Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Albumy i książki artystyczne
(9)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(20)
Autor
Onufryczowski Dariusz
(2)
Szulkowski Piotr (1971- )
(2)
Wieczorek Stanisław (1943- )
(2)
Banasiak Jakub (1980- )
(1)
Baraniewski Waldemar (1953- )
(1)
Bata-Bocian Aleksandra
(1)
Bulińska Bogusława
(1)
Burdon-Kolano Karolina
(1)
Dmowska Katarzyna
(1)
Dudek Karolina J
(1)
Durda-Dmitruk Magdalena
(1)
Dyrzyński Jacek (1946- )
(1)
Fejdych Jarosław
(1)
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Folga-Januszewska Dorota (1956-)
(1)
Frankowski Artur (1965- )
(1)
Frejlich Czesława (1951-)
(1)
Gill Robin
(1)
Gliszczyński Krzysztof (1962- )
(1)
Granas Michelle
(1)
Huculak Łukasz (1977- )
(1)
Janota-Bzowska Magdalena
(1)
Januszewski Zygmunt (1956-2013)
(1)
Jasiński Mateusz (konserwator zabytków)
(1)
Jaszczyńska Sonia
(1)
Kamiński Krystian (tłumacz)
(1)
Kaźmierczak Małgorzata (1979- )
(1)
Kochanowska Magda (1977-)
(1)
Kubiak Piotr (1976- )
(1)
Kuisz Jarosław (1976- )
(1)
Marciniak Janusz (1954- )
(1)
Marzec Sławomir (1962- )
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Milanowski Tomasz (1972- )
(1)
Olesińska Katarzyna
(1)
Pastwa Antoni Janusz (1944- )
(1)
Prugar-Myślik Anna
(1)
Rygalik Tomasz (1976- )
(1)
Skrochocki Tomasz
(1)
Strożek Przemysław (1983- )
(1)
Szabłowski Stach (1973- )
(1)
Szotyńska-Deberny Katarzyna
(1)
Szpor Joanna
(1)
Sztetner Elwira (1975- )
(1)
Szyjkowska-Piotrowska Anna
(1)
Szymor Piotr
(1)
Słodkowski Piotr (1985- )
(1)
Walendzik-Stefańska Joanna
(1)
Woszczyński Mariusz (1965- )
(1)
Wołodźko Agnieszka (1961- )
(1)
Zawadzki Tomasz (1956- )
(1)
Zelmańska-Lipnicka Anna
(1)
Ziobro Agnieszka
(1)
Łęcki Jakub (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(12)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
angielski
(6)
chiński (mandaryński)
(1)
japoński
(1)
Temat
Malarstwo polskie
(7)
Wystawy sztuki
(6)
Grafika polska
(3)
Tematy i motywy
(3)
Akademia Sztuk Pięknych (Warszawa)
(2)
Galeria Salon Akademii
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Igrzyska olimpijskie
(2)
Malarze polscy
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka polska
(2)
Szulkowski, Piotr (1971- )
(2)
Akademie sztuk pięknych
(1)
Andrzejewska, Justyna (1992- )
(1)
Badania konserwatorskie
(1)
Baśnik, Paweł (1992- )
(1)
Borgosz, Marta (1975- )
(1)
Caravaggio, Michelangelo Merisi da (1571-1610)
(1)
Caravaggionizm
(1)
Centrum "Łowicka" (Warszawa)
(1)
Centrum Spotkania Kultur (Lublin)
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Ciężki, Jakub (1979- )
(1)
Duchowski, Maciek (1981- )
(1)
Eksperymentalne Laboratorium Naukowo-Badawcze
(1)
Fotografia cyfrowa
(1)
Frankowski, Artur (1965- )
(1)
Fundacja Akademii Sztuk Pięknych (Warszawa)
(1)
Galeria (-1)
(1)
Galeria Bielska BWA
(1)
Galeria Neon (Wrocław)
(1)
Grupy artystyczne
(1)
Historia sztuki
(1)
Historycy sztuki
(1)
Huculak, Łukasz (1977- )
(1)
Igrzyska Olimpijskie Zimowe (24 ; 2022 ; Pekin)
(1)
Januszewski, Zygmunt 1956-2013
(1)
Jarodzki, Paweł (1958-2021)
(1)
Karapuda, Arkadiusz (1981- )
(1)
Korol, Piotr (1975- )
(1)
Kowalski, Mikołaj (1991- )
(1)
Kołodziejczyk, Anna (1979- )
(1)
Kościoły i kaplice
(1)
Krok, Sebastian (1985- )
(1)
Lipnicki, Sławomir (1972- )
(1)
Liput, Aleksandra (1989- )
(1)
Malarstwo europejskie
(1)
Malarstwo monumentalne
(1)
Malarstwo portretowe
(1)
Malarstwo sakralne
(1)
Malarstwo sztalugowe
(1)
Marzec, Sławomir (1962- )
(1)
Mass media
(1)
Meble
(1)
Milanowski, Tomasz (1972- )
(1)
Mioduszewski, Jan (1974- )
(1)
Moskowczenko, Kamil (1983- )
(1)
Muzeum Sportu i Turystyki (Warszawa)
(1)
Muzeum im. Bolesława Biegasa (Warszawa)
(1)
Nazizm
(1)
PRL
(1)
Parfieniuk, Magdalena (1991- )
(1)
Pawlak, Małgorzata (1991- )
(1)
Performance
(1)
Plakaty
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Pracownia Rysunku 64 (Akademia Sztuk Pięknych ; Warszawa)
(1)
Proces twórczy
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Projektowanie
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Przybylski, Igor (1974- )
(1)
Rygalik, Tomasz (1976- )
(1)
Rysunek polski
(1)
Ryszka, Aleksander (1983- )
(1)
Rzemiosło artystyczne
(1)
Serigrafia
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Sport
(1)
Sportowcy
(1)
Sporty zimowe
(1)
Stańczak, Kamil (1980- )
(1)
Szkło artystyczne
(1)
Sztetner, Elwira (1975- )
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Szymanowicz, Krzysztof (1960- )
(1)
Techniki malarskie
(1)
Toman, Sławomir (1966- )
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Typografia
(1)
Tyszkiewiczowie ród
(1)
Tytuł dzieła
(1)
Wachowiak, Krzysztof (1949- )
(1)
Walendzik-Stefańska, Joanna
(1)
Witraże
(1)
Więź społeczna
(1)
Woszczyński, Mariusz (1965- )
(1)
Włodarczyk, Wojciech (1949- )
(1)
Zawadzki, Tomasz (1956- )
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1945-1989
(5)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(6)
Polska
(4)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Album
(7)
Katalog wystawy
(5)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Broszura
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(15)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 521 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Design jako program : programowanie i projektowanie graficzne / Artur Frankowski. - Warszawa : Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, 2020. - 119, [1] strona : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Czy projektanci i projektantki graficzne zostaną wkrótce zastąpieni przez sztuczną inteligencję? Jak będzie rozwijać się design w najbliższych latach? Odpowiedzi na te pytania możemy szukać analizując na nowo historię projektowania. W latach 60. dwudziestego wieku szwajcarski projektant Karl Gerstner zaproponował nowy sposób myślenia o projektowaniu wprowadzając pojęcie systematycznego projektowania (programu) wykorzystującego szereg zmiennych procesu projektowego. Wskazał jednocześnie na potencjalne możliwości w projektowaniu graficznym wynikające z zastosowania komputerów. Wraz z pojawieniem się komputerów osobistych poglądy te były rozwijane w latach 90. między innymi przez Muriel Cooper, Alana Kaya czy Johna Maedę. Pod koniec dwudziestego wieku technologie komputerowe, w tym sieć internetowa, zdominowały nasze codzienne życie i ekonomię. Opublikowanie przez Bena Fry’a and Casey’ego Reasa języka programowania Processing w 2001 roku umożliwiło wielu artystom i projektantom stworzenie własnych narzędzi projektowych, jednocześnie zbliżając do siebie profesję designera i programisty. Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie studiów badawczych oraz działań artystycznych autora związanych z kodowaniem i grafiką, będąc jednocześnie nowym spojrzeniem na dziedzinę projektowania graficznego, w szczególności typografię, poprzez pryzmat programowania i nowych technologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Grafika/ Typografia 345 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje W.39 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórczość Michalangelo zwanego Caravaggiem jest od wielu lat przedmiotem badań zarówno historyków sztuki jak i konserwatorów. Na marginesie zainteresowań środowiska naukowego długo pozostawała twórczośc kontynuatorów i naśladowców mistrza. Malarstwo caravaggionistów było analizowane głównie na polu historii sztuki, obecnie dzieki badaniom technologicznym możliwe jest nowe spojrzenie na ich dzieła. Autor przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w ramach projektu, którego założeniem była analiza techniki i technologii malarskich stosowanych przez caravaggionistów działajacych w różnych osrodkach artystycznych od końca XVI do drugiej połowy XVII wieku oraz porównanie uzyskanych danych z wiedzą o warsztacie malarskim samego Caravaggia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Malarstwo 123 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Wac.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Meble/ Oświetlenie 28 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Malarstwo 101 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Wal.13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.52 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jubileusz Salonu Akademii stał się dla nas pretekstem do przygotowania publikacji poświęconej historii galerii zatytułowanej „Było”. Zebraliśmy materiał, który nie tylko archiwizuje dziesięcioletnią działalność galerii, prezentuje kalendarium i krótki opis poszczególnych wystaw, ale jest przede wszystkim zbiorem esejów artystów, historyków i krytyków sztuki podejmujących próbę zdefiniowania roli galerii i jej udziału w kształtowaniu wizerunku uczelni artystycznej. W publikacji wskazujemy, że status galerii był istotnym czynnikiem formułowania nowoczesnej, pluralistycznej i otwartej Akademii. Autorzy tekstów: Paweł Nowak, Joanna Kiliszek, Adam Mazur, Ksawery Piwocki, Błażej Ostoja Lniski, Jakub Banasiak, Janusz Noniewicz, Iwona Szmelter, Lech Majewski, Magdalena Sołtys, Arkadiusz Karapuda, Katarzyna Urbańska. Koordynacja wydawnicza: Iga Chmielecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje W.49 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Historie Sztuki ; 1)
Tematem książki Jakuba Banasiaka są przeobrażenia państwowego systemu sztuki w schyłkowym PRL i w początkach transformacji ustrojowej. Wychodząc poza utarte narracje na temat kultury artystycznej lat 80. XX wieku, koncentrujące się na oporze twórców wobec komunistycznego reżimu, autor rysuje szerszy i bardziej zniuansowany obraz tego okresu. Przedstawia nie tylko polityczny, ale także społeczny, instytucjonalny i ekonomiczny kontekst ówczesnego życia artystycznego i dotykających go przemian systemowych. Na podstawie szerokiej kwerendy archiwalnej pokazuje relacje pomiędzy polityką kulturalną państwa, instytucjami sztuki, krytyką artystyczną, rynkiem sztuki, sceną młodzieżową i podziemiem artystycznym. Przyglądając się funkcjonowaniu państwowego systemu sztuki w „proteuszowych czasach” – w okresie stopniowego wychodzenia kraju z komunizmu – redefiniuje dotychczas stosowane cezury czasowe. Zwraca przy tym szczególną uwagę na znaczenie liberalizacji systemu po 1986 roku oraz procesualny charakter transformacji ustrojowej przełomu lat 80. i 90.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 664 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sebastian Krok: Założeniem wystawy jest zwrócenie uwagi na świat współczesnego młodego człowieka, mieszkańca typowego bloku, zwanego pejoratywnie „dresiarzem”. Znajduje się on poza sferą zainteresowania elit intelektualnych. „Dresiarz” stał się obiektem drwin i internetowych memów aspirującej klasy średniej. Ma on jednak swą godność, uczucia, marzenia. Żyjąc w świecie pogardy, godność buduje, zatapiając się w swojskości tego co ma i kim jest. „Mentalne Pearl Harbour” będzie afirmacją wizualności świata „człowieka z bloku”. Ograniczenia sprowadzają go na ziemię do bylejakości. Przetwarza ją jednak, by tworzyć coś niepowtarzalnego i szczerego. Swoją rzeczywistość, „Mentalne Pearl Harbour”.
Agata Smalcerz: Nowatorskie dokonania Sebastiana Kroka dotyczą zarówno formy, jak i przesłania jego prac o dużej wadze i aktualności, w których konfrontuje tradycję i nowoczesność. Artysta stosuje jako środek wypowiedzi tradycyjne malarstwo, ale podłoże przygotowuje w oryginalny sposób. Malował na płótnie, na zużytych tkaninach (np. na szpitalnych prześcieradłach), napinając je na nieregularne blejtramy oraz pokrywając całość grubą warstwą farby samochodowej, w aktualnej wystawie wykorzystuje jako podłoże fragmenty karoserii. Na takich tłach artysta umieszcza elementy wizualne zaczerpnięte ze współczesnej ikonografii. Maluje figuratywne scenki rodzajowe, dotyczące mieszkańców współczesnych blokowisk, środowiska, które zna z autopsji. Porusza problemy związane z alienacją w bezimiennym tłumie, brakiem więzi rodzinnych, zwątpieniem w tradycyjne wartości budujące relacje społeczne. Artysta poprzez swoją sztukę ukazuje postawę świadomą wobec własnej tożsamości, a także wyraża tolerancję wobec odmiennych poglądów.
Stach Szabłowski, kurator wystawy: „Mentalne Pearl Harbour” wydarza się w naszym kraju. Jesteśmy w Polsce. Jesteśmy szybcy i wściekli – bo chcielibyśmy być jeszcze szybsi. Jesteśmy zmotoryzowani. W amerykańskim śnie samochód był symbolem wolności. W Polsce wolimy jednak samochody niemieckiej produkcji – i nie śpimy. Kto ma samochód, ten może udać się dokąd zapragnie, tyle że nigdzie się nie wybieramy. Nasz sen się spełnił i nie ma właściwie dokąd jechać; wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Wystawa Sebastiana Kroka jest jak polski pejzaż widziany z okna samochodu, a mówiąc dokładniej, odbity w błyszczącej karoserii. Zamiast podobrazi artysta używa samochodowych masek. Nie szkodzi, że niektóre są powypadkowe, a do innych dobiera się rdza. Blacharkę można przecież wyklepać, ubytki wypełnić szpachlą i położyć nowy lakier. W jego lśniącej powierzchni odbijają się podmiejskie centra handlowe, „Alkohole” czynne 24 godziny na dobę i ledowe neony wołające ze wszystkich stron „open”! To krajobraz pełen ludzi a także zwierząt, zwłaszcza biedronek i żabek; w tej krainie pięści są zaciśnięte, piwo ma smak królewski, radiowozy podróżują na lawetach, smoki są nadmuchiwane, samuraje wyklęci, psy obronne, a Jezus – najwyższy na świecie. W pejzażu namalowanym na samochodowych maskach, które niczym stalowe tarcze herbowe wiszą na ścianach galerii, artysta stawia auto. Jego marka jest bawarska, rejestracja polska, wskrzeszenie pojazdu z martwych nastąpiło w warsztacie położonym w sercu kraju, na południowym Mazowszu. W obraz zmienił auto Sebastian Krok, osiągając sto procent realizmu w przedstawianiu krajobrazu, który jest tak prawdziwy, że aż nierealny. W „Mentalnym Pearl Harbour” Sebastian Krok zderza plakatowy, zaprzęgnięty w dosadne komentowanie rzeczywistości, sposób obrazowania z psychodelią i abstrakcją. Motoryzacja staje się wehikułem podróży w rejony, w których granica między krytycznym realizmem i czystym malarstwem zaczyna się rozmywać. Karoserie aut artysta wykorzystuje jako powierzchnię niespodziewanych spotkań. Tradycje malarstwa abstrakcyjnego przenikają się z estetyką zakładów lakierniczych, w których rasuje się auta na nielegalne wyścigi. Postaci zaczerpnięte ze stokowych i archiwalnych fotografii zderzają się z bohaterami logotypów znanych sieci handlowych. Przemoc sąsiaduje z emblematami dziecięcej wyobraźni. Artysta opowiada o świecie, w którym modernistyczna zasada „mniej znaczy więcej” przestała obowiązywać. Więcej znaczy po prostu więcej. W tym uniwersum nad sylwetkami wyklętych żołnierzy kołuje statek kosmiczny ze Star Treka, husarz zmienia się w samuraja, a kurier Uber Eats pędzi na rowerze prosto w paszczę smoka z bajki. Gamy kolorów wyglądają, jakby organizowała je logika środków psychoaktywnych, ale Sebastian Krok sugeruje, że przedstawiony na wystawie odmienny stan świadomości nie przejdzie nam, kiedy obudzimy się następnego dnia rano – w Polsce mamy go już na stałe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kro.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszy wystawie Untitled Wrocław Galeria Neon wrzesień 2019, Lublin Centrum Spotkań listopad 2019, Warszawa Muzeum Biegasa styczeń 2020
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 434 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Jan.17 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1983 Ernst Gombrich powiedział: „rzeczywistym lub dominującym przedmiotem sztuki XX wieku jest sama sztuka” i choć miał na myśli sztuki piękne, jego stwierdzenie współgra z teorią transtekstualności Gérarda Genette’a, który z kolei odnosił się do tekstów literackich. Wśród pięciu kategorii transtekstualności znajduje się metatekstualność, komentarz tekstu do innego tekstu/tekstów lub do siebie samego. Od tej pory szeroko pojęta meta-reprezentacja w różnych kodach semiotycznych stała się powszechną fascynacją. Metafiguracja stanowi część składową metatekstualności i może być pojmowana w szerokim, semiotycznym kontekście, choć jej rodowód tkwi w języku naturalnym – jego stylistyce i retoryce. W tym sensie obecna wystawa Sławomira Lipnickiego Metafiguracje. Omdlenie, podobnie jak poprzednia ekspozycja Omdlenie z 2018, doskonale wpisuje się w ten nurt. Figuratywność należy odczytywać na dwóch płaszczyznach: treści (tu głównie „figura” staje się synonimem „toposu” czy „motywu”) oraz formy. Słusznie więc Lambert Wiesing w swych fenomenologiczno-semiotycznych rozważaniach na temat obrazu postuluje rozróżnienie metafory na poziomie image object (treści obrazu) oraz image carrier (nośnika/medium obrazu). Sztukę Lipnickiego można więc odczytywać podwójnie, jako meta-reprezentację treści oraz meta-reprezentację formy. Każde jednak odczytanie dzieła sztuki musi być osadzone w odpowiednim kontekście historycznym, społecznym i kulturowym (Łotmanowskiej semiosferze). Teksty tworzące obecną publikację wyznaczają dość szerokie pole dla interpretacji artystycznego dorobku Sławomira Lipnickiego, bowiem Autorzy uprawiają różne dyscypliny i specjalności, zarówno w obrębie nauki, jak i sztuki. Artykuły ukazują w sposób przekonywujący w jak niezwykle szerokim kontekście artystycznym, historycznym, społecznym i kulturowym, gdzie estetyka przeplata się z kwestiami etycznymi, można rozpatrywać dzieło artystyczne Lipnickiego – jego metafiguratywne komentarze i remediacje tematyki ciała ludzkiego/ciała sportowca. Bardzo zresztą na czasie w przeddzień XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich 2021 w Tokio, nad którymi wydaje się ciążyć cień roku 1940, który dziś przyjął nową postać – już nie wojny, lecz pandemii, a co za tym idzie Igrzysk bez publiczności realnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.73 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej