Komputery
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(13)
Forma i typ
Książki
(10)
Czasopisma
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(1)
Autor
Cieślewicz Tomasz
(1)
Czyż Marta (1982- )
(1)
Dennett Daniel Clement (1942- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976-)
(1)
Gieczys-Jurszo Aleksandra
(1)
Hopfinger Maryla (1942-)
(1)
Kazik Dariusz
(1)
Kowalski Janusz (nauki techniczne)
(1)
Kurek Łukasz (1984- )
(1)
Ladziński Adam (1960- )
(1)
Marecki Piotr (1976- )
(1)
Małecka Aleksandra (1991- )
(1)
Moggridge Bill (1943-2012)
(1)
Montfort Nick (1972- )
(1)
Nowak Bartosz (sztuki piękne)
(1)
O'Connell Mark (1979- )
(1)
Piasecki Michał
(1)
Pisarski Mariusz (1973- )
(1)
Prajzner Katarzyna
(1)
Składanek Marcin (1977-)
(1)
Syrwid Marta (1986- )
(1)
Szczepanik Joanna (1977- )
(1)
Tabaczyński Michał (1976- )
(1)
Tarkowski Alek (1977- )
(1)
Ziarkiewicz Ryszard (1954- )
(1)
Łukaszewicz Alcaraz Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1373)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Komputery
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(420)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(228)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(189)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(165)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(140)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(130)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Reżyserzy polscy
(76)
Teoria muzyki
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Muzyka węgierska
(74)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Krytyka artystyczna
(62)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Organy (muz.)
(58)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Czasopismo komputerowe
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Gry komputerowe
(2)
Architektura
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Obraz cyfrowy
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka komputerowa
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Gdyby trzeba było udowodnić twierdzenie, iż sztuka jest barometrem rzeczywistości pozaartystycznej, którą się inspiruje i z którą wchodzi w dialog, cykl Grid System stanowiłby doskonały argument dla takiego stwierdzenia. Zbigniew Romańczuk, tworząc malarstwo cyfrowe, nie tylko eksploruje nurtujące go problemy artystyczne i teoretyczne, lecz także daje wyraz swojej fascynacji postępem technologicznym i cywilizacyjnym oraz porusza kwestię roli sztuki we współczesności, w której granica pomiędzy sferami wirtualną i realną ulega zatarciu. Zamieszczone w zbiorze ujęcia teoretyczne analizują twórczość Zbigniewa Romańczuka z różnych perspektyw, stanowiąc atrakcyjny materiał wzbogacający percepcję wizualną i intelektualną propozycji artystycznej tego twórcy. Za motyw przewodni prezentowanych artykułów z pewnością uznać można obecność pojęcia obrazu technicznego oraz obrazu cyfrowego, jak również – u części autorów – próbę przeanalizowania cyklu Grid System zarówno w perspektywie wcześniejszej twórczości artysty, jak i w kontekście propozycji najnowszej historii i teorii sztuki. - Joanna Szczepanik
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Rom.3 [Wypożyczalnia], Dublety 185 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 5 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia / Daniel C. Dennett ; tłumaczenie Łukasz Kurek. - Wydanie trzecie (dodruk). - Kraków : Copernicus Center Press, 2020. - 642, [6] stron : ilustracje ; 22 cm.
Myślenie jest trudne. Myślenie o niektórych problemach jest tak trudne, że może rozboleć Cię głowa od samego myślenia o myśleniu o nich! Książka ta stanowi kolekcję moich ulubionych narzędzi do myślenia. Nie będę ich tylko opisywał; zamierzam się nimi posłużyć, aby łagodnie przeprowadzić twój umysł przez trudne terytorium aż do dość radykalnych koncepcji znaczenia, umysłu i wolnej woli. Zaczniemy od narzędzi prostych i uniwersalnych, mających zastosowanie do wszystkich rodzajów zagadnień. Niektóre z nich są znajome, ale inne nie były wcześniej często dyskutowane. Następnie pokażę Ci pewne narzędzia, które rzeczywiście są przeznaczone do zadań specjalnych, zaprojektowane tak, aby rozsadzić tę czy inną specyficzną i uwodzicielską ideę, oczyszczając drogę przed powrotem z głębokich kolein, które wciąż ograniczają i wprawiają w zakłopotanie ekspertów. Napotkamy i rozmontujemy również różne złe narzędzia do myślenia, nic nie warte przyrządy do perswazji, które mogą Cię zaprowadzić na manowce, jeśli nie będziesz ostrożny. Niezależnie od tego, czy spokojnie dotrzesz, czy też nie, do proponowanego przeze mnie miejsca przeznaczenia – i czy postanowisz pozostać tam ze mną – podróż ta zaopatrzy Cię w nowe sposoby myślenia o omawianych zagadnieniach i myślenia o myśleniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 762 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dwutygodnik.com : seria książkowa)
Jak technologie ery internetu zmieniają współczesną kulturę?
Dwaj badacze mediów przyglądają się czasom, w których stare kategorie przestały pasować do wyłaniających się zjawisk.
"Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty" to przystępny i wciągający przewodnik po nowej rzeczywistości, w której real miesza się wirtualem, cyfrowe splata się z analogowym, a twórcy muszą na nowo ułożyć się z odbiorcami. Publikowane w latach 2009-2013 w internetowym magazynie teksty składają się nie tylko na opis przemian związanych z nowymi technologiami, ale i na pozytywny projekt wykorzystania tych technologii do budowania bardziej otwartej i zróżnicowanej kultury życia codziennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 230 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 52 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie, gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają w niewygodnej dla wszystkich i pełnej prawdy rozmowie Tomasz TDC Cieślewicz i Piotr Marecki. Z tej geekowskiej narracji wynika także, że gry i demoscena to część dziedzictwa kulturowego, a „Robbo” i inne tytuły należy wreszcie postawić tam gdzie ich miejsce: obok filmów Wajdy i powieści Tokarczuk. Za dużo prawdy. Nie polecam. (Paweł „Pirx” Kalinowski). Wehikuł czasu. Przenosi nas do czasów, gdy wszystko było ważne. Po sponiewieraniu nostalgią ujawnia sekret, że można tak i dzisiaj. Nie czytać, towar niebezpieczny, może odciągnąć od smartfona. (Krzysztof „Kaz” Ziembik). Niezwykle entuzjastyczny wywiad. Rozmowa wciąga nas – wręcz porywa – w magiczny i na bieżąco odkrywany świat czasów ośmiobitowego komputera Atari oraz przedstawia niesamowitych ludzi, którzy ten świat tworzyli z pasją, łamiąc wszelkie ograniczenia stawiane przez sprzęt. (Kuba Husak, muzyk, projektant gier, programista dem i gier). Nowe pokolenia nie będą fascynować się poezją Mickiewicza. Młodych ludzi, zanurzonych w cyfrowym świecie, może zainteresować historia pierwszych dzieł na komputery domowe. Przeczytaj, co tworzono bez internetu i ekranów 4K, za to z pasją, wyobraźnią i mikroprocesorem o częstotliwości taktowania 1,77 MHz. (Piotr „0xF" Fusik, naczelny koder demosceny Atari [Numen, Drunk Chessboard]). To opowieść o wydobywaniu pokładów możliwości z kawałka elektroniki liczącego sobie kilka dekad. (Bartek "„V0yager"” Dramczyk, Pixelpost.pl). Opowiadajmy legendę polskiego game devu, opowiadajmy, póki jest świeża. Historie rodem z demosceny, salonów gier i piwnicznych wytwórni oprogramowania są barwną, alternatywną perspektywą polskiej transformacji. To na wskroś optymistyczna i bezpretensjonalna opowieść o chłopakach z podwórka, których zabawa wyobraźnią wprowadziła do wielkiego świata. Polski sen, jeden z niewielu. (Konrad Janczura, pisarz, gracz).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 751 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Designing interactions / Bill Moggridge. - Cambridge, Massachusetts ; London : The MIT Press, 2007. - XXIV, 766 stron : ilustracje ; 24 cm + DVD.
Technologia cyfrowa zmieniła sposób, w jaki wchodzimy w interakcję ze wszystkim – od gier, w które gramy, po narzędzia, których używamy w pracy. Projektanci produktów technologii cyfrowej nie postrzegają już swojej pracy jako projektowania obiektu fizycznego – pięknego lub użytkowego – ale jako projektowania naszych interakcji z nim. W projektowaniu interakcji, wielokrotnie nagradzany projektant Bill Moggridge przedstawia nam czterdziestu wpływowych projektantów, którzy ukształtowali naszą interakcję z technologią. Moggridge, projektant pierwszego laptopa (GRiD Compass, 1981) i założyciel firmy projektowej IDEO, opowiada nam te historie z punktu widzenia specjalisty z branży, śledząc ewolucję pomysłów od inspiracji do rezultatu. Innowatorzy, z którymi przeprowadza wywiady — w tym Will Wright, twórca The Sims, Larry Page i Sergey Brin, założyciele Google oraz Doug Engelbart, Bill Atkinson i inne osoby zaangażowane w wynalezienie i rozwój myszy i komputerów stacjonarnych — odegrali kluczową rolę w dokonywaniu zmian w projektowaniu interakcji. Ich historie przedstawiają historię rozwoju projektów przedsiębiorczych dla technologii.
Moggridge i jego rozmówcy omawiają takie pytania, jak: dlaczego komputer osobisty ma okno w pulpicie, co sprawiło, że przenośne organizery firmy Palm odniosły taki sukces, co sprawia, że ​​gra staje się hobby, dlaczego Google jest preferowaną wyszukiwarką i dlaczego 30 milionów ludzi w Japonia wybiera usługę i-mode dla swoich telefonów komórkowych. Moggridge opowiada historię swojego własnego procesu projektowania i wyjaśnia skupienie się na ludziach i prototypach, które odniosło sukces w IDEO – w jaki sposób potrzeby i pragnienia ludzi mogą inspirować innowacyjne projekty oraz jak ewoluują metody prototypowania w projektowaniu technologii cyfrowej.
Wywiady z: Billem Atkinsonem, Durrell Bishop, Brendan Boyle, Dennis Boyle, Paul Bradley, Duane Bray, Sergey Brin, Stu Card, Gillian Crampton Smith, Chris Downs, Tony Dunne, John Ellenby, Doug Englebart, Jane Fulton Suri, Bill Gaver, Bing Gordon, Rob Haitani, Jeff Hawkins, Matt Hunter, Hiroshi Ishii, Bert Keely, David Kelley, Rikako Kojima, Brenda Laurel, David Liddle, Lavrans Løvlie, John Maeda, Paul Mercer, Tim Mott, Joy Mountford, Takeshi Natsuno, Larry Page , Mark Podlaseck, Fiona Raby, Cordell Ratzlaff, Ben Reason, Jun Rekimoto, Steve Rogers, Fran Samalionis, Larry Tesler, Bill Verplank, Terry Winograd, Will Wright
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 20 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura Cyfrowa)
Wydawałoby się, że można albo napisać podręcznik programowania, albo rozprawę o perspektywach sztuki i humanistyki w zmieniającym się świecie technologii komputerowych – żadne połączenie tych dwu pól nie jest możliwe. Ale tak jak w przypadku innych książek Nicka Montforta – tych, które napisał sam, oraz tych, których był współautorem – wyjściowy koncept jest ryzykowny aż do brawury: połączyć to, co sprzeczne, nieprzystające, dla siebie wzajemnie obce. Programowanie i refleksja kulturowa mają nawzajem się uzupełniać. Programiści in spe mają zobaczyć w tym część nauki o sztuce, a artyści i badacze humanistyki – nauczyć się myśleć o swoich dyscyplinach za pośrednictwem narzędzi programistycznych. Tym sposobem humaniści zyskują podręcznik programowania od podstaw i inspirację do odważnej eksploracji swoich dziedzin. Czyżby trafiła się nam idealna książka na czasy kryzysu humanistyki?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Podręczniki komputerowe 59 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transhumanizm to ruch dążący do przezwyciężenia ograniczeń naszych ciał i poprawy kondycji ludzkiej. Nauka i technologia mają doprowadzić do zwiększenia zdolności, inteligencji i długości życia ludzi, w nadziei, że uda nam się przeobrazić w coś lepszego od nas samych. Ruch ten cieszy się wsparciem miliarderów z Doliny Krzemowej i niektórych spośród największych firm świata. W Być maszyną reporter Mark O'Connell zgłębia niesamowity świat ludzi, którzy wierzą, że można myśleć o ciele jako o sprzęcie. Odwiedza wiodący ośrodek krioniczny, by przekonać się, w jaki sposób niektórzy postanowili zapobiec śmierci. Odkrywa niezależny kolektyw biohakerów, którzy wszczepiają sobie pod skórę rozmaite gadżety w celu wzmocnienia swoich zmysłów. Spotyka zespół niezłomnych naukowców trudzących się nad uchronieniem ludzkości przed sztuczną superinteligencją. Dokąd prowadzi nas obsesja na punkcie technologii? Jaki będzie wpływ rozwoju SI na przyszłość naszych miejsc prac, życia rodzinnego i na nasze człowieczeństwo? Czy technologie, które tworzymy, przyczynią się do naszej zguby? W swojej książce O'Connell stworzył głęboki, poruszający, i często śmieszny do łez, przekrojowy portret wpływowego ruchu transhumanistów. Zgłębiając, co to znaczy być maszyną, autor oferuje zaskakującą medytację nad tym, co to znaczy być człowiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 706 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Nowa wizja architektury robotycznej / Michał Piasecki. W : Architektura Murator. - Czas.53, nr 1 (2017), s.19 1232-6372.
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dokument nadrzędny: Architektura Murator.
Książka
W koszyku
(Sztuka, Media, Kultura)
Gry komputerowe są obecnie jednymi z najgwałtowniej i najciekawiej rozwijających się mediów. Książka łączy perspektywy badawcze teorii gier, filmu i literatury, groznawstwa, aby ukazywać, czym gry komputerowe są, w jaki sposób tworzą się relacje między nimi a graczami, a przede wszystkim jak funkcjonują one jako teksty i jak tworzą znaczenia. Są w niej również zaproponowane narzędzia analityczne dotyczące zarówno ich warstwy tekstowej, jak i procesu recepcji, ukazując, w jaki sposób na styku tych strategii badawczych rodzi się bardziej zrozumiały obraz grywalnych tekstów oraz kultur, które się wokół nich tworzą. Jednym z problemów poruszanych w książce jest kwestia przestrzennych własności gier, które mogą ewokować opowiadania ze względu na angażujące i interpretacyjne procesy, którym podlega gracz, oraz że możliwe jest postrzeganie środowiska gry nie tylko jako wizualnego spektaklu, lecz także lokacji, która generuje znaczenie. W publikacji pojawia się ponadto zagadnienie tworzenia medialnych reprezentacji światów, które generują opowiadania oraz dostarczają różnorodnych sposobów ich doświadczania, będąc głosem w dyskusji związanej ze świadomą medialnie narratologią. Książka jest bardzo wartościowa z naukowego punktu widzenia, gdyż proponuje świeże spojrzenie na kwestię narracyjności gier wideo oraz ich specyficznych cech, takich jak retoryka proceduralna, warunki określone przez mechaniki gier oraz silniki gier, a także ich usytuowanie w szerszym pejzażu współczesnej kultury audiowizualnej (funkcjonowanie w ramach kultury konwergencji). Autorka sięga po aktualne dyskusje teoretyczne w tym obszarze oraz prezentuje własne podejście krytyczne. (Z recenzji prof. dr hab. Anny Nacher)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 686 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka komputerowa/ Bioart 13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
CD
W koszyku
Computer Arts / ed. Rob Carney. - Bath : Future Publ., 1995-. - 30 cm + CD.
Czas. 71
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Czytelnia: 2012 nr x, nr 196, nr 199, nr 200, nr 201, nr 202, nr 203, nr 204, nr 205, nr 206, nr 207, nr 208, 2014 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej