Edukacja i pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(52)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Czytelnia
(4)
Autor
Kalarus Anna
(3)
Kumik Ewa (1956- )
(3)
Bartosewicz Julianna
(2)
Delecka-Bury Alicja
(2)
Pawłowska Małgorzata (sztuki piękne)
(2)
Wrońska-Zwolińska Halina
(2)
Wroński Tadeusz (1915-2000)
(2)
Aston Jeremy Hugh
(1)
Bajkowska Lidia
(1)
Banasiak Jakub (1980- )
(1)
Bierkowski Tomasz
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Carasso Jean-Gabriel (1948- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Dobrzyniecka-Kojder Małgorzata (1963- )
(1)
Dominiak Barbara (1981- )
(1)
Draus Agnieszka
(1)
Fesnak-Przybylska Elżbieta
(1)
Florek Lidia
(1)
Frołowicz Elżbieta
(1)
Gieroń Urszula
(1)
Godlewska-Siwerska Magdalena
(1)
Gołębiowska Dorota (nauczycielka)
(1)
Hasiuk-Świerzbińska Magdalena
(1)
Janota-Bzowska Magdalena
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwaszewska Monika
(1)
Kasprzak Marta
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Kozłowska-Lewna Alicja
(1)
Kołodziejczak Anna (filmoznawca)
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kınam Bilge (1978- )
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Lallias Jean-Claude
(1)
Laukvik Jon (1952- )
(1)
Lecoq Jacques (1921-1999)
(1)
Lenk Krzysztof (1936-2018)
(1)
Lewińska-Gwóźdź Beata (1963- )
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
McClintock Melanie
(1)
Miaskowska Marta
(1)
Mostowska Jadwiga
(1)
Mrowczyk Jacek (1972- )
(1)
Myszkiewicz Monika
(1)
Myśliński Damian
(1)
Nogaj Anna
(1)
Nowicki Tomasz (1982- )
(1)
Okraj Zofia
(1)
Oslislo-Piekarska Zofia
(1)
Ostrowska Barbara (sztuki piękne)
(1)
Owczarek Magdalena (1975- )
(1)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Peret-Ziemlańska Zofia (1931- )
(1)
Pohl Anna (sztuki piękne)
(1)
Seul-Michałowska Sylwia
(1)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(1)
Sobieraj-Bednarek Justyna
(1)
Sokołowska Katarzyna Ewa. Wykaz dzieł polskiej XIX wiecznej literatury fortepianowej na cztery ręce
(1)
Sosnowska Paulina (1976- )
(1)
Stopa-Pielesz Ewa
(1)
Strasz Marek
(1)
Sumorok Aleksandra (1980- )
(1)
Szajda Mariusz
(1)
Szeląg Marcin
(1)
Szendzielorz-Jungiewicz Gabriela
(1)
Tomalski Krzysztof (1963- )
(1)
Ujma Monika
(1)
Varzim Marta
(1)
Waluga Anna
(1)
Wojtyga Ewa
(1)
Yoldi Mónica (1970- )
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Łukaszewski Leon (1909-1991)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(51)
Portugalia
(1)
Język
polski
(48)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Dzieci
(1)
Graficy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(9)
Metody nauczania
(6)
Dzieci
(4)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Uczniowie
(4)
Kształcenie
(3)
Muzyka
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagodzy
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkoły muzyczne
(3)
Arteterapia
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Harmonia (muzyka)
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele muzyki
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Skrzypce
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka polska
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów (Łódź)
(1)
Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego (Kraków)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych (Katowice)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego (Łódź)
(1)
Akademie sztuki
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Arendt, Hannah (1906-1975)
(1)
Artyści ludowi
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Artyści polscy
(1)
Audycje muzyczne
(1)
Barok
(1)
Blog
(1)
Blogerzy
(1)
Curyłowa, Felicja (1903-1974)
(1)
Czytanie
(1)
Design thinking
(1)
Dyskurs
(1)
Ecole internationale de théâtre Jacques Lecoq
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Epidemie
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Galeria Willa (Łódź)
(1)
Grafiki
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Instytut Edukacji Artystycznej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Katedra Interdyscyplinarna (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Klasycyzm
(1)
Kliś, Michał (1945- )
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie słuchu muzycznego
(1)
Kultura popularna
(1)
Lecoq, Jacques (1921-1999)
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Lęk
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarze polscy
(1)
Muzeum Zagroda Felicji Curyłowej (Zalipie)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół muzycznych
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuropsychologia
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Nuty
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby korzystające z opieki społecznej
(1)
Palcowanie (muzyka)
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Program nauczania
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1901-2000
(14)
1945-1989
(8)
1989-2000
(6)
1939-1945
(3)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraków (woj. małopolskie)
(3)
Europa
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Zalipie (woj. małopolskie, pow. dąbrowski, gm. Olesno)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Monografia
(4)
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Szkoła gry
(3)
Antologia
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Muzyka na skrzypce
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Biografia
(1)
Biogram
(1)
Broszura
(1)
Dyskusja
(1)
Katalog wystawy
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania dla szkół muzycznych
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Sztuka polska
(1)
Teatr francuski
(1)
Wspomnienie pośmiertne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(933)
Historia
(541)
Socjologia i społeczeństwo
(116)
Nauka i badania
(68)
Filozofia i etyka
(62)
Edukacja i pedagogika
(52)
Architektura i budownictwo
(52)
Etnologia i antropologia kulturowa
(52)
Psychologia
(47)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(46)
Literaturoznawstwo
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Medycyna i zdrowie
(16)
Biologia
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Religia i duchowość
(12)
Inżynieria i technika
(10)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Językoznawstwo
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Hobby i czas wolny
(4)
Dom i ogród
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Archeologia
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
1901-2000
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Matematyka
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana pozycja to monografia Ewy Kumik składająca się z 7 rozdziałów. Każdy z tych rozdziałów podejmuje trochę inną przestrzeń tematyczną, ale wszystko skupia się na edukacji muzycznej - w rodzinie w początkowym okresie rozwoju dziecka, w szkołach muzycznych. Książka podejmuje temat pracy pedagogicznej nauczycieli szkół muzycznych, niezbędnych wartości nauczyciela, a także omawia wybrane aspekty pracy dydaktyczno‐wychowawczej realizowanej w szkołach. Ostatni rozdział poświęcony jest sukcesom i porażkom uczniów szkół muzycznych. Publikacja adresowana jest do osób zajmujących się edukacją muzyczną młodych artystów, do nauczycieli i studentów, do animatorów życia kulturalnego i społecznego, a także do rodziców, dla których ważny jest rozwój zdolności i umiejętności muzycznych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 245 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Ideą publikacji jest ukazanie muzyki jako wartości w różnych aspektach, tzn. jako sztuki i teoretycznych o niej rozważań, jak i wykorzystania tkwiącego w niej potencjału w oddziaływaniach edukacyjnych i terapeutycznych wobec dzieci, młodzieży i dorosłych. Na niniejszą monografię składa się prezentacja wyników badań nad wartościami w muzyce kształtowanymi przez percepcję i twórczą interpretację w dyskursie muzykologicznym, teorii muzyki oraz w aspekcie artystyczno-wykonawczym i pedagogicznym. Walorem publikacji jest szerokie spektrum podjętej problematyki, związanej z niezmiernie istotną w obecnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i edukacyjnej kategorią wartości w edukacji oraz próba powiązania, w kilku tekstach, rozważań teoretycznych z ich empiryczną egzemplifikacją, co służy pogłębieniu zrozumienia prezentowanej wiedzy, a także ujawnieniu obszarów dalszych analiz i badań. Recenzowana książka z pewnością zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców. Jest kierowana do środowisk akademickich, oraz może być wykorzystywana w procesie kształcenia przyszłych nauczycieli” (dr hab. Ewa Kochanowska, prof. AT-H). „Recenzowana publikacja wpisuje się szeroko w nurt rozważań nad muzyką jako wartością w życiu człowieka. Dokonujący się na naszych oczach proces transformacji, zmian struktur muzycznych, szczególnie w muzyce współczesnej przybiera często charakter niekontrolowany, co pociąga za sobą konieczność nowego namysłu nad omawianymi treściami w kontekście filozoficznym, muzycznym a także pedagogicznym. Zaprezentowane w monografii artykuły wyznaczają jej trójdzielny charakter. Splot rozważań prowadzonych przez autorów poszczególnych artykułów pozwolił na wyodrębnienie przez redaktorkę monografii tematyki pierwszej części, która koncentruje się na wartościach jakie wnosi muzyka w różne przestrzenie życia człowieka. Druga część omawianej książki poświęcona jest wartością muzyki w wychowaniu i edukacji, zaś ostatnia trzecia część dotyka problemów związanych z terapeutycznymi walorami muzyki” (dr hab. Rafał Majzner, prof. AT-H).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 587 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe. - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: – pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych, – prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa, – pedagogiki reform edukacyjnych – tu czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. „Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju – z tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 178 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jon Laukvik jest norweskim organistą, studiował muzykę kościelną, organy i fortepian w Oslo. Publikacja stanowi szkołę na organy jego autorstwa. Opiera się w niej na praktykach stosowanych w epoce baroku i klasycyzmu - epokach, w których wiedza na temat gry na organach została pogłębiona, a myśl konstruktorska – udoskonalona. Nuty dla początkujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 268 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jacques Lecoq zajmuje miejsce paradoksalne. Do jego pracy odwołują się aktorzy, autorzy, reżyserzy, scenografowie, ale także architekci, wychowawcy, psychologowie, pisarze, a nawet duchowni – ci, którzy bezpośrednio uczyli się w Szkole lub byli uczniami jego uczniów. Jeszcze inni inspirują się jego pracą, nie znając nawet jej źródła. Sławny na całym świecie, jest stosunkowo mało znany we własnym kraju. Kto zna jego pedagogikę? Korzenie jego nauczania, jego ewolucję, zasady, wątpliwości i poszukiwania? […] Podczas licznych rozmów książka krystalizowała się wokół zasad strukturyzujących nauczanie teatru, wywiedzionych z doświadczeń. Jacques Lecoq, stosując swój słownik zarazem obrazowy i precyzyjny, prowadzi nas krok po kroku do granic własnych poszukiwań – do wspólnych źródeł wszelkiej kreacji. Cierpliwie i wspaniałomyślnie objaśnia zakręty drogi, przeszkody, odchylenia, ślepe uliczki. Śledzi z ukrycia zafascynowany pewnymi zagadkami związku człowieka z kosmosem, z których rodzi się gra teatralna. […] Podjęta podróż nie bez humoru i delikatności prowadzi ku najwyższym szczytom teatru i ku ciągle oddalanym horyzontom, ku mądrości Ciała poetyckiego. (fragment książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Lec.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje i omawia unikalny program kształcenia typografii wybitnego projektanta i pedagoga, profesora prestiżowej amerykańskiej uczelni Krzysztofa Lenka, doktora honoris causa Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. „Six Lessons in Typography…”, to dokumentacja osiągnięć dydaktycznych w zakresie kształcenia typografii, a przede wszystkim podręcznik pokazujący jak mądrze uczyć projektowania. Ćwiczenia zaprezentowane i omówione w książce z zasady są pretekstem do nauki projektowania, choć w gruncie rzeczy uczą procesu kreatywnego myślenia, analizy danych, logicznego ich uporządkowania oraz tworzenia struktur informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 326 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka znakomicie połączyła wiedzę z zakresu historii sztuki, estetyki, edukacji przez sztukę z profesjonalnymi analizami programów kształcenia. Książka pozwala poznać podobieństwa, różnice i zmiany, wprowadzane przez szereg lat w koncepcjach i programach kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 26 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo porusza zagadnienia problematyki kształcenia słuchu, ktore od lat budzi niezmienne zainteresowanie w muzycznym świecie. Pełni ono bowiem ważną rolę w grupie przedmiotów kierunkowych na wszystkich poziomach szkolnictwa muzycznego. Percepcja, realizacja muzyki współczesnej, przygotowanie się do twórczej i odtworczej pracy w tym zakresie - to pojęcia, które czytelnik z pewnością tutaj znajdzie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 494 [Wypożyczalnia], Edukacja muzyczna 227 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 105 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog prezentuje historię, twórczość oraz sławne sylwetki związane z krakowską ASP, z przełomu 45 lat. Publikacja obszerna merytorycznie, wzbogacona o liczne ilustracje oraz biogramy artystów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.77 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor wskazuje na możliwości pomocy terapeutycznej realizowanej za pośrednictwem muzyki. Omówiony w publikacji proces badawczy potwierdza, że Muzykoterapia neurologiczna stanowi ważną metodę terapii osób w okresie późnej dorosłości zamieszkałych w Domach Pomocy Społecznej. Przeprowadzony eksperyment utwierdza w przekonaniu, że takie zajęcia, wykorzystujące przedstawione w książce założenia terapii muzyką, mogą w znaczny i istotny sposób wspomagać ogólne funkcjonowanie poznawcze osób z problemami neurologicznymi, a co za tym idzie – ich codzienną działalność i egzystencję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 560 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomasz Nowicki podjął próbę przeprowadzenia wielokierunkowej analizy sposobu funkcjonowania ogrodu zoologicznego w przestrzeni społecznej doby późnej nowoczesności. Wykorzystanie przez autora zróżnicowanej i bogatej podbudowy teoretycznej, elementów studium historycznego oraz badania jakościowego przyniosło bardzo ciekawy rezultat. Zabawa w więzienie… wydaje się publikacją potencjalnie niezwykle interesującą przede wszystkim dla profesjonalnych badaczy i badaczek związanych z przynajmniej kilkoma dziedzinami humanistyki. Nowicki sięgnął bowiem po instrumenty interpretacyjne charakterystyczne zarówno dla antropologii, kulturoznawstwa, filozofii społecznej oraz psychologii, jak i, a może przede wszystkim, krytycznej pedagogiki o wyraźnie interdyscyplinarnych inspiracjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 768 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Design thinking : inspiracje dla dydaktyki / Zofia Okraj. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 249, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Design thinking jest podejściem inspirującym i przydatnym w wielu dziedzinach ludzkiego działania także w edukacji, gdzie możliwe jest jego wieloaspektowe zastosowanie zarówno w całości, jako procesu projektowania rozwiązań lub częściowo, przez wykorzystanie różnych technik i narzędzi, za pomocą których można rozwijać w uczniach/studentach empatię, kreatywność, a także zdolność do innowacyjnego współdziałania w zespole. W książce Czytelnik znajdzie inspiracje teoretyczne dotyczące design thinking, obejmujące opis: istoty i celów jego podejścia, jego fazy, zasady, a także efekty w kontekście wiedzy o twórczości. Ważną część publikacji stanowią przydatne dla nauczycieli inspiracje metodyczne zawierające opisy technik i narzędzi związanych z design thinking wraz z przykładami ich zastosowania w procesie kształcenia oraz analiza uwarunkowań tego procesu. Treści teoretyczne dopełniają inspirujące egzemplifikacje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem design thinking realizowane przez nauczycieli na wszystkich szczeblach kształcenia: w szkole podstawowej, średniej i wyższej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 96 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Niniejsze wydawnictwo powstało z okazji obchodzonego w 2021 roku 40-lecia istnienia specjalności rytmika w Akademii Muzycznej w Łodzi oraz 65-lecia funkcjonowania rytmiki na poziomie szkolnictwa wyższego, której początki miały miejsce także w Łodzi. Na płycie zamieszczono interpretacje ruchowe muzyki powstałe w latach 1985-2021. Spośród ogromnej liczby zarejestrowanych w ostatnim czterdziestoleciu kompozycji ruchowych wybrano zaledwie niewielką część, reprezentującą każdą z czterech minionych dekad. (…) Na płycie znalazł się także wywiad przeprowadzony z profesor Barbarą Ostrowską, osobą, która była jedną z pierwszych prowadzących rytmikę w łódzkiej PWSM (po Janinie Mieczyńskiej, Elżbiecie Bartoszek i Barbarze Bernackiej), a za której przyczyną reaktywowano sekcję rytmiki w 1981 roku. (…) Uzupełnieniem płyty DVD jest książeczka, w której oprócz istotnych informacji o twórcach i wykonawcach interpretacji ruchowych oraz muzyki, znalazły się artykuły dotyczące rytmiki w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje Ł.15 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo koncentruje się wokół przemyśleń na temat dróg nauczania o sztuce, opartych o doświadczenia dydaktyczne oraz diagnozy zaczerpnięte z obszaru nauk humanistycznych. Autorzy odnoszą się do aktualnych przykładów na różnych szczeblach edukacji, opierając swoje rozważania na wielostronnych źrodłach; wypowiedziach uczniów i studentów, pracach artystycznych oraz własnych obserwacjach. Głównym punktem odniesienia staje się tutaj zdanie "Sztuki należy oduczać, a nie uczyć" Leona Tarasewicza.
Układ książki odzwierciedla nietypową dla Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu kompozycję wydziału Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa. Im bliżej czytelnik poznaje jednak temat, tym bardziej rozumie celowośc takiego założenia. Książka merytorycznie rozbudowana, wzbogacona o zdjęcia i ciekawa wydawniczo, choćby dlatego warto po nią sięgnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 204 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka została napisana z myślą o tych wszystkich, którzy chcieliby napisać swoje prace zaliczeniowe bazując w przeważającej mierze na zasobach internetowych, a jednocześnie nie narażać się na oskarżenia o "pójście na łatwiznę` i pisanie pracy "po najmniejszej linii oporu`. Autorzy udowadniają, że w Internecie (to znaczy bez wychodzenia z domu), znaleźć można wiele wartościowych opracowań i materiałów źródłowych. Tradycyjne biblioteki są co prawda nadal ważnym źródłem informacji naukowej, ale nawet i one współcześnie wiele swoich zasobów udostępniają w Internecie. W ostateczności przez Internet można zamówić w nich drukowane pozycje książkowe, które w określonym miejscu i czasie czekają na odbiór. Czytelnik w niniejszej książce znajdzie odpowiedź m.in. na następujące pytania: - W jaki sposób korzystać z Internetu pisząc swoją pracę dyplomową? - Na które strony WWW zajrzeć szukając wartościowych źródeł i opracowań? - W jaki sposób cytować pozyskany materiał? Czytelnik zyska ponadto cenną wiedzę na temat prawnych i moralnych aspektów korzystania z Internetu w procesie pozyskiwania materiałów do swo­jej pracy dyplomowej. Dzięki lekturze tej książki nie będzie on bezradny wobec (krępujących) pytań o skalę i sposób wykorzystania publikacji umieszczo­nych w Internecie. Autorzy niniejszego opracowania doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że liczne grono piszących prace naukowe nie ma możliwości spędzania wielu godzin w bibliotece, a koszt zakupu poszczególnych książek i czasopism przekracza ich możliwości finansowe. Do nich zatem w pierwszej kolejności adresowana jest niniejsza publikacja. Uczmy się mądrze korzystać z Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 18 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 267 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka zawiera artykuły wspomnieniowe oraz wywiady z pedagogami Państwowego Konserwatorium Muzycznego, Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej i Akademii Muzycznej im. F. Chopina, przemianowanej w 2007 roku na Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 1977-2015 były one publikowane w "Informatorze Polskim", "JKwartalniku Polskiej Sekcji ISME", a następnie w takich czasopismach jak: "Wychowanie Muzyczne w Szkole", "Ruch Muzyczny", "Kultura", "Poradnik Muzyczny", "Twoja Muza", "Aspiracje" czy "Gazeta Wyborcza" i "Życie Warszawy". Zamieszczone są tu artykuły i wywiady z muzykami różnych specjalności, którzy będąc pedagogami, prowadzili pełną sukcesów działalność koncertową, tworzyli wartościowe, a często wybitne dzieła muzyczne i prace teoretyczne, byli redaktorami wydawnictw, zasłużonymi działaczami społęcznego ruchu muzycznego. W poszczególnych artykułach i wywiadach udokumentowana została ich działalność, a tym samych ich cenny wkład w rozwój polkiej kultury muzycznej XX i początków XXI wieku. (...) Książka jest ważnym źródłem informacji o życiu i dokonaniach wielu zasłużonych polskich muzyków, którzy nie zawsze znaleźli należne im miejsce w "Encyklopedii muzycznej" czy w pracach historycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 597 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Folia Academiae)
Monografia „Wybrane zagadnienia komunikacji wizualnej w kontekście pracy dydaktycznej Michała Klisia” to dokumentacja czterdziestoczteroletniego okresu pracy Profesora, na kierunku Wzornictwo katowickiej ASP, w latach 1974-2018. Autorki tekstów: Irma Kozina, Anna Pohl i Ewa Stopa-Pielesz przybliżają dydaktykę pierwszego Rektora ASP w Katowicach z trzech różnych perspektyw. Irma Kozina ukazuje jego pracę z punktu widzenia teoretyka sztuki i dizajnu. Przedstawia zagadnienia związane z metodyką kształcenia w zakresie komunikacji wizualnej oraz kontekst kulturowy prac studenckich, realizowanych w Pracowni Komunikacji Wizualnej. Anna Pohl prezentuje ujęcie historyczne. Wprowadza czytelnika w wielowątkowy obszar metodyki i założeń programowych prowadzonych przez Profesora pracowni. Ewa Stopa-Pielesz portretuje osobowość twórcy i pedagoga. Koncentruje się na problematyce projektowania społecznego wskazując na realizacje studenckie z tego zakresu. Całość jest bogato ilustrowana pracami studentów Profesora. Obecnie aktywnych twórczo projektantów czy pedagogów. W publikacji są również zdjęcia dokumentujące ważne wydarzenia z życia Uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje K.28 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 344 [Wypożyczalnia], Magazyn Książki 2016 [Magazyn], Nauki społeczne 85 [Wypożyczalnia] (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej