Publikacje naukowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(388)
Forma i typ
Książki
(11468)
E-booki
(6953)
Nuty
(6259)
Czasopisma
(6114)
Artykuły
(6018)
Publikacje naukowe
(388)
Poezja
(4891)
Proza
(1922)
Muzyka
(1720)
Audiobooki
(1132)
Publikacje promocyjne
(878)
Albumy i książki artystyczne
(317)
Filmy i seriale
(274)
Publikacje popularnonaukowe
(178)
Dramat (rodzaj)
(170)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(159)
Publikacje brajlowskie
(107)
Publikacje dydaktyczne
(49)
Publikacje fachowe
(48)
Poradniki i przewodniki
(29)
Druki ulotne
(15)
Publikacje informacyjne
(10)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Rejestracje audio i wideo
(5)
Grafiki
(2)
Albumy i książki artystycze
(1)
Fotografie
(1)
Książka
(1)
Pubikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(361)
tylko na miejscu
(36)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(379)
Czytelnia
(36)
Autor
Kansy Łukasz
(7)
Karwaszewska Monika
(7)
Burnicka-Kalischewska Sylwia
(6)
Rottermund Bogusław (1959- )
(6)
Johnson Robert L
(5)
Kaźmierczak Małgorzata (1979- )
(5)
McCann Vivian
(5)
Pawłowska Małgorzata (sztuki piękne)
(5)
Łukaszewicz-Alcaraz Aleksandra
(5)
Guskos Andreas
(4)
Kumik Ewa (1956- )
(4)
Stróżyński Tomasz (1953- )
(4)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Chrenkoff Magdalena
(3)
Cieśluk Małgorzata (1967- )
(3)
Delecka-Bury Alicja
(3)
Foucault Michel (1926-1984)
(3)
Friedeborn Paul (1572-1637)
(3)
Golianek Ryszard Daniel (1963- )
(3)
Gronau-Osińska Alicja (1957- )
(3)
Grzelak Jerzy (1960- )
(3)
Gut Paweł
(3)
Iwański Mikołaj Arkadiusz (1979- )
(3)
Kalarus Anna
(3)
Klekot Ewa (1965- )
(3)
Kowalska-Zając Ewa
(3)
Kozina Irma
(3)
Kozina Irma (1964- )
(3)
Lewandowski Roman (sztuki piękne)
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Rybicki Jarosław (1960- )
(3)
Rymar Edward (1936- )
(3)
Simiński Rafał
(3)
Sternal Małgorzata (ekonomia)
(3)
Strożek Przemysław (1983- )
(3)
Stróżyńska Beata
(3)
Szlezer Mieczysław (1955- )
(3)
Szoka Marta (1955- )
(3)
Trzaskalik-Wyrwa Małgorzata (1978- )
(3)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(3)
Zymer Tomasz
(3)
Apanowicz Maria
(2)
Banaszek Marcin (1983- )
(2)
Baraniewski Waldemar (1953- )
(2)
Bartosewicz Julianna
(2)
Bednarek Joanna (1982- )
(2)
Behrendt Maria
(2)
Białkowski Łukasz (1981- )
(2)
Blacha Izabela
(2)
Bożek Paulina
(2)
Buchwald Dorota
(2)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Draus Agnieszka
(2)
Drenda Olga (1984- )
(2)
Firla Barbara
(2)
Foucault Michel (1926-1984). Histoire de la sexualité
(2)
Gamrat Małgorzata
(2)
Gorgoń Alicja
(2)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Gulik Michał
(2)
Gut Agnieszka
(2)
Guzek Łukasz (1962- )
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Górski Janusz (1953- )
(2)
Janicka-Słysz Małgorzata
(2)
Jankowska-Marzec Agnieszka
(2)
Jastrząb Jolanta (1971- )
(2)
Juruś Jerzy
(2)
Kanicki Witold
(2)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(2)
Kiwała Kinga (1978- )
(2)
Kosiński Dariusz (1966- )
(2)
Krasoń Katarzyna
(2)
Kusiak Joanna (1986- )
(2)
Lipiński Filip (1979- )
(2)
Luba Iwona
(2)
Makała Rafał (1967- )
(2)
Marcinów Mira (1985- )
(2)
Mojsak Łukasz
(2)
Muschalik Piotr (1964- )
(2)
Musielak Łukasz (1979- )
(2)
Nacher Anna (1971- )
(2)
Napieralska Joanna
(2)
Okoń-Makowska Barbara
(2)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(2)
Radzicki Józef
(2)
Ronduda Łukasz (1976- )
(2)
Rypson Piotr (1956- )
(2)
Schiller-Rydzewska Joanna
(2)
Sumorok Aleksandra (1980- )
(2)
Szajda Mariusz
(2)
Szymański Wojciech (1985- )
(2)
Słodkowski Piotr (1985- )
(2)
Turowski Andrzej (1941- )
(2)
Twardoch-Raś Ewelina (1986- )
(2)
Tylkowska-Drożdż Joanna (1977- )
(2)
Wilk Eugeniusz
(2)
Wojciechowski Waldemar (1958- )
(2)
Woźniak Michał (1952- )
(2)
Załuski Tomasz (historyk sztuki)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(174)
2010 - 2019
(212)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(359)
1901-2000
(20)
1945-1989
(10)
1801-1900
(7)
1989-2000
(5)
1701-1800
(4)
1601-1700
(3)
1939-1945
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(383)
Stany Zjednoczone
(2)
Brazylia
(1)
Niemcy
(1)
Portugalia
(1)
Ukraina
(1)
Czechy
(1)
Język
polski
(358)
angielski
(29)
niemiecki
(4)
czeski
(1)
portugalski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(17)
Nauczyciele
(2)
Adwokaci
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Artyści
(1)
Edytorzy
(1)
Ekonomiści
(1)
Graficy
(1)
Kadra kierownicza
(1)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie kultury
(1)
Pianiści
(1)
Pracownicy administracyjno-biurowi
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Producenci filmowi
(1)
Producenci muzyczni
(1)
Producenci telewizyjni
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Radcy prawni
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Sędziowie
(1)
Śpiewacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Muzyka polska
(36)
Sztuka
(36)
Wystawy sztuki
(30)
Sztuka polska
(29)
Tematy i motywy
(24)
Kompozytorzy polscy
(18)
Muzyka
(17)
Muzyka na fortepian
(16)
Teoria sztuki
(16)
Malarstwo polskie
(15)
Technika kompozytorska
(13)
Estetyka
(12)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(11)
Ciało ludzkie
(11)
Edukacja muzyczna
(11)
Grafika polska
(10)
Muzyka niemiecka
(10)
Rzeźba polska
(10)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(10)
Kobieta
(9)
Muzycy
(9)
Fotografia polska
(8)
Wzornictwo przemysłowe
(8)
Miasta
(7)
PRL
(7)
Rysunek polski
(7)
Etyka
(6)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(6)
Kształcenie
(6)
Muzyka francuska
(6)
Muzyka religijna
(6)
Opera (utwór muzyczny)
(6)
Performance
(6)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(6)
Sztuka europejska
(6)
Teatr polski
(6)
Teoria muzyki
(6)
Urbanistyka
(6)
Życie muzyczne
(6)
Antropologia filozoficzna
(5)
Architektura
(5)
Beethoven, Ludwig van (1770-1827)
(5)
Erotyzm
(5)
Film
(5)
Grafika użytkowa
(5)
Kompozytorzy niemieccy
(5)
Kultura
(5)
Kultura wizualna
(5)
Literatura polska
(5)
Metody nauczania
(5)
Modernizm
(5)
Muzealnictwo
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Ontologia
(5)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(5)
Scenografia
(5)
Sonata
(5)
Sztuka konceptualna
(5)
Sztuka nowych mediów
(5)
Szymanowski, Karol (1882-1937)
(5)
Teoria fotografii
(5)
Typografia
(5)
Uczucia
(5)
Władcy
(5)
Architektura polska
(4)
Biopolityka
(4)
Filozofia
(4)
Filozofia kultury
(4)
Historia sztuki
(4)
Ikonografia
(4)
Krytyka artystyczna
(4)
Kulturoznawstwo
(4)
Literatura
(4)
Muzyka europejska
(4)
Muzyka poważna
(4)
Muzyka rosyjska
(4)
Muzyka włoska
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Organy (instrument)
(4)
Polityka
(4)
Przemysł
(4)
Socjologia kultury
(4)
Spostrzeganie
(4)
Społeczeństwo
(4)
Sztuki wizualne
(4)
Uczniowie
(4)
Wpływ i recepcja
(4)
Zawód
(4)
Zbiory muzealne
(4)
Akademie sztuk pięknych
(3)
Album płytowy
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Architektura niemiecka
(3)
Artyści plastycy polscy
(3)
Artyści polscy
(3)
Barok
(3)
Budownictwo miejskie
(3)
Dyrygenci polscy
(3)
Dzieci
(3)
Edukacja artystyczna
(3)
Temat: dzieło
Sonaty
(2)
Biblia
(1)
Erwartung
(1)
Hamlet
(1)
Mazurki
(1)
Mnemosyne
(1)
Ofelie (film)
(1)
Ofelie (widowisko)
(1)
Pikovaâ dama
(1)
Pêcheurs de perles
(1)
Singletrack
(1)
Straszny dwór
(1)
Survivor from Warsaw
(1)
Symfonie
(1)
Szczecin, Historia i Współczesność
(1)
Verklärte Nacht op. 4
(1)
Wariacje
(1)
Temat: czas
1901-2000
(242)
2001-
(204)
1801-1900
(111)
1945-1989
(87)
1989-2000
(83)
1701-1800
(46)
1501-1600
(27)
1601-1700
(27)
1918-1939
(21)
1401-1500
(19)
1901-1914
(16)
1301-1400
(15)
1914-1918
(14)
1939-1945
(14)
1101-1200
(12)
1201-1300
(12)
1-100
(11)
100-1 p.n.e.
(11)
1001-1100
(10)
101-200
(10)
200-101 p.n.e.
(10)
201-300
(10)
300-201 p.n.e.
(10)
301-400
(10)
400-301 p.n.e.
(10)
401-500
(10)
500-401 p.n.e.
(9)
501-600
(9)
601-700
(9)
801-900
(9)
901-1000
(9)
701-800
(8)
600-501 p.n.e.
(6)
700-601 p.n.e.
(5)
800-701 p.n.e.
(3)
do 801 p.n.e.
(3)
1-101
(1)
1901-2001-
(1)
1902-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(78)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(15)
Europa
(14)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(14)
Katowice (woj. śląskie)
(6)
Kraków (woj. małopolskie)
(6)
Niemcy
(6)
Francja
(5)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(4)
Górny Śląsk
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Czechy
(3)
Księstwo pomorskie (1121-1637)
(3)
Pomorze Zachodnie
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Starożytny Rzym
(3)
Łódź (woj. łódzkie)
(3)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(2)
Siedlce (woj. mazowieckie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
2001
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Australia
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Białoruś
(1)
Bośnia i Hercegowina
(1)
Brandenburgia-Prusy
(1)
Dessau (Dessau-Roßlau ; część miasta)
(1)
Estonia
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Herkulanum (Włochy ; miasto dawne)
(1)
Hongkong (Chiny)
(1)
Kanada
(1)
Kaszuby
(1)
Kenia
(1)
Kibera (Nairobi ; część miasta)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korogocho (Nairobi ; część miasta)
(1)
Kraj Warty (1939-1945)
(1)
Kraje BRICS
(1)
Licheń Stary (woj. wielkopolskie, pow. koniński, gm. Ślesin)
(1)
Lipsk (Niemcy)
(1)
Litwa
(1)
Maroko
(1)
Małopolska
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Orońsko (woj. mazowieckie, pow. szydłowiecki, gm. Orońsko)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Pomorze (prowincja ; 1816-1945)
(1)
Pompeje (Włochy)
(1)
Portugalia
(1)
Prusy
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stalowa Wola (woj. podkarpackie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okolice)
(1)
Szczyty-Dzięciołowo (woj. podlaskie, pow. bielski, gm. Orla)
(1)
Szwecja
(1)
São Paulo (Brazylia)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Walonia (Belgia ; kraina historyczna)
(1)
Watykan
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(131)
Opracowanie
(91)
Monografia
(74)
Publikacja bogato ilustrowana
(38)
Materiały konferencyjne
(35)
Esej
(28)
Podręcznik
(18)
Antologia
(16)
Katalog wystawy
(16)
Wywiad dziennikarski
(10)
Album
(9)
Biografia
(8)
Wydawnictwo źródłowe
(7)
Raport z badań
(6)
Artykuł naukowy
(5)
Katalog zbiorów
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Sztuka polska
(4)
Kronika
(3)
Księga abstraktów
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Vademecum
(3)
Wiersze
(3)
Wykład
(3)
Architektura polska
(2)
Artykuł publicystyczny
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(2)
Dyskografia
(2)
Fotografie
(2)
Kalendarium
(2)
Komentarz do ustawy
(2)
Powieść
(2)
Teatr polski
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Architektura niemiecka
(1)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cytaty
(1)
Dyskusja
(1)
Encyklopedia
(1)
Faksymile
(1)
Film polski
(1)
Fotografia polska
(1)
Grafika koncepcyjna
(1)
Katalog tematyczny
(1)
Katalog twórczości
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Libretto
(1)
Literatura LGBT
(1)
Literatura polska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka europejska
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka polska
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poezja
(1)
Protokoły
(1)
Proza
(1)
Publicystyka
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Synteza
(1)
Szkoła gry
(1)
Teatr niemiecki
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(271)
Historia
(241)
Socjologia i społeczeństwo
(44)
Filozofia i etyka
(35)
Etnologia i antropologia kulturowa
(33)
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(28)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(18)
Architektura i budownictwo
(14)
Nauka i badania
(13)
Literaturoznawstwo
(12)
Zarządzanie i marketing
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Religia i duchowość
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Językoznawstwo
(2)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Matematyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
388 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Katalog prezentuje prace Andrzeja Klimczaka-Dobrzanieckiego, zaprezentowane podczas wystawy w Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy, w 2016 r. To nie tylko przegląd twórczości, ale również analiza malarstwa wspomnianego artysty, jego rys biograficzny, pytania retoryczne, które nie zawsze odpowiadają na pytania, a wręcz dają dalsze pole do poszukiwania. Wydawnictwo merytoryczne i wzbogacone o liczne ilustracje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kli.11 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Debata na temat antropocenu ze względu na swoją wielowymiarowość i wyjątkowy potencjał filozoficzny ma szanse stać się jedną z najważniejszych dyskusji XXI stulecia. W dyskusji tej biorą udział geologowie, przedstawiciele i przedstawicielki nauki o systemie Ziemi (Earth system science), klimatolodzy, historyczki środowiska, geografowie społeczni, antropolożki, filozofowie oraz socjolożki. Możliwe, że mamy do czynienia z interdyscyplinarnym "zwrotem w stronę antropocenu". Antropocen określany jest mianem epoki wyparcia, krótkowzroczności i nieodwracalnych strat. Pojęcia konstytuujące jego unikatowy słownik to: nieodwracalna strata, punkt krytyczny, granice planetarne, postnaturalizm, Gaja, utrata natury, podział klimatyczny, klasy antropocenu, adaptacyjny apartheid, długi klimatyczne, niepowetowana strata, geohistoria, kapitałocen, ciągła apokalipsa, środowiskowe prawa człowieka. W "Epoce człowieka" Ewa Bińczyk poddała analizie retorykę kampanii dezinformacyjnych dotyczących zmiany klimatycznej, a także argumenty zwolenników geoinżynierii – rozpraszania siarki w stratosferze jako "wyjścia awaryjnego" i "mniejszego zła", niż sama katastrofa klimatyczna. Tytułowy "marazm" (gr. marasmós) oznacza gaśnięcie i uwiąd. W naukach medycznych odnosi się do takiej kondycji organizmu, która poważnie zagraża sprawności myślenia i działania, wiodąc do apatii. W książce pokazano, że w odniesieniu do planetarnego kryzysu środowiskowego i bezpieczeństwa klimatycznego znaleźliśmy się dziś w stanie tego rodzaju otępienia. Próby implementacji niskoemisyjnej polityki energetycznej, nawet mimo paryskiego porozumienia klimatycznego z 2015 roku, oceniane są jako nieskuteczne. Antropocen określany jest mianem epoki wyparcia, krótkowzroczności i nieodwracalnych strat. Czy mamy szanse wyrwać się z marazmu?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 252 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej aktywności muzycznej (uczenie się, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postępowania pedagogicznego i wykonawczego. W poszczególnych rozdziałach książki znajdziecie odpowiedź na pytanie: jak skutecznie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym. Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, będziecie mogli rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolą na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 259 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filozofia Włoska)
Rzeczy żyją – zdaniem Remo Bodei fakt ten nie ulega wątpliwości. Mówi nam o tym nie tylko nasze codzienne doświadczenie, ale także zrodzone zeń literatura i sztuka. Nie trzeba więc zatem pytać czy rzeczy żyją, ale należy zadać sobie pytanie: jak żyją? Rozstrzygnięcie tej kwestii jest istotne nie tylko dlatego, że pozwala nam lepiej rozumieć je same, ale także – a może przede wszystkim – dlatego, że dzięki temu jesteśmy w stanie pełniej uświadomić sobie naszą własną kondycję. Ta bowiem – jak uczy nas filozofia już od starożytności, o czym wszak jesteśmy skłonni zapominać – jest nieuchronnie uwarunkowana przez rzeczy. Człowiek od zawsze otacza się nimi, bez nich nie byłby tym, kim jest. Również one nie byłyby tym, czym są bez człowieka. Rzeczy zatem żyją własnym życiem, ale zarazem żyją tak, jak im na to pozwalamy. I odpowiednio – my żyjemy naszym życiem, niemniej na tyle, na ile pozwalają nam właśnie one. By uchwycić życie rzeczy, Bodei analizuje dzieła literackie – od Horacego po Lydię Flem – oraz XVII-wieczne martwe natury. Przywołuje też całą plejadę badaczy – socjologów, antropologów, historyków, ale przede wszystkim filozofów. Arystoteles, Plotyn, Kartezjusz, Spinoza, Kant, Hegel, Marks, Husserl, Heidegger, Merleau-Ponty – nie sposób wyliczyć ich wszystkich. To bowiem właśnie filozofia dostarcza pojęć, za pomocą których można ująć rzeczowość wraz z konstytuującą ją dychotomią przedmiot – rzecz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 391 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Archiwum Zachęty)
„Grafika to najobszerniejsza, a jednocześnie najmniej znana publiczności część kolekcji Zachęty. Zbiór liczący 2147 prac, bardzo zróżnicowanych pod względem stylistycznym, jakościowym i formalnym, pochodzi z różnych etapów działalności instytucji. […] Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaką rolę odgrywała grafika w działalności wystawienniczej i oświatowej CBWA w latach 60. i w jakim stopniu wystawy grafiki wpłynęły na kształt kolekcji Zachęty”. (ze wstępu „Bardzo różnie i bardzo dobrze”)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje W.47 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia designu / Artur Borcuch. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 159 stron ; ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną. Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować. Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce. Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza. Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego. Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 74 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza monografia twórczości religijnej popularnego i wielokrotnie nagradzanego polskiego kompozytora średniego pokolenia Pawła Łukaszewskiego (ur. 1968). Książka ukazuje po pierwsze – osobę twórcy z perspektywy jej zakorzenienia w danej kulturze, a po wtóre – twórczość religijną kompozytora w aspekcie relacji słowa i dźwięku, a także stylu i funkcji. Wzbogacona została o liczne przykłady nutowe i kolorowe fotografie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Łuk.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pisze Ian Bostridge autor Podróży zimowej Schuberta książka ta jest owocem kilku lat pisania i kilku dekad obsesji na punkcie Winterreise, wykonywania jej chyba więcej razy niż cokolwiek innego w moim repertuarze i poszukiwania nowych środków wyrazu, rozumienia i przedstawiania tego utworu. W książce tej pragnę wykorzystać każdą z pieśni jako punkt wyjścia do zbadania jej historii, osadzenia dzieła w kontekście historycznym, a także odkrycia nowych, niespodziewanych powiązań teraźniejszych i zamierzchłych ze sferą literacką, wizualną, psychologiczną, naukową i polityczną. Analiza muzyczna będzie nieodłączną częścią mojego ujęcia, ale nie stawiam sobie za cel systematycznego opracowania Podróży zimowej, gdyż takich prac nie brakuje. Za pomocą masy rozmaitych materiałów będę się starał naświetlić, wyjaśnić i pogłębić naszą wspólną reakcję na tę muzykę; zintensyfikować przeżycia tych, którzy już znają to dzieło, i zachęcić tych, którzy nigdy go nie słuchali, albo nawet nie słyszeli o nim. Centralnym punktem zawsze pozostanie sam utwór jak go wykonujemy?, jak powinniśmy go słuchać? ale umieszczając go w o wiele szerszym kontekście, uzyskamy nieznane, nieoczekiwane perspektywy, które mam nadzieję okażą się fascynujące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sch.24 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 534 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
ZE WSTĘPU: Przynależność do organizacji studenckich, która daje młodym ludziom możliwość samodzielnych działań i rozwoju własnych zainteresowań, niejednokrotnie owocowała w łódzkiej Akademii Muzycznej ciekawymi przedsięwzięciami. Niewątpliwie należała do nich Konferencja Naukowo-Artystyczna „Puccini znany i mniej znany” zainicjowaną przez Koło Naukowe Miłośników-Wykonawców Muzyki Kameralnej, a współorganizowana przez Koło Naukowe Miłośników Opery i Organowe Koło Naukowe. Celem konferencji było uhonorowanie 160. rocznicy urodzin włoskiego twórcy. Inspiracją dla ujęcia tematu w sposób, na który wskazuje tytuł konferencji, stały się stosunkowo niedawno wydane dzieła tego czołowego przedstawiciela opery włoskiej przełomu XIX i XX wieku. Publikacje te są wyjątkowo interesujące ze względu na zawarte w nich utwory nieprzeznaczone na scenę operową, a także dlatego, że stanowią impuls do reinterpretacji wzbogaconej nowymi źródłami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Puc.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Światło w filmie / Blain Brown ; [przekład Karolina Kosińska]. - Wydanie 4. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2015. - [6], 299 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
"Światło w filmie" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokazuje nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej biblii Cinematography, analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak możeKsiążka uczy zarówno o historii oświetlenia, jak i przedstawia nowoczesny sprzęt i techniki HD. Od pierwszych stron wiadomo, że mamy do czynienia z profesjonalnym, rzeczowym tekstem, pisanym nie przez teoretyka, lecz specjalistę i operatora.Autor opisuje tajniki pracy oświetleniowca przy użyciu wielu ilustracji, zdjęć i poręcznych diagramów. Wybierz się z nami w podróż na plan filmowy, gdzie autor demonstruje procedury techniczne i objaśnia działanie sprzętu w konkretnych ujęciach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 39 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku" to najważniejsza publikacja o polskiej scenografii od czasów "Polskiej plastyki teatralnej" Zenobiusza Strzeleckiego! Trzytomowa, bogato ilustrowana synteza dziejów polskiej scenografii nowoczesnej (od początków XX wieku do dziś), rozumianej jako sztuka kształtowania przestrzeni i estetyki przedstawień teatralnych i społecznych, a zarazem próba odnowienia refleksji nad nią. Autorki I autorzy reprezentują odmienne perspektywy i metodologie, różne subdyscypliny (historia i teoria teatru, performatyka), dyscypliny (teatrologia i nauki polityczne) czy wręcz obszary ludzkiej działalności (nauka i sztuka). Tom 1: "Od dekoracji do konstrukcji" Napisany przez Dorotę Jarząbek-Wasyl, Wandę Świątkowską i Dariusza Kosińskiego jest próbą przedstawienia dziejów scenografii teatralnej do roku 1939 ujętą w kolejne odsłony: myśl i praktyka Stanisława Wyspiańskiego, nowe rozumienie dekoracji, bogactwo i różnorodność scenografii malarskiej, dokonania Reduty i współpracujących z nią scenografów oraz prezentacja dwóch zasadniczych nurtów scenografii awangardowej konstruktywistycznego i performatywnego. Tom prezentuje stosunkowo najpełniejszą syntezę dziejów polskiej scenografii w omawianym okresie, układającą się we względnie linearną opowieść.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 47 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom trzeci to autorska reprezentacja przygotowanej przez Roberta Rumasa wystawy pokazywanej w salach Zachęty - Narodowej Galerii Sztuki od października 2019 do stycznia 2020. Jest to swego rodzaju „książka wystawowa” lub „galeria w książce” - plastyczna opowieść o scenografii teatralnej i społecznej, opatrzona (tak jak wystawa) W(o)prowadzeniem Doroty Buchwald oraz historyczno-metodologicznym artykułem Dominiki Łarionow o wystawach scenografii jako narzędziach diagnostycznych. Wystawa Roberta Rumasa w Zachęcie nosiła taki sam tytuł jak niniejsza publikacja oraz projekt badawczy, którego jest efektem. I choć formalnie nie stanowiła jego części, powstawała jednak przy wsparciu realizującego go zespołu, była kreacją jednego z jego istotnych członków, jeszcze jedną propozycją wędrówki przez labirynt polskiej scenografii współczesnej. Wystawa Roberta Rumasa stanowiła ważne ogniwo łańcucha polskich wystaw scenograficznych, zapoczątkowanego w 1913 w Zachęcie międzynarodową Wystawą Nowoczesnego Malarstwa Scenicznego, a jej książkowa postać ma nie tylko walor dokumentacji wydarzenia, ale przede wszystkim stanowi cenne, atrakcyjne wizualnie, albumowe dopełnienie publikacji Zmiana ustawienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 48 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fundamentalną kwestią poruszaną przez teoretyków muzyki jest związek pomiędzy muzyką a emocjami. Wiele teorii dotyczących natury i znaczenia muzyki jako formy sztuki uznaje, że jedną z istotnych wartości muzyki jest jej zdolność do reprezentowania, wyrażania, przekazywania lub symbolizowania wielu pozamuzycznych emocji. Jednak teorie te zostały odrzucone przez tych, którzy uważają, że wartości każdego dzieła muzycznego są specyficznie muzyczne i w związku z tym muszą być wolne od jakiegokolwiek związku między muzyką a emocjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 433 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 467 [Wypożyczalnia], Dublety 427 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Loe.11 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Von Ueckermünde nach New York : Giulio Perotti Startenor des 19. Jahrhunderts / Sylwia Burnicka-Kalischewski. - Ueckermünde ; [Szczecin] : [Sylwia Burnicka-Kalischewski], 2016. - 331 stron : faksymilia, fotografie, nuty, portrety ; 25 cm.
Es ist bei den großen Sängern vergangener Generationen wie mit großen Sängernamen von heute: nur wenige sind allgemein bekannt, viele andere aber mit ähnlichen Qualitäten sind nur von wenigen Kennern geschätzt. Das Buch von Sylwia Burnicka-Kalischewski über den Sänger Giulio Perotti schließt eine Lücke in der Literatur über die Sänger des 19. Jahrhunderts, in dem sie detailliert und mit bewundernswertem Forscherdrang den Spuren dieses weithin geschätzten und verehrten Sängers nachgeht. Das Leben von Giulio Perotti, eigentlich ein Deutscher mit Namen Julius Prott, ist deswegen so interessant, weil es ein typisches Beispiel für den sich im Mitte des 19.Jahrhunderts vollziehende Wandel der Gesangsästhetik ist. Seine Lehrer waren allesamt die bedeutendsten Repräsentanten des späten Belcanto, dass sich aus der Zeit des Hochbarock bis in die Mitte des 19.Jahrhunderts entwickelt hat. Caroline Ungher, seine Lehrerin in Florenz, kollaborierte mit Bellini, Francesco Lamperti, ein anderer wichtiger Lehrer von Perotti, war eine Institution des `schönen Gesanges` in Italien, aber schon Giovanni Corsi, bei dem Perotti ebenfalls studierte, war als Verdi-Interpret, also die neuen Schule vertretend, bekannt geworden. In der Monographie von Sylwia Burnicka-Kalischewski erfahren wir vieles über den Wandel, dem ein Sänger zwischen 1860 und 1900 bezüglich den Repertoireanforderungen unterworfen war. Wir wissen nicht genau, wie die Stimme von ihm klang, aber ich denke, dass die frühen Aufnahmen von Enrico Caruso, die eine auf dem Atem geführte Stimme hören lässt, die noch recht fein klingt und mit dem Versuch der musikalischen Differenzierung arbeitet, und den späten Aufnahmen, die eine andere Auffassung des Klangproduktion widerspiegelt, nämlich mehr mit dramatischen Akzenten arbeitet und die Stimme mit viel Kraft und weniger mezza di voce behandelt, recht gut vergleichbar sind mit der Entwicklung Perottis von einem lyrischen Tenor zu einem Heldentenor. Sicher sind die Spuren seiner auf der Belcanto-Technik basierenden Schulung auch in seinen späten Jahren noch hörbar gewesen, aber die Kritiken dieser späteren Jahre monieren immer wieder sein wenig differenziertes, auf laute hohe Töne fixiertes Singen. Aber Achtung: diese Kritiker sind ja auch aus einer (Hör-)Schule gekommen, die noch im Ideal des reinen Belcanto, mit einer in der Höhe schlanken, mit Falsett gemischten Tenorstimme begründet war, so dass wir uns hüten sollten, diese Kritiken so zu lesen, als ob sie in unserer Zeit geschrieben worden wären. Ein anderer faszinierender Aspekt des Buches `Von Ueckermünde nach New York. Giulio Perotti, Startenor des 19. Jahrhunderts` ist die prächtige Ansammlung an Informationen zu den Rollen und Dirigenten, mit denen er zusammenarbeitete und zu den Opernhäusern, in denen er auftrat. Es ist kaum zu glauben, wie viel verschiedene und auch verschiedenartige Rollen Perotti sang, besonders auch im Wagner-Repertoire, dass damals ja vollkommen moderne Musik war und gesanglich neue und bis dahin nicht bekannte Anforderungen stellte. Wir bekommen ein genaues Bild über die damaligen, so vielfältigen und auch volumenmässig ungewöhnlich grossen Spielstätten, und bleiben bass erstaunt über die gewaltige physische und mentale Leistung, die Giulio Perotti während seiner ganzen Karriere gebracht hat. Am Ende der Monographie finden wir zusätzlich eine Liste aller Rollen, die Perotti gesungen hat und sämtliche Daten seiner Auftritte. Sylwia Burnicka-Kalischewski eröffnet uns einen Blick in eine wenig bekannte Welt eines weltbekannten Sängers, und lässt uns gleichzeitig neugierig fragen, ob es nicht noch andere faszinierende Sängerleben gibt, die zu erzählen es sich lohnte. (prof. Ulrich Messthaler)
Tak samo jest z wielkimi piosenkarzami minionych pokoleń, jak z dzisiejszymi nazwiskami wielkich śpiewaków: tylko nieliczni są ogólnie znani, ale wielu innych o podobnych cechach jest docenianych tylko przez kilku koneserów. Książka Sylwii Burnickiej-Kalischewski o śpiewaku Giulio Perottim wypełnia lukę w literaturze o śpiewakach XIX wieku, w której szczegółowo i z godną podziwu dociekliwością śledzi śladami tego powszechnie cenionego i szanowanego śpiewaka. Życie Giulio Perottiego, właściwie Niemca Juliusa Protta, jest o tyle ciekawe, że jest typowym przykładem zmiany estetyki śpiewu, jaka dokonała się w połowie XIX wieku. Jego nauczycielami byli wszyscy najwybitniejsi przedstawiciele późnego bel canta, które rozwijało się od późnego baroku do połowy XIX wieku. Caroline Ungher, jego nauczycielka we Florencji, współpracowała z Bellinim, Francesco Lamperti, inny ważny nauczyciel Perottiego, był instytucją „pięknego śpiewu” we Włoszech, ale Giovanni Corsi, u którego również studiował Perotti, był znany jako interpretator Verdiego, więc reprezentujący nową szkołę, stał się znany. Z monografii Sylwii Burnickiej-Kalischewskiej dowiadujemy się wiele o przemianach, jakie zaszły w śpiewaczce w latach 1860-1900 pod względem wymogów repertuarowych. Nie wiemy dokładnie, jak brzmiał jego głos, ale myślę, że wczesne nagrania Enrico Caruso, które pozwalają usłyszeć zapierający dech w piersiach głos, który wciąż brzmi całkiem nieźle i działa z próbą różnicowania muzycznego, oraz późne nagrania , które odzwierciedlają inne podejście do produkcji dźwięku, a mianowicie pracę bardziej z dramatycznymi akcentami i traktowanie głosu z większą mocą i mniej mezza di voce, można całkiem dobrze porównać z rozwojem Perottiego od tenora lirycznego do tenora heroicznego. Z pewnością ślady jego treningu opartego na technice bel canto były słyszalne jeszcze w późniejszych latach, jednak krytycy tamtych lat wielokrotnie narzekali na jego niezróżnicowany śpiew, który skupiał się na głośnych, wysokich tonach. Ale uwaga: ci krytycy również wywodzili się ze szkoły (słuchania), która nadal była oparta na ideale czystego bel canto, z tenorem, który jest niski i zmieszany z falsetem, więc powinniśmy uważać, aby nie lekceważyć tej krytyki czytane tak, jakby były pisane w naszych czasach. Kolejny fascynujący aspekt książki „Od Ueckermünde do Nowego Jorku. Giulio Perotti, „Gwiazda Tenora XIX wieku”, jest wspaniałym skarbnicą informacji o rolach i dyrygentach, z którymi współpracował, oraz teatrach operowych, w których występował. Aż trudno uwierzyć, jak wiele różnych i odmiennych ról śpiewał Perotti, zwłaszcza w repertuarze Wagnera, który wówczas był muzyką całkowicie nowoczesną i stawiał nowe, nieznane dotąd wymagania w zakresie śpiewu. Otrzymujemy dokładny obraz ówczesnych miejsc, które były tak różnorodne, a także niezwykle duże pod względem objętości, i pozostajemy zdumieni ogromnymi osiągnięciami fizycznymi i umysłowymi, które Giulio Perotti osiągnął w ciągu swojej kariery. Na końcu monografii znajdujemy również spis wszystkich ról, które śpiewał Perotti oraz wszystkie daty jego występów. Sylwia Burnicka-Kalischewski daje nam wgląd w mało znany świat światowej sławy piosenkarki, a jednocześnie każe z ciekawością zastanowić się, czy nie ma innych fascynujących życiorysów śpiewaków, o których warto opowiedzieć. (prof. Ulrich Messthaler)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Per.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona Czytelnikowi monografia wieloautorska pt. Wokół muzyki Feliksa Nowowiejskiego stanowi zbiór oryginalnie ujętych refleksji oraz zupełnie nowych faktów dotyczących twórczości autora Roty. Feliks Nowowiejski jest kompozytorem doskonale znanym w środowisku muzycznym, jednak niedostatecznie rozpoznawalnym i obecnym w świadomości i ogólnej wiedzy osób niezwiązanych z zawodami muzycznymi. Próbę naświetlenia tego problemu, z okazji 70. rocznicy jego śmierci, podjęło w 2016 roku – formalnie ustanowionym przez Sejm RP Rokiem Nowowiejskiego – wiele instytucji. Z uwagi na 140. rocznicę urodzin twórcy zakres prowadzonych działań naukowych, artystycznych i popularyzatorskich rozszerzono na rok 2017, w którym Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło specjalny program dotacyjny – „Nowowiejski 2017”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 466 [Wypożyczalnia], Artyści Now.17 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Kontrapunktu)
Rzeczywistym bohaterem tegorocznej edycji „Kontrapunktu” stał się widz – wyłowiony z mroku, pozbawiony komfortu anonimowego podglądacza, na różne sposoby aktywizowany, prowokowany, a nawet atakowany przez twórców spektakli. Trudno zresztą wyobrazić sobie lepszą przestrzeń do dyskusji nad pozycją widza we współczesnym teatrze niż szczeciński festiwal, którego główna nagroda przyznawana jest właśnie przez publiczność.
Ten klucz doboru festiwalowego repertuaru podpowiedziany został wyraźnie przez temat polsko-niemieckiego panelu dyskusyjnego towarzyszącego przeglądowi. Anna R. Burzyńska, zaproponowała w tym roku niezwykle nośne hasło: mapowanie publiczności. Zostało ono wyprowadzone z przekonania o istotnych zmianach, jakie dokonały się w relacji między twórcą a odbiorcą teatru w ostatnich latach. Zapraszając do tworzenia „mapy” publiczności polskich i niemieckich krytyków, badaczy, praktyków teatru, Burzyńska postawiła przed nimi mimowolnie zadanie skonfrontowania widzów po obu stronach Odry, wskazania istotnych różnic między nimi, które wynikają z odmiennej tradycji kształtującej oczekiwania, sposób percepcji, rodzaj aktywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee ; 63)
Arabska wiosna, okupacja parku Gezi, protesty w Ferguson po zabójstwie Michaela Browna w stanie Missouri czy polski Czarny Protest - masowe protesty, w realu, a nie w sieci, to powszechna, a jednak łatwa do zdyskredytowania forma uczestnictwa w życiu politycznym . „O co im chodzi?”, „Niech się bawią”, „Gdzie są ich postulaty?” - te wszystkie zarzuty po każdym z protestów wracają refrenem, niezależnie od przedmiotu protestu, czasu i miejsca. Judith Butler w swoich Zapiskach o performatywnej teorii zgromadzenia pokazuje, czemu te pytania nie są właściwie postawione i udowadnia, że sama obecność we właściwym czasie i miejscu jest ważną polityczną deklaracją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 240 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej