Haake Michał
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(31)
Forma i typ
Artykuły
(29)
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Haake Michał
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(18)
Temat
Wystawy sztuki
(17)
Sztuka
(6)
Muzeum Narodowe (Poznań)
(3)
Tematy i motywy
(3)
Caravaggio (1571-1610)
(2)
Chlanda, Marek (1954- )
(2)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(2)
Muzeum Narodowe (Kraków)
(2)
Twombly, Cy (1928-2011)
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Ambroziak, Sylwester (1964- )
(1)
Anonimowi alkoholicy (AA)
(1)
Barok
(1)
Barwy
(1)
Bourgeois, Louise (1911-2010)
(1)
Centre national d'art et de culture Georges-Pompidou
(1)
Centrum Sztuki Współczesnej "Inner Spaces Multimedia" (Poznań)
(1)
Epistolografia
(1)
Eugenika
(1)
Feminizm
(1)
Galeria Miejska "Arsenał" (Poznań)
(1)
Galeria Muzalewska (Poznań)
(1)
Grulkowski, Jarosław (1983- )
(1)
Guercino (1591-1666)
(1)
Haus der Kunst München
(1)
Historia kultury
(1)
Historia sztuki
(1)
Holokaust
(1)
Instalacja wideo
(1)
Itten, Johannes (1888-1967)
(1)
Jezus Chrystus
(1)
Katedra Malarstwa (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Klee, Paul (1879-1940)
(1)
Klimt, Gustav (1862-1918)
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Kulik, Zofia (1947- )
(1)
Kultura masowa
(1)
Kultura pamięci
(1)
Kunsthistorisches Museum Wien
(1)
Leopold Museum (Wiedeń)
(1)
Listy
(1)
Ludobójstwo
(1)
Malarze włoscy
(1)
Maria (matka Jezusa Chrystusa)
(1)
Maria Magdalena (święta)
(1)
Martin-Gropius-Bau (Berlin)
(1)
Museum Brandhorst (Monachium)
(1)
Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (Kraków)
(1)
Muzeum Wiednia (Austria)
(1)
Muzeum Współczesne (Wrocław)
(1)
Nagrody artystyczne
(1)
Opłakiwanie Chrystusa
(1)
Performance
(1)
Podróżnictwo
(1)
Pop art
(1)
Psychologia
(1)
Ruszczyc, Ferdynand (1870-1936)
(1)
Rysunek polski
(1)
Rzeźbiarze amerykańscy
(1)
Rzeźbiarze polscy
(1)
Samorì, Nicola (1977- )
(1)
Siciolante, Girolamo (1521-ok. 1580)
(1)
Stereotyp
(1)
Symbole
(1)
Symbolika chrześcijańska
(1)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Trafostacja Sztuki (Szczecin)
(1)
Turner, William (1775-1851)
(1)
Uniwersytet Artystyczny (Poznań)
(1)
Warhol, Andy (1928-1987)
(1)
Weiwei, Ai (1957- )
(1)
Wideo-art
(1)
Wydział Animacji i Intermediów (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Wyspiański, Stanisław (1869-1907)
(1)
Wyspiański, Stanisław 1869-1907
(1)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(1)
Zakrzewski, Włodzimierz Jan (1946- )
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Świątynie
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(5)
1601-1700
(3)
1501-1600
(2)
1801-1900
(2)
1989-2000
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Sztuka polska
(4)
Fotografie
(3)
Malarstwo polskie
(3)
Malarstwo włoskie
(3)
Rzeźba amerykańska
(2)
Architektura chińska
(1)
Architektura niemiecka
(1)
Architektura sakralna
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film
(1)
Film biograficzny
(1)
Film kostiumowy
(1)
Katalog wystawy
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo amerykańskie
(1)
Malarstwo austriackie
(1)
Malarstwo szwajcarskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Rysunek austriacki
(1)
Sztuka chińska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
31 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Brillo box i kultura masowa / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2 (2015), s. 20-21 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Budowanie pomnika / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2018), s. 18-21 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Anti-Static | wystawa poznańskich Intermediów W eksponowanych przestrzeniach wystaw czasowych starego i nowego hallu Muzeum pokazanych zostanie 17 prac artystów z Poznania, lub trwale związanych z miastem, tworzących środowisko poznańskich Intermediów.
Intermedia, na co zwraca uwagę tytuł wystawy, to przeciwieństwo bezruchu, zastoju, braku witalności; pełne wariantowych relacji i energetycznych spięć, wymagają stałego dążenia do nowych jakości wyrazu artystycznego, są więc w dużej mierze przeciwieństwem tradycyjnej sztuki akademickiej. Tytułowa ANTY-STATYCZNOŚĆ zwraca uwagę na wielowątkową i wielomedialną twórczość grupy artystów, teoretyków i animatorów kultury związanych z Katedrą Intermediów UAP w Poznaniu, do której należą m in. Piotr Kurka, Piotr Bosacki, Kris Łukomski, Sławomir Sobczak, Andrzej Syska, Marek Wasilewski – artyści znani i cenieni w międzynarodowym obiegu. Izabella Gustowska, autorka głośnych projektów artystycznych i uczestniczka wielu światowych wydarzeń obchodzi w tym roku jubileusz 70.lecia.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Dwie wizje Polski / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2017), s. 6-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa #dziedzictwo w MNK jest głosem w toczącej się debacie na temat polskiego dziedzictwa. W przededniu stulecia odzyskania niepodległości debata ta zyskuje nową dynamikę, skłaniając do postawienia pytania o nas samych, o to, jak definiujemy naszą historię, dorobek cywilizacyjny, specyfikę kultury narodowej i jej związki z otaczającym nas światem. Tytuł wystawy podkreśla konieczność aktualizacji wydarzeń historycznych przez odwołanie do znaku hasztag stosowanego w przestrzeni internetowej.
Artykuł
W koszyku
Eugenika i manipulacja / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1 (2015), s. 12-14 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Prezentowana w Zachęcie wystawa „Postęp i higiena” poświęcona jest pułapkom modernizacji w kontekście wspólnej dla sztuki i nauki początków XX wieku idealistycznej wiary w postęp i możliwość „ulepszania”. Pomyślana została jako esej, który krytycznie analizuje związek idei modernizmu z takimi zjawiskami jak inżynieria genetyczna, eugenika czy badania nad czystością rasy, zwracając jednocześnie uwagę na ich wpływ na współczesny świat.
Wystawa składa się z prac artystów polskich i zagranicznych, zrealizowanych w różnorodnych mediach – malarstwo, instalacja, film czy fotografia – zaś kilka z nich zostało przygotowanych specjalnie na tę ekspozycję. Kontekst dla nich buduje materiał historyczny, w tym plakaty, zdjęcia archiwalne i dokumenty. Poprzez zestawienie prac współczesnych z dziełami z epoki, widz mierzy się m.in. z tematyką zdrowego społeczeństwa, eugeniki, inżynierii społecznej, higieny rasy, tożsamości narodowej, problemem „innego” i wykluczeniami czy wreszcie z chirurgią kosmetyczną i autokreacją. „Postęp i higiena” stawia pytania o to, co dziś pozostało z idei modernizmu i w jakim kierunku zmierza współczesna modernizacja.
Artykuł
W koszyku
Holokaust i holokausty / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4 (2015), s. 24-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Malowanie „Innego” / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 3 (2015), s. 12-15 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Trafostacja Sztuki w Szczecinie jako pierwsza instytucja w Polsce prezentuje obszerną, monograficzną wystawę włoskiego artysty Nicoli Samoriego (ur. 1977). Jego figuratywne prace charakteryzują się precyzyjną klasyczną kompozycją oraz znacznym stopniem złożoności i wirtuozerii w technice wykonania. Oddziaływująca na zmysły intensywność, zainspirowana teatralną estetyką renesansu i baroku, nawiązuje do gestu malarskiego powojennych malarzy ekspresjonistycznych. Misterne kompozycje, pieczołowicie wyrzeźbione marmurowe posągi czy połyskujące abstrakcyjne płótna stanowią refleksję na temat roli klasycznych, figuratywnych przedstawień w sztukach wizualnych. Dzieła prezentowane na wystawie RELIGO można porównać do soczewki skupiającej wzrok widza na obserwacji wpływu symbolizmu religijnego na współczesną estetykę kultury Zachodu. Pochodzące z łaciny słowo „re-ligare” oznacza powiązać, złączyć na nowo. Z jednej strony podkreśla ono znaczenie religijnych i historycznych korzeni twórczości Samoriego, z drugiej nawiązuje do czasów, w których duchowość i kultura były ze sobą ściśle powiązane.
Artykuł
W koszyku
Miasto niewiniątek / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2015), s. 34-35 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Nieznany symbol / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2017), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
(…) Wystawa prezentuje powstały w 2016 roku cykl prac, dla których punktem wyjścia było „12 Kroków AA” – podstawa Programu Wspólnoty Anonimowych Alkoholików. „Kroki” spisane zostały w 1938 roku przez jednego z założycieli Wspólnoty AA, Billa W. Na cykl składa się 14 prac wykonanych na papierze gazetowym (stronice magazynu „Film” z lat siedemdziesiątych) i dużego formatu kartonie.
(…) „12 Kroków AA” powstawał przez mniej więcej rok, wpierw jako zamysł w głowie artysty, potem już na papierze w jego pracowni. Dociekania na ten temat i rozmowy trwały dłużej. Chlanda nie jest uczestnikiem Wspólnoty AA. Można go uznać za przyjaciela AA. Wiedzę i doświadczenia odnośnie tego ruchu czerpał z lektur, z obserwacji oraz z dialogów (rozmów i korespondencji) z jego zaś przyjacielem znającym AA z autopsji.
(…) Jakkolwiek cykl ten to dwuwymiarowe przedstawienia i wyobrażenia, ma on również (jak wszystkie prawie prace Chlandy) charakter przestrzenny, ma swoją dramaturgię i „choreografię”. Składa się z dużego rysunku węglem na kartonie oraz dwunastu, ściśle z nim powiązanych rysunków na podmalowywanych rozkładówkach magazynu filmowego. Winny być oglądane razem, w określonej kolejności i we wzajemnym powiązaniu. Na dużym rysunku widzimy 12 małych „stacji-kroków”, z nimi koresponduje 12 mniejszych „rysunków-kroków” stanowiących większe wyobrażenia poszczególnych „Kroków AA”. Całości towarzyszy jeszcze jeden średnich rozmiarów podmalowany rysunek, stanowiący plan-partyturę całości dzieła, a zarazem lapidarne świadectwo docierania do formy i przesłania całego dzieła Marka Chlandy „12 Kroków AA”, ukończonego w październiku 2016 roku i zaraz potem przekazanego w moje ręce.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
O ludzkim przeznaczeniu / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2013), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Oczy naprzeciw całunu / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2016), s. 26-27 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Oczy znajdują się naprzeciw ściany, tak więc dzieło jest czymś, co wydarza się pomiędzy. Tytuł w sposób intrygujący konfrontuje oglądającego z pracą. Jest to niezwykle fakturowy rysunek, oblany stearyną, jakby wyrastał spod cegieł. Podpierają go dwie drewniane rynny wypełnione gipsem. Artysta pragnie w ten sposób zmniejszyć dystans dzielący widza i dzieło. Praca pierwotnie nie odnosiła się do Ściany Płaczu, jednak twórca po swojej wizycie w Jerozolimie przyznał, iż całkiem nieświadomie właśnie ten trop interpretacyjny stanowi o istocie pracy. Specyficzne, aczkolwiek niezwykle proste konstrukcje wspierające stosowane były przez artystę w rozmaitych konfiguracjach. Rysunki spoczywają na półkach, stosach desek, podpierane są belkami.
Artykuł
W koszyku
Po co w sztuce symbole? / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2010), s. 26-28 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Po co wiernym obrazy? / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 3(2018), s. 17-19 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Dramatyzm przedstawienia chwili zapisanej w Ewangelii według Mateusza jest charakterystyczną cechą religijnych obrazów Caravaggia. "Pojmanie Chrystusa" lub "Pocałunek Judasza" z 1602 roku jest dziełem pełnym ekspresji, kontrastów barwnych i wyrazistych emocji widocznych na twarzach i w gestach. Oto mamy Chrystusa pojmanego jak przestępcę, a scena pojmania oprócz wielkiego realizmu jest dynamiczna i zbudowana kontrastami. Jezus jest bardzo spokojny na tle grupy mężczyzn, a jednocześnie jest najbardziej wyrazisty, najlepiej oświetlony, jest główną postacią dramatu.
Obraz Caravaggia ukazuje brutalne pojmanie niewinnego człowieka. Widzimy wielkie zamieszanie, historię budowaną emocjami różnych osób i kilka chwil ujętych w jedną ramę czasową. Mam wrażenie, że nie patrzę na obraz, a na prawdziwe wydarzenie, które dzieje się teraz, obok mnie. Sylwetki bohaterów wyłaniają się z ciemności, a mocne światło jest widoczne na twarzach i czarnej zbroi. Jedna z postaci trzyma w dłoni lampę i próbuje rozświetlić symboliczny mrok, który ogarnia świat po zdradzie Judasza. Caravaggio w ten sposób podpisał się pod obrazem wchodząc w rolę, może się zdawać, symboliczną; człowiek z lampą jest autoportretem malarza.
Artykuł
W koszyku
Przeciw interpretacji psychoanalitycznej / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8 (2015), s. 34-35 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Przepis na wielkiego artystę / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2018), s. 6-12 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Siła tradycji / Michał Haake. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2013), s. 28-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Organizatorem konkursu, adresowanego do studentów i absolwentów kierunku malarstwo na państwowych uczelniach artystycznych w Polsce, jest Wydział Malarstwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Konkurs służy popularyzacji malarstwa jako dziedziny sztuki oraz kierunku studiów. Pierwszą edycję konkursu uświetniła inauguracja Dnia Malarstwa (30.03.2012). Od tej pory Dzień Malarstwa jest okazją do szeroko rozumianej popularyzacji malarstwa jako jednego z najważniejszych mediów artystycznych.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej