Kostka Violetta
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Kostka Violetta
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(288)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(281)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Muzyka polska
(2)
Intertekstualność
(1)
Kassern, Tadeusz Zygfryd 1904-1957
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Muzykologia
(1)
Polacy za granicą
(1)
Postmodernizm
(1)
Szymański, Paweł (1954- )
(1)
Technika kompozytorska
(1)
Teoria muzyki
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 548 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 551 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiamy siódmy numer rocznika naukowego „Aspekty Muzyki” kontynuującego tradycje Zeszytów Naukowych i Prac Specjalnych gdańskiej Akademii Muzycznej. Podobnie jak tomy poprzednie numer bieżący zawiera artykuły będące rezultatem badań naukowych oraz refleksji autorów z różnych dziedzin sztuk muzycznych, przede wszystkim jednak z szeroko pojętej teorii muzyki, muzykologii, estetyki muzyki i pedagogiki muzycznej. Spis treści i streszczenia artykułów (w wersji językowej polskiej i angielskiej), a także lista recenzentów siódmego tomu „Aspektów Muzyki” dostępne są na stronie internetowej czasopisma: http://aspektymuzyki.amuz.gda.pl/tomy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 557 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ósmy tom rocznika naukowego ASPEKTY MUZYKI zawiera artykuły poświęcone zagadnieniom wczesnej edukacji muzycznej (część I) oraz muzyki fortepianowej (część II). Streszczenia artykułów (w wersji językowej polskiej i angielskiej), a także lista recenzentów dostępne są na stronie internetowej czasopisma: http://aspektymuzyki.amuz.gda.pl/tomy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 558 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziewiąty tom czasopisma naukowego ASPEKTY MUZYKI, pod redakcją Renaty Skupin, zawiera artykuły poświęcone metodom analizy muzyki XX i XXI wieku oraz varia. Streszczenia artykułów (w wersji językowej polskiej i angielskiej), a także lista recenzentów dostępne są na stronie internetowej czasopisma: http://aspektymuzyki.amuz.gda.pl/tomy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 559 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z pięciu części, a każda część ─ z wyjątkiem ostatniej ─ z kilku rozdziałów o ciągłej numeracji (od 1 do 15). Pierwsza część, nazwana Intertekstualność a postmodernizm, jest poświęcona wynikom badań nad intertekstualnością w ogóle. Część druga, pt. Muzyka i poetyka deklarowana Pawła Szymańskiego, dzieli się na dwa rozdziały. Pierwszy z nich zaznajamia czytelnika z pewnymi faktami na temat twórczości Szymańskiego. Można w nim przeczytać o specyficznej technice kompozytorskiej, nazywanej przez twórcę „techniką dwupoziomową”, metodach transformowania konwencjonalnych struktur sięgających od ściśle algorytmicznych do improwizowanych, stylu muzycznym, najważniejszych wykonaniach i nagraniach oraz recenzjach. Kolejny rozdział oferuje czytelnikowi opracowaną przeze mnie, na podstawie opublikowanych wypowiedzi kompozytora, poetykę deklarowaną. Cenne myśli współczesnego polskiego kompozytora zostały tu podzielone na trzy grupy: o sztuce i muzyce współczesnej, o własnej praktyce kompozytorskiej, o słuchaczu. Trzecia część nosi tytuł Metoda interpretacji utworów Pawła Szymańskiego oparta na teoriach Michaela Riffaterre’a i Ryszarda Nycza. Znając myślenie kompozytorskie Pawła Szymańskiego ustaliłam, że do interpretacji jego jawnie intertekstualnych utworów potrzebne są badaczowi trzy kategorie: wykładnik intertekstualn), interpretant oraz sens tekstu właściwego uwzględniający intertekstualną grę. Kategorie te, wykorzystane w podanej kolejności, stanowią jednocześnie drogę interpretacji utworu. Część czwarta nosi tytuł Interpretacje jawnie intertekstualnych kompozycji Pawła Szymańskiego i dzieli się na siedem rozdziałów. Zawiera szczegółowe interpretacje siedmiu kompozycji z lat 1986−2005, które są zróżnicowane pod względem obsady, ale które łączy wykorzystanie algorytmów. Są to następujące utwory: Through the Looking Glass… I na orkiestrę kameralną, Compartment 2, Car 7 na wibrafon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę, Three pieces na trzy flety proste z akompaniamentem metronomu, Dwie etiudy na fortepian, Singletrack na fortepian, Through the Looking Glass… III na klawesyn i A Kaleidoscope for M.C.E. na wiolonczelę. Piąta i ostatnia część pracy, zatytułowana Muzyka Pawła Szymańskiego jako przykład poetyki intertekstualnej postmodernizmu, jest podsumowaniem badań. Wszystkie przeanalizowane utwory Pawła Szymańskiego wykazują działanie wzajemnie splecionych reguł kompozytorskich dwóch rodzajów: reguł historycznych i reguł wymyślonych przez kompozytora, nowoczesnych, eksperymentalnych, nazywanych przez niego samego abstrakcyjnymi. Reguły historyczne dotyczą stosowanych skal, prowadzenia melodii, konstruowania wielogłosu, morfologii akordów, harmonicznego przebiegu, kadencjonowania, budowania form muzycznych itp. Drugi zbiór reguł stanowią reguły niezależne od konwencji, wymyślone przez Pawła Szymańskiego i mające charakter eksperymentalny. Reguły te obejmują pomysły kompozytorskie dotyczące poszerzania i transformowania danej struktury historycznej, dopasowania poszerzonej struktury do środków wykonawczych oraz „dekorowania” ostatecznego materiału dźwiękowego. Zastosowane przez Pawła Szymańskiego dwie grupy diametralnie różnych reguł kompozytorskich − historycznych i eksperymentalnych − przynoszą interesujące teksty właściwe. Połączenia materiałów i technik różnego pochodzenia nie przyjmują tu formy kolaży czy zlepieńców, w których po fragmencie w jednym stylu lub jednej technice kompozytorskiej następuje kolejny w zupełnie innym stylu lub technice. Formują one raczej dyskurs muzyczny rozciągający się między atrybucjami a anomaliami gramatycznymi, dyskurs, który jest pewnego rodzaju syntezą środków dawnych z nowymi, w którym drobne elementy różnego pochodzenia przenikają się z sobą, tworzą niewyraźny dialog starego z nowym. Każdy omówiony utwór jest pod tym względem inny, w każdym gra intertekstualna toczy się wertykalnie i horyzontalnie. Jawnie intertekstualne utwory Pawła Szymańskiego są na tyle atrakcyjne, że stale budzą u słuchaczy zaciekawienie, przynoszą nowe spostrzeżenia i odkrycia. Podobnie jak utwory w poetyce tradycyjnej tego kompozytora, mają wręcz „sprężoną” treść emocjonalną, wzruszają i nie pozostawiają słuchaczy obojętnymi. Jakie miejsce zajmują w dzisiejszej twórczości? Odpowiedź na to wręcz narzucające się pytanie uzyskamy dopiero po przeprowadzeniu szerokich badań porównawczych, które powoli zaczynają się rozwijać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Szy.40 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kas.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej