Edukacja i pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(52)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Czytelnia
(4)
Autor
Kalarus Anna
(3)
Kumik Ewa (1956- )
(3)
Bartosewicz Julianna
(2)
Delecka-Bury Alicja
(2)
Pawłowska Małgorzata (sztuki piękne)
(2)
Wrońska-Zwolińska Halina
(2)
Wroński Tadeusz (1915-2000)
(2)
Aston Jeremy Hugh
(1)
Bajkowska Lidia
(1)
Banasiak Jakub (1980- )
(1)
Bierkowski Tomasz
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Carasso Jean-Gabriel (1948- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Dobrzyniecka-Kojder Małgorzata (1963- )
(1)
Dominiak Barbara (1981- )
(1)
Draus Agnieszka
(1)
Fesnak-Przybylska Elżbieta
(1)
Florek Lidia
(1)
Frołowicz Elżbieta
(1)
Gieroń Urszula
(1)
Godlewska-Siwerska Magdalena
(1)
Gołębiowska Dorota (nauczycielka)
(1)
Hasiuk-Świerzbińska Magdalena
(1)
Janota-Bzowska Magdalena
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwaszewska Monika
(1)
Kasprzak Marta
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Kozłowska-Lewna Alicja
(1)
Kołodziejczak Anna (filmoznawca)
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kınam Bilge (1978- )
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Lallias Jean-Claude
(1)
Laukvik Jon (1952- )
(1)
Lecoq Jacques (1921-1999)
(1)
Lenk Krzysztof (1936-2018)
(1)
Lewińska-Gwóźdź Beata (1963- )
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
McClintock Melanie
(1)
Miaskowska Marta
(1)
Mostowska Jadwiga
(1)
Mrowczyk Jacek (1972- )
(1)
Myszkiewicz Monika
(1)
Myśliński Damian
(1)
Nogaj Anna
(1)
Nowicki Tomasz (1982- )
(1)
Okraj Zofia
(1)
Oslislo-Piekarska Zofia
(1)
Ostrowska Barbara (sztuki piękne)
(1)
Owczarek Magdalena (1975- )
(1)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Peret-Ziemlańska Zofia (1931- )
(1)
Pohl Anna (sztuki piękne)
(1)
Seul-Michałowska Sylwia
(1)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(1)
Sobieraj-Bednarek Justyna
(1)
Sokołowska Katarzyna Ewa. Wykaz dzieł polskiej XIX wiecznej literatury fortepianowej na cztery ręce
(1)
Sosnowska Paulina (1976- )
(1)
Stopa-Pielesz Ewa
(1)
Strasz Marek
(1)
Sumorok Aleksandra (1980- )
(1)
Szajda Mariusz
(1)
Szeląg Marcin
(1)
Szendzielorz-Jungiewicz Gabriela
(1)
Tomalski Krzysztof (1963- )
(1)
Ujma Monika
(1)
Varzim Marta
(1)
Waluga Anna
(1)
Wojtyga Ewa
(1)
Yoldi Mónica (1970- )
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Łukaszewski Leon (1909-1991)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Portugalia
(1)
Język
polski
(48)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Dzieci
(1)
Graficy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(9)
Metody nauczania
(6)
Dzieci
(4)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Uczniowie
(4)
Kształcenie
(3)
Muzyka
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkoły muzyczne
(3)
Arteterapia
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Harmonia (muzyka)
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Skrzypce
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka polska
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów (Łódź)
(1)
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego (Kraków)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych (Katowice)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego (Łódź)
(1)
Akademie sztuki
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Arendt, Hannah (1906-1975)
(1)
Artyści ludowi
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Artyści polscy
(1)
Audycje muzyczne
(1)
Barok
(1)
Blog
(1)
Blogerzy
(1)
Curyłowa, Felicja (1903-1974)
(1)
Czytanie
(1)
Design thinking
(1)
Dyskurs
(1)
Ecole internationale de théâtre Jacques Lecoq
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Epidemie
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Galeria Willa (Łódź)
(1)
Grafiki
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Instytut Edukacji Artystycznej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Katedra Interdyscyplinarna (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Klasycyzm
(1)
Kliś, Michał (1945- )
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Kultura popularna
(1)
Lecoq, Jacques (1921-1999)
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Lęk
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarze polscy
(1)
Muzeum Zagroda Felicji Curyłowej (Zalipie)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół muzycznych
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuropsychologia
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Nuty
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby korzystające z opieki społecznej
(1)
Palcowanie (muzyka)
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Program nauczania
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(14)
1945-1989
(8)
1989-2000
(6)
1939-1945
(3)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Europa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Zalipie (woj. małopolskie, pow. dąbrowski, gm. Olesno)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Monografia
(4)
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Szkoła gry
(3)
Antologia
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Muzyka na skrzypce
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Biografia
(1)
Biogram
(1)
Broszura
(1)
Dyskusja
(1)
Katalog wystawy
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania dla szkół muzycznych
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Sztuka polska
(1)
Teatr francuski
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(933)
Historia
(541)
Socjologia i społeczeństwo
(116)
Nauka i badania
(68)
Filozofia i etyka
(62)
Edukacja i pedagogika
(52)
Architektura i budownictwo
(52)
Etnologia i antropologia kulturowa
(52)
Psychologia
(47)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(46)
Literaturoznawstwo
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Medycyna i zdrowie
(16)
Biologia
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Religia i duchowość
(12)
Inżynieria i technika
(10)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Językoznawstwo
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Hobby i czas wolny
(4)
Dom i ogród
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Archeologia
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
1901-2000
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Matematyka
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor wskazuje na możliwości pomocy terapeutycznej realizowanej za pośrednictwem muzyki. Omówiony w publikacji proces badawczy potwierdza, że Muzykoterapia neurologiczna stanowi ważną metodę terapii osób w okresie późnej dorosłości zamieszkałych w Domach Pomocy Społecznej. Przeprowadzony eksperyment utwierdza w przekonaniu, że takie zajęcia, wykorzystujące przedstawione w książce założenia terapii muzyką, mogą w znaczny i istotny sposób wspomagać ogólne funkcjonowanie poznawcze osób z problemami neurologicznymi, a co za tym idzie – ich codzienną działalność i egzystencję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 560 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomasz Nowicki podjął próbę przeprowadzenia wielokierunkowej analizy sposobu funkcjonowania ogrodu zoologicznego w przestrzeni społecznej doby późnej nowoczesności. Wykorzystanie przez autora zróżnicowanej i bogatej podbudowy teoretycznej, elementów studium historycznego oraz badania jakościowego przyniosło bardzo ciekawy rezultat. Zabawa w więzienie… wydaje się publikacją potencjalnie niezwykle interesującą przede wszystkim dla profesjonalnych badaczy i badaczek związanych z przynajmniej kilkoma dziedzinami humanistyki. Nowicki sięgnął bowiem po instrumenty interpretacyjne charakterystyczne zarówno dla antropologii, kulturoznawstwa, filozofii społecznej oraz psychologii, jak i, a może przede wszystkim, krytycznej pedagogiki o wyraźnie interdyscyplinarnych inspiracjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 768 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Design thinking : inspiracje dla dydaktyki / Zofia Okraj. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 249, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Design thinking jest podejściem inspirującym i przydatnym w wielu dziedzinach ludzkiego działania także w edukacji, gdzie możliwe jest jego wieloaspektowe zastosowanie zarówno w całości, jako procesu projektowania rozwiązań lub częściowo, przez wykorzystanie różnych technik i narzędzi, za pomocą których można rozwijać w uczniach/studentach empatię, kreatywność, a także zdolność do innowacyjnego współdziałania w zespole. W książce Czytelnik znajdzie inspiracje teoretyczne dotyczące design thinking, obejmujące opis: istoty i celów jego podejścia, jego fazy, zasady, a także efekty w kontekście wiedzy o twórczości. Ważną część publikacji stanowią przydatne dla nauczycieli inspiracje metodyczne zawierające opisy technik i narzędzi związanych z design thinking wraz z przykładami ich zastosowania w procesie kształcenia oraz analiza uwarunkowań tego procesu. Treści teoretyczne dopełniają inspirujące egzemplifikacje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem design thinking realizowane przez nauczycieli na wszystkich szczeblach kształcenia: w szkole podstawowej, średniej i wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 96 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Niniejsze wydawnictwo powstało z okazji obchodzonego w 2021 roku 40-lecia istnienia specjalności rytmika w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz 65-lecia funkcjonowania rytmiki na poziomie szkolnictwa wyższego, której początki miały miejsce także w Łodzi. Na płycie zamieszczono interpretacje ruchowe muzyki powstałe w latach 1985-2021. Spośród ogromnej liczby zarejestrowanych w ostatnim czterdziestoleciu kompozycji ruchowych wybrano zaledwie niewielką część, reprezentującą każdą z czterech minionych dekad. (…) Na płycie znalazł się także wywiad przeprowadzony z profesor Barbarą Ostrowską, osobą, która była jedną z pierwszych prowadzących rytmikę w łódzkiej PWSM (po Janinie Mieczyńskiej, Elżbiecie Bartoszek i Barbarze Bernackiej), a za której przyczyną reaktywowano sekcję rytmiki w 1981 roku. (…) Uzupełnieniem płyty DVD jest książeczka, w której oprócz istotnych informacji o twórcach i wykonawcach interpretacji ruchowych oraz muzyki, znalazły się artykuły dotyczące rytmiki w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje Ł.15 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo koncentruje się wokół przemyśleń na temat dróg nauczania o sztuce, opartych o doświadczenia dydaktyczne oraz diagnozy zaczerpnięte z obszaru nauk humanistycznych. Autorzy odnoszą się do aktualnych przykładów na różnych szczeblach edukacji, opierając swoje rozważania na wielostronnych źrodłach; wypowiedziach uczniów i studentów, pracach artystycznych oraz własnych obserwacjach. Głównym punktem odniesienia staje się tutaj zdanie "Sztuki należy oduczać, a nie uczyć" Leona Tarasewicza.
Układ książki odzwierciedla nietypową dla Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu kompozycję wydziału Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa. Im bliżej czytelnik poznaje jednak temat, tym bardziej rozumie celowośc takiego założenia. Książka merytorycznie rozbudowana, wzbogacona o zdjęcia i ciekawa wydawniczo, choćby dlatego warto po nią sięgnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 204 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka została napisana z myślą o tych wszystkich, którzy chcieliby napisać swoje prace zaliczeniowe bazując w przeważającej mierze na zasobach internetowych, a jednocześnie nie narażać się na oskarżenia o "pójście na łatwiznę` i pisanie pracy "po najmniejszej linii oporu`. Autorzy udowadniają, że w Internecie (to znaczy bez wychodzenia z domu), znaleźć można wiele wartościowych opracowań i materiałów źródłowych. Tradycyjne biblioteki są co prawda nadal ważnym źródłem informacji naukowej, ale nawet i one współcześnie wiele swoich zasobów udostępniają w Internecie. W ostateczności przez Internet można zamówić w nich drukowane pozycje książkowe, które w określonym miejscu i czasie czekają na odbiór. Czytelnik w niniejszej książce znajdzie odpowiedź m.in. na następujące pytania: - W jaki sposób korzystać z Internetu pisząc swoją pracę dyplomową? - Na które strony WWW zajrzeć szukając wartościowych źródeł i opracowań? - W jaki sposób cytować pozyskany materiał? Czytelnik zyska ponadto cenną wiedzę na temat prawnych i moralnych aspektów korzystania z Internetu w procesie pozyskiwania materiałów do swo­jej pracy dyplomowej. Dzięki lekturze tej książki nie będzie on bezradny wobec (krępujących) pytań o skalę i sposób wykorzystania publikacji umieszczo­nych w Internecie. Autorzy niniejszego opracowania doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że liczne grono piszących prace naukowe nie ma możliwości spędzania wielu godzin w bibliotece, a koszt zakupu poszczególnych książek i czasopism przekracza ich możliwości finansowe. Do nich zatem w pierwszej kolejności adresowana jest niniejsza publikacja. Uczmy się mądrze korzystać z Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 18 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 267 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka zawiera artykuły wspomnieniowe oraz wywiady z pedagogami Państwowego Konserwatorium Muzycznego, Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej i Akademii Muzycznej im. F. Chopina, przemianowanej w 2007 roku na Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1977-2015 były one publikowane w "Informatorze Polskim", "JKwartalniku Polskiej Sekcji ISME", a następnie w takich czasopismach jak: "Wychowanie Muzyczne w Szkole", "Ruch Muzyczny", "Kultura", "Poradnik Muzyczny", "Twoja Muza", "Aspiracje" czy "Gazeta Wyborcza" i "Życie Warszawy". Zamieszczone są tu artykuły i wywiady z muzykami różnych specjalności, którzy będąc pedagogami, prowadzili pełną sukcesów działalność koncertową, tworzyli wartościowe, a często wybitne dzieła muzyczne i prace teoretyczne, byli redaktorami wydawnictw, zasłużonymi działaczami społęcznego ruchu muzycznego. W poszczególnych artykułach i wywiadach udokumentowana została ich działalność, a tym samych ich cenny wkład w rozwój polkiej kultury muzycznej XX i początków XXI wieku. (...) Książka jest ważnym źródłem informacji o życiu i dokonaniach wielu zasłużonych polskich muzyków, którzy nie zawsze znaleźli należne im miejsce w "Encyklopedii muzycznej" czy w pracach historycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 597 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Folia Academiae)
Monografia „Wybrane zagadnienia komunikacji wizualnej w kontekście pracy dydaktycznej Michała Klisia” to dokumentacja czterdziestoczteroletniego okresu pracy Profesora, na kierunku Wzornictwo katowickiej ASP, w latach 1974-2018. Autorki tekstów: Irma Kozina, Anna Pohl i Ewa Stopa-Pielesz przybliżają dydaktykę pierwszego Rektora ASP w Katowicach z trzech różnych perspektyw. Irma Kozina ukazuje jego pracę z punktu widzenia teoretyka sztuki i dizajnu. Przedstawia zagadnienia związane z metodyką kształcenia w zakresie komunikacji wizualnej oraz kontekst kulturowy prac studenckich, realizowanych w Pracowni Komunikacji Wizualnej. Anna Pohl prezentuje ujęcie historyczne. Wprowadza czytelnika w wielowątkowy obszar metodyki i założeń programowych prowadzonych przez Profesora pracowni. Ewa Stopa-Pielesz portretuje osobowość twórcy i pedagoga. Koncentruje się na problematyce projektowania społecznego wskazując na realizacje studenckie z tego zakresu. Całość jest bogato ilustrowana pracami studentów Profesora. Obecnie aktywnych twórczo projektantów czy pedagogów. W publikacji są również zdjęcia dokumentujące ważne wydarzenia z życia Uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje K.28 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 344 [Wypożyczalnia], Magazyn Książki 2016 [Magazyn], Nauki społeczne 85 [Wypożyczalnia] (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 571 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; 116)
W intelektualnej relacji Martina Heideggera i Hannah Arendt – jednych z najbardziej wpływowych myślicieli XX wieku – uwidaczniają się najistotniejsze zwroty w najnowszej filozofii oraz historii Zachodu: dramat totalitaryzmu, rozpad tradycyjnych kategorii metafizycznych i politycznych, konieczność mozolnego wykuwania nowego języka opisu rzeczywistości. Tezę książki wyraża przekonanie, że odpowiedź Arendt na filozofię Heideggera, udzielona w szerokim kontekście zmagań obojga myślicieli z filozoficzną tradycją Zachodu, otwiera także nowy horyzont do przemyślenia relacji między pedagogiką a filozofią. Praca ta rozpoczyna się od krytycznej rekonstrukcji pojęć, tradycyjnie spajających pedagogikę z filozofią. Następnie, stanowi rozwinięcie tezy Arendt o zerwaniu nici tradycji, umiejscowionej w kontekście filozofii Heideggera oraz jego uwikłania w nazizm, a także, w konsekwencji, stawia pod znakiem zapytania tradycyjną relację między filozofią a pedagogiką. W końcowych partiach książki powraca problem dialogu między filozofią, myśleniem, pedagogiką i edukacją uniwersytecką w czasie, którego ramy polityczne i etyczne wyznacza już nie ciągłość tradycji, lecz cezura XX-wiecznych totalitaryzmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 300 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 711 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 272 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze wstępu: "Z inicjatywy Instytutu Muzyki i Tańca powstało w ostatniej dekadzie kilka raportów, m.in.: Raport o stanie muzyki polskiej , Raport o stanie szkolnictwa muzycznego I stopnia2, Muzyka polska, Raport roczny , Raport o stanie szkolnictwa muzycznego II stopnia , Raport o stanie tradycyjnej kultury muzycznej. Każdy z nich przedstawia krytyczną analizę stanu polskiej kultury muzycznej, w tym edukacji muzycznej. Wskazuje mocne i słabe strony jej funkcjonowania(...)".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 425 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeznaczona zarówno dla pedagogów jak i uczniów oraz koncertujących muzyków kompendium wiedzy o zagadnieniach gry skrzypcowej pióra znanego i cenionego skrzypka i pedagoga – Tadeusza Wrońskiego.
Tom II poświęcony jest właściwemu palcowaniu utworów. Autor rozważa kwestię obiektywnych praw rządzących palcowaniem, zależności pomiędzy palcowaniem a artykulacją lub akcentami. W publikacji znajdują się także analizy opracowań palcowania konkretnych utworów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 11 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przeznaczona zarówno dla pedagogów jak i uczniów oraz koncertujących muzyków kompendium wiedzy o zagadnieniach gry skrzypcowej pióra znanego i cenionego skrzypka i pedagoga – Tadeusza Wrońskiego.
W tomie III autor koncentruje się na technikach pracy nad utworem, uczenia się, sposobami doskonalenia pamięci i metodami radzenia sobie z tremą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach wiele miejsca w światowym piśmiennictwie zajmują wyniki badań, które pokazują duże znaczenie oddziaływań muzyki na rozwój kompetencji językowej małych dzieci. Okazuje się, że warto jak najwięcej czasu i starań poświęcić na rozbudzanie u małych dzieci zdolności muzycznych, które poszerzają i stymulują aktywność poznawczą już w pierwszych latach życia. Książka wychodzi naprzeciw pilnym potrzebom w zakresie doskonalenia i rozbudowywania programów kształcenia specjalistów do prowadzenia bardziej ustrukturyzowanych i dostosowywanych do poziomu rozwoju i preferencji dziecka zajęć w ramach wychowania przedszkolnego. Będzie z pewnością cennym źródłem wiedzy oraz inspiracji zarówno dla praktyków zajmujących się wychowaniem muzycznym, jak i dla osób pragnących brać udział w tworzeniu nowych programów wychowania muzycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 199 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo porusza ważne tematy związane z COVID 19. Znajdziemy tu artykuły o edukacji w świetle pandemii, kształceniu wyższym na odległość, nauczaniu medycyny, komunikatorach w kontekście łączenia i dzielenia uczestników. Można rownież poszukać tutaj informacji o narzędziach teleinformatycznych i innych nowościach, które uczestniczą w tym zmieniającym się procesie eukacji. Autorzy stawiają pytania: stare, ale również nowe i szukają do nich rozwiązań. W dobie zalewu informacji o pandemii to merytorycznie zgrabne i interesujące dzieło.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performence 55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej