Tate Modern (Londyn)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(15)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Autor
Czajkowska Sabina
(3)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(2)
Majewska-Güde Karolina
(2)
Niewiara Justyna
(2)
Delikta Wojciech
(1)
Jakubowska Agata (1972- )
(1)
Kosiewski Piotr (1967- )
(1)
Pyzik Agata (1983- )
(1)
Wasilewska Diana
(1)
Łabądź Justyna Weronika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(10)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(10)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Tate Modern (Londyn)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(8)
2001-
(4)
1945-1989
(2)
1801-1900
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Malarstwo amerykańskie
(2)
Malarstwo angielskie
(2)
Rzeźba amerykańska
(2)
Sztuka angielska
(2)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo hiszpańskie
(1)
Malarstwo meksykańskie
(1)
Malarstwo norweskie
(1)
Rysunek hiszpański
(1)
Rzeźba polska
(1)
Sztuka chińska
(1)
Sztuka holenderska
(1)
Sztuka japońska
(1)
Teatr
(1)
15 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Londyn i Trewir / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 5(2012), s. 12-13 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Nie da się nie zauważyć, że Damien Hirst zmienia pojęcie sztuki współczesnej. Na wystawie można było podziwiać dwuczęściową instalację „In and Out of Love”, która składa się z dwóch pokoi. W jednym z nich zamieszczono pomalowane na biało płótna, na których zostały poprzyczepiane larwy egzotycznych motyli. Druga część to metafory śmierci – martwe motyle, popiół z papierosów i niedopałki. Całość niewątpliwie zaskakuje i szokuje. Jednym z najdroższych dzieł sztuki zaprezentowanych na wystawie była wykonana z platyny ludzka czaszka, której wysadzenie diamentami kosztowało artystę ponad czternaście milionów funtów. Dzięki tak dużemu zainteresowaniu wszystkimi eksponatami, które stanowią ikony pop-kultury, do 9 września muzeum zarobiło ponad sześć i pół miliona funtów. Oznacza to, że średnio każdego dnia oglądało ją średnio trzy tysiące osób. Wynik ten skłania do stwierdzenia faktu, iż Damien Hirst jest najlepiej zarabiającym współczesnym artystą.
Artykuł
W koszyku
Ćwierć wieku z Hirstem / Sabina Czajkowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 5(2012), s. 6-11 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Nie da się nie zauważyć, że Damien Hirst zmienia pojęcie sztuki współczesnej. Na wystawie można było podziwiać dwuczęściową instalację „In and Out of Love”, która składa się z dwóch pokoi. W jednym z nich zamieszczono pomalowane na biało płótna, na których zostały poprzyczepiane larwy egzotycznych motyli. Druga część to metafory śmierci – martwe motyle, popiół z papierosów i niedopałki. Całość niewątpliwie zaskakuje i szokuje. Jednym z najdroższych dzieł sztuki zaprezentowanych na wystawie była wykonana z platyny ludzka czaszka, której wysadzenie diamentami kosztowało artystę ponad czternaście milionów funtów. Dzięki tak dużemu zainteresowaniu wszystkimi eksponatami, które stanowią ikony pop-kultury, do 9 września muzeum zarobiło ponad sześć i pół miliona funtów. Oznacza to, że średnio każdego dnia oglądało ją średnio trzy tysiące osób. Wynik ten skłania do stwierdzenia faktu, iż Damien Hirsta jest najlepiej zarabiającym współczesnym artystą.
Artykuł
W koszyku
Motyw - notatki z wystawy / Sabina Czajkowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 5(2013), s. 10-12 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Lichtenstein to postać o monumentalnym znaczeniu w najnowszej historii sztuki. Jego wkład — wciąż potężne zderzenie źródeł komercyjnych i sztuk pięknych — zdefiniował trwałą spuściznę Pop Artu. Idea jedności kompozycyjnej była centralna dla myśli artysty. Wartości plastyczne, takie jak piękno i równowaga, miały dla Lichtensteina pierwszorzędne znaczenie, a niezawodne tropy formalne – kontury, punkty rastrowe i solidne przekątne – były budulcem prawie wszystkich jego kompozycji. Pierwszą fazę dojrzałej kariery Lichtensteina określił jego „kreskówka”. Po 1966 zastosował swój komiksowy styl do szerokiej gamy znalezionych obrazów. Artysta prawie zawsze zaczynał od dwuwymiarowego źródła, często komiksowego obrazu lub innej łatwej do wydestylowania formy drukowanej komunikacji masowej. Następnie naszkicował obraz, przekładając go tak, by odpowiadał przejrzystości narracji lub formalnym celom. Następnie przerysował rysunek na płótno, dokonując dalszych poprawek kompozycyjnych, a następnie malował, niekiedy z pomocą asystentów.
Artykuł
W koszyku
Orgia w kropki / Sabina Czajkowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4(2012), s. 16-18 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
To pierwsza tak duża wystawa Kusamy w Wielkiej Brytanii. 82-letnia Japonka ma za sobą ponad 60 lat pracy twórczej, w czasie której zyskała przydomek „najbardziej interesujące i intrygującej artystki świata”, ale dopiero teraz udało jej się naprawdę przebić do świata sztuki zachodniej. Londyńska wystawa zbiera całą twórczość Kusamy – malarstwo, rzeźby, filmy, a nawet książki. Znalazły się na niej będące znakiem rozpoznawczym artystki kropki (tzw. polka dots), jak i liberalne dzieła z penisami w roli głównej, a także spektakularne lustrzane pokoje. Niektóre z nich Kusama zbudowała specjalnie na tę okazję. Również sama artystka wyglądała jak dzieło sztuki. W czerwonej peruce, z intensywną czerwoną szminką i dopasowaną, czerwoną sukienką w kropki była niewątpliwą gwiazdą wtorkowego wernisażu. Kusama chętnie odpowiadała na pytania dziennikarzy, nawet najbardziej osobiste. Nie sposób było uciec od tematu jej zdrowia psychicznego – problemy, których doświadczała bardzo mocno wpisały się w końcu w jej sztukę. Artystka na ochotnika poddała się zresztą leczeniu psychiatrycznemu i w latach 70. wybudowała sobie studio naprzeciwko szpitala. Dzięki temu – jak przyznała – zamieniła swoją chorobę w sztukę. „Lekarze powiedzieli, że dzięki twórczości udało mi się znaleźć ujście dla moich problemów i utrzymać chorobę w ryzach. Myślę, że to jedna z rzeczy, które ludzie kochają w mojej sztuce” – powiedziała artystka.
Artykuł
W koszyku
Uniwersum Caldera / Wojciech Delikta. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2015), s. 18-20 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Alexander Calder - radykalny amerykański rzeźbiarz, który był pionierem rzeźby kinematycznej, wnoszącej ruch do obiektów statycznych.
Artykuł
W koszyku
Ziarna słonecznika / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2011), s. 12-13 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Whaam! / Justyna Łabądź. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 5(2013), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Lichtenstein: A Retrospective to pierwsza pełnowymiarowa retrospektywa tego ważnego artysty od ponad dwudziestu lat. Współorganizowany przez The Art Institute of Chicago i Tate Modern, ten doniosły pokaz łączy 125 jego najbardziej definitywnych obrazów i rzeźb oraz dokonuje ponownej oceny jego trwałej spuścizny. Roy Lichtenstein słynie z prac opartych na komiksach i obrazach reklamowych, pokolorowanych jego charakterystycznymi, ręcznie malowanymi kropkami Benday. Na wystawie prezentowane są takie kluczowe obrazy, jak Look Mickey 1961 wypożyczony z National Gallery Art w Waszyngtonie i jego monumentalna seria Artist’s Studio z lat 1973–1974. Inne godne uwagi atrakcje to Whaam! 1963 – i Drowning Girl 1963 wypożyczony z Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
Artykuł
W koszyku
Świat, to scena / Karolina Majewska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2008), s. 14-15 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Malarstwo cierpienia / Justyna Niewiara. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2005), s. 42 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Paulina Ołowska, "The mother - an unsavoury play in two acts and an epilogue" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 128-131 2300-3391.
Charakterystyczna dla twórczości Pauliny Ołowskiej jest synteza sztuk, artystka chętnie wykorzystuje w pracach różnorodne media, jak malarstwo, kolaż, instalację, performance, modę, muzykę, co pozwala jej wydobyć wyjątkowo bogatą gamę wrażeń artystycznych.
Ołowska nie stroni również od performence’u. Prezentowany w Tate Modern w 2015 roku „The Mother An Unsavoury Play in Two Acts and an Epilogue” to adaptacja sztuki awangardowego dramaturga Stanisława Ignacego Witkiewicza z 1924 roku. Historia rozgrywa się w mieszczańskiej scenerii, w której halucynacje, schizofrenia, alkoholizm, obłęd i narkomania przeradzają się w surrealistyczne szaleństwo.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej