Sorting
Source
Katalog Mediateki
(16)
Form of Work
Książki
(14)
Albumy i książki artystyczne
(7)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Status
available
(16)
Branch
Wypożyczalnia
(16)
Author
Komorowska Barbara
(6)
Kurak Maciej (1972- )
(6)
Bieczyński Mateusz Maria (1983- )
(4)
Hora Wojciech
(3)
Szeląg Marcin
(3)
Wielgosz Andrzej
(2)
Adamczak Jacek (1955- )
(1)
Bardzińska-Bonenberg Teresa
(1)
Barłóg Piotr
(1)
Bałdyga Janusz (1954- )
(1)
Borowiec Anna (1980- )
(1)
Boruczkowski Marek
(1)
Burszta Jędrzej (1988- )
(1)
Chudy Marta (1997- )
(1)
Dolata Szymon
(1)
Dreszer Sławoj
(1)
Dreszer Włodzimierz
(1)
Gawryszewska Beata J
(1)
Hryniewiecka Katarzyna
(1)
Jakubowski Andrzej (1980- )
(1)
Kanicki Witold
(1)
Królikowski Jeremi T. (1943-)
(1)
Leciejewska Joanna
(1)
Modrzejewski Witold (1990- )
(1)
Ochman-Tarka Patrycja
(1)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(1)
Petrenko Olena
(1)
Pich Monika
(1)
Podbiegłowska Sylwia (1984-)
(1)
Raszeja Elżbieta
(1)
Rylke Jan (1944-)
(1)
Sady Małgorzata
(1)
Skorwider Eugeniusz (1954- )
(1)
Szymanowicz Maciej (1975- )
(1)
Urbańska Marta
(1)
Wawrzyńczak Marcin (1968- )
(1)
Wielgosz Andrzej (1951- ). Wizje i utopie projektowe XXI wieku w kontekście nowych mediów
(1)
Wielgosz Andrzej. Flaneur - współczesny włóczęga miejski - ulica świętego Marcina i centrum miasta Poznania
(1)
Wielgosz Andrzej. POZnań - klasyczne widoki aksonometryczne
(1)
Wielgosz Andrzej. Przestrzenie publiczne w mieście / przestrzenie publiczne między - "in between" - miastami
(1)
Węcławska-Lipowicz Weronika
(1)
Ćwiek Maciej (1960- )
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Żuchowski Filip
(1)
Year
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(8)
Time Period of Creation
2001-
(12)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
English
(2)
Audience Group
Designerzy
(1)
Subject
Akademie sztuk pięknych
(5)
Konkursy i festiwale artystyczne
(5)
Sztuka polska
(5)
Uniwersytet Artystyczny (Poznań)
(5)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(4)
Praca dyplomowa
(3)
Praca magisterska
(3)
Sztuki projektowe
(3)
Sztuki wizualne
(3)
Architektura krajobrazu
(2)
Grafika polska
(2)
Konkursy studenckie
(2)
Teoria sztuki
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Akademie sztuki
(1)
Biennale Grafiki Artystycznej (14 ; 2025 ; Poznań)
(1)
Biennale Grafiki Studenckiej (12 ; 2021 ; Poznań)
(1)
Bionika
(1)
Dostępność architektoniczna
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Erotyzm
(1)
Estetyka
(1)
Film animowany
(1)
Film polski
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografie
(1)
Gawryszewska, Beata J.
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Grafiki
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Katedra Interdyscyplinarna (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Konkurs im. Marii Dokowicz (38 ; 2019 ; Poznań)
(1)
Konkurs im. Marii Dokowicz (40 ; 2020 ; Poznań)
(1)
Konkurs im. Marii Dokowicz (43 ; 2023 ; Poznań)
(1)
Krytyka artystyczna
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Międzynarodowe Targi Poznańskie
(1)
Monografie
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Narodowe (Poznań)
(1)
Muzeum-Zamek (Gołuchów)
(1)
Niewidomi
(1)
Performance
(1)
Piktorializm
(1)
Plakat
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Pornografia
(1)
Prawo
(1)
Projektowanie dla wszystkich
(1)
Projektowanie krajobrazu
(1)
Projektowanie wspomagane komputerowo
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Rylke, Jan
(1)
Rzeźba
(1)
Skorwider, Eugeniusz (1954- )
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Techniki fotograficzne
(1)
Teoria fotografii
(1)
Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu
(1)
Uniwersytety
(1)
Urbanistyka
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wydział Animacji (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Wydział Grafiki i Komunikacji Wizualnej (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Wystawiennictwo
(1)
Wystawy wzornictwa przemysłowego
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
Subject: time
2001-
(11)
1901-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
Subject: place
Poznań (woj. wielkopolskie)
(9)
Polska
(3)
Gmina Gołuchów (woj. wielkopolskie, pow. pleszewski)
(1)
Genre/Form
Album
(6)
Publikacja pokonkursowa
(5)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Katalog wystawy
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Monografia
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(11)
Nauka i badania
(4)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
16 results Filter
E-book
CD
In basket
Wydawnictwo przedstawia pracę doktorską Piotra Barłóga. E-book, formaty dostosowane do różnych typów czytników, pozycja zaciekawi każdego czytelnika zainteresowanego tematyką muzelnictwa oraz wystawiennictwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. DVD 128 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Sko.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Music
CD
In basket
Lektura publikacji Andrzeja Wielgosza naprowadza na koncepcję „wyobraźni teoretycznej, którą posługują się m.in. urbaniści, socjologowie, geografowie i przedstawiciele innych nauk”. Bez wątpienia wyobraźnię tę kształtują także artyści i architekci, tyle, że – zgodnie ze specyfiką swej profesji – rozszerzają ją o aspekt teoriopraktyki. To czyni właśnie Andrzej Wielgosz, odzwierciedlając ścieżki dostępu do danych – zarówno w makroskali (big data) czy to w mikroskali pojedynczego komputera, na poziomie ich organizacji w poszczególnych folderach. Projekt 007 stanowi bowiem kontynuację przedsięwzięcia badawczo-projektowego realizowanego przez Andrzeja Wielgosza od 1978 roku, najpierw pod tytułem Słownika Znaków Rysunkowych rozumianego jako „podstawowe źródło referencji ikonicznych”, a następnie jako „wyszukiwarkę form i znaczeń”. Słownik ten opierał się na graficznej interpretacji miejskich widoków aksonometrycznych. Decyzję autora o przeistoczeniu słownika w wyszukiwarkę, a następnie w bazę danych uznać można za znamienną dla przemiany paradygmatu kulturowego w szerszej skali. Słownik jest bowiem formą linearną w odbiorze, opiera się także na eksperckim, encyklopedycznym modelu wiedzy, zaś baza danych pozwala na dostęp wielokierunkowy (hipertekstowy) i może być rozbudowywana bez konieczności ingerencji w sens całego dzieła, w jakiego tworzeniu uczestniczy. Minęły już dwie dekady, odkąd ideę bazy danych jako formy symbolicznej ogłosił Lev Manovich. W tym czasie baza danych stała się fundamentem kultury usieciowionej, w której kluczowy jest dostęp do informacji jako najcenniejszego dobra. Jednocześnie zaczęto uznawać Internet za nową przestrzeń publiczną, odwołując się do metafory „agory informacyjnej” ukutej jeszcze w latach 90. XX wieku. Jeżeli zatem o przestrzeni kultury sieciowej mówi się językiem urbanistyki, to można – dla celów dogłębnej interpretacji – spróbować odwrócić te metaforyczne relacje i przyjrzeć się przestrzeniom miejskim tak, jakby to globalna Sieć była dla nich pierwotnym punktem wyjścia. Spojrzenie takie wydaje się zasadne również dlatego, że współczesne miasta pod wpływem „nadpisanej” na ich powierzchni wspólnototwórczej kultury sieciowej, zmieniają swoją tożsamość. Praca Andrzeja Wielgosza wpisuje się we współczesne badawcze tendencje w zakresie postrzegania miasta jako bazy danych, będąc także formą analityki kulturowej. W tym ujęciu dane stanowią jedynie podstawę. Ich uważna, wieloaspektowa analiza prowadzi do uzyskania badawczych wyników, te zaś ubrane są w formę wizualną. To oznacza, że nie ma jednego widzenia miasta, co dostrzec można również w szkicach zamieszczonych w książce Andrzeja Wielgosza, które, choć bazują na podobnym obrazie spełniającym tu rolę danych wejściowych, zmieniają się za sprawą interwencji rysunkowej czy sposobu graficznej modyfikacji obrazu. Ta charakterystyczna modalność wynika właśnie z zadeklarowanej przez autora Projektu 007 formy korzystania z bazy danych będącej niegdyś słownikiem, o czym wciąż warto w tym kontekście pamiętać.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. CD 761 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Biennale Grafiki Artystycznej jest cyklicznym przeglądem prezentującym twórczość artystów młodego pokolenia. Uczestniczkami 14 edycji biennale są absolwentki Pracowni Grafiki Artystycznej, które zaprezentowały fragmenty swoich dyplomów realizowanych na naszej uczelni pod kierunkiem prof. dr hab. Andrzeja Kaliny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.109 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Wydawnictwo koncentruje się wokół przemyśleń na temat dróg nauczania o sztuce, opartych o doświadczenia dydaktyczne oraz diagnozy zaczerpnięte z obszaru nauk humanistycznych. Autorzy odnoszą się do aktualnych przykładów na różnych szczeblach edukacji, opierając swoje rozważania na wielostronnych źrodłach; wypowiedziach uczniów i studentów, pracach artystycznych oraz własnych obserwacjach. Głównym punktem odniesienia staje się tutaj zdanie "Sztuki należy oduczać, a nie uczyć" Leona Tarasewicza.
Układ książki odzwierciedla nietypową dla Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu kompozycję wydziału Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa. Im bliżej czytelnik poznaje jednak temat, tym bardziej rozumie celowośc takiego założenia. Książka merytorycznie rozbudowana, wzbogacona o zdjęcia i ciekawa wydawniczo, choćby dlatego warto po nią sięgnąć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Sztuka 204 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Ze wstępu: Niniejsza książka dotyczy relacji pomiędzy sztuką, prawem i pornografią. Czy sztuka może legalnie korzystać z repertuaru środków wyrazu właściwych pornografii? Czym różni się sztuka ukazująca nagość i seks od pornografii? Czy pojęcie „sztuka erotyczna” ma jakiekolwiek znaczenie dla sądowej wykładni prawnokarnych zakazów rozpowszechniania treści pornograficznych? Czy istnieje możliwość rozdzielenia „sztuki erotycznej” od „pornografii”?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Nauki humanistyczne 335 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.76 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Antologia "Polscy fotografowie, krytycy i teoretycy o fotografii 1839–-1989" mieści w sobie największy i najbardziej przekrojowy zbiór polskojęzycznych tekstów źródłowych z obszaru fotografii. Tom opracowany przez trzech poznańskich historyków sztuki (Witolda Kanickiego, Dorotę Łuczak, Macieja Szymanowicza) tom obejmuje łącznie ponad 260 tekstów (lub ich fragmentów), napisanych przez kilkudziesięciu autorów i autorek. Całość została podzielona na trzy osobne części, z których pierwsza (Początki fotografii w dyskursie publicystycznym, artystycznym i naukowym 1839–-1903) skupia się na wypowiedziach z XIX wieku, druga (Podstawowe paradygmaty polskiej teorii fotografii w latach 1900–1955) śledzi rozwój refleksji o fotografii od piktorializmu do socrealizmu, natomiast trzecia (Fotografia w dyskursywnej sieci w latach 1955–1989) obejmuje czasy najnowszych dyskusji teoretycznych dotyczących tego medium. Osobną częścią liczącej 848 stron antologii jest Aneks, w którym znalazły się trzy rozdziały poświęcone problematyce awangardy (ze szczególnym uwzględnieniem fotomontażu), a także fotografii kolorowej i reklamowej. Pogrupowane w ten sposób wypowiedzi poprzedzone zostały obszernymi tekstami naukowymi, napisanymi przez zespół badaczy odpowiedzialnych za wybór i opracowanie źródeł. Antologia stanowi doskonałe uzupełnienie publikacji historycznych poświęconych historii fotografii w Polsce, ułatwiając badaczom pracę nad różnymi epokami, zjawiskami i nurtami. Lektura skierowana jest również do popularnych odbiorców spoza środowiska akademickiego, zainteresowanych różnymi aspektami fotografii. Zamieszczone w niej artykuły dotyczą zarówno istoty medium, jak i jego relacji ze sztuką, kulturą czy polityką. Pośród wielu autorów wyselekcjonowanych tekstów znalazły się liczne wypowiedzi klasyków polskiej sztuki, nauki, publicystyki i literatury (w tym m.in. Zdzisława Beksińskiego, Jana Bułhaka, Zbigniewa Dłubaka, Józefa Ignacego Kraszewskiego, Natalii LL, Bolesława Prusa, Józefa Robakowskiego, Mieczysława Szczuki czy Stanisława Witkiewicza). Oprócz wypowiedzi funkcjonujących w świadomości badaczy fotografii, w tomie opublikowane zostały rzadkie i nieznane artykuły, a nawet maszynopisy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Fotografia 127 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.154 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Książka „WIDZIEĆ NIEWIDZIALNE. Wzornictwo przemysłowe przeznaczone dla osób z dysfunkcją wzroku” otrzymała wyróżnienie w konkursie „Najpiękniejsze Książki Roku 2024”.To publikacja, która nie tylko jest pięknie napisana i podejmuje ważny temat inkluzywnego projektowania, ale też została doceniona za wyjątkową jakość edytorską.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 112 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again