Teoria fotografii
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(10)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(2)
Autor
Garztecki Juliusz Witold (1920-2017)
(1)
Gorgoń Alicja
(1)
Grodzińska Agnieszka (1984- )
(1)
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(1)
Kanicki Witold
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Leyko Małgorzata (teatrolog)
(1)
Macios Tomasz
(1)
Moholy-Nagy László (1895-1946)
(1)
Sak Anna
(1)
Sielska Anka
(1)
Sunderland Jan (1891-1979)
(1)
Szandała Małgorzata
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Willumeit Lars (1974 - )
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Łukaszewicz-Alcaraz Aleksandra
(1)
Łyczywek Krystyna (1920-)
(1)
Żukowski Dariusz (1978- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Teoria fotografii
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(5)
2001-
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Fotografie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Agnieszki Grodzińskiej przedstawia zmiany zachodzące we współczesnej percepcji wizualnej pod wpływem reprodukcji technicznej oraz otwiera możliwość krytycznego badania dzisiejszej świadomości wzrokowej. Autorka, rozważając mechanizmy sterujące naszym postrzeganiem w ramach kultury wizualnej, analizuje różne wymiary obecnego statusu obrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 58 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii. Tom opracowany przez trzech poznańskich historyków sztuki (Witolda Kanickiego, Dorotę Łuczak, Macieja Szymanowicza) tom obejmuje łącznie ponad 260 tekstów (lub ich fragmentów), napisanych przez kilkudziesięciu autorów i autorek. Całość została podzielona na trzy osobne części, z których pierwsza (Początki fotografii w dyskursie publicystycznym, artystycznym i naukowym 1839–-1903) skupia się na wypowiedziach z XIX wieku, druga (Podstawowe paradygmaty polskiej teorii fotografii w latach 1900–1955) śledzi rozwój refleksji o fotografii od piktorializmu do socrealizmu, natomiast trzecia (Fotografia w dyskursywnej sieci w latach 1955–1989) obejmuje czasy najnowszych dyskusji teoretycznych dotyczących tego medium. Osobną częścią liczącej 848 stron antologii jest Aneks, w którym znalazły się trzy rozdziały poświęcone problematyce awangardy (ze szczególnym uwzględnieniem fotomontażu), a także fotografii kolorowej i reklamowej. Pogrupowane w ten sposób wypowiedzi poprzedzone zostały obszernymi tekstami naukowymi, napisanymi przez zespół badaczy odpowiedzialnych za wybór i opracowanie źródeł. Antologia stanowi doskonałe uzupełnienie publikacji historycznych poświęconych historii fotografii w Polsce, ułatwiając badaczom pracę nad różnymi epokami, zjawiskami i nurtami. Lektura skierowana jest również do popularnych odbiorców spoza środowiska akademickiego, zainteresowanych różnymi aspektami fotografii. Zamieszczone w niej artykuły dotyczą zarówno istoty medium, jak i jego relacji ze sztuką, kulturą czy polityką. Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 127 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór tekstów podejmujących problematykę obrazu cyfrowego.
Konieczność redefinicji pojęcia obrazu jest obecnie oczywista, ponieważ od niedługiego czasu obcujemy z obrazami pozbawionymi tradycyjnych materialnych ciał, będącymi różnego rodzaju projekcjami. Pociąga to za sobą następujące pytania: jak myśleć dziś o obrazie?, w czym się uobecniają obrazy?, jaki jest status ich istnienia?, jak ich nagromadzenie formujące współczesną ikonosferę wpływa na charakter naszego poznania, jego formę i treść? Niewątpliwie obraz jest pewnym szczególnym fragmentem tego, co widzialne, intencjonalnie ukształtowanym i strukturalnie określonym, a jako taki jest formą przejawu świata. Ta forma nie jest statyczna i bierna, ale dynamiczna i aktywna. Należy zatem postawić pytanie o widzialność/wizualność obrazów cyfrowych – o to jak jest ona uwarunkowana, ustrukturyzowana oraz jak działa w swoim środowisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 435 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 48 [Czytelnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 1831 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja (Od)stawanie się fotografii nie jest zwykłym festiwalowym katalogiem. Łączy i rozszerza wiele podstawowych wątków festiwalu, poddając je wnikliwej refleksji. Jest to zbiór esejów i wkładek wizualnych, a także „antysłownik terminów” z zakresu fotografii i kultury wizualnej. Ich autorami są naukowcy, kuratorzy i praktycy fotografii z różnych krajów, a wszystkie teksty powstały na zamówienie lub są publikowane po raz pierwszy.
Wydawnictwo ma służyć udostępnieniu jak największej liczbie zainteresowanych możliwie najbogatszego wyboru najnowszych rewizji wielopłaszczyznowej natury złożonego zjawiska, jakim jest fotografia. Historyczne i teoretyczne spory dotyczące różnych instytucji fotograficznych zostały w tej publikacji połączone z trzema zestawami wkładek, które łącznie pokazują działania dziewięciu różnych twórców, prezentując szeroki zakres praktyk artystycznych i strategii badawczych obejmujących „stawanie się” i „odstawanie” fotografii oraz jej dyskursywny i wystawienniczy kompleks zarówno w obrazach, jak i słowach.
Instytucje uniwersytetu i muzeum – główne miejsca nauczania i praktyki, produkcji wiedzy i teorii, ale także jej utrwalania i tworzenia kanonów – są tematem tekstu Johna Tagga i Duncana Forbesa. Esej Annekathrin Kohout, będąc uzupełnieniem tych instytucjonalnych kontekstów, skupia się na domenie cyfrowej jako medium, w którym dokonuje się analizy porządku obrazów. Federica Chiocchetti i Lisa Stein w „antysłowniku” proponują 69 modnych terminów, którymi karmią się aktualne dyskursy o fotografii i zagadnieniach kultury wizualnej. Adam Mazur, przywołując polskie realia, przygląda się najnowszym zjawiskom w praktykach artystycznych i instytucjonalnych. Wreszcie Iris Sikking śledzi rozwój medialnych i wizualnych form narracyjnych, tworząc wstępną typologię tych rodzących się gatunków dziennikarstwa i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 102 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Malarstwo fotografia film / László Moholy-Nagy ; wstęp Andrzej Gwóźdź ; posłowie Irma Kozina ; przekład Małgorzata Leyko. - Wydanie I. - Katowice : Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, 2022. - [6], 21, 147 [właściwie 146], [1], 10, [3] strony : fotografie, ilustracje, portrety ; 23 cm.
Książka Lászla Moholya-Nagya (1895–1946), artysty i teoretyka związanego z wczesnym Bauhausem, zainaugurowała w 1925 roku serię Bauhausbücher. Publikacja stanowi kanon myśli estetycznej europejskiego modernizmu. Poświęcona różnorakim aspektom kształtowania optycznego: malarstwu, fotografii, filmowi, typografii. Sama w sobie jest interesującym dokumentem nowoczesnego layoutu wypracowanego w obrębie Bauhausu (w czym Moholy-Nagy miał swój znaczny udział). „Malarstwo, fotografia, film” to z jednej strony fascynujące źródło teoretycznego namysłu autora nad stanem kultury wizualnej pierwszych dekad XX wieku. Z drugiej - dokument pionierskiego wkładu artysty w rozwój strategii artystycznych, sprzyjających reorientacji sztuk plastycznych w stronę świetlnego designu. Lejtmotywem zespalającym ze sobą pozycje teoretyka i praktyka jest bowiem światło jako naczelne tworzywo optycznego designu. Bogato ilustrowana monografia bauhausowca jest dziś słusznie uważana za przykład pracy o fundamentalnym wkładzie w dwudziestowieczną kulturę widzialności. Dziś może jeszcze bardziej aktualna ze względu na intermedialny charakter współczesnej kultury. Polska edycja monografii w przekładzie Małgorzaty Leyko (oparta na drugim, lekko zmienionym wydaniu książki z 1927 roku) nawiązuje do tradycji bauhausowskiego layoutu, będąc pierwszą na naszym rynku pozycją z serii Bauhausbücher.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 582 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki Widzenie siebie... jest wymiana wiedzy i poglądów na tematy dotyczące tytułowego zagadnienia, szczególnie w kontekście fotografii współczesnej. Ważny element publikacji stanowi także integracja środowiska fotograficznego. Jednymi z najbardziej istotnych założeń książki jest zarówno popularyzacja fotografii w kręgach akademickich, jak również możliwość polemiki pomiędzy ekspertami, młodymi badaczami oraz uczestnikami nie związanymi ze środowiskiem akademickim, a zainteresowanymi współczesnymi zjawiskami w fotografii. Publikacja Widzenie siebie - Selfie. Autoportret. Terapia ma charakter naukowy i interdyscyplinarny, a do napisania artykułów zostały zaproszone autorytety z różnych dziedzin nauki i sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 117 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2194 [Magazyn] (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Czas. 173
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Czytelnia: 2006 nr 2
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Nikon News. - Egg : Nikon. - 30 cm.
Forma i typ
Czas.202
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Magazyn: 1991 nr 1, nr 3, 2000 nr 4, 2001 nr 2
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej