Museum of Modern Art (Nowy Jork)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(14)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Delikta Wojciech
(2)
Baraniewski Waldemar
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Drączkowska Agnieszka
(1)
Dworniczak-Leśniak Kamila
(1)
Flahutez Fabrice (1967-)
(1)
Ignaczak Paweł (1978- )
(1)
Jakubowska Agata (1972- )
(1)
Jurkiewicz-Eckert Dorota
(1)
Lipiński Filip (1979- )
(1)
Mannke Zuzanna (1961- )
(1)
Opałka Ewa (1982- )
(1)
Stelowska-Morgulec Diana
(1)
Szyk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(10)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Museum of Modern Art (Nowy Jork)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(4)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(4)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Architektura
(1)
Fotografia amerykańska
(1)
Malarstwo belgijskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Plakat
(1)
Rzeźba polska
(1)
Surrealizm
(1)
Sztuka Ameryki Łacińskiej
(1)
Sztuka amerykańska
(1)
Sztuka europejska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
14 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Cyganeria z East Village / Wojciech Delikta. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2017), s. 20-21 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Klub 57 – przestrzeń do występów z przełomu lat 70. i 80. założona w podziemiach polskiego kościoła w nowojorskim East Village.
Artykuł
W koszyku
Strzelba i melonik / Wojciech Delikta. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2013), s. 18-19 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
KJuratorzy sztuki nazwali go najinteligentniejszym z surrealistów. Reżyser David Lynch przyznał, że często inspiruje się jego dziełami, a rząd Belgii w hołdzie dla mistrza umieścił jego wizerunek na banknocie o nominale 500 franków belgijskich. Choć prywatnie był samotnikiem, nieco zblazowanym i do bólu oficjalnym, by nie powiedzieć nudnym, to w swojej sztuce tworzył światy niezwykłe, przepełnione magią, osnute aurą tajemnicy, zaskakujące i zupełnie nieoczywiste. W przeciwieństwie do innych przedstawicieli kierunku np. Salvadora Dalego, w pracach Magritte’a rzadko pojawiają się dziwne twory o niewiadomym przeznaczeniu. Większość jego płócien przedstawia rzeczy dobrze znane z codziennego życia, np. meloniki, jajka, ptaki, chmury, beczkę, sztalugi, trąbę, krzesło, kwiaty, gipsowy tors. Ukazane przedmioty są jednak realne tylko pozornie. Nadrealista prowadzi grę z percepcją widza, igra z jego przyzwyczajeniami w postrzeganiu świata. Banalne rzeczy umieszczał w sytuacjach, w jakich ich nie spotykamy; nadawał im nowy porządek i niepokojące znaczenie. René Magritte zestawiał ze sobą przedmioty niepasujące do siebie, wręcz kontrastowe. Nie odwzorowywał rzeczywistości, przekształcał ją lub tworzył na nowo. Wymagał od odbiorcy świeżego i naiwnego spojrzenia na otaczający go świat. Nadawał swoim dziełom dziwaczne tytuły, nie pasujące do prezentowanej wizji. Dzięki temu zmuszał widza do myślenia, wywoływał nieznane wcześniej skojarzenia i sensy.
W tej mierze, w jakiej jest to możliwe, chcę malować jedynie obrazy, które ewokują tajemnicę z takim czarem i precyzją, jakie właściwe są życiu myśli. Wydaje się oczywiste, iż precyzyjna i urzekająca ewokacja tajemnicy polega na przedstawianiu rzeczy potocznych, ale zestawionych lub przekształconych w taki sposób, że tracą związek z naszymi myślami zarówno naiwnymi, jak i uczonymi (René Magritte).
Artykuł
W koszyku
Kobieta zmienną jest / Agnieszka Drączkowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2012), s. 14-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Książka
W koszyku
W pierwszych latach po II wojnie światowej zyskujące na popularności magazyny ilustrowane określały horyzont świadomości odbiorców w różnych miejscach globu. Fotoreporterzy, bohaterzy frontowi obserwowali świat podnoszący się z ruin i dręczony kolejnymi konfliktami, a ich fotografie, niekiedy wstrząsające, innym razem kojące, wykorzystywano w rozmaity sposób – niejednokrotnie odbiegający od autorskiej intencji. Język nowoczesnego fotoreportażu, kształtujący się przede wszystkim we Francji i Stanach Zjednoczonych w latach 40. i 50. XX wieku, służył umiejętnemu budowaniu narracji o narodowej i ponadnarodowej konsolidacji. Kluczowym wydarzeniem dla zrozumienia tego fenomenu jest amerykańska wystawa The Family of Man, „monumentalny esej fotograficzny” skomponowany z materiałów magazynów ilustrowanych, zwłaszcza „Life”. W latach 1955-1962 prezentowano ją w kilkudziesięciu krajach o rozmaitym statusie politycznym, w tym, w 1959 roku – w Polsce, gdzie witano ją z entuzjazmem, jako zwiastun ideowego rozprężenia, język fotografii humanistycznej był tu już zadomowiony i miał swoją ideową wymowę. Książka ma na celu uchwycenie fenomenu powojennego fotoreportażu jako języka opowiadania o świecie po katastrofie, trawionego niepokojem zimnej wojny, nieprzepracowaną traumą i obawą o jutro.
A Human Family. The Reception of the Exhibition The Family of Man in Poland and a Humanistic Photographic Paradigm The author analyses the original project of the exhibition, its travels around the world and the specific character of its presentation in Poland, as well as the phenomenon of humanistic photo report seen as a visual language in transnational communication, characteristic of the modern thinking about the medium. Keywords: photography, photo report, modernism, art criticism, realism, humanism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 118 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Plakat, kawiarnia i kabaret / Paweł Ignaczak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1 (2015), s. 6-10 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
W południowofrancuskim Albi 150 lat temu przyszedł na świat Henri de Toulouse-Lautrec. Tę rocznicę muzea na świecie uczciły wystawami. Chętnie eksplorują one paryskie środowisko, w jakim obracał się Toulouse-Lautrec. Był on bowiem jednym z pierwszych artystów w dziejach, którego życie i twórczość stały się legendą. Dziś, gdy myślimy o Montmartrze końca XIX wieku, o tamtejszych kabaretach, knajpkach czy domach publicznych, widzimy je tak, jak ten twórca ukazał je w swych pracach. Nie sposób jednak nie zauważyć, że wystawy niemal zawsze oddają mu hołd jako nowatorowi w sztuce litografii i twórcy nowoczesnego plakatu.
Artykuł
W koszyku
Rzeźbiarka odzyskana / Agata Jakubowska ; rozmowę przeprowadził Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2012), s. 12-13 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Agata Jakubowska: Z jednej strony można powiedzieć, że prace Aliny Szapocznikow z lat 60. pokazywane na wystawach dziś zawierają to, czym teraz interesuje się świat artystyczny. Że trafiają w aktualne nurty – zainteresowanie kulturą popularną, estetyką lat 60., Holokaustem, traumą – co czyni z Szapocznikow aktualną artystkę. Z drugiej strony, patrząc bardziej ogólnie, dla mnie najbardziej wartościowe jest to połączenie, o którym przed chwilą wspomniałam, eksperymentów formalnych z wypowiedzią na temat kondycji ludzkiej, podmiotowości, której nie da się scalić, która jest pofragmentowana i w jakimś sensie nierozszyfrowywalna.
Artykuł
W koszyku
Rozkosz koloru / Filip Lipiński. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2008), s. 28-29 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Color Chart celebruje paradoks: bujne piękno, które powstaje, gdy współcześni artyści przypisują decyzje dotyczące koloru do przypadku, gotowego źródła lub dowolnego systemu. W połowie XX wieku długo utrzymywane przekonania dotyczące duchowej prawdy lub naukowej ważności poszczególnych kolorów ustąpiły miejsca ekscytacji kolorem jako masowo produkowanym i standaryzowanym produktem komercyjnym. Zamiast tego romantyczne poszukiwanie osobistej ekspresji stało się „Chcę być maszyną” Andy'ego Warhola; kunszt mieszania pigmentów przyćmił „Prosto z puszki” Franka Stelli; lepiej być nie może. Wykres kolorówto pierwsza duża wystawa poświęcona tej przełomowej transformacji, prezentująca prace około czterdziestu artystów, od Ellsworth Kelly i Gerharda Richtera po Sherrie Levine i Damiena Hirsta.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Mieszkać w domu z przesyłki / Małgorzata Szyk. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2008), s. 32 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa i towarzysząca jej strona internetowa pokazują proces projektowania architektonicznego i produkcji w równym stopniu z faktycznym efektem końcowym. W galerii zaprezentowano osiemdziesiąt cztery projekty architektoniczne obejmujące 180 lat za pomocą filmów, modeli architektonicznych, oryginalnych rysunków i planów, fragmentów, fotografii, patentów, gier, materiałów reklamowych i propagandowych, zabawek i częściowych rekonstrukcji. Ta różnorodna kolekcja materiałów ilustruje, w jaki sposób dom prefabrykowany był i nadal jest nie tylko refleksją nad domem jako powtarzalnym obiektem projektowym, ale także krytycznym czynnikiem w dyskursie na temat zrównoważonego rozwoju, wynalazków architektonicznych oraz nowych materiałów i form Badania.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej