Poniatowska Patrycja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Poniatowska Patrycja
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
(5)
Wystawy sztuki
(3)
Artyści australijscy
(2)
Performance
(2)
Akcja (dzieło sztuki)
(1)
Artyści amerykańscy
(1)
Artyści kanadyjscy
(1)
Ben-Ary, Guy (1967- )
(1)
Biotechnologia
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Feingold, Ken (1954- )
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Maszyny
(1)
Stelarc (1946- )
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Sztuka polska
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tresset, Patrick
(1)
Vorn, Bill
(1)
Wideo-art
(1)
Zamiara, Wojciech (1960- )
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(5)
Gatunek
Katalog wystawy
(5)
Wywiad dziennikarski
(3)
Sztuka australijska
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Szkic
(1)
Sztuka amerykańska
(1)
Sztuka kanadyjska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka i kultura robotów. BILL VORN i jego Histeryczne Maszyny” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie kanadyjskiego artysty Billa Vorna „Histeryczne Maszyny”. Histeryczne maszyny stanowią doskonały przykład twórczości Vorna. Każda z nich jest aluminiową, ośmionożną formą zwisającą z sufitu, przypominającą kształtem ogromnego pająka. Jest zaopatrzona w kilka systemów: sensoryczny, motoryczny i kontrolny, które wspólnie odgrywają rolę autonomicznego układu nerwowego. Sensory pozwalają Maszynom odkryć obecność widzów w przestrzeni wystawienniczej a to, w dalszej kolejności, prowadzi je do podjęcia wobec nich różnych działań. Histeryczne maszyny, poza fizycznymi interakcjami z publicznością, inicjują również więzi emocjonalne. Ich hybrydyczny status, wiążący właściwości żywych organizmów i urządzeń technicznych prowadzi widzów do reakcji o podobnie niejasnej, ambiwalentnej strukturze, w których afekty łączą się z zainteresowaniem poznawczym a empatia miesza z pierwotnym lękiem i krzyżuje z technofobią. Ryszard W. Kluszczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Vor.1 [Wypożyczalnia], Dublety 286 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „KEN FEINGOLD: Figury mowy” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Gdańskiej Galerii Miejskiej 2 w 2014 roku w ramach projektu Art+Science Meeting wystawie prac amerykańskiego artysty Kena Feingolda. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, artysta konceptualny Ken Feingold, historyk i teoretyk mediów Errki Huhtamo, historyk sztuki Edward Shanken, Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Ewa Wójtowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 287 [Wypożyczalnia], Artyści Fei.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka bio-robotyczna i jej konteksty kulturowe” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2015 roku wystawie prac australijskiego artysty Guya Ben - Ary. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca bio artu Guy Ben- Ary, profesor nauk politycznych na Uniwersytecie w York Shannon Bell, krytyk sztuki i kurator Monica Bello, historyk sztuki i teoretyk kultury, profesor w ośrodku PAST Dmitry V.Galkin, artysta Andy Gracie, niezależna kuratorka, pisarka i artystka Gemma Ben – Ary, artystka, pisarka i naukowiec Kirsten Hudson, doktor Joanna Jeśman, kulturoznawczyni, artystka interdyscyplinarna Tanya Visosevic, artysta interdyscyplinarny Nathan Thompson, artystka i kuratorka Boryana Rossa oraz doktorankta na Uniwersytecie Łódzkim Martyna Michalska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 284 [Wypożyczalnia], Artyści Ben.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Mięso, metal i kod / rozchwiane chimery STELARC” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie prac australijskiego artysty Stelarca. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca performansów i instalacji Stelarc, muzyk, teoretyk i historyk sztuki Maciej Ożóg, wykładowca i ekspert do spraw mediów Piotr Zawojski, pisarka, artystka i kuratorka Joanna Żylińska, historyk sztuki i kurator Andreas Broeckmann, performer, muzyk i pisarz Marco Donnarumma, badaczka analizy przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji Anna Nacher, pisarz, tłumacz i artysta dźwiękowy Morten Søndergaard.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ste.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patrick Tresset podejmuje w swoich pracach dyskurs dotyczący twórczości i jej współczesnych, transhumanistycznych postaci. Rozważa kwestie przeobrażeń sztuki, uruchamia refleksję na temat strategii jej tworzenia, jak też i doświadczania. Z drugiej strony podejmuje problem miejsca, jakie w ludzkim świecie zajmują roboty i inne formy sztucznej inteligencji oraz przyszłości ich wzajemnych relacji.
Szczególna wartość i wyrafinowanie twórczości Patricka Tresseta wynika nie tylko ze statusu, jaki uzyskują jej wytwory – zarazem podmioty i przedmioty, dzieła i twórcy. Walory te biorą się również ze znamionującego ją hybrydycznego splotu różnych tendencji i rodzajów artystycznych, które spotykają się w jego dziele: rysunek, sztuka kinetyczna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuka generatywna, performance art, sztuka interaktywna, sztuka instalacji, konceptualizm – wyliczenie to nie jest jeszcze kompletne. Interakcje między nimi budują wewnętrzną dynamikę prac Tresseta, jako form sztuki hybrydycznej, odgrywając też istotną rolę w charakterystyce jej właściwości i ogólnej wymowy. Znaczenie jego sztuki wynika również ze skali i rangi problemów estetycznych, filozoficznych i społecznych, które wyławia i uczytelnia, bądź też prowokuje, stawia i poddaje rozważaniom, stając się w ten sposób ważną częścią współczesnych dyskursów artystycznonaukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tre.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórczość Zamiary charakteryzuje estetyczny minimalizm oraz operowanie paradoksem. W jego postawie interesujące są nieustające próby interpretacji własnego „ja”. Przy pomocy lapidarnych środków artysta prowadzi z odbiorcą emocjonalną i intelektualną grę. Tytuł wystawy Ty pójdziesz górą, a ja doliną nawiązuje do najnowszej pracy Wojciecha Zamiary oraz pracy wideo, którą zrealizował wspólnie ze swoim przyjacielem, Witosławem Czerwonką. Pokazując sztukę Zamiary, trudno jest bowiem nie mówić o Czerwonce i wzajemnym wpływie obu artystów. Ich przyjaźń rozpoczęła się w 1986 roku i trwała do śmierci Witosława Czerwonki. Zamiara prowadził wraz z Czerwonką kultowe zajęcia upowszechniające nowe media w pracowni Podstaw Projektowania Plastycznego na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Udział w tych zajęciach brali m.in.: Robert Rumas, Piotr Wyrzykowski, Jacek Niegoda, Dominik Lejman, Adam i Ania Witkowscy, Tomasz Kopcewicz, Tuse, Robert Jurkowski czy Jarosław Bartołowicz. Zamiara i Czerwonka stworzyli jedynie dwie wspólne prace wideo. Realizacje zatytułowane Ja górą i do re mi mogą być odczytane jako komentarze do charakteru ich wzajemnych relacji, sposobu patrzenia na świat i sztukę. Trzecią pracę, performans pt. GO zainicjował Wojciech Zamiara i zaprosił do jego wykonania Witosława Czerwonkę. Na wystawie będzie można zobaczyć dokumentację tego zrealizowanego w 1990 roku performansu, podczas którego mężczyźni stanęli naprzeciwko siebie i połączyli się foliową tubą. Performans polegał na dzieleniu się i ostatecznie walce przyjaciół o oddech. Pomimo tego, że Zamiara jest uznawany za jednego z pionierów i najważniejszych twórców sztuki wideo w Polsce, wystawiał swoje prace głównie podczas festiwali i ekspozycji zbiorowych. Wystawa w CSW ŁAŹNIA jest pierwszą tak obszerną prezentacją jego dzieł. Pokażemy siedemnaście prac wideo oraz dwanaście fotografii, a także dokumentację instalacji i performansów zrealizowanych przy udziale najbliższych w latach 1985–2022. Prace nie powstałyby bez pomocy: Jarosława Bartołowicza, Witosława Czerwonki, Wojciecha Kozłowskiego, Leszka Krutulskiego, Anny Kuczyńskiej, Agaty Lehman, Jana Matejki, Vahrama Mkhitaryan, Wojciecha Olejniczaka, Jerzego Ostrogórskiego, Piotra Różyckiego, Barbary Taill, Jerzego Wódkowskiego, ZbyZiela, Bartosza Żukowskiego… Wojciech Zamiara, artysta interdyscyplinarny, zajmujący się sztuką wideo, performance, fotografią oraz instalacjami multimedialnymi. Artysta współtworzył Galerię Wieża Ciśnień w Bydgoszczy, przez parę lat prowadził galerię w bydgoskim klubie Mózg. Od 1986 roku pracuje, jako pedagog na Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, obecnie jest profesorem tytularnym i pełni funkcję dziekana ds. Kierunku Fotografia. Jego prace prezentowane były w ważnych ośrodkach związanych ze sztuką współczesną m.in.: Berlin, Kassel, Kolonia, Sao Paulo, Tokio, Londyn czy MoMA w Nowym Jorku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Zam.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej