood, giving his designs an unequaled elegance. Their beauty was matched by their practicality: he considered comfort and ergonomics to be equally as important as appearance. Despite his concern for functionality, his personality and sense of humor also shone through his works, as evidenced by his splendid Peacock Chair (1947) or the masculine Ox Chair (1960), available with or without horns.
Nazwisko Hansa J. Wegnera (1914-2007) jest nierozerwalnie związane z jego niezrównanymi krzesłami, które pomogły duńskiemu wzornictwu osiągnąć międzynarodowe uznanie. Każdy miłośnik designu ma swojego ulubieńca spośród około 500 dzieł Wegnera, a prawie nie ma magazynu o wystroju wnętrz, który nie zawierałby ilustracji jego eleganckiego krzesła China Chair (1943) lub Y Chair (1950). Nawet John F. Kennedy zasiadał na Okrągłym Krześle, obecnie znanym po prostu jako Krzesło (1949). Z wykształcenia konstruktor mebli Wegner zazwyczaj wykonywał swoje prototypy ręcznie, stosując tradycyjne techniki stolarskie, takie jak łączenie na pióro i wpust lub złącza na mikrowczepy. Często przekraczał przy tym ograniczenia drewna, nadając swoim projektom niezrównaną elegancję. Ich pięknu towarzyszyła praktyczność: wygodę i ergonomię uważał za równie ważne jak wygląd. Pomimo troski o funkcjonalność, w jego pracach przebijała także osobowość i poczucie humoru, czego dowodem jest wspaniałe Krzesło Peacock (1947) czy męskie Krzesło Ox (1960), dostępne z rogami lub bez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Produkt 109 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2508 [Magazyn] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Malarstwo 94 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Painting with timecode : Dominik Lejman / texts by Doris von Drathen, Timothy Persons, Anda Rottenberg. - Dominik Lejman. Painting with timecode. - Ostfildern : Hatje Cantz, 2014. - 191 [1] s. : fot. kolor. ; 30 cm.
Już pod koniec lat dziewięćdziesiątych Dominik Lejman (*1969 w Gdańsku) zaczął na nowo odkrywać granice malarstwa, łącząc filmy z obrazami. Timothy Persons scharakteryzował to w następujący sposób: „Te połączenia prowokują i konfrontują nasze uprzedzenia dotyczące tego, czym naszym zdaniem obraz powinien być w taki sam sposób, jak robili to suprematyści, używając kolażu jako techniki przeciwstawiania się granicom założeń ich pokolenia na temat tego, czym był obraz. ”. W swojej twórczości Lejman zwraca szczególną uwagę na architekturę i przestrzenie, a także na pytanie, w jaki sposób wpływają one, a nawet determinują wzorce ruchu ludzi.Struktury, które polski artysta odkrywa w trakcie i prezentuje w swoich instalacjach, są niezwykle kruche, często trwają tylko kilka chwil, powodują zacieranie się granic przestrzeni, a po części bezpośrednio angażują widza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Lej.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomasz Borys Gudzowaty (ur. 19 września 1971 w Warszawie) – polski fotografik, kilkakrotny laureat międzynarodowych nagród World Press Photo. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Polskiej Agencji Prasowej i European Press Agency. Jest reprezentowany przez agencje Yours Photography i Focus Fotoagentur. Robił zdjęcia m.in. afrykańskich zwierząt, niepełnosprawnych sportowców, mnichów z klasztoru Szaolin, fotografował też najsłynniejsze budowle świata. Jest kilkakrotnym laureatem nagrody fotograficznej World Press Photo. Po fotografie T. Gudzowatego sięgnęła Poczta Polska w wydanej w 2009 r. czteroznaczkowej serii „Zwierzęta Afryki”, przedstawiające cztery gatunki zwierząt afrykańskich: gepardy, zebry, antylopy gnu i słonie. Jest synem Aleksandra Gudzowatego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Gud.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.19 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Hol.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Irish American painter, Sean Scully has been has been reinterpreting abstract art since the 1960s and has come to be one of the most important abstract artists of our time. Accompanied by over 100 illustrations this catalogue explores the complex ideas found in his paintings and their conflict between structure and emotion, body and spirit, impulsivity and reflection.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Scu.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment recenzji naukowej prof. dr hab. Anny Markowskiej (Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego): Czy biografia artysty pomaga zrozumieć jego sztukę? Szczególnie, gdy życie młodo zmarłego artysty obrosło legendą? Odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest prosta. Wiemy, że niektóre rodzaje sfabularyzowanych życiorysów wręcz skutecznie uniemożliwiają bezpośrednie zetknięcie się z dziełem sztuki. W przypadku książki Unikanie stanów pośrednich. Andrzej Wróblewski (1927–1957) to jednak niewłaściwie postawione pytanie, gdyż choć publikacja stara się chronologicznie przybliżyć tak twórczość, jak życie artysty, nie jest bynajmniej fabularyzowaną biografią. Czym jeszcze na szczęście nie jest? Nie jest opowieścią z ukrytą tezą, jednoznacznie składającą się w spójną całość. Jest książką do myślenia i oglądania, gdyż zestawia ze sobą reprodukcje malarstwa i fragmenty zachowanych notatek artysty, uwagi jego przyjaciół i krytyków; każda strona publikacji jest takim mocnym zestawieniem słowa i obrazu, na ogół zaskakującym, gdyż przełożenie myślenia racjonalnego na intuicję twórcy to w istocie wizualno-tekstowy traktat o tym, jak powstaje sztuka. Traktat, który wiele wyjaśnia, ale też ocala zagadkę twórczości, jej niejasne źródła i niespodziewane inkarnacje. Książka wraca do rudymentów: stara się ponownie przedstawić nam młodego malarza, który do Krakowa przyjeżdża z Wilna i nie widzi możliwości podporządkowania się tym koncepcjom sztuki, które powstawały w gronie przyjaciół w podziemnym Krakowie podczas okupacji. Jest gniewnym, zranionym przybyszem, zdesperowanym by szukać własnej drogi w sztuce, bez żadnych kompromisów. By na nowo ukazać postać już dobrze znaną, trzeba było podjąć się trudnego i wieloaspektowego zadania: oddzielenia narosłych mitów od twardego czytania źródeł, zrewidowania stanu wiedzy o artyście. Książka robi to na wielu poziomach, zaczynając od spraw najprostszych, wręcz rudymentarnych – zbiera rozproszone oeuvre artysty, dokonuje pomiarów obrazów, bada ich odwrocia dokonując zaskakujących odkryć, porównuje obrazy by skorygować wątpliwe datowanie i odróżnić datowanie pewne od przybliżonego, dokonuje transkrypcji rękopisów, wprowadza specjalny zapis tytułów odróżniający tytuły autorskie od tych nadawanych pracom po śmierci artysty. Jednym słowem, każda praca zyskała na nowo swój status – gdyż wiedza o każdym dziele została zweryfikowana. Ponadto, prace plastyczne pokazywane są w kontekście myśli teoretycznej artysty, jego spostrzeżeń oraz niezwykle osobistych recenzji bieżącego życia kulturalnego, a także dość obfitej korespondencji. W ten sposób nakreślona została nie tylko rama dla jego twórczości, ale także horyzont jego artystycznych aspiracji. Sumienne wczytanie się w notatki zostawione w jego kalendarzykach, a także sięgnięcie do prywatnych archiwów, w których ciągle jeszcze – jak się okazało – znajduje się wiele nieznanych pamiątek, przybliży realia: Wróblewskiego twarde stąpanie po ziemi. Pojawią się ponadto reprodukcje prac zaginionych, ale również niemal cudownie po wielu latach odkrytych, a zidentyfikowanych po niespodziewanym odnalezieniu starych negatywów z reprodukcjami prac. Z kolei ciekawe analizy konserwatorskie dają wgląd w „kuchnię” malarską, rzeczowe analizy historyczne dotyczące konkretnych przedstawień pozwalają na trzymanie się ówczesnych uwarunkowań. Nie pomięto nawet kolegów z roku artysty (wraz z ich podobiznami), prób dotarcia do ważnych artystycznych imprez, w jakich uczestniczył artysta, a w ich ramach do reprodukcji nieznanych szerzej prac malarskich Andrzeja Wajdy – kolegi z ASP, który stał się później współzałożycielem tzw. Polskiej Szkoły Filmowej. Dokonano pionierskich rekonstrukcji różnych wystaw (w tym m.in. głośnego pokazu w salonie „Po Prostu”), znanych dotąd jedynie z lakonicznych wzmianek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Wró.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Andrzej Wróblewski : exhibiting / edited by Magdalena Ziółkowska, Wojciech Grzybała. - Berlin : Hatje Cantz Verlag GmbH ; Warsaw : Fundacja Andrzeja Wróblewskiego, 2024. - 777, [2] strony (w tym 5 kart złożonych) : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapa, plany, wykres ; 29 cm.
Andrzej Wróblewski. Exhibiting to monografia poświęcona historii wystawiennictwa i współczesnym strategiom kuratorskim, które ukształtowały recepcję twórczości artysty. Na 780 stronach znalazły się eseje zaproszonych autorów – badaczy, artystów, kuratorów, publicystów – którzy dla swoich rozważań wybrali jedną pracę na papierze. O wielu odnalezionych wielkoformatowych dziełach namalowanych przez Wróblewskiego na papierze pakowym, poddanych żmudnej konserwacji pisze prof. Marzenna Ciechańska. Z kolei pomysłodawcy i redaktorzy tomu – dr Magdalena Ziółkowska i Wojciech Grzybała – analizują konteksty I okoliczności pośmiertnych wystaw artysty, w tym jego własne idee i koncepcje kuratorskie. Ponadto w monografii znajduje się bogaty wybór recenzji autorstwa Wróblewskiego i jego tekstów teoretycznych o ekspozycjach, niepublikowanych dotąd archiwaliów oraz podsumowania 12-letniej działalności Fundacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Artyści Wró.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Anglojęzyczna publikacja to monografia Pawła Bownika poświęcona twórczości artysty. Autorzy opisują twórczość Bownika poczawszy od jej początków, czyli serii takich jak Gamers (2010) o nastoletnich graczach e-sportowych, poprzez jeden z najbardziej rozpoznawanych projektów Disassembly (2011–2012), w którym artysta demontował i montował egzotyczne kwiaty, abstrakcyjne Kolory straconego czasu (2018–2019), po najnowsze prace powstałe w 2021 roku z myślą o wystawie w Centralnym Muzeum Włókiennictwa, takie jak Strzępki, Komnata, Sufit i fotografie ubrań z muzealnej kolekcji w ramach kontynuacji cyklu Rewers. Obok bogatego materiału wizualnego, ujawniającego także kulisy sesji zdjęciowych, precyzyjne szkice i notatki artysty fotografiom Bownika towarzyszy głos literatów i badaczy kultury wizualnej. Ich komentarz zainspirowały poszczególne serie prac i ich tematyka. Esej Ernsta van Alphena poświęcony pracy Urna (2014) podejmuje temat pamięci i prochu, kruchości materii w obliczu Zagłady. Roma Sendyka porusza tematykę sacrum i profanum, świętości i jej profanacji przyglądając się serii Opłatki (2019), w której centrum artysta umieszcza monumentalną kolekcję bożonarodzeniowych opłatków, potraktowanych jako notatnik prywatnych, codziennych rysunków i zapisków. Zośka Papużanka stworzyła monolog matki gracza e-sportowego, nastolatka przykutego godzinami do komputera. Literacki paradokument Sorena Gaugera traktuje o jednym z czarno-białych zdjęć Bownika – Krata z serii Koleżanki i koledzy (2012) – wskazując na liczne powinowactwa filmowe. O abstrakcjach kryjących w sobie kolory wymarłych gatunków ptaków opowiedział w poetyckim eseju Michał Książek. O tytułowym podszerstku i ukrytych znaczeniach codziennych ubrań z serii Rewers traktuje tekst Magdaleny Ziółkowskiej, zaś o pokusie manipulowania naturą i tęsknocie za kontrolą nad przyrodą pisze Andrew Berardini.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bow.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.20 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej