Galeria Piekary (Poznań)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(28)
Forma i typ
Książki
(19)
Artykuły
(9)
Publikacje promocyjne
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Autor
Nowak Szymon tłumacz
(5)
Piłakowska Magdalena
(4)
Jędrowski Przemysław
(3)
Matschi Katarzyna
(3)
Smolińska-Byczuk Marta (1975- )
(3)
Kowalczyk Izabela (1971- )
(2)
Kowalczyk Izabela (1971-)
(2)
Lubiak Jarosław (1971-)
(2)
Nowak Szymon (1973- )
(2)
Nowak Szymon (tłumacz)
(2)
Pieczyński Cezary
(2)
Łuczak Dorota
(2)
Bernatowicz Piotr
(1)
Borowiec Anna
(1)
Buczkowski Jan
(1)
Chodań Przemysław (1983- )
(1)
Chorzępa Emilia
(1)
Czubak Bożena
(1)
Fechner Zofia
(1)
Hueckel Magdalena (1978-)
(1)
Jaworska Anna
(1)
Kostołowski Andrzej (1940- )
(1)
Kowalczyk Izabela (1971- .)
(1)
Kozień Monika
(1)
Kozłowski Jarosław (1945- )
(1)
Krzempek Krzysztof
(1)
Lejman Dominik (1969-)
(1)
Lipiński Filip (1979- )
(1)
Lubiak Jarosław (1971- )
(1)
Lubiak Jarosław (1971- .)
(1)
Makowiecki Wojciech (1944- )
(1)
Matuszewski Andrzej (1924-2008)
(1)
Newsham Paul
(1)
Nowaczyk Włodzimierz (1953-)
(1)
Nowaczyk Włodzimierz (1953-2020)
(1)
Piotrowski Kazimierz (1964- )
(1)
Piotrowski Piotr (1952-2015)
(1)
Robakowski Józef (1939- )
(1)
Różańska-Gorgolewska Krystyna (1976- )
(1)
Salamon-Radecka Agnieszka
(1)
Toman Sławomir (1966-)
(1)
Wolniewska Maja (1990- )
(1)
Wróblewska Magdalena (1980-)
(1)
Świdzińska Ewa (1958-)
(1)
Šuica Nikola (1960- .)
(1)
Żarczyńska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(22)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1362)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Galeria Piekary (Poznań)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(412)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(189)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Muzyka węgierska
(71)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Krytyka artystyczna
(62)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-0
(12)
2001-
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(21)
Polska
(2)
Belgrad (Serbia)
(1)
Poznań (woj wielkopolskie)
(1)
Tel Awiw-Jafa (Izrael)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Malarstwo polskie
(8)
Fotografia polska
(6)
Sztuka polska
(5)
Katalog wystawy
(4)
Sztuka kobiet
(2)
Fotografia austriacka
(1)
Grafika polska
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rysunek polski
(1)
Rzeźba polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
28 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.43 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
"Białe jest białe, czarne jest czarne" / Przemysław Chodań. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 169-170 2300-3391.
„Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne” ― powiedział Jarosław Kaczyński w jednym ze swoich wystąpień. Ta wypowiedź przytaczana wielokrotnie jako językowy lapsus, wydaje się jednak bardziej interesująca z innych względów ― po pierwsze, można ją odczytywać jako pozytywne twierdzenie, a nie jako przejęzyczenie, po drugie, można też postawić tezę, że nie jest to tylko kwestia kolorystycznego pozoru, lecz również symptom pewnego głębszego mechanizmu charakteryzującego życie polityczne. Mechanizm ten można nazwać polityczną achromatopsją ― utratą zdolności widzenia barw. Polityczna achromatopsja skutkuje redukcją spektrum barwnego do bezbarwnej opozycji bieli i czerni. Opozycja ta nie jest niczym innym jak przeciwstawieniem pełni światła we wszystkich jego odcieniach, jego całkowitemu brakowi.
Opozycja czerni i bieli jest najradykalniejsza (w porównaniu z kolorystycznymi), zapewne z tego względu jest tak użyteczna dla wyrażania przeciwieństwa politycznego, które jest przeciwieństwem najmocniejszym. Jest najintensywniejsze w porównaniu z opozycją etyczną, estetyczną i ekonomiczną. Istota polityczności jest określona zaś zdaniem Carla Schmitta przez zdolność do rozróżnienia przyjaciela i wroga. Podkreśla on jednocześnie, że jest to podobne do rozdzielenia na piękno i brzydotę (estetyka), na dobro i zło (etyka) i na to co korzystne i niekorzystne (ekonomia). Każda z tych sfer powinna zostać autonomiczna i nie powinno się ich ze sobą utożsamiać. Jednocześnie jednak w praktyce politycznej, zwłaszcza polskiej, widoczne jest utożsamienie przyjaciela z tym, co dobre, piękne i korzystne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne G.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Hue.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka o Andrzeju Matuszewskim jest czymś więcej niż tylko dopełnieniem zorganizowanej przez galerię Piekary wystawy. Znaleźć w niej także możemy dokumentację jego bogatego i zróżnicowanego dorobku. Jest to przede wszystkim opowieść o sztuce nowoczesnej w Polsce i w Poznaniu w latach 50. i 60., której Matuszewski był istotnym współtwórcą. Przede wszystkim należy pamiętać o galerii odNowa, którą Matuszewski założył w Poznaniu pod koniec 1964roku, zamkniętej po happeningu „Postępowanie”, który odbył się 6 maja 1965 roku. odNowa, której działalność przypomniał w 1993 roku na wystawie w poznańskim Muzeum Narodowym Piotr Piotrowski, była jedną z najciekawszych i najważniejszych galerii w ówczesnej Polsce, a jej dorobek i metody działania stały się inspiracją dla kolejnych znakomitych, niezależnych miejsc sztuki, które w Poznaniu prowadzili artyści przez kolejne trzydzieści lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 323 [Wypożyczalnia], Artyści Mat.8 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa Pawła Matyszewskiego "Odejdź ciało" prezentuje zarówno obrazy, jak i obiekty, w których uchwycone zostają zjawiska przyrostu, nawarstwiania się, puchnięcia, rozdzierania i gojenia. Jednakże, inaczej niż w jego wcześniejszych pracach, nie chodzi tu już tylko o ciało. To zgodnie z tytułem wystawy ma odejść, a jednak wciąż daje znać o swojej procesualności. Tym samym wpisuje sie w przemiany, którym podlega cały swiat natury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mat.9 [Wypożyczalnia], Dublety 324 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Nie.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Artyści Pin.2 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Obr.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Light Regained to zorganizowana przez Fundację 9/11 Art Space w poznańskiej Galerii Piekary monograficzna wystawa jednego z najwybitniejszych polskich artystów intermedialnych XX wieku Antoniego Mikołajczyka. Na wystawie zaperzentowane prace z kilku kolekcji prywatnych. Pokazowi towarzyszy powyższa publikacja.
Twórczość Antoniego Mikołajczyka obejmuje dzieła wykonane w rozmaitych technikach artystycznych od malarstwa przez fotografię i film do instalacji oraz projekcji świetlnych, ale zawsze była związana z poszukiwaniem związków dzieła ze światem realnym, przedmiotu z jego obrazem, oraz światła, przestrzeni i czasu. Ewolucja jego twórczości podążała w kierunku coraz bardziej czystego i bezpośredniego użycia światła w dziele, procesu „wyzwalania światła”, jak określił to Lech Lechowicz. Wiązało się to z postępującą redukcją formy i oczyszczaniem dzieła ze zbędnych elementów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mik.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne L.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne" ― powiedział Jarosław Kaczyński w jednym ze swoich wystąpień. Ta wypowiedź przytaczana wielokrotnie jako językowy lapsus, wydaje się jednak bardziej interesująca z innych względów ― po pierwsze, można ją odczytywać jako pozytywne twierdzenie, a nie jako przejęzyczenie, po drugie, można też postawić tezę, że nie jest to tylko kwestia kolorystycznego pozoru, lecz również symptom pewnego głębszego mechanizmu charakteryzującego życie polityczne. Mechanizm ten można nazwać polityczną achromatopsją ― utratą zdolności widzenia barw. Polityczna achromatopsja skutkuje redukcją spektrum barwnego do bezbarwnej opozycji bieli i czerni. Opozycja ta nie jest niczym innym jak przeciwstawieniem pełni światła we wszystkich jego odcieniach, jego całkowitemu brakowi.
Opozycja czerni i bieli jest najradykalniejsza (w porównaniu z kolorystycznymi), zapewne z tego względu jest tak użyteczna dla wyrażania przeciwieństwa politycznego, które jest przeciwieństwem najmocniejszym. Jest najintensywniejsze w porównaniu z opozycją etyczną, estetyczną i ekonomiczną. Istota polityczności jest określona zaś zdaniem Carla Schmitta przez zdolność do rozróżnienia przyjaciela i wroga. Podkreśla on jednocześnie, że jest to podobne do rozdzielenia na piękno i brzydotę (estetyka), na dobro i zło (etyka) i na to co korzystne i niekorzystne (ekonomia). Każda z tych sfer powinna zostać autonomiczna i nie powinno się ich ze sobą utożsamiać. Jednocześnie jednak w praktyce politycznej, zwłaszcza polskiej, widoczne jest utożsamienie przyjaciela z tym, co dobre, piękne i korzystne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.12 [Wypożyczalnia], Dublety 326 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kna.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sch.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Strategie kobiet / Krystyna Różańska-Gorgolewska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2017), s. 14-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Na wystawie zaprezentowane zostały prace Izabelli Gustowskiej, Zofii Kulik / KwieKulik, Anny Kutery, Natalii LL, Teresy Murak, Jolanty Marcolli, Ewy Partum, Marii Pinińskiej-Bereś oraz Teresy Tyszkiewicz. Ich działalność artystyczna plasuje się nie tylko w obrębie sztuki kobiet oraz wczesnego feminizmu ale przede wszystkim wpisuje się w tendencje drugiej awangardy (neoawangardy), które w Polsce dominowały w latach 70-tych i na początku lat 80-tych, a ich kolebką był przede wszystkim Wrocław. Istotnym jest, że był to czas niezwykłej pluralizacji postaw i gestów artystycznych niespotykanych wcześniej w polskiej sztuce – dobitnie unaoczniają to prezentowane prace.
Dama w lustrze to tytuł (w polskim tłumaczeniu) zbioru opowiadań Virgini Woolf, angielskiej pisarki i feministki, a zarazem powtórzenie tytułu jednego z zawartych tam opowiadań. Historia ta to studium psycho-fizyczne pewnej kobiety, Isabelli Tyson, którą narratorka, snując refleksje w pierwszej osobie, na zasadzie charakterystycznie dla pisarki prowadzonego strumienia świadomości, próbuje odkryć jako osobę, przeniknąć do jej wnętrza. Służyć ma jej do tego lustro, które w tym opowiadaniu wydaje się być zarazem niebezpieczne i pociągające. Martwe przedmioty nieruchomieją, zastygają w nim i zyskują nieśmiertelność, ludzka postać jest zaś obnażona, ujawnione zostają nawet zakamarki jej duszy. Ostatecznie – wszystko jest w lustrze – jak pisze Woolf – obdarzone nową realnością i znaczeniem…
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej